Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Javni gradski i Taxi prevoz

Javni gradski i Taxi prevoz 10 mar 2020 07:46 #1261

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 517
  • Primljenih Zahvalnica: 1538
  • Karma: 18
Poslednji IK-103, #859, odradio je poslednju smenu u nedelju. Kao i stari B10M sa manuelnim menjačem (garažni brojevi 661 - 685) više neće izlaziti u saobraćaj.

Po mom mišljenju, linija NS - Rakovac - Vrdnik je sve samo ne smislena. Prethodno uvođenje linije do Vrdnika je pokazalo da su resursi utrošeni bez ikakvog razloga. Provlačenjem iste linije kroz Rakovac će verovatno opravdati njeno postojanje, zbog samog Rakovca i kraćeg puta do Vrdnika, ali svejedno ne shvatam toliku potrebu da se gura jedna linija, a ne da se popravlja stanje u gradskom prevozu.

Inače, vozio sam se juče u dva Mercedesa iz poslednje ture. Kod šipki na vratima imaju izbušene rupe i prekrivene izolir trakom, pretpostavljam da su za validatore. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, volvob10maneobus790

Javni gradski i Taxi prevoz 10 mar 2020 20:21 #1262

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 517
  • Primljenih Zahvalnica: 1538
  • Karma: 18
Stižu i BMC-ovi uskoro, autobusi su već na placu uvoznika MPN Promet, blizu beogradskog aerodroma. Hvala Nixivoju na dojavi, ispod je par fotki Stefana Nikolića sa Autobusi.NET. ;)





Isporuka se očekuje u narednih par dana, a nakon prve vožnje dajem konačan sud. :)

Više slika na: www.autobusi.net/forum/viewtopic.php?f=11&p=592110#p592083
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, Duja, sasar, Blavak, valjan, SingDar, saobracajacpinki

Javni gradski i Taxi prevoz 10 mar 2020 20:25 #1263

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5656
  • Primljenih Zahvalnica: 8435
  • Karma: 252
Može ova vlast da valja ili ne valja ali ne pamtim kada se toliko GSPNS ponovio sa tloliko buseva
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 10 mar 2020 22:18 #1264

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4215
  • Primljenih Zahvalnica: 8685
  • Karma: 118
Ko zna, koja je prosecna brzina autobusa na gradskoj i prigradskoj liniji?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 10 mar 2020 22:21 #1265

  • bili
  • bili's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 152
  • Primljenih Zahvalnica: 288
  • Karma: 5
Pre tačno 50 godina, odnosno 69. i 70. Novi Sad je kupio 100 autobusa, 70 Volvo i 30 MAN.

50 godina kasnije, ako stigne 30 autobusa od EU, a mislim da nema razloga da ne dođu, Novi Sad će u 2019. i 20. dobiti takođe 100 autobusa.

I tada, a i sada su ti autobusi bili prekretnica, tada prvi moderni 12 metara dugački autobusi, a sada sa pogonom na CNG.

U 21. veku posebno plodna je bila 2005. sa 65 autobusa, 2007. sa 35 autobusa, pre toga nisu bile loše ni 97.+98. sa 50 autobusa i 90. sa 35. komada...

Problem je što se dešavalo da prođe i 3 do 4 godine, a da se ne kupi ni jedan autobus.

Inače kad smo već kod cifara za poslednjih 20 godina kupljeno je 270 autobusa. Isto toliko je kupljeno u periodu od 69. do 81., dakle za 12 godina. Koliki je NS bio tad, a koliki je sad...

I ukupan broj vozila u saobraćaju je poslednjih bar 35 god isti, a broj stanovnika duplo veći.

Mozda sam negde u ciframa oromašio za jedan, dva, ali ugrubo to je to.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, Buck, limanac, Duja, TurboMaximus, Brane, sasar, Gari, valjan, Eldarion, neobuscitta, volvob10maneobus790, dvojko

Javni gradski i Taxi prevoz 11 mar 2020 08:09 #1266

  • SingDar
  • SingDar's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 23
  • Primljenih Zahvalnica: 51
  • Karma: 1
Sve je to ok, ali nije samo kupovina autobusa znak da se nesto dobro radi. Smatram da ovim prave dobar korak,ali prethodnih godina su napravili niz losih. Svi znamo kakvo je stanje sa vozacima, kako se ophode sefovi prema njima, populisticke mere narusavaju poslovanje GSPa, konkretno najave da ce dosadasnja druga zona postati prva, karte za djake i studente od 5000 din/god...a na gradskim linijama ima manje polazaka nego pre 5 godina. Moglo bi se tu stosta jos dodati :| ;)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 11 mar 2020 12:45 #1267

  • gibanica
  • gibanica's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 131
  • Primljenih Zahvalnica: 516
  • Karma: 10
@neobuscitta

pa kakav je sad ovo RAL?! Ili se to meni cini zbog oblacnog vremena i zutih tablica?
Ili stvarno u 5 tura nema 3 ista RAL-a.
I zasto je zadnja stena jednobojnа...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 11 mar 2020 17:50 #1268

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 517
  • Primljenih Zahvalnica: 1538
  • Karma: 18
Dobra je boja, samo te zbunjuje to što su ofarbali cele stubove iza bočnih stakala u plavo, što se ni meni ne dopada. Isto tako, autobusi u Zagrebu nose RAL 5015, ali zbog kolor šeme plava boja izgleda potpuno drugačije. :)
i.postimg.cc/BQRQtm2L/Mb-gbr-229-zet.jpg

Slažem se sa SingDarom, nije kupovina autobusa način da se unapredi javni prevoz, mada je jedan od vodećih faktora. Sada je bitno te autobuse dobro uposliti što se čini dobrim redom vožnje, a uz elektronsku naplatu karata i GPS praćenje, nadam se da dobijamo pouzdan prevoz i neko sasvim novo iskustvo. U ovom trenutku ostaje samo da čekamo. :)

@kasko
Za prigradske linije dosta varira, ali je u gradu prosek vrlo nizak - između 15 i 20 kilometara na sat, zavisno od linije. Ako se elektronskom naplatom skrati zadržavanje vozila u stajalištima, mislim da se može prebaciti 20 vrlo lako. :)

Što se tiče brojki:
1969 - 70 - Ikarus na šasiji Volvo B58 - 140.000 stanovnika (popis iz 1971)
1997/98 - 50 - Neobusi na Volvo B10M (40 solo) i B10MA (10 zglobnih) - između 200 i 210 hiljada (prema popisima iz 1991 i 2002)
2005 - 65 - Ikarbus IK-103 (19 + 1 CNG), IK-201 (20), Neobus 501G na Volvo B7RLE (25) - cenim oko 240 hiljada (prema popisima iz 2002 i 2011)

2019/20 - 101 - Feniksbus FBI83M CNG (8 midi), Mercedes-Benz Conecto NGT (43), BMC Procity 18 CNG (20), nepoznati od EBRD (25 solo + 5 zglob) - verovatno oko 300 hiljada stanovnika

Tako da, može se reći da su ove dve godine bile najplodnije, pogotovo s obzirom na to da je 71 autobus kupljen u 2019. godini. Ipak, ne treba zaboraviti da je Novi Sad više nego duplo veći po broju stanovnika, kao i da prigradska naselja nisu ni bila blizu po broju stanovnika današnjoj situaciji.

Takođe, u poslednjih 15 godina je situacija bila očajna po pitanju nabavke autobusa, sa izuzetkom 2007. godine kada je kupljena solidna količina niskopodnih autobusa:
2006 - 0
2007 - 36
2008 - 0
2009 - 0
2010 - 0
2011 - 26
2012 - 5
2013 - 0
2014 - 0
2015 - 11
2016 - 10
2017 - 5
2018 - 6

Iz tog ugla, ovo je bio iznuđen potez. Nastavkom kilavih nabavki ne bismo dogurali nigde, a autobusi iz 1990. godine bi nas vozili barem još pet.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, sasar, valjan, volvob10maneobus790

Javni gradski i Taxi prevoz 12 mar 2020 14:04 #1269

  • saobracajacpinki
  • saobracajacpinki's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 5
  • Karma: 0
Taj stari pokusaj uvodjenja linije za Vrdnik je opravdano propao, jer je cena bila prevelika, i put je trajao jako dugo. Sad preko Rakovca, uz smanjeni broj polazaka, i cenu ispod cene linijskih taksista bi trebalo da uspe. Nema potrebe za 8 polazaka. 6 je sasvim dovoljno, a s obzirom da je pocetak sezone, isplatilo bi im se. U ovo doba godine,uz navalu turista midibusevi nece biti dovoljni, tako da bi trebalo ubaciti i obicne solo autobuse. Ja bih prvi koristio tu liniju svaki dan po 2 puta, jer sam ja iz Vrdnika
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 12 mar 2020 18:49 #1270

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 517
  • Primljenih Zahvalnica: 1538
  • Karma: 18
Prvih nekoliko BMC je danas stiglo u JGSP, a sliku prenosim sa prestoničke kopije ovog foruma. :)



Zanimljivo je da su autobusi stigli sa turskim tablicama, tako da će biti registrovani iz Novog Sada umesto sa placa uvoznika. Ako se ne varam, poslednji put je tako rađeno kada su 2012. stigli Irisbus Citelisi. :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, mrnjavi, Duja, Blavak, valjan

Javni gradski i Taxi prevoz 12 mar 2020 23:39 #1271

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1495
  • Primljenih Zahvalnica: 3242
  • Karma: 19
Pise RTV pojacana higijena u autobusima. Da li neko moze da potvrdi?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 13 mar 2020 08:24 #1272

  • nautilusNS
  • nautilusNS's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 14
  • Primljenih Zahvalnica: 71
  • Karma: 0
Da li će za Vrdnik preko Rakovca biti uvedena potpuno nova linija ili će postojeća 77 da se pojača sa nekoliko polazaka koji će produžavati do Vrdnika? Isto tako, mislim da je linija 68 besmislena i da je te polaske samo trebalo prebaciti na 73. Ne živim u tom kraju, pa možda zbog toga nisam upoznat sa stvarnim potrebama.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 14 mar 2020 09:04 #1273

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 517
  • Primljenih Zahvalnica: 1538
  • Karma: 18
Bilo kako bilo, izaći će na isto, samo je pitanje da li će nositi drugi broj ili ne. Prethodna iteracija je nosila broj 86 (ne razumem preskakanje 85). Što se tiče 68, smislenija je od 73 zbog toga što ima pravu okretnicu koju i zglobni autobusi mogu da opsluže. Takođe, cenim da je zimi pouzdanija jer ne znam koliko se čisti uspon ka Mošinoj Vili, a isto tako mislim da nema neke velike potrebe za prebacivanjem njenih polazaka na 73.

Što se tiče higijene, nisam upoznat da li je uopšte došlo do nekakvih izmena. U Beogradu je prevoznicima preporučeno da puštaju u saobraćaj što više vozila sa fizički ograđenom kabinom vozača i da što više smanje kontakt sa putnicima. Prevoznici su snabdeveni sredstvima za čišćenje, ali je opšti utisak da svi osim GSP "Beograd" vode računa o higijeni.

U drugim delovima Evrope su mere konkretnije. Maribor, Berlin, Cirih, Krakov i drugi gradovi su zabranili ulaz/izlaz na prednja vrata uz postavljanje znakova upozorenja u putničkom prostoru. Kao i u Novom Sadu, u Berlinu se ulazi na prednja vrata i vozač naplaćuje karte.

Ove slike potiču od direkcije za javni prevoz u Cirihu i okolini. Na identičan način su i ostali gradovi zaštitili vozače.

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, Duja, sasar, Blavak, valjan, Eldarion, nautilusNS

Javni gradski i Taxi prevoz 14 mar 2020 11:34 #1274

  • SlanaBara
  • SlanaBara's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 56
  • Primljenih Zahvalnica: 238
  • Karma: 8
nautilusNS napisao/la:
Da li će za Vrdnik preko Rakovca biti uvedena potpuno nova linija ili će postojeća 77 da se pojača sa nekoliko polazaka koji će produžavati do Vrdnika? Isto tako, mislim da je linija 68 besmislena i da je te polaske samo trebalo prebaciti na 73. Ne živim u tom kraju, pa možda zbog toga nisam upoznat sa stvarnim potrebama.

Mislim da je svrha linije 68 da pokrije centar Kamenice i Institut u špicevima. Okretnica na Vojinovu je najbliža centru Kamenice, a trasa pored Dunava (kuda ide i 71) je kraća od trase linija 72, 73 i 74 kroz Ive Lole Ribara.

Što se tiče kameničkih linija, najkorisnije bi bilo da se nekako usklade polasci sa perifernih okretnica tako da iz Kamenice ka gradu postoji pravilan interval polazaka, ali to je praktično nemoguće jer, ako su polasci iz grada na pravilnim intervalima, polasci ka gradu ne mogu da budu jer su neke okretnice udaljenije (npr. Popovica), a neke bliže (npr. Vojinovo). Možda bi moglo ako bi vozila na bližim okretnicama imala dužu pauzu, ali onda bismo imali autobuse koji stoje i ne voze putnike. Zato se često dešava da dugo nema autobusa, a onda dođu dva u minut-dva. Ovo važi i za druga naselja kroz koja prolazi više linija (Kać, Veternik itd.) sa različitim vremenima obrta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: nautilusNS

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 14 mar 2020 12:20 #1275

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4215
  • Primljenih Zahvalnica: 8685
  • Karma: 118
Moglo bi da GSP nije centralizovan. Lokalna Kamenicka linija koja objedinjuje 73/74 i dovozi i čeka polaske 71. Isto to za 76.
71 bi morala biti pojačana i zglobna.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 14 mar 2020 14:08 #1276

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 517
  • Primljenih Zahvalnica: 1538
  • Karma: 18
To ne bi bilo održivo i bolje je ovako kako jeste. Neko ko živi toliko blizu centra Novog Sada neće nikad menjati autobus samo da bi došao do grada, već će ići svojim automobilom. Zamislite da ljudi sa Klise imaju lokalnu liniju i da moraju da presedaju kod Najlona na drugi autobus. Ovakav vid organizacije bi, pak, mogao biti omogućen u daljim mestima, pa bi Beočin mogao da bude tačka presedanja za putnike iz Čerevića i ostalih podunavskih naselja.

Međutim, centralizovanim sistemom koji se koristi, JGSP ima veliku fleksibilnost u rasporedu vozila po linijama, pa tako autobusi koji odrade polazak npr. iz Čerevića sledeći imaju ka Budisavi. Ako bi se decentralizovao sistem na primeru Beočina, na liniji Novi Sad - Beočin bi moralo da radi najmanje četiri autobusa (takt 20 minuta) van špica, odnosno bar sedam u špicu (takt 10 minuta, duže vreme vožnje), dok bi periferne linije moralo da radi najmanje tri vozila. U centralizovanom sistemu, tih deset autobusa može da pokrije daleko veću teritoriju po ceni komfora i dužeg intervala između polazaka.

Inače, linije 71 - 74 imaju identičan poluobrt od 40 minuta, dok 68 i 69 imaju između 35 i 45 minuta, zavisno od polaska.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 15 mar 2020 10:15 #1277

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 517
  • Primljenih Zahvalnica: 1538
  • Karma: 18
Otis.Driftwood.Ressurected napisao/la:
Pise RTV pojacana higijena u autobusima. Da li neko moze da potvrdi?

Upravo sam prošao pored garaže, radnici Ciklonizacije u zaštitnim odelima prskaju sredstvo za dezinfekciju u autobusima. :okay:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, Buck, limanac, kasko, Yokai, mrnjavi, Brane, sasar, Blavak, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, nautilusNS, Conecto

Javni gradski i Taxi prevoz 16 mar 2020 16:38 #1278

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 517
  • Primljenih Zahvalnica: 1538
  • Karma: 18
Od sutra subotnji red vožnje i bez linija 17, 18A/B i 20. Takođe, ukinuti su i đački polasci na svim linijama.

U autobusima pustoš. U sedmici ni 20 putnika usred špica. :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, valjan, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 16 mar 2020 17:00 #1279

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1495
  • Primljenih Zahvalnica: 3242
  • Karma: 19
Hvala za ovaj info.

A za poslednji post: pametno, tako i treba.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 17 mar 2020 15:14 #1280

  • Duja
  • Duja's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 633
  • Primljenih Zahvalnica: 1095
  • Karma: 33
Izvor: 021
Linije GSP-a 6, 11a i 11b od srede menjaju trase zbog radova na Podbari
Autobusi GSP-a na linijama broj 6, 11a i 11b promeniće trasu od srede, 18. marta zbog radova na infrastrukturnom uređenju i opremanju i izgradnji saobraćajnih površina u Ulici Marka Miljanova.
Novi Sad 17.03.2020. | 14:52
Ova izmena će početi da se primenjuje u sredu od 8h. Autobusi na linija broj 6, 11a i 11b menjaju trasu kretanja na sledeći način:

Smer od centra prema Podbari

Od raskrsnice ulica Beogradski kej i Marka Miljanova autobusi saobraćaju Beogradskim kejom, ispod drumsko-železničkog mosta prema Venizelosovoj ulici, dalje Venizelosovom ulicom, zatim skreću levo u Ulicu Filipa Višnjića, desno u Ulicu Marka Miljanova i nastavljaju redovnom trasom kretanja.

Smer od Podbare prema centru

Od raskrsnice ulica Marka Miljanova i Filipa Višnjića autobusi skreću levo u Ulicu Filipa Višnjića, desno u Venizelosovu ulicu, desno pored Kvantaške pijace do Ulice Marka Miljanova, zatim skreću levo u Ulicu Marka Miljanova i dalje nastavljaju redovnom trasom kretanja.

Autobusi na izmenjenom delu trase ( u smeru prema Podbari) kroiste autobusko stajalište ne Beogradskom keju, nakon raskrsnice sa Ulicom Marka Miljanova.

Izmena će važiti do 18. maja.
Autor: 021.rs
Svaki dobar projekat može da se oskrnavi pri izvođenju.
Nijedan loš projekat ne može da popravi pri izvođenju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, valjan, nautilusNS
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru