Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Tramvaj ili nesto slicno...

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 dec 2010 20:48 #21

  • Goxy
  • Goxy's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Nikad ne raspravljaj sa frizerom o politici.
  • Poruka: 219
  • Primljenih Zahvalnica: 47
Dukelander napisao/la:
miki_NS napisao/la:
To bi dalje značilo da bi pred kraj mosta tramvaj skretao po bulevaru, ili bi nastavio sredinom...

Ali bi na sremskoj strani u tom slucaju morao da sece dve trake da bi isao prema kamenici, bilo bi tu posla za strucnjake...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 06 dec 2010 13:48 #22

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Svakako bi strucnjaci radili projekte pruge i smerove kretanja tako o tome ne treba da brinemo previse hehe.
Kao sto vidimo u glasanju na naslovnoj strani ,apsolutna vecina glasaca kaze da Novom Sadu treba tramvaj.
E sad jos samo da izaberemo Bill Gatesa za gradonacelnika i eto nam ga za godinu dana :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 05 jan 2011 09:12 #23

  • spasa
  • spasa's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Ovo je vreme brzih a ne pametnih
  • Poruka: 75
  • Primljenih Zahvalnica: 10
ovako je nekada bilo

a kako ce biti reci ce nam on.

Poslednja izmena: 06 jan 2011 00:42 od mukyz. Razlog: Post izmenjen radi preglednosti i obrisan duplikat
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 05 jan 2011 09:48 #24

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Jooooooooooj daj boze da je istina onaj link! :)
Btw , bilo bi extra kad bi neko napravio fotku sa iste zgrade ,da bude varijanta sad i nekad :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 06 jan 2011 08:26 #25

  • spasa
  • spasa's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Ovo je vreme brzih a ne pametnih
  • Poruka: 75
  • Primljenih Zahvalnica: 10
jos malo istorije



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 06 jan 2011 08:56 #26

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Na sajtu 021 pojavio se i render sa tramvajem u Ulici Modene. Na renderu je doduše onaj nebulozni monorail tramvaj, ali ajde. Nego ta slika me je ipak naterala na malo razmišljanje. Iako u planovima piše da bi tramvaj trebao ići Bul. Mihajla Pupina, pa Jevrejskom, ova varijanta sa rendera i nije luda, tramvaj bi zaista mogao ići kroz Modene, pa rubom trga, ispred pozorišta i pravo u Jevrejsku. Zašto - pa izgubila bi se potreba da se gura u gužvi kod Bazara i kroz čep na skretanju kod Norka, u i iz ulice Modene je lako napraviti skretanje u pravcu ka mostu (a lako je povezati i drugu trasu koja bi dolazila sa Limana, iz pravca Radničkog univerziteta) prošao bi kroz sam centar (nije uopšte neobično u svetu da su tramvaji jedino prevozno sredstvo koje prolazi kroz pešačku zonu), i iz/u Jevrejsku bi brzo prolazio jer bi išao pravo i presecao sadašnju raskrsnicu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 06 jan 2011 09:09 #27

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
@ spasa, extra slike stvarno

mislim da je taj monorail tramvaj sa gumama jedini u planu posto se to resenje vec dosta vremena gura i provlaci kroz razne analize i teksove, a i pavlicic je u intervjuu pre neki dan rekao da ce ako bude biti takav tramvaj, sto se tice prolaska kroz centar meni se to svodja ali isto tako mislim da ima jako puno ljudi kojima se to ne svidja. bio sam u par gradova gde takvo resenje postoji i mogu reci samo da ne predstavlja problem za pesake koji se krecu u pesackoj zoni.

Sto se tice trasa mislim da nece biti problem ni sa jednim bulevarom jer svi imaju tu basticu u sredini kuda moze da prodje, jedino usko grlo po mom misljenju je jevrejska ulica i ako bi to moglo da se izbegne to bi bilo idealno
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 06 jan 2011 09:11 #28

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
evo i pomenutog rendera
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 06 jan 2011 09:53 #29

  • spasa
  • spasa's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Ovo je vreme brzih a ne pametnih
  • Poruka: 75
  • Primljenih Zahvalnica: 10
gore na linku iz blica jucerasnjeg pise kojim ulicama bi tramvaj prolazio...
ova slika je samo kako bi to izgledalo ali njega nece biti tu.
u blicu je samo druga lokacija..
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 06 jan 2011 13:31 #30

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Naši bulevari imaju bašticu na sredini ali ama baš nijedna nije dovoljno široka da primi saobraćaj tramvaja. Za to je u proseku potrebna baštica oko širine oko 6 m - tramvaji su obično široki oko 2.5 m + prostor za sigurno mimoilaženje i za nosače kontaktne mreže i eto potrebe za 6 m. Osim toga na mnogo mesta su zbog rasterećenja gužve trake za levo skretanje enormno produžene i time "pojele" celu bašticu.
Na Bulevaru oslobođenja tramvaj u sredini bi pojeo unutrašnje trake i otežao leva skretanja - ok nije neizvedivo, ali bulevar bi morao ostati sa po tri trake u smeru. Smeštanje u izolovano ostrvo na sredini je idealno rešenje, ali nisam siguran da mi imamo dovoljno široke bulevare za to.

Smestiti tramvaj uz rub kolovoza je najgore rešenje, jer vrlo često ih onda ometaju pametnjakovići koji parkiraju uz rub puta umesto da se popnu na parking, osim toga svaki izlazak/ulazak na parkinge bi presecao tramvajsku trasu.

Ali gledajući bulevar tu ima drugo po kvalitetu rešenje - umesto izolovanog ostrva u sredini kolovoza, tramvajska trasa se može pustiti izolovano sa svake strane bulevara. Trotoari na bulevaru su enormno široki, odvojeni zelenim pojasom od biciklističkih staza, a između biciklističkih staza i kolovoza je pojas za parkiranje. U ovakvim okolnostima tramvajska trasa bi se mogla pustiti na mestu gde je sad biciklistička staza - već sad je to dovoljno široko, a naravno biciklističku stazu dobiti oduzimanjem oko metar i po širine trotoara.

Ovako bi se dobio koridor za tramvaje koji bi bio potpuno neometan od vozila, sa njima bi se ukrštao samo na presecanjima poprečnih ulica, trotoari bi istina bili nešto uži, ali i dalje mnogo širi nego bilo gde u ostatku grada, a biciklisti bi i dalje imali osiguranu izolovanu stazu za sebe. I još nijedan drvored ne bi morao da strada.

Slično bi se jednog dana mogao proterati i Bulevarom Evrope, ako stvarno tramvajski sistem zaživi i nekada se bude i širio (tu bi inače trebalo videti da li linije planirane pre 10 godina i dalje predstavljaju prioritete - ili treba uzeti u obzir i novogradnje nastale uz nove bulevare).

Pa još ako bi se tramvajska trasa pokrila travom - izgledalo bi odlično.

Nisam siguran ni da je monorail baš dobro rešenje - jeste jeftiniji što se tiče šina, ali zahteva da se armirano betonska podloga stavi šire nego pod običnom prugom, uz naše održavanje betonske trake po kojima gaze gume takvog "tramvaja" će brzo propasti i eto neudobnog truckanja - šine su ipak mnogo izdržljivije. Osim toga najveća prednost šinskih vozila je mala potrošnja energije za kretanje vozila jer je trenje između točka i šina vrlo malo (tek toliko da dozvoli da se kretanje uopšte uspostavi a da se ne proklizava).
Poslednja izmena: 06 jan 2011 13:31 od miki_NS.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2011 21:28 #31

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
Evo par fotomontaza koje je napravio korisnik sergio-m sa ssc-a
napomena, ne zna se da li ce tramvaj prolaziti prikazanim lokacijama niti da li ce biti bas takav

NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 13 jan 2011 15:36 #32

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
radio021
Za početak jedna tramvajska linija

U prvoj fazi povratka tramvaja u Novi Sad postojala bi jedna linija koja bi pokrivala većinom centar grada, kaže gradonačelnik Igor Pavličić.
Prema njegovim rečima, time bi se rasteretio centar i smanjila zagađenost vazduha. Prva faza koštala bi 15 miliona evra i ta linija od 12 kilometara bi se mogla izgraditi za šest-sedam meseci, rekao je Pavličić za Dnevnik.
On je dodao da je studija izvodljivosti tramvajskog prevoza pokazala ekonomsku opravdanost.
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 25 jan 2011 08:56 #33

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Bogami ne znam ali meni deluje kao da ovi misle ozbiljno to sa tramvajima do 2015e...Mada ovde se nikad ne zna ,tako da dok ne bude neki zvanicni potpis kao sto je uradjeno sa Zezeljevim mostom ,sve je samo pusta zelja.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaji 25 maj 2011 09:23 #34

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Evo i ovde, pa da vidimo sta ce pre da zazivi, SSC, NSB ili tramvaji :lol:

Tramvaji u Novom Sadu
Na inicijativu Igora Pavličića gradonačenika Novog Sada,

u JP „Urbanizam“ radi se studija „Da li je opravdano uvođenje tramvaja u saobraćaj?“. Ovaj dokument radi se na osnovu Osnovne studije iz 1992. i njene revizije iz 1997. godine, koja je uneta u tekstualni deo Generalnog urbanističkog plana. Ovaj dokument trenutno se nalazi na reviziji kod raznih konsulatanata, a nakon toga sredinom juna biće predstvaljen široj javnosti. Investitor čitavog posla jeste JP Zavod za izgradnju grada.
Ukoliko Novi Sad ponovo dobije tramvaje, to će pre svega značiti rešavanje saobraćajnih gužvi u centru grada i manje zagađenje životne sredine. Planirane su dve linije. Jedna bi trebalo da ide od Železničke stanice, duž Bulevara oslobođenja, do Sremske Kamenice i druga od garaže GSP-a, na Novom naselju, Futoškim putem, Jevrejskom ulicom i Bulevarom Mihajla Pupina do okretnice u Petrovaradinu.
Novosadski tramvaji saubraćali su na dve linije sve do 50-tih godina, kada su usled tada popularnijih vozila na benzin i naftu definitivno ukinuti. Jedna linija išla je od Oficirskog doma, Dunavskom i Zmaj Jovinom ulicom, Futoškim putem, do sadašnjeg Bulevara Evrope i tu je bila okretnica. Druga linija prostirala se od kanala DTD, Temerinskim putem, kroz centar i pešačku zonu, potom Železničkom ulicom, do Limanske pijace-tadašnje Putničke železničke stanice u Novom Sadu.
Dakle, postoji volja i kod nadležnih i kod građana da se tramvaji vrate u naš grad. Dok se to ne obistini, ostaje na Trčika, makar da s vremena na vreme popijemo „kafu na šinama“.
Poslednja izmena: 25 maj 2011 09:42 od mukyz. Razlog: Post premesten u odgovarajucu temu
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 25 maj 2011 09:43 #35

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
NSB naravno, od tramvaja nema nista, samo suplje price, uskoro ce izbori
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 25 maj 2011 11:08 #36

  • spasa
  • spasa's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Ovo je vreme brzih a ne pametnih
  • Poruka: 75
  • Primljenih Zahvalnica: 10
pa studija je gotova i samo da se verifikuje i pretpostavljam da ce izaci u javnost sa njom.
a mi mozemo da napravimo kviz i da pogadjamo kuda ce tramvaj da ide.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 26 maj 2011 09:25 #37

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
oni nemaju pare da kupe dva autobusa a ne da uvode tramvaje. Inače je to investicija od nekoliko desetina miliona evra. Mogli bi jedino onom austrijancu da daju još jedan milion evra za bezvredno idejno rešenje, kao za onaj nepostojeći most za koji su govorili da će biti gotov prošle godine
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 26 maj 2011 09:25 #38

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
...
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Poslednja izmena: 26 maj 2011 09:26 od ranko su ns.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 26 maj 2011 21:01 #39

  • spasa
  • spasa's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Ovo je vreme brzih a ne pametnih
  • Poruka: 75
  • Primljenih Zahvalnica: 10
pa mora mnogo da kosta. bolje da se zaduzimo za to nego za gluposti za koje ce se sada zaduziti.
pa bez 100 miliona evra nema nista.
ali ovde se ne govori kada ce on.
ta studija je potrebna zbog razvoja grada i nastavk koliko ja znam ove studije www.nsurbanizam.rs/sites/default/files/1...studija-NOSTRAM-.pdf
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 26 maj 2011 22:44 #40

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Ovako, ja volim, ma obozavam tramvaje i vozove... ali

To sto ti nazivas gluposcu je esencijalna egzistencijalna infrastruktura koju na zalost jos hiljade domacinstava ovog grada nema. Mislim na kanalizaciju. A Bulevar Evrope sa mostom koji se nastavlja na njega kao i pravac na Zapad preko Veternika je nesporno izuzetno potreban da bi se izbacio tranzitni i teretni saobracaj iz jezgra grada!
Zbog cega bi se zaboga Novi Sad trebao zaduzivati za uvodjenje tramvaja? Koji ce od problema u gradu biti resen time? Je li to mozda autobuski prevoz pred kolapsom zbog broja putnika? Sta je to sto autobuski saobracaj uz poboljsanje mreze i broja vozila ne moze da postigne u gradu od 300.000 stanovnika u gradskom jezgru? Koja studija izvodnjivosti i OPRAVDANOSTI je utvrdila da bi takva investicija uopste bila isplativa - iz cega bi se vratio kredit? (gradjenje puteva otvara nove lokacije za izgradnju, prodaju i izdavanje poslovnog, stambenog i industrijskog zemljista!)
Uz uvodjenje po jos 2 dvozila u spicu i time skracujuci vremena izmedju polazaka na najeopterecenijim linijama resilo bi sve guzve koje se stvaraju u vozilima.
Sa tramvajima bi se bulevari suzili, saobracajne guzve na njima samo povecale, a kolicina prevezenih putnika se ne bi posebno povecala, jer putnika vise nema, a kao sto je moguce videti i u studiji procena je da ce za 20 godina grad imati cak manje stanovnika nego danas. Bela kuga...

Jos jednom da ponovim, obozavam vozove i tramvaje ali ovo, samo da bi se firma mog i mojega ugradila - NE!
Poslednja izmena: 26 maj 2011 22:47 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru