Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Tramvaj ili nesto slicno...

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 01 avg 2011 08:58 #61

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Eh to kako bi se "povratila" traka lako moze da se vidi u Beogradu, gde tramvaji nekad i duze stoje zarobljeni parkiranim automobilima. A takodje sto se koloseka tice, nikada se ne prave odvojeno za svaki smer (na razlicitim stranama ulice jer je trosak mnogo veci), tako da racunaj i na mesto za 2 koloseka - da li po sredini bulevara ili po jednom trotoaru. Zuta traka za to nije dovoljna.

Niko od vas ne razmislja i o tome da je prelazak preko sina u losim vremenskim uslovima mnogo opasniji po vozila. Vidjao sam po BG automobile koji proklizaju po sini i sustignu onog ispred.
Poslednja izmena: 01 avg 2011 09:00 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 01 avg 2011 10:32 #62

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4869
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Videćemo šta će biti.
I ja bih se složio da je tramvaj na ulicama sličnim Bulevaru Oslobođenja samo dodatni izvor problema. Drugi problem su delovi grada kao Grbavica, Podbara, Salajka, Rotkvarija, gde tramvaj može da prolazi samo obodom, ili čak ni obodom.
Idealno bi bilo kad bi taj tramvaj mogao da dobije neke nezavisne trase pa da se ne gura sa ostalim saobraćajem, ali zbog izgrađenosti je to već sada nemoguće. U stvari, moguće je, ali daleko skupljim rešenjem, a to je ukopani tramvaj ili čak pre-metro. Tek tome ne možemo ni da se nadamo.

Što se opadanja broja stanovnika tiče, to ne mora biti tako. Ako gradski oci na vreme krenu da daju dobre uslove za razvoj privrede, NS bi mogao postati "iseljenički" grad pa bi nam komšije bili Vijetnamci, Filipinci, raznorazni Arfikanci... što i nije tako loše.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 01 avg 2011 10:38 #63

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4220
  • Primljenih Zahvalnica: 3188
kasko napisao/la:
Eh to kako bi se "povratila" traka lako moze da se vidi u Beogradu, gde tramvaji nekad i duze stoje zarobljeni parkiranim automobilima. A takodje sto se koloseka tice, nikada se ne prave odvojeno za svaki smer (na razlicitim stranama ulice jer je trosak mnogo veci), tako da racunaj i na mesto za 2 koloseka - da li po sredini bulevara ili po jednom trotoaru. Zuta traka za to nije dovoljna.

Niko od vas ne razmislja i o tome da je prelazak preko sina u losim vremenskim uslovima mnogo opasniji po vozila. Vidjao sam po BG automobile koji proklizaju po sini i sustignu onog ispred.

Od mojih 10 voznji tramvajem u BG-u, u proseku se 3-4 puta tramvaj pokvari, stane i blokira sve.
Nema potrebe NS za tramvajem. Sa sadasnjom saobracajnom infrastrukturom moze bez problema da gura duzi niz godina. Ni ne secam se kada sam prosli put uleteo u neku guzvu i cekao vise od dve promene na semaforu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 01 avg 2011 10:59 #64

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
kasko napisao/la:
Eh to kako bi se "povratila" traka lako moze da se vidi u Beogradu, gde tramvaji nekad i duze stoje zarobljeni parkiranim automobilima.
Ako ćemo iskreno, Beograd po pitanju saobraćajnih rešenja nije baš svetao primer ni za šta. Tramvaji u gradovima koje sam naveo rade odlično, brzo i sa retkim zastojima.
kasko napisao/la:
A takodje sto se koloseka tice, nikada se ne prave odvojeno za svaki smer (na razlicitim stranama ulice jer je trosak mnogo veci), tako da racunaj i na mesto za 2 koloseka - da li po sredini bulevara ili po jednom trotoaru. Zuta traka za to nije dovoljna.

Hmmm, ovo je netačno - tramvajske šine se postavljaju i uz levi i desni rub (krajnja kolovozna traka) ulica - rešenje nije tako dobro kao kad su potpuno odvojene, ali uz kontrolu pristupa (čitaj vrlo efikasno sprovođenje žute trake) može da prođe. A ima gradova i gde su posebno izmeštene, kao što rekoh, van kolovoza. Inače ne mora cela pruga ni biti dvokolosečna, ponekad se na dugim deonicama sa manjim opterećenjem prave i jednokolosečne pruge sa ukrštanjima (dva koloseka) na stanicama. Nije rešenje za centar grada, ali npr. do Veternika i Futoga bi funkcionisalo. Naravno u tom slučaju se prolazak tramvaja reguliše zaštićenim skretnicama i semaforima, ali se cilja da tramvaji imaju takav takt da u stanice dolaze skoro sinhrono, kako ne bi bilo puno "čekanja".
kasko napisao/la:
Niko od vas ne razmislja i o tome da je prelazak preko sina u losim vremenskim uslovima mnogo opasniji po vozila. Vidjao sam po BG automobile koji proklizaju po sini i sustignu onog ispred.
Opet primer Beograda koji ne valja nikako iz dva razloga:
1. Šine u Beogradu su u KATASTROFALNOM stanju, oko njih je sve razrovano, stanje se tek sad pomalo popravlja
2. O strpljenju i kulturi vozača neću ni da govorim. Po šini može da kliza samo ako ide po njoj uzdužno (inače bi brzo stao čim je pređe), što znači da mu je auto faktički NA šinama, tj. u traci u kojoj ne bi smeo ni da bude da je poštovao žutu traku.

Po ovoj izjavi ispada da je stanovništvo, ne malog broja gradova sa tramvajskom infrastrukturom, u ozbiljnoj opasnosti usled stalnog klizanja po prugama - ma nije nego.

Inače, iako Beograd kuburi sa saobraćajem, jedna stvar se popravila: otkako su uveli snimanje na žutim trakama, prohodnost tih traka za autobuse i tramvaje je naglo skočila, jer su ljudima počele da stižu ne baš male kazne. Eto rešenja za žute trake, kad ne može drugačije globi da boli.

Čitava ova priča o smetanju i slično ima zapravo pogrešan ugao gledanja - ne smeta javni gradski saobraćaj (bilo kog vida) automobilima, već upravo obrnuto, treba smatrati višak automobila kao smetnju gradskom saobraćaju. Nije cilj razvoja gradskog saobraćaja da nestane ljudima iz vida, i bude neprimetan, a da se svi lepo i ugodno voze automobilima, već suprotno, da je gradski saobraćaj sveprisutan, efikasan i sposoban da preveze veliki broj putnika, a korišćenje automobila za dnevni prevoz do posla/škole/fakulteta/izlazak u grad bi trebalo da bude više izuzetak nego pravilo, i nije cilj grada ugađati komforu putnika u automobilima.
Poslednja izmena: 01 avg 2011 11:01 od miki_NS.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 01 avg 2011 12:18 #65

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
Dukelander napisao/la:
Ako gradski oci na vreme krenu da daju dobre uslove za razvoj privrede, NS bi mogao postati "iseljenički" grad pa bi nam komšije bili Vijetnamci, Filipinci, raznorazni Arfikanci... što i nije tako loše.


Mali off: Par familija filipinaca zivi na Klisi ( sin od jednog poznanika se smuvao sa nekom ribom iz tog klana, klinci su oboje ). Kineza vec ima. Vijetnamaca mozda nece biti a crnaca je uvek bilo, jer je NS univerzitetski centar.

Ja sam imao drugara ciji je otac bio sirijac/palestinac a majka madjarica/nemica. Ne mogu ni da zamislim, kojim su oni jezikom govorili po kuci... :D
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 01 avg 2011 16:13 #66

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Okej...nema ja nista protiv da se vi u pravu ali vreme ce dokazati da niste.
Msm oce neko da kaze da npr Osijek ima sire ulice od NS? A da ne nabrajam znatno manje gradove.
Na nekim mestima je zaista frka sa prostorom slazem se...ali UPRAVO zbog toga treba unapred uraditi nesto sto ce verovatno u buducnosti biti neophodno.
Da se na vreme mislilo o tome sada bi ladno na Bul Oslobodjenja mogle da se stave sine a da nikom ne smeta.
Takodje pricate o kvarovima ludim vozacima..pa ok ,to je sve normalno ,uvek ce biti debila i uvek ce se nesto kad tad pokvariti..ail vi pricate o BG tramvajima i sinama koji su stariji od svih nas na forumu..i neko je vec reko ,i ja ranije..radni rok tramvaja je 4 puta duzi od autobusa.
A ukoliko se uvede onaj transrhol ili kako se vec zove ,tu ima samo jedna sina tako eto bar za te sine je manje prostora potrebno.
Takodje ako bi adekvatnije resili parking prostor uz bulevar ...eto kuda bi se mogle posejati sine.
No ,za sve ovo ima neko ko je zaduzen da razmislja pa nadajmo se da znaju sta rade.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 01 avg 2011 18:24 #67

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
kimi napisao/la:
No ,za sve ovo ima neko ko je zaduzen da razmislja pa nadajmo se da znaju sta rade.

joooj iskreno se nadam da znaju :lol: :dry:


slazem se. i vreme ce pokazati.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 avg 2011 14:09 #68

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Evo za sve vas sto se bojite da ce nastati haos na ulicama zbog tamvaja ili neceg slicnog :)



Kao sto vidite gotovo je neprimetan(a ova ulica je uza od recimo Jevrejske) a i pici ko lud! Milina za vozace GSPa hehe :)
Poslednja izmena: 02 avg 2011 14:10 od kimi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 avg 2011 18:43 #69

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
kimi napisao/la:
Kao sto vidite gotovo je neprimetan
neprimetan i brz, samo još da me zgazi. jbš tramvaj :lol:
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 avg 2011 21:01 #70

  • Nicisy1
  • Nicisy1's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 747
  • Primljenih Zahvalnica: 2920
miki_NS napisao/la:
kasko napisao/la:

Čitava ova priča o smetanju i slično ima zapravo pogrešan ugao gledanja - ne smeta javni gradski saobraćaj (bilo kog vida) automobilima, već upravo obrnuto, treba smatrati višak automobila kao smetnju gradskom saobraćaju. Nije cilj razvoja gradskog saobraćaja da nestane ljudima iz vida, i bude neprimetan, a da se svi lepo i ugodno voze automobilima, već suprotno, da je gradski saobraćaj sveprisutan, efikasan i sposoban da preveze veliki broj putnika, a korišćenje automobila za dnevni prevoz do posla/škole/fakulteta/izlazak u grad bi trebalo da bude više izuzetak nego pravilo, i nije cilj grada ugađati komforu putnika u automobilima.

:okay:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 10 avg 2011 10:08 #71

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
I dalje ne kontam zasto ste protiv tramvaja..bice pre ona nasa stara boljka..da se uvek bojimo neceg drugacijeg,neceg novog..
Nas GSP je kroz ok po meni..taxi? no thanx..jadan je ondaj grad koji se oslanja na taxiste..uostalom kada padne prvi sneg pozovite neku taxi sluzbu da vidite dal' ce neko vozilo biti slobodno? (provereno)
Kad kazem tramvaj ja ne mislim samo na sam grad..naravno on moze ici i na klisu..recimo do Rodica dole..pa mogu cak i u okviru Rodica napraviti stanicu..itd itd..da ne kazem do Rumenke i slicno.
Poslednja izmena: 10 avg 2011 10:09 od kimi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 10 avg 2011 16:04 #72

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
kimi napisao/la:
I dalje ne kontam zasto ste protiv tramvaja..bice pre ona nasa stara boljka..da se uvek bojimo neceg drugacijeg,neceg novog..
Nas GSP je kroz ok po meni..taxi? no thanx..

Pa sam si dao odgovor "Naš GSP je skroz ok".
Ako je ok što bi bacali čini mi se oko 50 miliona evra na ta čuda. A i nije to nešto novo, ja bi reko baš suprotno, da su tramvaji valjali ne bi ih sklanjali.
jadan je ondaj grad koji se oslanja na taxiste..

U NY je taxi uz metro glavni vid saobraćaja. A iskreno da ti kažem mnogo sam srećan što NS ima veliki broj taxi udruženja sa ogromnim brojem vozila i pristojnom cenom. Jednom sam u BG ostao bez love noću i čekao bus. Skoro dva sata sam čekao. Kako je klincima koji izlaze u grad i idu kući u dva noću. Nema busa, ali tu je taxi koji vozi do naselja za dva do tri evra. U BG bi ta relacija bila 7 evra. Znači taxi je sve samo ne nepotreban. I ja lično ako ne idem svojim autom uvek pre uzmem taxi nego bus,

I na kraju to o tramvajima je samo politička caka pred izbore. Reko sam nemaju para ni za mnogo manja ulaganja a ne za novu tramvajsku mrežu koja bi poremetila koncept NS bulevara.
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Poslednja izmena: 10 avg 2011 16:05 od ranko su ns.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 10 avg 2011 18:04 #73

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Tvojom logikom onda izgleda da su svi u svetu blesavi ,jer nema iole veceg grada a da nema tramvaj.
A to sto neko dolazi kuci u 2-3 ujutru to je vec problem doticne osobe, realno nije normalno da se u to vreme na ulicama nalazi 100,000 ljudi..
Poslednja izmena: 10 avg 2011 18:04 od kimi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 11 avg 2011 10:29 #74

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3505
  • Primljenih Zahvalnica: 2254
kimi napisao/la:
Tvojom logikom onda izgleda da su svi u svetu blesavi ,jer nema iole veceg grada a da nema tramvaj.
A to sto neko dolazi kuci u 2-3 ujutru to je vec problem doticne osobe, realno nije normalno da se u to vreme na ulicama nalazi 100,000 ljudi..
Mozda nije normalno ali situacija je takva. Desavalo mi se da se vracam sa posla kasno, i da nemam buseva jer je proslo 24h i da moram da setam 5-6 kilometara. Treba barem jos nekoliko linija sem sedmice da ide posle 24h. Onda bih bio zadovoljan.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 11 avg 2011 10:44 #75

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Ne kazem ja da ne treba..ali taj problem ama bas nema nikakve veze sa tramvajima ne?
A i sem toga jedna kruzna nocna linija koja bi prolazila i pored z stanice bi taman pokupila tu divnu pijanu decicu pa kud koji..
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 12 avg 2011 08:13 #76

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3505
  • Primljenih Zahvalnica: 2254
kimi napisao/la:
Ne kazem ja da ne treba..ali taj problem ama bas nema nikakve veze sa tramvajima ne?
A i sem toga jedna kruzna nocna linija koja bi prolazila i pored z stanice bi taman pokupila tu divnu pijanu decicu pa kud koji..
Istina, nema veze. Ali kod nas nikad nece biti bolji gradski prevoz dok se ne razbije monopol GSPa.

Iskopao sam jednu stariju vest. Tj staru nesto jace od pola godine.
Bubnjević: Podzemna garaža na Trgu Republike je prioritet

Nedostatak parking prostora i dalje je veliki problem, pogotovo u centru grada, u kojem „nema mesta ni za leka”...
Vozači pribegavaju raznim trikovima kako bi u crvenoj zoni ostali duže od jednog, a u plavoj zoni duže od dva sata. Jedan od njih je da sa različitih brojeva telefona šalju SMS poruke za uplatu parkinga.


Član Gradskog veća zadužen za saobraćaj Siniša Bubnjević kaže za naš list da se u Novom Sadu mora nastaviti sa izgradnjom garaža i garažnih mesta.
- Trenutno je u planu izgradnja jedne montažne garaže kod Dunavskog parka i jedne podzemne garaže na Trgu Republike - ističe Bubnjević.
Prema njegovim rečima, trenutno se čeka i pravosnažnost presude u vezi sa montažnom garažom, jer je prvostepeno presuđeno da nema nikakve krivice za nabavku te opreme, pa će se krenuti s njenom montažom. Do kraja meseca bi situacija na sudu trebalo da bude razrešena, a zatim bi se počelo sa izgradnjom.
- S ozirom na to da se radi o montažnoj garaži, ona može biti postavljena bilo gde, ali je trenutno prostor u dvorištu između dva muzeja iza Dunavskog parka predviđen za ovu namenu - kaže Bubnjević.
Pomenuta garaža je, u stvari, drugi deo od nabavljene opreme kada je građena garaža kod Srpskog narodnog pozorišta i ona se trenutno nalazi uskladištena na placu „Bačka puta”.
- Sreća da je garaža od alumijuma, jer da je bila od gvožđa, do sada bi propala - tvrdi Bubnjević.
O izgradnji podzemne garaže na Trgu Republike Bubnjević kaže da bi ona trebalo da počne da se radi i da je već u kontaktu sa „Parking servisom” da oni preuzmu projektovanje. Finasiranje bi, kako kaže, mogao da preuzme Grad, ili sam ili u saradnji s nekim investitorima. On navodi da bi već ove godine mogao biti raspisan tender za izbor projektanta, a sledeće da se sa gotovim projektom krene u realizaciju.
- To je veliki posao jer bi garaža bila na dva sprata ispod zemlje i smeštala bi oko 500 vozila kao i mobilijar pijace - najavljuje Bubnjević.
Garaža bi trebalo da bude na prostoru između Gimnazije „Jovan Jovanović Zmaj” i Arhiva Vojvodine, a prema Bubnjevićevim rečima, ona ne bi u potpunosti rešila problem parkiranja u centru grada, ali bi u velikoj meri doprinela i smanjenju gužvi u centru Novog Sada.
- Broj garaža u centru bi, svakako, trebalo još pojačati jer se očekuje i rast saobraćaja na Dunavu, pa bi ta parking mesta u ovom delu grada postala neophodna - navodi Bubnjević.

Privatni prevoznici neće skoro

Kada je reč o ideju o uvođenju privatnih autobusa na gradskim linijama u Novom Sadu, Bubnjević kaže da je to jedna od opcija za rešavanje problema koji se povremeno javljaju u gradskom prevozu, ali da to nije nešto što će se dogoditi u bliskoj budućnosti. „Takve linije, ako bi bile uvedene, svakako ne bi predstavljale konkurenciju Gradskom saobraćajnom preduzeću, niti bi se dozvolilo neplansko preuzimanje linija. Ukoliko bi se u budućnosti, na primer, pojavile linije koje ne može GSP da pokrije zbog rasta teritorije grada, a što sada nije slučaj, onda bi se o tome razmišljalo. U svakom slučaju, to neće biti uskoro “, rekao nam je Bubnjević.

Eto kakva je to stoka.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 12 avg 2011 08:31 #77

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
dupli post
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Poslednja izmena: 12 avg 2011 08:50 od ranko su ns.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 12 avg 2011 08:31 #78

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
evo koliko košta maštarija
Za prvu fazu vraćanja tramvaja potrebno oko 80 miliona evra
Autor: Ž. Bogosavljević12.08.2011. - 00:02Komentara (0)
JP „Urbanizam” završilo je studiju o šinskom prevozu u Novom Sadu kojom se u prvoj fazi vraćanja tramvaja predviđa uvođenje dve linije. Prva trasa bi pokrivala pravac Novo Naselje - centar - Liman IV, a druga pravac Železnička stanica - Univerzitet, odnosno tramvaj bi se u najvećoj meri poklopio sa sadašnjim trasama linija 8 i 4 gradskog prevoza.

Završena studija o šinskom prevozu, početak gradnje zavisi od novca
ŠINE - Rukovodilac službe za saobraćaj JP „Urbanizam” Aleksandar Jevđenić kaže da su delimično promenili raniju studiju iz devedesetih godina i predvideli četiri faze razvoja tramvajske mreže.

- U prvoj fazi bi se sagradilo 19,5 kilometara šina u dva koloseka i tri tramvajska terminala i njima bi išle dve linije, sa ukupno 25 tramvaja - objašnjava Jevđenić.

U drugoj fazi koja bi usledila tek kroz nekoliko godina, bila bi uvedena linija Železnička stanica - Mišeluk. Treća faza razvoja tramvajske mreže se predviđa tek posle izgradnje novog mosta na stubovima nekadašnjeg Mosta Franca Jozefa, a četvrta faza za period posle 2020. godine.

Kada će početi gradnja mreže, za sada nije sigurno, jer će morati da se obezbedi novac, koji prema prvim proračunima samo za I fazu iznosi 80 miliona evra, bez ulaganja u sređivanje saobraćajne i komunalne infrastrukture usled gradnje tramvajske mreže. Podsetimo da je gradonačelnik Igor Pavličić početkom godine najavio početak vraćanja tramvaja na novosadske ulice posle 50 godina.

Iz Gradske kuće za sada nisu davali zvanične procene koliko bi koštalo ponovno uvođenje tramvaja, kao i kako bi se ta sredstva, koja iznose više destina miliona evra obezbedila. Ono što je izvesno je da su iz vrha gradske vlasti najavili da će uskoro biti organizovana javna prezentacija projekta uvođenja tramvaja, sa detaljnijim informacijama o realizaciji ovog projekata.

Tramvaji vozili od 1911. do 1958.
ISTORIJA - Novi Sad je prve tramvaje dobio pred Prvi svetski rat kada je tadašnji magistrat privatnoj firmi iz Budimpešte dodelio posao uvođenja tramvaja, kao i gradnje električne mreže. Prvi tramvaji su krenuli 30. septembra 1911. Međutim, tokom perioda između dva svetska rata gradske vlasti i građani su često dolazili u sukob sa koncesionarom koji je zanemarivao razvoj mreže. Zbog raubovanih tramvaja i stare mreže, Novi Sad 1958. ukida tramvaje i prelazi na autobuse.

24sata.rs
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 14 avg 2011 01:16 #79

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Ok, predajem se,posto vidim da sam debelo u manjini.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 17 avg 2011 06:17 #80

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Pa tih 80 miliona deluje mnogo, ali ako je u njih uključeno i 25 tramvaja (cena novih velikih zglobnih je od 1,4 mil, do preko 2 miliona eura) i garažu onda to realno i nije mnogo, s obzirom na to da se uspostavlja sistem koji će trajati decenijama. Uostalom sasvim je jasno da je uvek prva faza najskuplja, jer treba položiti ne samo šine, nego i nabaviti tramvaje, izgraditi ispravljačke - napojne stanice, terminale, garažni prostor (depo), posle gradnja pojedniačnih linija više ne košta toliko.
Sve u svemu nadam se da ne preporučuju ono čudo od monoraila, video sam ga na delu - nije bog zna šta, a na primer u Mestreu ih je monorail koštao više od običnog tramvaja, u Vankuveru su ga izabrali umesto klasičnog samo zato jer je bila opcija ili bušiti tunel za klasičan tramvaj (skuplje) ili napraviti izolovanu liniju na monorail tramvaju sa gumama da bi mogao da se penje postojećim ulicama. A kako je Novi Sad ravan grad nema potrebe za tim.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru