Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Tramvaj ili nesto slicno...

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 04 dec 2011 12:00 #101

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4874
  • Primljenih Zahvalnica: 8039
Pa moglo se to uraditi bar pri projektovanju Somborskog i Subotičkog bulevara, ali kod nas se ne razmišlja unapred.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 04 dec 2011 14:59 #102

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Ljudi ima sasvim dovoljno mesta za tram... msm pogledajte druge gradove malo pa kontacete i sami.
A najidealnije bi bilo povezati npr prigradska naselja sa tramom.. e tu se lako moze snaci da se sine ne ukrstaju sa ostalim saobracajem, a da opet mozes postaviti par stanica usput.
Isao bi brze od busa sigurno.
Mogla bi se i neka kruzna linija oko grada napraviti.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 04 dec 2011 15:16 #103

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4874
  • Primljenih Zahvalnica: 8039
Pogledaj onu tabelu što sam okačio.
Ne radi se o tome da li bi mogao ili ne da prođe.
Radi se o tome da se dobije veći broj prevezenih putnika po času, što je odnos kapaciteta vozila, učestalosti polazaka i brzine prolazaka po trasi. U najboljem slučaju, za tramvaj koji se kreće na 40% odvojenoj trasi dobije se za 33% veći protok od autobusa koji bi imali 20% odvojenosti trase.

U Novom Sadu, bar u širem gradskom jezgru ne postoji prostor za odvajanje trase ni 5%. Čak i na bulevarima su tu uključenja iz manjih ulica, sa parkinga, pešački prelazi i slično. To značajno smanjuje protok putnika po času.

Druga slika bi se dobila kad bi se u nekim ulicama oko centra uveo prioritet za vozila gradskog prevoza i vozila stanara, dok bi svi ostali plaćali ulazak u tu zonu. Što se prigradskih naselja tiče, to bi već moglo savršeno da se ogranizuje, posebno na sremskoj strani, gde postoji pruga sve do Beočina. Ako bi uvodili tramvaj, uvodili bi onaj koji se kreće po prugama širine 1435mm, a ne 1000mm kao u Beogradu. Tada mogu da se naruče vozila koja mogu da se kreću po mrežama različitog napona, pa da se ikoristi postojeća pruga, koja bi se na mestima gde je to potrebno elektrifikovala, i automastki imamo tramvaj-voz sistem koji jako lepo rešava gradove veličine Novog Sada sve sa predgrađima i prigradskim naseljima.

Što se centra grada tiče, trebalo bi da se razmišlja o ozbiljnom keširanju i da se odmah napravi podzemni tram. Takav već funkcioniše na X mesta. Evo lepih primera:

Beč:


Antverpen:


U Krakovu se trenutno gradi takav sistem...
Elem, ja o ovome mogu naširoko ako hoćete ;)
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 04 dec 2011 15:18 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Steve McQueen

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 04 dec 2011 17:43 #104

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Ooo duke svaka cast! znas o cemu pricash :)
Ova podzemna varijanta bi bila skorz cool mada je nerealna sto se $ tice...
Mozda nama i ne treba tramvaj..ali onda moram da se zapitam zasto npr Krakovu treba? Ili Osijeku?...
A sto se ovih tabela i procena tice...pa valjda je neko radio studije o tome pa kontam da je na osnovu toga nas gradonacelnik izrazio zelju :)
Poslednja izmena: 04 dec 2011 17:46 od kimi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 04 dec 2011 18:06 #105

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4874
  • Primljenih Zahvalnica: 8039
Krakov je duplo veći grad od Novog Sada.
Tamo su razmišljali i o uvođenju metroa.

Osijek tramvaj ima istorijski, kao što bi i Novi Sad imao da isti nije ukinut 1958.
Malo više bismo ga dorađivali, prepravljali, dograđivali jer se mreža ulica dosta radikalno menjala, ali bismo i dalje imali neki tramvaj. Taj i takav sigurno ne bi bio dovoljan gradu kakav je danas.

Što se studije izvodljivosti tiče, koliko znam nju je dobio da radi ZIG. Dakle, oni stvarno jesu naumili da prave taj tramvaj u nekom momentu, samo se ja bojim da će politika i nestručnost da dovedu do toga da dobijemo sistem s' kojim ćemo imati više problema nego koristi.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 05 dec 2011 08:08 #106

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Ne verujem da ce biti fuseraja ako bude nesto od svega jel je prevelika lova u pitanju...
Znam da je Krakow 2x veci od NS ali isto tako je Osijek 2x manji :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 22 dec 2011 08:37 #107

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
beogradjani se malo igrali pa napravili i ns verziju njihovog caf-a

meni je lep :)


slika je sa beobuild foruma; autor:shomi303
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 22 dec 2011 13:07 #108

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
uf, mnogo bi mocno bilo da imamo ovo u NS :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2012 11:04 #109

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Duke..nesto ovako a?

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Pinki

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2012 11:23 #110

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1186
  • Primljenih Zahvalnica: 612
klik na 0:12 :troll: kako su svi otisli predaleko :P
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2012 11:29 #111

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4874
  • Primljenih Zahvalnica: 8039
Ne znam da li je to neka nedelja, praznik, ili kasno veče, ali po tom snimku bi se moglo zaključiti da su malo preterali sa investicijom.
Tramvajče od 25 metara prolazi kroz skalameriju od stanice koja može da primi full metro voz, i skuplja 6 putnika. Ako nije taj praznik, veče ili nedelja, pošteno su se preračunali ;)
Ali da je lepo, lepo je. I stanica, i tramvaj.
I pravljena je kao neka varijanta pre-metroa, pa će jednom tuda moći da se proteraju i vozovi većeg kapaciteta. Gradnja za budućnost. Prava stvar.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2012 15:12 #112

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Pa dobro ,mi nismo tamo tako da ne mozemo govoriti o tome dal su se zaje.... ili ne..ali prelepo izgleda,ai mozda sto kazete.. za sad je mozda nepotrebno al i za 15tak godina..
Ja uvek ali uvek spominjem bul oslobodjenja koji se gradio in the 60`s ...
Pitam ja sad jel onda trebao takav bulevar u gradu? Msm pitanje bi bilo da je sad 196neka ..odg bi bio sigurno tipa..pa ljudi ste normalni?? A zamislite danas NS bez bul Oslobodjenja...
E jedna ovakva podzemna tram stanica bi legla ko budali samar na relaciji izmedju z stanice i one dead autobuske..
Pa da se odatle racva tram na prigradska mesta ,i samim tim da se linije ne mesaju uopste sa saobracajem u gradu.


evo nesto sto nije bas toliko fensi a opet obavlja posao ,nesto ovako ispod Z stanice..ihh :)

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Buck, limanac, Pinki

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2012 17:57 #113

  • sergio-m
  • sergio-m's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1236
  • Primljenih Zahvalnica: 1657
osnovni problem novog sada je sto lezi na aluvijalnoj ravni tako da pod gradom ne znam bas dal je s ovom sadasnjom ( a ne preskupom ) tehnologijom bilo sta pametno pokusavati praviti...na zalost
Poslednja izmena: 08 jan 2012 17:59 od sergio-m.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2012 19:02 #114

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4874
  • Primljenih Zahvalnica: 8039
sergio-m napisao/la:
osnovni problem novog sada je sto lezi na aluvijalnoj ravni tako da pod gradom ne znam bas dal je s ovom sadasnjom ( a ne preskupom ) tehnologijom bilo sta pametno pokusavati praviti...na zalost

Na šta konkretno misliš kad kažeš na aluvijalnoj ravni?
Tip zemljišta?
Nije taj tip zemljišta naročito različit od onog u Pešti, pa eno, radi se naveliko.
+ pravi se tunelče ispod Dunava :)

Što se tiče podzemnih voda i vlage generalno, sve se to rešava dobrom hidroizolacijom, penetriranim betonima... Nije to neka ne znam kakva marsovska tehnologija :)
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 08 jan 2012 22:01 #115

  • Pinki
  • Pinki's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Festina lente
  • Poruka: 903
  • Primljenih Zahvalnica: 896
Dobra paralela je i Novi Beograd koji kompletno leži na pesku, isušen je baš kao Limani. Visoke zgrade tipa bivšeg CK imaju po nekoliko spratova ispod površine. Doduše kažu da je stabilizacija CK potrajala dosta zbog tog peska, ali sad sigurno ima bržih rešenja.

A što se Budimpešte tiče, pa oni već decenijama imaju metro ispod Dunava, između ostalog. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2012 09:49 #116

  • Goxy
  • Goxy's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Nikad ne raspravljaj sa frizerom o politici.
  • Poruka: 219
  • Primljenih Zahvalnica: 47
www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=531235
Evo kako je to radjeno u Budimpesti...
Sto se tice zemljista kod nas nisam neki strucnjak, ali ne verujem da je bas tolika razlika u odnosu na Pestu.
Znaci mislim da je izvodljivo, da li je potrebno???
Jedini problem je sto je rekao Kimi kesh, ali neka strana investicija ili koncesija bi bila korisna ipak bi to bilo novo preduzece za javni prevoz.
E sad kome poveriti izgradnju, definitivno ne nasim firmama jer oni i obicnu kruznu raskrsnicu grade 2 godine.
Nije da pljujem nase firme, nego njihovu administraciju koja ako nema dela kolaca pocinje da sabotira projekat i onda dobijamo jos jedan "Prokop" u Srbiji.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2012 10:42 #117

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1186
  • Primljenih Zahvalnica: 612
metro linija 4 u budimesti se finansira iz eu. na bilo kojoj buducoj stanici po gradu da se pogleda stoje ogromne table sa natpisom projekat eu. tako da kad, ako i srbija udje u eu moci cemo i mi da planiramo i projektujemo do mile volje i tunele i podzemne garaze i podzemne stanice za tramvaj a do tada samo da sanjamo :cheer:
Poslednja izmena: 09 jan 2012 10:42 od sandman.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2012 10:45 #118

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Slazem se skroz.. naravno da je izvodljivo odraditi ..kao sto rekoh mozda sad i ne treba ali ce trebati u buducnosti..

@sandman ,dobar post
Poslednja izmena: 09 jan 2012 10:47 od kimi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 feb 2012 07:22 #119

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Na drugom forumu (beobuild) traze se informacije o ispravljackim stanicama za tramvaje. Student je dobio da uradi (naravno da je to samo za diplomski/master i ne znaci nista posebno) projekat ispravljackih stranica i napajanja za prvu liniju tramvaja u Novom Sadu. Ali opet isplivava onaj grozni Translohr monorail za koji postoji dosta razloga zašto ga izbeci. Ne bi bilo loše pratiti situaciju, pa ako se naši ikada javno izjasne, da se utiče barem na to da se pokrene ozbiljna rasprava o tome, a ne da nam monorail dopadne zato što je nekome u gradskoj vlasti tako palo na pamet (da ne pomišljam da li je i nešto gore moglo da "padne" u džep). Elem taj monorail ima više problema od običnih standardnih šinskih vozila, nije ništa mnogo tiši, vozila su komplikovanija od standardnih, uvođenje u Mestreu koštalo je čak više nego da su radili standardni sistem, proizvođača takvih vozila je malo (vezani ste za nabavke od njih i po njihovim cenama, nema mogućnosti da se vozila traže od drugih proizvođača), potrošnja energije je veća.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 feb 2012 07:28 #120

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4874
  • Primljenih Zahvalnica: 8039
Slažem se sa svime napisanim.
Da nisi slučajno saobraćajni inženjer?

Bilo bi dobro da pokrenemo priču o reintegraciji šinskih sistema u Novom Sadu, možda da se napravi i neka tribina, šta znam.
Pre uvođenja i potpisivanja ugovora javnost bi svakako trebala da bude obaveštena o tome šta je predmet pregovora.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru