Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Javni gradski i Taxi prevoz

Javni gradski i Taxi prevoz 04 mar 2020 13:06 #1241

  • Billy
  • Billy's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 572
  • Primljenih Zahvalnica: 1205
  • Karma: 19
Billy napisao/la:
neobuscitta napisao/la:
i to koliko je električni pogon "istražen" uz veliki problem baterije kao otpada,

Presiroko odoste. Ja sam odgovorio na post gore.
1. Elektricni pogon je istrazen pre 100godina. Nema potrebe to stavljati u navodnike
2. Baterije se recikliraju. Ne jos 100%, ali ide ka tome. Trenutne tehnologije ih recikliraju 95%, do pre par godina je bilo mnoogo manje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: zeljolaki

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 04 mar 2020 13:58 #1242

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4215
  • Primljenih Zahvalnica: 8685
  • Karma: 118
3. Jedan izvor zagađenja (elektrana) je mnogo lakse unaprediti, filtrirati 8 kontrolisati od 2 miliona u Srbiji.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: zeljolaki

Javni gradski i Taxi prevoz 04 mar 2020 14:16 #1243

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 197
  • Primljenih Zahvalnica: 182
  • Karma: 1
unapređenje naših TE podrazumeva gašenje nekoliko blokova, jer ulaganje u njihovu ekologiju prevazilazi dobit koja se zasniva najviše na jefnitom lignitu, slabog kvaliteta.
trenutno najviše ulažemo u obnovljive izvore energije, mini HE, vetroparkove. Ove prve takođe imaju veliki uticaj na okolinu, a obe imaju osobinu da imaju skuplju energiju.
sve u svemu, el. energija će biti sve skuplja.

recikliranje baterija - ne, ni blizu. Ne postoji ni standard u svetu. To je tek pod istraživanjem. Svakako ostavlja dosta otpada koje moraš ili kod sebe da deponuješ (što je skupo ako se radi po propisim) ili papreno da plaćeš nekome.

proizvodnja je tek lepota jedna šta napravi od okoline gde se litijum rudari, koliko se vode i drugih materijala upumpava u zemlju, lako je proguglati o procesu i efektima.

Čak i da eliminišemo taj ekološki faktor, ja smatram da je to još uvek jako skupa rabota kod nas i da treba forsirati TNG za sad. Sigurno tokom jednog ili dva veka trajanja vozila koja bi se nabavljala. Nismo mi ni blizu bogati da budemo što bi narod rekao early adopteri.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 04 mar 2020 18:12 #1244

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 517
  • Primljenih Zahvalnica: 1538
  • Karma: 18
Moj argument o "istraženosti" nema veze sa tim što sam student FTN, već govorim iz ugla poznavaoca autobuske industrije. Ne možemo govoriti o stvarima poput mobilnih telefona i mikrokontrolera i porediti ih sa pogonom gradskog autobusa od 20 tona u trajanju od 400 kilometara dnevno.

Činjenice su da je masovna upotreba električnih autobusa uzela maha tek u proteklih nekoliko godina i da se još uvek ne zna koliki je rok trajanja baterija. Kinezi obećavaju deset - dvanaest godina, ali je realnost da su se Nemci i Švajcarci posle samo šest godina rešili izvesne količine hibridnih autobusa, i to evropskih marki, koji takođe imaju baterije i elektromotore. Dakle, tehnički govorimo o tome da se do sada više demantovao nego potvrdio radni vek baterija.

Ono što razlikuje mobilne telefone od gradskih autobusa su uslovi eksploatacije. Kupovina autobusa koji će, zbog procesa punjenja i pražnjenja moći da pređe 150 kilometara dnevno (od jutra do mraka na liniji 9 vozilo pređe 320 kilometara) ne samo da ga neće učiniti isplativim, nego će poremetiti red vožnje. Doći ćemo do problema da, ne samo da jedan elektro bus košta duplo više od gasnog ili trostruko od dizelaša, već i da je potrebna veća količina da bi se zadovoljile potrebe reda vožnje. Naravno, ekonomska isplativost ne sme da bude glavna vodilja u organizaciji prevoza, kao što danas jeste, ali je svakako bitan faktor. Problemi dugog punjenja baterije sa slabim dometom su rešeni korišćenjem super-kondenzatora koji autobusima daju domet od svega nekoliko kilometara, a njihove baterije se pune na terminusima i/ili usputnim stajalištima. Kako je tek ovo nova tehnologija, i dalje ne znamo šta se može očekivati.

Kada se baterije istroše, imamo dva problema. Prvi problem je visoka cena nabavke i dostupnost, a druga je stara baterija (litijum, gvožđe, nikl i ekipa) kao hemijski otpad. Hamburg je drugi problem rešio tako što stare baterije iz autobusa koristi da skladišti energiju za potrebe svojih radionica. tako što puni baterije tokom noći a prazni ih tokom dana. Rezultat je smanjena potrošnja struje u najskupljim časovima. Opet, oni će se kroz par godina vratiti na problem odakle su krenuli.

Naravno, ne smemo zaboraviti da je sa svakim novim danom električni pogon sve razvijeniji, pouzdaniji i uopšte gledano, bolji. Koliko sam načuo, Beograd je zadovoljan Higer autobusima koji su u službi od jeseni 2016. godine. Pouzdani su, ekonomični i trenutno su ekološki najčistiji. Novi Sad je po blagoj konfiguraciji terena idealan za upotrebu električnih autobusa, tako da iz tog ugla pozdravljam ovakvu inicijativu. Ali, isto kao i Beograd, Novi Sad na ulicama ima ozblijnu količinu Euro 1 autobusa, koji neće biti rashodovani još nekoliko godina. Iz mog ugla, daleko je bolje rešiti se starih dizelaša kupovinom više novih autobusa, pa tek onda razmišljati o ovakvim izletima. Do tada će električni pogon postati šire primenjen, što će smanjiti cenu električnih vozila. :)

A što se tiče baterija i super-kondenzatora - zbog načina upotrebe više verujem u vodonik. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, Djordje Cvarkov, Erebus

Javni gradski i Taxi prevoz 05 mar 2020 19:21 #1245

  • gibanica
  • gibanica's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 131
  • Primljenih Zahvalnica: 516
  • Karma: 10
Koji su garažni za najnoviju isporuku?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 05 mar 2020 20:13 #1246

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 517
  • Primljenih Zahvalnica: 1538
  • Karma: 18
#1011 - #1040.

Sledeća serija je 20 zglobnih BMC #1041 - #1060 koji treba da stignu u narednih desetak dana. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 05 mar 2020 21:26 #1247

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 6634
  • Primljenih Zahvalnica: 24779
  • Karma: 184
Da konstatujemo i to da se u gradu i dalje provodi zamena nadstrešnica na stajalištima.




Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, limanac, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, sasar, valjan, volvob10maneobus790, Conecto

Javni gradski i Taxi prevoz 06 mar 2020 14:13 #1248

  • gibanica
  • gibanica's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 131
  • Primljenih Zahvalnica: 516
  • Karma: 10
Stvarno brzo rastu brojevi. Kad se setim kako smo iscekivali #1000rku.
Sad sve blize 1100.
Uzgred, zao mi je za 103ke. Da li je odluka o njihovom uklanjanju doneta samo zato sto su visokopodni (ili srednjepodni), ili sto su u najlosijem stanju, sto mislim da nisu? Citte su bez premca.
I pokusavajuci da izgooglam gde se jos vozi procity bmc 18m CNG, nisam uspeo, pa ako imas info i slika, da podelis?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 06 mar 2020 19:09 #1249

  • volvob10maneobus790
  • volvob10maneobus790's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 27
  • Primljenih Zahvalnica: 33
  • Karma: 1
Neki meni poznati razlozi za povlačenje 103-ki jesu da je nekoliko motora zaribalo , uz trule šasije , ali su očajne bile kao i sada Citte...

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 06 mar 2020 21:06 #1250

  • bili
  • bili's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 152
  • Primljenih Zahvalnica: 288
  • Karma: 5
Veoma bitna razlika je to što svi Ikarbusi imaju samonoseću karoseriju, odnosno nemaju klasičnu šasiju, pa u slučaju truljenja popravka je neisplativa, jer bi praktično pravili novi autobus. Volvo autobusi imaju klasičnu šasiju koja ostaje dobra kada karoserija istruli pa je rekarosiranje isplativo.
Ako pogledate istorijski, u NS Ikarbusi traju oko 15 godina, a Volvo od 30 pa do skoro 40 godina uz jedno rekarosiranje.
Dakle 103-ke su bile truleks i zato su otišle. Pretpostavljam da će Cite u nekom trenutku na rekarosiranje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, Duja, valjan, volvob10maneobus790, yeetus

Javni gradski i Taxi prevoz 07 mar 2020 11:15 #1251

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 517
  • Primljenih Zahvalnica: 1538
  • Karma: 18
Do sada je najverovatnije napravljen samo jedan BMC Procity 18 CNG, i to za sajam u Izmiru 2018. godine. Taj autobus je i došao u JGSP tokom ove nedelje na upoznavanje osoblja i prezentaciju, i njegovih slika ima na prethodnoj stranici. Novi Sad će biti prvi koji će eksploatisati ove autobuse.

Ikarbusi su istrulili, zadnji prepusti su se iskrivili (fabrička boljka vidljiva na svim IK-103 i van NS) a cenim da ih je dodatno uništila ugradnja dual-fuel sistema. Juče je #859, poslednji IK-103 u saobraćaju, radio na liniji 11A, možda i poslednji put jer su pustili Mercedese u saobraćaj. Sve u svemu, autobusi su bili tehnički prevaziđeni još kad su isporučeni 2005. godine. Zglobne su isto počeli da rashoduju, pretpostavljam da će potpuno nestati kad se isporuče BMC autobusi.

Što se tiče rekarosiranja, toga neće biti više ni sa Volvo autobusima zbog toga što ni oni više nisu toliko izdržljivi. To je bilo lako sa visokopodnim B58/B10M jer su šasije i motori pravljeni da traju i da budu pouzdani. Niske Euro norme nisu zahtevale gotovo nikakvu regulaciju rada motora, pa ova vozila potpuno prirodno rade. Danas, kada glavnu reč vodi efikasnost a ne pouzdanost, iz malih motora se izvlači što više snage i to radi, ali sumnjam da će moći više od 20 - 25 godina. Poređenja radi, B10M solo imaju 240 konjskih snaga i motor od 10 litara, dok Citte imaju 310 na 9 litara, a IK-112N 290 na 6.7 litara. Isto tako, zbog strožih Euro normi, motori rade na višim temperaturama pa je njihovo hlađenje nezgodna stavka. Druga stvar koja će učiniti rekarosiranje neisplativim jesu lepljena stakla, koja se mogu odvojiti od karoserije uz veliki rizik od pucanja. Kod B10M je bilo potrebno samo da se stakla izvuku iz kedera. Inače, cena rekarosiranja solo B10M u Neobusu je bila oko 35 hiljada evra, a zglobnih oko 40, ako se dobro sećam.

Mislim da će Novi Sad najviše izgubiti na kvalitetu prevoza kada rashoduje B10M autobuse. Iako su visokopodni i nisu klimatizovani, serije iz 1997/98 godine i danas važe za najpouzdanija i najbolja vozila. Nije isključeno i da su ovo najbolji autobusi u istoriji JGSP "Novi Sad":
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, mrnjavi, Duja, valjan, volvob10maneobus790

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 07 mar 2020 11:51 #1252

  • volvob10maneobus790
  • volvob10maneobus790's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 27
  • Primljenih Zahvalnica: 33
  • Karma: 1
Vezano za zglobone Ik-201 , solidni su za rezervu barem kad se puste u saobraćaj BMC , tako da ne verujem da će ih povući sve odjednom. Treba će im i oni jer odlaze šestice iz '91 koje zamenjuje 10-ak BMC autobusa , što ispadne da dobijamo 10 zglobnih...

Zanima me kako će postizati da napune rezervoare u preko 50 autobusa na CNG za par časova , jer im je već sada gužva u punionici CNG-a..?

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 07 mar 2020 18:38 #1253

  • Erebus
  • Erebus's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 288
  • Primljenih Zahvalnica: 673
  • Karma: 11
Bilo bi lepo, sad kad se već menjaju stajališta i zamenjuju ovim bez trafika, da se povede računa i ne stavljaju nadstrehe sa reklamnim panoima tamo gde je stajalište odmah do biciklističke staze. Užasno je nepregledno i opasno.



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, valjan, Eldarion, volvob10maneobus790

Javni gradski i Taxi prevoz 07 mar 2020 23:27 #1254

  • nautilusNS
  • nautilusNS's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 14
  • Primljenih Zahvalnica: 71
  • Karma: 0
Blavak napisao/la:
Da konstatujemo i to da se u gradu i dalje provodi zamena nadstrešnica na stajalištima.





Da li neko zna kakav je ovo sandučić na trećoj fotografiji na desnoj stanici? Video sam danas na još dve stanice kod Lutrije iste sandučiće koji su sa jedne strane otvoreni. Šta se u njima planira? Možda osvetljenje za red vožnje? U međuvremenu, sugrađani tu već odlažu đubre.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 08 mar 2020 00:23 #1255

  • Emanon
  • Emanon's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 157
  • Primljenih Zahvalnica: 719
  • Karma: 7
Meni je imbecilno to što reklamne panoe postavljaju na stranu iz koje dolazi autobus.
Zamislite da sedite na klupica i da na svakih desetak sekundi morate da se podignete i izvirite iza reklame kako bi videli koji bus dolazi i dolazi li uopšte.
Stvarno treba biti budala i o takvim stvarima ne razmišljati.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Duja, Brane, Direktor, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 08 mar 2020 08:57 #1256

  • Billy
  • Billy's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 572
  • Primljenih Zahvalnica: 1205
  • Karma: 19
Mozda jesu malo nefunkcionalne, al su zato originalne i lepe!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 08 mar 2020 09:49 #1257

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1495
  • Primljenih Zahvalnica: 3242
  • Karma: 19


U Svajcarskoj (Cirihu) svako autobusko stajaliste ima masinu za izdavanje karata.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: valjan, Eldarion, nautilusNS

Javni gradski i Taxi prevoz 08 mar 2020 16:16 #1258

  • gibanica
  • gibanica's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 131
  • Primljenih Zahvalnica: 516
  • Karma: 10
neobuscitta napisao/la:
Mislim da će Novi Sad najviše izgubiti na kvalitetu prevoza kada rashoduje B10M autobuse. Iako su visokopodni i nisu klimatizovani, serije iz 1997/98 godine i danas važe za najpouzdanija i najbolja vozila. Nije isključeno i da su ovo najbolji autobusi u istoriji JGSP "Novi Sad":
Sigurno! Bilo i ostalo.

A kakva je tabla u BMC 18 CNG?
Video sam neke modele BMC imaju tablu kao pult za poker aparate iz 90tih godina...belo-siva, neki sovjetski fazon.
Meni se bas ne svidja sto dobijamo taj tip vozila,
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 08 mar 2020 18:16 #1259

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 517
  • Primljenih Zahvalnica: 1538
  • Karma: 18
Isto kao i na beogradskim solo autobusima od prošle godine. I meni je isto #BošSačuvaj...






Slike sa prezentacije solo autobusa u Beogradu: www.autobusi.net/foto-video-beogradski-b...city-iz-ugla-vozaca/
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, valjan, Eldarion, saobracajacpinki

Javni gradski i Taxi prevoz 10 mar 2020 07:01 #1260

  • saobracajacpinki
  • saobracajacpinki's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 5
  • Karma: 0
Ne znam da li ce im se isplatiti povlacenje STOTROJKI jer su po menito dobri busevi, ali za brigradske linije. Po tome sto vi kazete da su losi, reklo bi se da su trebali davnoda odu. Ali da, Neobusevi autobusi su stvarno za pohvalu, pa i Ćubani, koji su definitivno zasluzili generalku. Jel ima neko vise detealja za liniju preko Rakovca za Vrdnik? I sta se desava sa #800? :rant: :rant: :rant:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru