Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Tramvaj ili nesto slicno...

Tramvaj ili nesto slicno... 28 nov 2010 20:31 #1

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 745
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 4
Po vama dali je Novom Sadu potreban tramvaj ili neki slican javni prevoz..kakve su prednosti a kakve mane istog?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 28 nov 2010 20:55 #2

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1268
  • Primljenih Zahvalnica: 631
  • Karma: 62
jedino sto znam je da metro ne moze... zemljiste, podzemne vode itd... ostaje nam tramvaj a realno, sanse da se uvede tramvaj u novom sadu u narednih min 10 godina su nikakve
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 29 nov 2010 00:04 #3

  • Buck
  • Buck's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1079
  • Primljenih Zahvalnica: 1998
  • Karma: 87
Tramvaj bi bila super stvar, samo zahteva određenu infrastrukturu. Mislim da je tramvaj u Novom Sadu daleka budućnost, pogotovo sa našim mentalitetom...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 29 nov 2010 00:53 #4

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 94
  • Primljenih Zahvalnica: 93
  • Karma: 6
Po onom urbanističkom planu koji je pre nekih 6-7 godina bio stavljen na uvid na SPENS-u u Novom Sadu su i planirane tri trase tramvaja ili LRT. Kad će do toga doći veliko je pitanje.

Prednosti:
- kapacitet vozila je u pravilu veći nego kod autobusnog prevoza
- tramvaj iako ne spada u sisteme za masovne transporte omogućava da se ipak u proseku preveze veći broj putnika po satu nego autobusi
- lako povećanje kapaciteta u vreme kad za to postoji potreba - ako povećavate kapacitet autobuskog prevoza to podrazumeva i dva potpuno nezavisna autobusa i dva vozača, tramvaji se jednostavno upare (svi novi to dozvoljavaju) tako da jedan vozač može lako odraditi dvostruko veći učinak
- jako bitno - vek vozila je mnogo duži - uz redovno održavanje tramvajsko vozilo rutinski radi desetine godina - autobusi (pogotovo potpomognuti stanjem naših puteva) nakon 8-10 godina liče na ruine
- infrastruktura uz dobro postavljanje i razumno održavanje traje dugo - pogotovo energetski tj. napojni podsistem, šine se ipak moraju u određenim intervalima remontovati
- nema izduvnih gasova a i utrošena energija po prevezenom putniku je manja nego u drumskom saobraćaju (ovo uostalom važi za sva šinska vozila - zbog karakteristika samog sistema - malo trenje i otpor kretanju - mada proklizavanje ume da bude problem, ali novi asinhorni sistemi pogona s tim imaju manje problema)
- šinska vozila (pa i tramvaji) imaju apsolutno prvenstvo prolaza po zakonu
- u velikom broju gradova tramvaji osim zakonskog prvenstva imaju i dodatno - semafori se otvaraju za prolaz kada tramvaj prilazi raskrsnici - ovo ide nauštrb drumskog saobraćaja, ali obezbeđuje da tramvajski sistem postane apsolutno tačan i taktan - samim tim izrazito pouzdan i time privlači ljude da koriste gradski prevoz umesto automobilskog

I prednost i mana:
- neautonomnost - ne može se skloniti sa šina i ići alternativnim pravcem, ali ako se dosledno poštuje prvenstvo šinskih vozila i izolovan sistem (automobili ne smeju da koriste ili nemaju pristup šinskom delu ulice) onda ta mana postaje prednost

Mane
- ulaganja u infrastrukturu su velika, pogotovo kada se sistem uvodi od nule - da tramvaji nisu ukinuti u Novom Sadu, bilo bi lakše širiti mrežu nego je sad graditi od nule
- pojedinačna cena vozila je velika - ali to se amortizuje njihovim dugim vekom trajanja
- buka i vibracije - mada uz savremene sisteme postavljanja šina ove stvari više ne predstavlaju toliki problem, a buka motora je i tako manja od buke koju stvaraju dizel motori
- mogućnost stvaranja zastoja - tramvaj podrazumeva postojanje celog sistema - ako se desi neki zastoj koji blokira prugu mora postojati efikasan komunalni mehanizam da se to brzo reši - ako je u pitanju bahato parkiranje na šinama, vozači tramvaja moraju imati pravo da direktno zovu pauk i da taj njihov nalog ima istu težinu kao i da je policija naredila uklanjanje, ako su u pitanju i nesreće policija uviđaje mora obaviti brzo i efikasno i slične stvari. Neki gradovi u Evropi imaju princip naplate nastale štete od onoga ko je blokirao prugu - pa je parkiranje po tračnicam aizrazito kažnjiv i skup sport.
Poslednja izmena: 29 nov 2010 00:55 od miki_NS.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Karlito

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 29 nov 2010 01:33 #5

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1268
  • Primljenih Zahvalnica: 631
  • Karma: 62
jel postoji neka mapa ili nesto okvirno oko toga kuda bi isle te tri trase?
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 29 nov 2010 14:19 #6

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 745
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 4
Ja sam siguran da cemo dobiti neki sinski javni prevoz u narednih 5 godina.
Negde sam cuo da ce to mozda biti i ..e sad zaboravio sam kako se to zove ali isto ide na sinama ali na samo jednoj i da vozilo ako se ne varam ima i tockove koji se ne vide od sasije.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 29 nov 2010 21:32 #7

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 94
  • Primljenih Zahvalnica: 93
  • Karma: 6
Sto se tiče trasa sećam se da je bila Liman IV - Ž. Stanica, Novo Naselje - Centar - Petrovaradin (zanimljivo da nije bilo predviđeno da ide Futoškom nego da pri izlazu sa Naselja savija pre Futoške kroz zonu Jugoalata/Jugodenta, prolazi između Sajma i bolnice, pa kroz Novosadskog sajma, pa ukoso u centar (kroz Pap Pavla). Bila je i još jedna ali se više ne sećam koja. Na planovima mora postojati ucrtano to što je bilo prezentovano javnosti.
Sto se tice tog monorail rešenja, nadati se da će ga izbeći - ono postoji recimo u Padovi, mada ima mišljenja da to baš nije sretno rešenje - koriste se i točkovi sa gumama (problem trošenja i/ili bušenja, veće trenje i tome slično) i točkovi koji koriste šinu kao vodilicu - u suštini to mu ispadne neki mutant tramvaja i busa - vođeni autobus. U suštini takvo rešenje komplikuje stvari ima se nešto što je kao i autobus osetljivo na udarne rupe i stanje puteva oko šine + još dodatak šine. Jedna šina je jeftinija nego dve, ali nekako mislim da su dve ipak bolje od jedne. Ako se ide ka takvom rešenju, onda bolje uzeti klasični trolejbus nego ovako nešto. Ipak najbolje tramvaj sa odvojenim pružnim telom od ostatka saobraćajnice.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 29 nov 2010 23:56 #8

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 94
  • Primljenih Zahvalnica: 93
  • Karma: 6
Evo nađoh u prečišćenom tekstu GUP-a, objavljenom u Službenom listu Grada Novog Sada, od 25. oktobra 2006. Na strani 32 stoji:
Javni prevoz
Sistem javnog prevoza putnika razvija}e se u dva vida: kao autobuski i tramvajski. Prvi, koji je dostigao izuzetno visok nivo usluga (pokrivenost grada linijama,kvalitet usluga prevoza, intervali putovanja u uslovima normalnog snabdevanja gorivom, cene prevoza...), funkcionisaće u dužem periodu (pretpostavlja se do 2015. godine), kada se očekuje uvođenje šinskog prevoza na značajnim koridorima (Liman - centar, Liman - Železnička stanica, Novo naselje - centar - Petrovaradin), odnosno Bulevarom cara Lazara, Stražilovskom ulicom, Bulevarom oslobođenja, Bulevarom kneza Miloša, Futoškim putem, Futoškom ulicom, Jevrejskom ulicom, Bulevarom Mihajla Pupina, preko Varadinskog mosta, Beogradskom ulicom, Preradovićevom ulicom, preko Mosta slobode i dr. Predviđa se izmeštanje terminala na Ribljo pijaci na lokaciju kod železničke stanice ili na ranžirnu stanicu (na trasi Subotičke pruge) koja se može planirati i za izgradnju tramvajskog depoa. Planirana lokacija tramvajskog depoa je u blizini postojećeg autobuskog depoa na Futoškom putu. U međuvremenu je neophodno da se izrade Studija opravdanosti i idejni projekti za uvođenje tramvaja u Novi Sad.

Ako se pogleda izmeštanje terminala sa Riblje pijace reklo bi se da se drže ovih planova, 2015 bi bilo divno ali mi danas deluje mao nestvarno. Doduše da su pametni, na Bulevaru Evrope (severni deo)imaju tako lepo širok pojas sa obe strane da bi mogli proterati prugu i tim novim bulevarom, a da ne zauzimaju nijednu kolovoznu traku.
Poslednja izmena: 29 nov 2010 23:57 od miki_NS.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 01 dec 2010 16:45 #9

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 3980
  • Primljenih Zahvalnica: 4985
  • Karma: 225
mukyz napisao/la:
jedino sto znam je da metro ne moze... zemljiste, podzemne vode itd... ostaje nam tramvaj a realno, sanse da se uvede tramvaj u novom sadu u narednih min 10 godina su nikakve

Može, ali nikad neće jer nema para :D Budimpešta ima slično zemljište kao NS, dunavski aluvijum, može čak i krtica (TBM) da kopa, samo se ubacuje neki specijalni gel koji joj omogućava kopanje. Cev metroa kao i stanice se svakako oblažu hidroizolacijom, ovde se samo radi malo kvalitetnije.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 dec 2010 01:53 #10

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1268
  • Primljenih Zahvalnica: 631
  • Karma: 62
evo nasao sam neki zanimljiv tekst o buducnosti javnog prevoza u ns :)
Osim Beograda, uvođenje lakog metroa planira se i u Novom Sadu, gde je to, međutim, i dalje na
nivou dugoročnog plana. Tako, u Projektu odvijanja javnog gradskog i prigradskog prevoza
putnika iz 2004, procenjuje se da će nakon 2010. godine u Novom Sadu, sa stanovišta prevoznih
zahteva, početi da se ispoljava potreba za postepenim uvođenjem kombinovanog autobuskotramvajskog
vida prevoza. Uvođenje tramvaja (koji se u ovom dokumentu označava skraćenicom
LRT) predviđa se na trasama gde su prognozirani prevozni zahtevi veći od 1.500 putnika u
jednom smeru po satu, što se smatra donjom granicom ekonomične eksploatacije tramvaja, kao i
njegovo uvođenje u pešačku zonu.
U prigradskom saobraćaju, s druge strane, predviđa se da će autobuski vid ostati, barem do 2021.
najprihvatljiviji. Veća eksploatacija železnice za prigradski prevoz putnika, iako na izgled zbog
izgrađene mreže pruga ona ima potencijal, trenutno nema perspektivu pre svega zbog položaja
železničkih stanica u prigradskim naseljima, tehnološke zastarelosti i tehničkog stanja pruga. Ipak,
ostavlja se mogućnost da, imajući u vidu koncepciju LRT i mogućnost korišćenja istih koloseka i
napojnih vodova kao i na železnici, taj vid javnog transporta bude upotrebljen i u prigradskom
prevozu.
Generalni urbanistički plan Novog Sada do 2021. godine predviđa da će se sistem javnog prevoza
putnika razvijati u dva vida: kao autobuski i tramvajski. Prvi, koji je dostigao izuzetno visok nivo
usluga (pokrivenost grada linijama, kvalitet usluga prevoza, intervali putovanja u uslovima
normalnog snabdevanja gorivom, cene prevoza...), funkcionisaće, pretpostavlja se, do 2015.
godine, kada se očekuje uvođenje šinskog prevoza na značajnim koridorima.
Ti koridori su: Liman - centar, Liman - Železnička stanica, Novo naselje - centar - Petrovaradin,
odnosno Bulevarom cara Lazara, Stražilovskom ulicom, Bulevarom oslobođenja, Bulevarom
kneza Miloša, Futoškim putem, Futoškom ulicom, Jevrejskom ulicom, Bulevarom Mihajla Pupina,
preko Varadinskog mosta, Beogradskom ulicom, Preradovićevom ulicom, preko Mosta slobode i
dr.
Pored toga, GUP-om je predviđeno izmeštanje terminala na Ribljoj pijaci na lokaciju kod
Železničke stanice ili na ranžimu stanicu (na trasi Subotičke pruge) koja se može planirati i za
izgradnju tramvajskog depoa. Planirana lokacija tramvajskog depoa, inače, je u blizini postojećeg
autobuskog depoa na Futoškom putu. Napominje seda je u međuvremenu neophodno da se
izrade Studija opravdanosti i idejni projekti za uvođenje tramvaja u Novi Sad.
LRT je tek jedan šraf u sistemu ali najvažniji i, po meni, najurgentniji za rešenje problema
saobraćaja u Novom Sadu, ističe Aleksandar Vicko. Međutim, samo uvođenje lakog metroa neće
biti od velike koristi za grad ako njega ne prati izgradnja obilaznice oko grada, "park and ride"
garaže, gde bi bilo moguće ostaviti automobil u velikoj garaži pored LRT trase, i to van zone
centra grada. Uz to je naravno potrebna i striktna politika i strategija oko ograničavanja parkiranja
u samom centru.
Sagovornik našeg magazina zagovara, inače, da se prevoz putnika u budućnosti obavlja u dva
tipa lakog metroa: sa tri, odnosno četiri kupea. Kada je reč o trasama, njegov je predlog da ih
bude ukupno šest. Prva bi išla od Begeča, preko centra grada, do Kaća; druga, od autoputa kroz
Temerinsku ulicu, preko Petrovaradina, do Sremskih Karlovaca; treća, od Rumenke do Limana 4;
četvrta od Železničke stanice, preko Mosta slobode, do Sremske Kamenice; peta, od kasarne na
Futoškom putu, preko Bulevara Mihajla Pupuna do Štranda. Šesta linija bi se takođe kretala od
kasarne na Futoškom putu, ali bi njena trasa išla preko pešačke zone u centru grada, u pravcu
Varadinskog mosta i završavala bi se na sredini Preradovićeve ulice u Petrovaradinu.
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 dec 2010 05:04 #11

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 3808
  • Primljenih Zahvalnica: 2237
  • Karma: 92
taj text postoji 4-5 godina, i vec je bio na SSC-u ,nista od roga veruj mi :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 dec 2010 15:27 #12

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 3980
  • Primljenih Zahvalnica: 4985
  • Karma: 225
Mislim da se u pominjanju LRT-a ovde u stvari priča o tramvaju. Čisto sumnjam da bi nešto veliko moglo da manevriše po centru grada, a kad zamislim tramvaj u Jevrejskoj kod Sinagoge, u Stražilovskoj, u jednoj traci bulevara Oslobođenja i bilo kog drugog bulevara naježim se. Već vidim likove koji se delimično parkiraju na šine, zaglavljen tramvaj u gužvi, pijacu na tramvajskim šinama i slično...
Realno tramvaj može da se provuče duž Subotičkog bulevara pa do groblja, Sajlova, Rumenke, duž B. Jovana Dučića, od fakulteta do Limana IV uz reku, pa opet uz reku dalje do Futoga i slično. Guranje tramvaja u već nagužvane ulice je besmisleno.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 dec 2010 15:39 #13

  • Goxy
  • Goxy's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Nikad ne raspravljaj sa frizerom o politici.
  • Poruka: 218
  • Primljenih Zahvalnica: 46
  • Karma: 0
Dukelander napisao/la:
Već vidim likove koji se delimično parkiraju na šine, zaglavljen tramvaj u gužvi, pijacu na tramvajskim šinama i slično...


Hahahahahahaha istina....
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 dec 2010 18:25 #14

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 94
  • Primljenih Zahvalnica: 93
  • Karma: 6
Dukelander napisao/la:
Guranje tramvaja u već nagužvane ulice je besmisleno.
Pa nije besmisleno ako tramvaj napraviš tako da se za prugu napravi izolovan deo ulice. Na taj način se postignu dva pozitivna efekta:
1. tramvaju nema šta da smeta
2. smanjuje se broj raspoloživih kolovoznih traka za aute - čime se direktno ljudi teraju da batale dolazak automobilima za sve i svašta i da se sopstvenim automobilima guraju u centar - jer krajnji cilj i jeste u svim normalnim gradovima da je centar pretežno dostupan javnim saobraćajem,a vrlo ograničeno i skupo sopstvenim prevozom

Princip po kome se zbog gužve koja sad vlada na ulicama povećava broj kolovoznih traka, a bez rezervisanja traka samo za gsp, ima vrlo mali pozitivni efekat jer se vrlo brzo nakon proširenja još veći broj ljudi odlučuje da se tamo ugura svojim automobilom jer "sad više nije tako teško za probiti se tamo".

Automobili treba da idu OKO centra a ne KROZ centar i to je glavni problem.
Ako se hoće centar prijatan za pešake, bašte kafića, bez izduvnih gasova, to ne ide bez izbacivanja većine automobilskog saobraćaja odatle - a onda se to mora nadomestiti nečim dovoljno kapacitivnim, čistim i ekološki prihvatljivim da bi ljudi imali način da se bez mnogo muke dovezu u taj isti centar i da ipak odustanu od namere da se tamo voze svojim automobilom. Tačnije princip je takav da se vozačima privatnih automobila probijanje do centra treba učiniti krajnje neugodnim i skupim. Ko će se voziti automobilom u centar ako će mu za to trebati mnogo vremena, a za to vreme će pored njega po izolovanoj pruzi proći 4 tramvaja u pravcu centra (ili autobusa, svejedno, jedino što kod nas izolovanje trake za autobuse ne ide pa ne ide, ali kad staviš šine sa I profilom, na pragovima, bez asfalta preko šina - e tu niko ne ide)
Za ove ostale bulevare si u pravu tamo se pruga dodaje samo bez smanjenja kapaciteta za automobile, jer je ipak tim bulevarima smisao mogucnost brzog prelaska sa kraja na kraj grada. Ulicama u centru to jednostavno nije namena, i tu je razlika.
Poslednja izmena: 02 dec 2010 18:30 od miki_NS.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Karlito

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 dec 2010 18:41 #15

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 745
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 4
Miki slazem se sa tobom .,stim da po meni ne treba zrtvovati po jednu traku na bulevarima , ionako su dovoljno siroki zajedno sa pesackim stazama tako da tu moze bez problema da se odradi neka varijanta i da se ne dira profil bulevara bilo kog.
Na bulevaru Evrope moze ladno i avion da sleti a ne da neki tramvaj pravi probleme :)
Duke.. a sta fali da tramvaj ide kroz Jevrejsku?
Naravno da nece ici u ulicice tipa Pap Pavla i slicno ..a i stoji stav da se treba smanjiti vozikanje po samom centru tj. zabraniti saobracaj i naterati ljude da koriste tramvaj ,na taj nacin i sam sinski prevoz dobija na tezini.
Ma samo glasajte za mene pa ce vidite kako ce sve to mocno izgledati :woohoo:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 dec 2010 18:56 #16

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 94
  • Primljenih Zahvalnica: 93
  • Karma: 6
Da, samo dodatak, ako neko misli da se tramvaji ne mogu proterati kroz uličice i po centru grada - uputiću ih samo na jedan predivan grad gde je to itekako bilo i još uvek jeste u upotrebi (samo tamo baš nećete videti po tri kolone automobila u svakom smeru u centru) - Prag! A teško će me neko ubediti da je to nefunkcionalno rešenje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 dec 2010 19:31 #17

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 745
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 4
Miki nemoj da se ljutis ,ja sam samo rekao da NE MORA..ipak je logicno da tramvaj koji moze da ponese po nekoliko puta vise putnika od autobusa ,vise ima smisla da se koristi na velikim ulicama.
A naravno da moze ako treba da ide i kroz ulicice mada ne znam koliko ce stanovnici istih biti odusevljeni sa tom idejom hehe
Pitanje je npr. preko kojeg mosta bi on isao na sremsku stranu?
Most Slobode..mislim da bi bilo glupo resenje, preko duge da ,mislim da tako stoji i u planu.
Probacu danas da ubacim jednu sliku iz Varsave.. kako ja zamisljam bul Evrope sa tramsima.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 dec 2010 19:43 #18

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 94
  • Primljenih Zahvalnica: 93
  • Karma: 6
Ma uopšte se ne ljutim - nije ni bilo namenjeno kao lična opaska, već onako generalno zapažanje, pošto će sigurno biti gomila njih koji će tvrditi da je to tehnički nemoguće, pa eto primer Praga.
Što se tiče mostova - mrka kapa. Duga u sadašnjem stanju em ima ipak malo preveliki nagib (mada to nije nesavladivo, ali se kod šinskih vozila ipak teži blažim nagibima) em lično mislim da ta greda nije u stanju ni da izdrži tako nešto. Ako je neko išao pešaka preko mosta kad preko njega pređe gradski bus, lepo se trese tlo pod nogama. Kolika je nosivost to je veliko pitanje. Most slobode bi to mogao izdržati i težinski i širinom (i tako su dve bočne trake pretvorili u zaustavne - na originalnom mostu su sve tri trake bile za vožnju) ali bi onda trabalo smišljati izvlačenje tramvaja s mosta u Kamenicu - ne verujem u tako nešto.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 dec 2010 20:41 #19

  • Goxy
  • Goxy's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Nikad ne raspravljaj sa frizerom o politici.
  • Poruka: 218
  • Primljenih Zahvalnica: 46
  • Karma: 0
Znam da je most slobode prosao test opterecenje BTW sa kamionima jedne pivare ali nema veze, nisam 100% siguran ali cuo sam da stub kod ribnjaka tone i da se blago nakrivio...
E sad da li bi bilo pametno opteretiti ga jos i sa tramvajem????
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 02 dec 2010 20:41 #20

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 3980
  • Primljenih Zahvalnica: 4985
  • Karma: 225
miki_NS napisao/la:
Most slobode bi to mogao izdržati i težinski i širinom (i tako su dve bočne trake pretvorili u zaustavne - na originalnom mostu su sve tri trake bile za vožnju) ali bi onda trabalo smišljati izvlačenje tramvaja s mosta u Kamenicu - ne verujem u tako nešto.

Što se ovoga tiče, verovatno bi u slučaju tramvaja spoljne trake morale biti pretvorene u automobilske jer je najpovoljnije za veliko opterećenje (tramvaj) da bude bliže sredini mosta. Pošto se konstrukcija kači po sredini, obodi su u poprečnom preseku kao konzole. Eto, nek' me isprave građevinski inženjeri ako grešim.
To bi dalje značilo da bi pred kraj mosta tramvaj skretao po bulevaru, ili bi nastavio sredinom...
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 02 dec 2010 20:42 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru