Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Tramvaj ili nesto slicno...

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 27 maj 2011 07:38 #41

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
ma jasno ko dan. Samo što bi to bila malo veća pljačka. Na sreću ja mislim da je to samo još jedna nebuloza vladajuće garniture jer su dobili zadatak da malo podignu rejting pred izbore jer ih vata panika. Jednom rečju tresla se gora rodio se miš.
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 27 maj 2011 07:46 #42

  • spasa
  • spasa's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Ovo je vreme brzih a ne pametnih
  • Poruka: 75
  • Primljenih Zahvalnica: 10
apsolutno si u pravu.
samo se bojim da ce nas automobili zagusiti. vec je problem a tek ce biti.
svako godine u gradu novom sadu se registruje novih 5 000 automobila.
da ova vlast kao i prethodne ima nesto u glavi napravili bi prioritete i rekli sta nam treba bez cega ne mozemo i sta moramo da uradimo i po cenu zaduzivanja. a ovo sada sto rade je strasno.
ne mogu da resi ni kanalizaciju i nece je ni resiti posto je i precistac za njih suvise skup.
oni ne mogu da naprave i izvedu bulevar evrope u punom profilu i spoje konacno tri bulevara a kamoli most ka kamenici.
ljudi moji gradnja je stala i nece nam pomoci nista da oslobodimo zemljiste. oni i koji su zainteresovani da bi kao ulagali mnogo im je daleko bulevar evrope.
jel vidite da nista poslovno ne moze u gradu da se napravi?
i bulevar oslobodjenja je presao u stanovanje. a kome ce ti stanovi trebati?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 29 maj 2011 12:02 #43

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Nazalost slazem se da je sve ovo samo mazanje ociju...iako nam se svidja to sto cujemo pa ponekad se i zanesemo u nadi..
Ranije sam reko da ovi nisu sposobni/ili nece...ni rupe da zakrpe na putevima ili da redovno i modernizovano rade horizontalnu signalizaciju na putevima..da farbaju pesacke prelaze u bojama..ili bilo sta ,dakle neke novine da uvedu.
Zatim nisu bili sposobni ni nastavak bul Evrope da naprave u 3+3 a o nadvoznjacima i da ne govorimo..
Naravno i Franc Josef most nece videti dan.. Ni Zezeljev..(iako tu mozda i nije do grada)..a o tramvajima i da ne govorimo..mada realno gledano za 2 linije(to im je plan za sada) koliko god da je to kilometara infrastrukture i samih tramvaja , ne verujem da je to nesto previse para ..ipak Novi Sad nije Moskva ili Berlin ili sta znam..
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 26 jun 2011 20:49 #44

  • sergio-m
  • sergio-m's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1235
  • Primljenih Zahvalnica: 1657
imali smo tramvaje pre 100 godina ...a sta imamo danas.... :(
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 26 jun 2011 21:13 #45

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
sergio-m napisao/la:
imali smo tramvaje pre 100 godina ...a sta imamo danas.... :(

imamo autobuse i taxije
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 27 jun 2011 12:33 #46

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
Nije sve samo u tramvajima, odnosno, u gradskom prevozu. Tramvaj ili nesto slicno bi mnogo vise ucinio za okolna mesta, predgradja i ljude koji tamo zive. Backa je ravna i idealna za bilo koji takav projekat, cak je i Sr Kamenica premrezena prugama koje se "lako" mogu revitalizovati a koje se ne koriste i vode do Karlovaca, kroz Petrovaradin i Sr Kamenicu ( vise pravaca ) i do Beocina.


Ideja je da sinski saobracaj ide ka gradu i brze, sigurnije, jeftinije i efikasnije povezuje okolna mesta sa Novim Sadom. Na primer, iz B. Palanke bi nekim prostojnim sinobusom ( kad bi takav postojao ) moglo da se dodje do NS za 15tak minuta a kolima treba do 3x duze.


Projekat uvodjenja tramvaja u grad je veoma skup i dugotrajan. Govorimo o milijardama i godinama rada, da ne spominjemo to sto ce dugo najbitnije ulice biti totalno razrovarene jer ce njima ici tramvajske sine i instalacija. Za daleko manje pare bi se mogao pokrenuti prigradski sinski saobracaj, postojecim trasama i napraviti jedna zeljeznicka stanica sa autobuskim terminalom za sve potrebe putnika. I kad neko krene u NS iz B.Palanke, tu je za 15 vozom, zatim udje u autobus i za isto vreme je na bilo kojoj tacki u gradu.

Tako efikasan sistem bi motivisao ljude da zive van centra, olaksao komunikaciju svakog tipa, eliminisao saobracajne guzve i jos mnogo toga.

Zbog toga mislim da nam u ovom momentu ne treba tramvaj, nego nesto slicno... ;)
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 27 jun 2011 12:42 #47

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5686
  • Primljenih Zahvalnica: 8883
Slazem se za prigradski S-bahn, to bi bilo odlicno i dovoljno za pocetak dok se ne uhodamo :okay: Eventualno bih ukopao glavnu stanicu kod Futoske, pa da se tu svi slivaju :whistle:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 27 jun 2011 12:46 #48

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
Cak ne mora ni toliko blizu, moze da bude negde na Naselju, na prostoru stare stanice, na primer. Mislim, to je brutalan projekat, extremno dobar za razvoj cele regije, samo pitanje je kako ga odraditi bez Jugoslovenskih Zeljeznica (ili kako se vec sad zove), pregovori sa njima bi ubili i Cak Norisa... :D
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 27 jun 2011 17:13 #49

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
Khm, nisam bas nesto siguran da bi broj putnika opravdao uvodjenje prigradske zeleznice, cak ni na dugorocnom nivou
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 27 jun 2011 18:05 #50

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5686
  • Primljenih Zahvalnica: 8883
Ja verujem da bi bilo opravdano (mada morale bi analize da padnu), cini mi se kad god sam bio da je u prigradksim busevima uglavnom krkljanac i vecina ljudi iz okoline je svakodnevno u NS, tako da bi im ova varijanta fino nadopunila a moguce i skroz zamenila transport. Vozovi su svakako udobniji i brzi, a deo infrastrukture vec postoji... Mislim da je Dukelander na SSC davno bio postavio svoju viziju tih linija, mozda je radio i neka analize, mogao bi da nas podseti na sve to...
Poslednja izmena: 27 jun 2011 18:10 od limanac.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 27 jun 2011 20:04 #51

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Ako bi se radilo po starom srpskom metodu na vrat na nos, i ofrlje, bolje da se i ne radi.
Da bi se radio jači šinski gradski i gradsko-prigradski prevoz jeste potrebno poznavanje naprednih saobraćajnih tehnologija, ali nije i dovoljno.
Potrebno je ozbiljno integralno planiranje grada.
Saobraćaj + Urbanizam + Ekonomija + Marketing + Populaciona politika + Ekologija (i još verovatno mnogo toga).
Ako pravimo prigradski prevoz, onda to radimo sa namerom da određena okolna mesta koja već prirodno gravitiraju gradu povežemo sa gradom kvalitetnom i brzom vezom, da bi ta naselja postala praktično gradska. Ako stanovnici Kaća mogu za pola sata u gradskom prevozu da stignu do Beočina i vice versa, ta dva naselja mogu da se računaju kao deo grada iako su realno sela.
Kad bi se tako povezale opštine Temerin, Beočin i Karlovci sa Novim Sadom, mogli bismo početi da govorimo o novosadskoj metro regiji. Tako organizovano mesto je dobro za investicije, za konkurenciju, za ukrupnjavanje radne snage, za podizanje proizvodnih pogona bilo gde na pravcima tog prevoza.
Takav prevoz nije autobus, i jako je skup i neisplativ u uslovima naše nesposobnosti i neposlovnosti.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 27 jun 2011 20:53 #52

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
Dukelander napisao/la:
Ako pravimo prigradski prevoz, onda to radimo sa namerom da određena okolna mesta koja već prirodno gravitiraju gradu povežemo sa gradom kvalitetnom i brzom vezom, da bi ta naselja postala praktično gradska. Ako stanovnici Kaća mogu za pola sata u gradskom prevozu da stignu do Beočina i vice versa, ta dva naselja mogu da se računaju kao deo grada iako su realno sela.
Kad bi se tako povezale opštine Temerin, Beočin i Karlovci sa Novim Sadom, mogli bismo početi da govorimo o novosadskoj metro regiji. Tako organizovano mesto je dobro za investicije, za konkurenciju, za ukrupnjavanje radne snage, za podizanje proizvodnih pogona bilo gde na pravcima tog prevoza.
Takav prevoz nije autobus, i jako je skup i neisplativ u uslovima naše nesposobnosti i neposlovnosti.


:okay:
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 27 jun 2011 20:54 #53

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
Dukelander napisao/la:
Ako bi se radilo po starom srpskom metodu na vrat na nos, i ofrlje, bolje da se i ne radi.
Da bi se radio jači šinski gradski i gradsko-prigradski prevoz jeste potrebno poznavanje naprednih saobraćajnih tehnologija, ali nije i dovoljno.
Potrebno je ozbiljno integralno planiranje grada.
Saobraćaj + Urbanizam + Ekonomija + Marketing + Populaciona politika + Ekologija (i još verovatno mnogo toga).
Ako pravimo prigradski prevoz, onda to radimo sa namerom da određena okolna mesta koja već prirodno gravitiraju gradu povežemo sa gradom kvalitetnom i brzom vezom, da bi ta naselja postala praktično gradska. Ako stanovnici Kaća mogu za pola sata u gradskom prevozu da stignu do Beočina i vice versa, ta dva naselja mogu da se računaju kao deo grada iako su realno sela.
Kad bi se tako povezale opštine Temerin, Beočin i Karlovci sa Novim Sadom, mogli bismo početi da govorimo o novosadskoj metro regiji. Tako organizovano mesto je dobro za investicije, za konkurenciju, za ukrupnjavanje radne snage, za podizanje proizvodnih pogona bilo gde na pravcima tog prevoza.
Takav prevoz nije autobus, i jako je skup i neisplativ u uslovima naše nesposobnosti i neposlovnosti.
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 01 jul 2011 08:54 #54

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Regionalna železnica bi bila potrebna Novom Sadu, nažalost koridori pruga su poprilično loše postavljeni, tako da je recimo železnica jako malo upotrebljiva za Veternik i Futog, jer je pruga prilično daleko od sredine naselja. Sa sremske strane, čak i beočinska pruga ima bolju poziciju u odnosu na mesta, ali je u lošem stanju, i od Kamenice do Petrovaradina pravi veliki luk i na kraju se spaja na BG - NS i ide oko centra grada. Na žalost zbog pozicije same pruge u Novom Sadu, pruga je u gradu skoro neupotrebljiva za lokalni saobraćaj, em nema dva koloseka (to će se promeniti), ali osim nad Temerinskom i eventualno iznad Keja, i posle negde iza Merkura ne vidim neko suvislo mesto za stanice te regionalne železnice, a i ta mesta su problem (pogotovo Kej) što imaju lošu vezu na ostale linije gradskog saobraćaja. Železnica bi u prvo vreme mogla da poradi na tome da ponovno postane primarno sredstvo prevoza za stanovnike od Čortanovaca ka Novom Sadu, prvenstveno Sr. Karlovcima, a s druge strane Kisača i recimo Zmajeva. Mislim da bi se u slučaju regionalne železnice, koja će pre ili kasnije morati postati realnost, ako Novi Sad zaista teži da postane centar regije, morati osmisliti novo trsiranje pruga koje bi služile prvenstveno za tu namenu.

Što se tiče tramvaja u Novom Sadu, vidim da postoji sklonost kod gradonačelnika i nekih članova gradske uprave ka monorail tramvaju (TransLOHR) koji se koristi u Padovi i Mestreu u Italiji. Nadam se da će to bataliti i razmišljati o pravom normalnom tramvaju, jer troškovi uvođenja monoraila NISU manji, čak su ovi iz Mestrea naglasili da je postavljanje ovog sistema ispalo na kraju nešto skuplje nego da su postavljali klasične šine. Osim toga vozila, pokazalo se NISU tiša od novih tramvaja, utisak onih koji su se vozili je da su u suštini neudobniji od običnog tramvaja, dosta trucka (betonska podloga ipak nije savršeno ravna ni u Italiji, a zamislite na šta bi ličila kod nas), a sama vozila su zbog postojanja i šine i točkova sa gumama komplikovanija od običnih tramvaja i naravno troše više energije zbog većeg trenja sa voznom površinom. Glavni nedostatak je što proizvođača ovakvih vozila nema mnogo, pa na tenderu nema nikakve šanse da se dobije više ponuda i cena, a ne postoji ni mogućnost da se kupe polovna vozila ako se dođe u situaciju da treba hitno nabaviti nekoliko vozila. Tramvaja, nasuprot tome ima raznih, a mogu se nabaviti i kojekakvi polovni kad ustreba. Jedinu prednost ovog monorail sistema zbog koje su se italijani odlučili na ovo jeste mogućnost izvođenja oštrijih krivina nego sa klasičnim šinama, ali to u Novom Sadu zaista ne bi trebalo da bude presudno.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 01 jul 2011 10:21 #55

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
miki_NS napisao/la:
Železnica bi u prvo vreme mogla da poradi na tome da ponovno postane primarno sredstvo prevoza za stanovnike od Čortanovaca ka Novom Sadu, prvenstveno Sr. Karlovcima, a s druge strane Kisača i recimo Zmajeva. Mislim da bi se u slučaju regionalne železnice, koja će pre ili kasnije morati postati realnost, ako Novi Sad zaista teži da postane centar regije, morati osmisliti novo trsiranje pruga koje bi služile prvenstveno za tu namenu.


Verujem da ne bi bio problem da se stanovnistvo okolnih mesta brzo privikne na nov nacin transporta ako bi do njega doslo. Mislim da bi ta opcija momentalno bila hit jer bi se do NS stizalo za jako kratko vreme, daleko jeftinije nego autobusom/kolima/taxijem. Secam se prica drugara i drugarica iz gimnazije, koji su ziveli van NS i njihovog ustajanja u 4 ili 5 ujutru da bi bili u 7 na prvom casu. Sa ovakvom vezom sa gradom, nema potrebe za takvim mazohizmom.


Sa druge strane, sigurno bi dosta toga trebalo nanovo da se trasira. Medjutim, geografija radi u korist ovoj ideji. Naime, ako pogledamo ovu mapu:



...videcemo da je vecina okolnih mesta poredjana u liniji ( kako i ide put do njih ) i na isti nacin bi trebala da bude povezana i zeljeznicom. Konkretno, ja ovde vidim 4 glavne linije ka gradu ( od Stepanoviceva, Begeca, Ledinaca i Kovilja )
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 01 jul 2011 11:38 #56

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
E ljudi, to sto bi smo mi zeleli je jedno a to da li je zeleznica, tramvaj ili nesto trece potrebno gradu treba da pokaze studija opravdanosti.

Ako jednog dana, ikada (u sta licno sumnjam) bude gradjena neka vrsta nove pruge kroz NS bice to prava tragedija sto smo je prvo izmestili da bi je ponovo gradili.

Evo na primer komotno je mogla da se isplanira uz Bul.Evrope i da ide do kamenice i dalje Beocin i Ruma novim mostom ali nije, jer je pruga za putnicki prevoz totalno neisplativa, a pogotovo za grad velicine Novog Sada. Sem iz Rumenke, Kaca, Futoga i Kamenice ne bi bilo vise do 300 putnika (ni jedna puna kompozicija) u spicu, garantujem, a ova 4 mesta su toliko blizu da bi i tu tramvaj, koji nosi preko 200 ljudi, bili vise nego dovoljni ako bi se bas zainatili za prugu.
Poslednja izmena: 01 jul 2011 11:42 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 31 jul 2011 12:25 #57

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Kasko..iskreno mi svi ovde mozemo da lupamo kolko ocemo...ali ima par cinjenica koje ne mozemo ignorisati.
Radjena je studija opravdanosti u vezi tramvaja i pokazalo se da se isplati uvodjenje istih.
Sto se trasa tice to vec ostaje da GSP odredi,oni znaju najbolje iz kog pravaca u kom intervalu ima najvise putnika.
Sto se tice city rail-a pa ipak mislim ja NS suvise mali za tako nesto.. ali delimicno tu ulogu moze tramvaj da preuzme ,dakle da u van gradskom saobracaju taj tramvaj moze da fura sasvim finom brzinom.
Ne zelim nikog da vredjam ali zaista ne razumem ljude koji se protive sinskom saobracaju... kazu dovoljni su i busevi..NS je mali grad nema potrebe za tramvajima i slicno...
Pa pogledajte malo dalje od "sume" pa cete videti da i gradovi koji su 4 puta manji od NS imaju tramvajski saobracaj..dakle to uopste nema veze sa velicinom grada.
A i sem toga znamo svi koje su prednosti tramvaja od zagadjena do odrzavanja veka trajanja kapacitet itd itd..i naravno da to samom gradu daje dozu ozbiljnosti.
I da ponovim jos jedno...
Setite se msm pitajte roditelje..kad se 60tih gradio bulevar oslobodjenja ..sta mislite jel tada bio neophodan?
Pa naravno da nije...ali zato sada da ga nema..pola vozaca bi se samoubilo od guzvi ...medju njima i ja haha :)
Dakle VIZIJA ..ne gledaj dal je sad nesto dobro nego dal` ce biti dobro za 10-20god!
Ako se sad ne "zasade" sine i trase...a recimo za 10g ce biti velike potrebe sa tramvajem...eto problema..
Poslednja izmena: 31 jul 2011 12:25 od kimi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 31 jul 2011 20:37 #58

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Pa evo ja se ne slazem sa tobom da ce za 10g biti velike potrebe za tramvajem. Gradska studija predvidja smanjivanje stanovnistva u sledecih 20 godina.

Ja sam za sve sto je novo i donosi bolji standard gradu i zivotu u njemu, a isplativo je (voleo bih Maglev do Backe Palanke, al eto.. :) ).

Kimi da ti objasnim. Bojim se da tramvaji nisu isplativi i da se novac ne vraca u nekom razumnom vremenskom roku. Voleo bih da vidim studiju o tome eto, tj. studiju isplativosti.
Druga moja briga je da ce tramvaji zagusiti ove nase divne, siroke bulevare koji su retkost po gradovima i kojima treba da se ponosimo. Voleo bih da vidim plan regulacije pre nego sto mogu da budem ZA tramvaj.

Kazem, meni je bitno da bude isplativo i da ne zagusi saobracaj. A u to nisam ubedjen. Kapiras?

Da bi bilo kul - bilo bi, naravno. Zamisli tramvaj od Naselja preko Centra do Petrovaradina mostom. Milina.
Poslednja izmena: 31 jul 2011 20:38 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 31 jul 2011 20:45 #59

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
+1
tramvajske šine bi suzile bulevare za po jednu traku. Napravila bi se još veća gužva. Ne treba nam da nam zvone po ulicama i da se kvare. A i sama investicija je više nego preskupa kao za nekoliko mostova za koje nemamo para ni da otpočnemo radove
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Poslednja izmena: 31 jul 2011 20:47 od ranko su ns.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 01 avg 2011 08:35 #60

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Pa sad i to je pitanje. Možda bi šine zapravo "povratile" traku za gradski prevoz.
Trenutno stanje je takvo da se gradski/prigradski busevi skoro po pravilu "guraju" u srednju traku na bulevarima. Prvi razlog je zato što vrlo često žuta traka nije prohodna celom dužinom zbog kretena (kako to drugačije nazvati?) koji stoje parkirani sa sva 4 žmigavca po pola sata. Međutim, ako se malo vozite autobusima, ukapiraćete da i na potezima gde je žuta traka apsolutno slobodna, bus skoro nikad ne ostaje u njoj - i faktički jedna traka se nikad ne koristi (primer cela Futoška).
E sad, kad bi postojali tramvaji, oni ne mogu da se "ubacuju" u ostale trake, osim toga na ulicama gde postoje tramvajske linije bilo bi manje autobuskih, pa bi i buseva u srednjim trakama bilo manje. Zbog tramvajskog koloseka u žutoj traci bi verovatno i naša policija malo revnosnije "gulila" one koji bi da se parkiraju na njemu (vozači tramvaja imaju inače pravo da direktno traže odnošenje vozila, ako je na šinama). Naravno busevi i taksiji bi i dalje mogli da koriste tu traku.
A osim toga, recimo na Bulevaru oslobođenja, tramvajski kolosek uopšte ne bi morao da bude u kolovozu, sa strane ima sasvim lepo mesta - kolosek na mesto gde je sad biciklistička, a biciklističku "oduzeti" od sadašnjih trotoara (koji su sasvim dovoljno široki čak i kad se zakinu za metar dva). Jedino na uglu Bulevara i Futoške bi morala da "strada" zgrada koja je naspram Futoške pijace i na jedva dva metra od kolovoza. Slično je i na svim novijim bulevarima, jedino "usko grlo" bi bila Jevrejska.
Što se tiče zvonjenja i kvarenja, ne vidim baš da se nešto mnogo žale ovi u Beču, Pragu, Bratislavi, Budimpešti, Parizu (da, da i tamo je vraćen), Nici, Lionu, (i tamo su vraćeni), Ženevi, Cirihu (svako malo proširuju ionako razgranatu mrežu, čak i do aerodroma su uveli tramvaj iako imaju i železnicu), Segedinu (tamo se gradi nova linija), Zagrebu, Osijeku (koji je nedavno širio mrežu i opet će) i mnogim drugim gradovima.
Tramvaj je skupa igračka za uvođenje, ali je posle eksploatacija jeftina. A pogledajte naše buseve, svakih par godina se kupuju novi, ali nema busa koji posle 10 godina na nešto liči, o efikasnosti i ekonomičnosti motora ne vredi ni govoriti - pa vrlo bryo posle toga ode u otpad. Tramvaji nasuprot tome, uz redovan pregled traju jako dugo.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Karlito
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru