Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Tramvaj ili nesto slicno...

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 18 nov 2012 15:31 #201

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
I dalje mi nije jasno zašto ulaziti u tako veliku i dugoročnu investiciju kada je očigledno da će bus na struju u dogledno vreme biti realna stvar.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 18 nov 2012 16:21 #202

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4875
  • Primljenih Zahvalnica: 8046
sasko napisao/la:
a zar nije lakse uvodjenje trola od travvaja ???
jefrtinije je a nema promene struture saobracaja a isto ne zagadjuju :)
TurboMaximus napisao/la:
I dalje mi nije jasno zašto ulaziti u tako veliku i dugoročnu investiciju kada je očigledno da će bus na struju u dogledno vreme biti realna stvar.

Hajmo redom.
Ovo bi bili moji razlozi zašto tramvaj ima prednost u odnosu na trolejbus/ električni autobus.

1) - trolejbus i električni autobus bi bez značajnog rada na uličnoj infrastrukturi imali jednak učinak kao i sadašnji autobusi što se tiče kapaciteta i brzine, jer koriste istu infrastrukturu kao i ostala vozila. Samo uvođenje trole ili elektrobusa bi kao učinak imalo jedino manje zagađenje.

2) - ukoliko bi se poradilo na odvojenoj trasi za trolejbuse/ električne autobuse, trebalo bi to uraditi ne samo signalno (obeležavanjem traka kao npr. u Futoškoj), nego fizičkim odvajanjem. To može da se postigne izgradnjom ivičnjaka. Kad se uradi fizičko odvajanje trase, lako je napraviti i sistem za signalno prvenstvo na raskrsnicama, čime se ubrzava javni prevoz u odnosu na ostali prevoz.
Ovako to nekako izgleda.



3) - tramvaj načelno ima veći kapacitet po vozilu i od zglobnog autobusa, što znači da na manjem taktu ima istu efikasnost. Kapacitet zglobnih autobusa je do 200 osoba, dok tramvajske kompozicije variraju od 100 do 400 ljudi (novi peštanski tramvaji i 510 osoba po kompoziciji).

4) - tramvaj kao vozilo je dugotrajniji i manje podložan habanju od autobusa.

5) - tramvaj bi se mogao lako uvesti u pešačke zone i koridore, što je tehnički moguće i sa električnim autobusima i trolejbusima, ali se sa tramvajem postiže bolji utisak vizuelne prepreke ulaska ostalim vozilima u pešačke zone, i čak, prepreka može biti i realna (od toga da se tramvajske šine prepuste preko travnjaka kao vizuelne prepreke, do toga da tramvaj pređe preko vodenog ogledala, ili se postave šiljci za bušenje guma između šina na ulasku u zonu). Tramvaj bi se takođe mogao uvesti na mesta gde ulice uopšte ne postoje, npr. duž keja od Limana IV do studentskog grada.

Evo za kraj jednog dijagrama koji objašnjava kapacitivnost raznih vidova javnog prevoza.

‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 18 nov 2012 16:24 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dunavski

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 18 nov 2012 16:44 #203

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Tih brojki sam svestan. Mislim da u Novom Sadu nije toliko problem kapacitet, već zagađenje. Prelazak na struju će se desiti spontano i pretpostavljam da ima prostora za povećanje frekvencije polazaka. Poenta je u tome da mi deluje racionalnije etapno ulaganje u periferiju, odnosno nadzemne prigradske krake budućeg gradskog podzemnog sistema transporta.
Poslednja izmena: 18 nov 2012 16:46 od TurboMaximus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 18 nov 2012 17:09 #204

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4875
  • Primljenih Zahvalnica: 8046
TurboMaximus napisao/la:
Tih brojki sam svestan. Mislim da u Novom Sadu nije toliko problem kapacitet, već zagađenje. Prelazak na struju će se desiti spontano i pretpostavljam da ima prostora za povećanje frekvencije polazaka. Poenta je u tome da mi deluje racionalnije etapno ulaganje u periferiju, odnosno nadzemne prigradske krake budućeg gradskog podzemnog sistema transporta.

Pa napisao sam već da mislim da nisu samo brojke u pitanju, već niz kvalitativnih razlika :)
Što se drugog dela posta tiče, o nadzemnim prilaznim kracima budućeg podzemnog gradskog sistema transporta, od toga nema ništa lepšte zamisliti. I ja se vodim istom mišlju.

Inače, nešto vrlo iskoristivo, što već postoji, je pruga Petrovaradin-Beočin.
Ukoliko bi se na toj strani Dunava malo obiljnije poradilo na proširenju komunalne infrastrukture, pa time dao neki podsticaj za izgradnju novih naselja, iskorištavanje ove trase za gradsko-prigradski železnički saobraćaj bi bilo više nego poželjno. Na toj širini pruge funkcionišu i tramvaji i vozovi, sa razlikom u naponu na mreži. A onda, ako se već gradi tramvajska mreža, i ako se već pruža krak preko mosta Slobode, ne bi bilo smisleno ne iskoristiti ovu prugu za proširenje mreže.

To bi direktno povezalo Petrovaradin, Trandžament, Mišeluk, Kamenicu, Bocke, Nove Ledince, Rakovac i Beočin, i uz vezu preko mosta Slobode i Novi Sad.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 18 nov 2012 17:11 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 18 nov 2012 17:30 #205

  • sasko
  • sasko's Avatar
moj predlog je da se u centru i tamo gde su uze uilice uvede il tramvaj il trola da po limanima naselju bude bus a da za prigracka naselja se napravi nesto poput bg voza sa glavnom stanicom u centru na primer na novom trgu gde je pre bila autobuska stanica a sad pijaca i ono ruglo :)
mada za to treba para al bolje da u to ulazu nego u neke gluposti
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 18 nov 2012 17:42 #206

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
moram da ponovim moj post br 78

evo koliko košta maštarija
Za prvu fazu vraćanja tramvaja potrebno oko 80 miliona evra
Autor: Ž. Bogosavljević12.08.2011. - 00:02Komentara (0)
JP „Urbanizam” završilo je studiju o šinskom prevozu u Novom Sadu kojom se u prvoj fazi vraćanja tramvaja predviđa uvođenje dve linije. Prva trasa bi pokrivala pravac Novo Naselje - centar - Liman IV, a druga pravac Železnička stanica - Univerzitet, odnosno tramvaj bi se u najvećoj meri poklopio sa sadašnjim trasama linija 8 i 4 gradskog prevoza.

Završena studija o šinskom prevozu, početak gradnje zavisi od novca
ŠINE - Rukovodilac službe za saobraćaj JP „Urbanizam” Aleksandar Jevđenić kaže da su delimično promenili raniju studiju iz devedesetih godina i predvideli četiri faze razvoja tramvajske mreže.

- U prvoj fazi bi se sagradilo 19,5 kilometara šina u dva koloseka i tri tramvajska terminala i njima bi išle dve linije, sa ukupno 25 tramvaja - objašnjava Jevđenić.

U drugoj fazi koja bi usledila tek kroz nekoliko godina, bila bi uvedena linija Železnička stanica - Mišeluk. Treća faza razvoja tramvajske mreže se predviđa tek posle izgradnje novog mosta na stubovima nekadašnjeg Mosta Franca Jozefa, a četvrta faza za period posle 2020. godine.

Kada će početi gradnja mreže, za sada nije sigurno, jer će morati da se obezbedi novac, koji prema prvim proračunima samo za I fazu iznosi 80 miliona evra, bez ulaganja u sređivanje saobraćajne i komunalne infrastrukture usled gradnje tramvajske mreže. Podsetimo da je gradonačelnik Igor Pavličić početkom godine najavio početak vraćanja tramvaja na novosadske ulice posle 50 godina.

Iz Gradske kuće za sada nisu davali zvanične procene koliko bi koštalo ponovno uvođenje tramvaja, kao i kako bi se ta sredstva, koja iznose više destina miliona evra obezbedila. Ono što je izvesno je da su iz vrha gradske vlasti najavili da će uskoro biti organizovana javna prezentacija projekta uvođenja tramvaja, sa detaljnijim informacijama o realizaciji ovog projekata.

Tramvaji vozili od 1911. do 1958.
ISTORIJA - Novi Sad je prve tramvaje dobio pred Prvi svetski rat kada je tadašnji magistrat privatnoj firmi iz Budimpešte dodelio posao uvođenja tramvaja, kao i gradnje električne mreže. Prvi tramvaji su krenuli 30. septembra 1911. Međutim, tokom perioda između dva svetska rata gradske vlasti i građani su često dolazili u sukob sa koncesionarom koji je zanemarivao razvoj mreže. Zbog raubovanih tramvaja i stare mreže, Novi Sad 1958. ukida tramvaje i prelazi na autobuse.

24sata.rs
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 18 nov 2012 17:48 #207

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Dukelander napisao/la:
TurboMaximus napisao/la:
Tih brojki sam svestan. Mislim da u Novom Sadu nije toliko problem kapacitet, već zagađenje. Prelazak na struju će se desiti spontano i pretpostavljam da ima prostora za povećanje frekvencije polazaka. Poenta je u tome da mi deluje racionalnije etapno ulaganje u periferiju, odnosno nadzemne prigradske krake budućeg gradskog podzemnog sistema transporta.

Pa napisao sam već da mislim da nisu samo brojke u pitanju, već niz kvalitativnih razlika :)
Što se drugog dela posta tiče, o nadzemnim prilaznim kracima budućeg podzemnog gradskog sistema transporta, od toga nema ništa lepšte zamisliti. I ja se vodim istom mišlju.

Inače, nešto vrlo iskoristivo, što već postoji, je pruga Petrovaradin-Beočin.
Ukoliko bi se na toj strani Dunava malo obiljnije poradilo na proširenju komunalne infrastrukture, pa time dao neki podsticaj za izgradnju novih naselja, iskorištavanje ove trase za gradsko-prigradski železnički saobraćaj bi bilo više nego poželjno. Na toj širini pruge funkcionišu i tramvaji i vozovi, sa razlikom u naponu na mreži. A onda, ako se već gradi tramvajska mreža, i ako se već pruža krak preko mosta Slobode, ne bi bilo smisleno ne iskoristiti ovu prugu za proširenje mreže.

To bi direktno povezalo Petrovaradin, Trandžament, Mišeluk, Kamenicu, Bocke, Nove Ledince, Rakovac i Beočin, i uz vezu preko mosta Slobode i Novi Sad.

Bez brige, razlikujem polemiku od prepirke.

Pročitao sam pažljivo sve što si nabrojao, samo nisam odgovarao po tačkama. Ako uzmemo u obzir da problem nije akutan već projektovan, a da je rešenje skupo, dugoročno i dugovečno, odlučio bih se za ono što samo po sebi ne donosi saobraćajne komplikacije. Ne volim dugovečne komplikacije.
Za uvođenje tramvaja u pešačku zonu, ako si mislio bukvalno, nemam nimalo razumevanja. Znam da toga ima, ali sam prilično uveren da je tamo tramvaj zatečen, a ne uveden. Već zamišljam kako poludela kompozicija razgoni decu kod Miletića. Malo mi se to kosi s pojmom pešačke zone.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 18 nov 2012 18:04 #208

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4875
  • Primljenih Zahvalnica: 8046
Pa, jedno od rešenja u postojećoj studiji razmatra upravo ulazak tramvaja u pešačku zonu i prolazak pored Miletića. Stići ćemo i do toga.
Kako tramvaj izgleda u pešačkoj zoni može se videti na raznim primerima:

Karlsrue


Amsterdam


Grenobl


Mančester


Da su ta rešenja visokorizična, ne bi bila tako široko implementirana. Što se problema dece koja trčkaraju tiče, mislim da u jače ubranizovanim sredinama, gde se u centrima skuplja sve i svja, nije mesto za puštanje dece bez nadzora. Za decu bi morale da postoje sigurne zone (ograđena igrališta, parkići, tereni) gde bi roditelji mogli bezbrižnije da ih puštaju da se igraju. To je naravno još jedan iskorak ka civilizovanijem, sigurnijem i humanijem društvu, i na tome tek treba da radimo.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dunavski, Karlito

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 18 nov 2012 18:09 #209

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4875
  • Primljenih Zahvalnica: 8046
ranko su ns napisao/la:
moram da ponovim moj post br 78

evo koliko košta maštarija
Za prvu fazu vraćanja tramvaja potrebno oko 80 miliona evra
Autor: Ž. Bogosavljević12.08.2011. - 00:02Komentara

Pa vidi Ranko, 80 mil. evra nije toliko puno koliko izgleda.
Jeste puno kad se uzme u obzir nedomaćinsko poslovanje svih gradskih preduzeća i službi, zapošljavanje gomile radnika koji zapravo nisu potrebni i slično.
Ja sam ubeđen da bi Novi Sad mogao imati suficit sredstava kad bi se stvarno radilo na optimizaciji funkcionisanja grada i gradskih službi. Naravno, dok se to ne desi, biće nemoguć bilo kakav kvalitativni infrastrukturni pomak.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 18 nov 2012 18:10 #210

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4222
  • Primljenih Zahvalnica: 3188
Sa našom kulturom je nemoguće ubaciti tramvaj u pešačku zonu. Konkretno, u novosadskom slučaju, nema potrebe za tim.

Umesto kroz pešačku zonu, komotno bi mogao da ide kroz M. Pupina do Jevrejske pa dalje... Za one koji kažu da nema mesta nek odu do BG-a da vide koliko je širok čuveni Bulevar kralja Aleksandra. Nije širi od npr. naše Braće Ribnikara. Ne znam ni zašto ga zovu "bulevar"... :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 18 nov 2012 18:38 #211

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Dukelander napisao/la:
Pa, jedno od rešenja u postojećoj studiji razmatra upravo ulazak tramvaja u pešačku zonu i prolazak pored Miletića. Stići ćemo i do toga.
Kako tramvaj izgleda u pešačkoj zoni može se videti na raznim primerima:


Da su ta rešenja visokorizična, ne bi bila tako široko implementirana. Što se problema dece koja trčkaraju tiče, mislim da u jače ubranizovanim sredinama, gde se u centrima skuplja sve i svja, nije mesto za puštanje dece bez nadzora. Za decu bi morale da postoje sigurne zone (ograđena igrališta, parkići, tereni) gde bi roditelji mogli bezbrižnije da ih puštaju da se igraju. To je naravno još jedan iskorak ka civilizovanijem, sigurnijem i humanijem društvu, i na tome tek treba da radimo.

Mislim da su ovo upravo primeri onoga šta sam rekao, tramvaj je zatečen u zoni iz koje su proterani automobili. To jeste korak napred, ali uvođenje tramavaja u ekskluzivno pešačku zonu je korak nazad.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 18 nov 2012 19:12 #212

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4875
  • Primljenih Zahvalnica: 8046
TurboMaximus napisao/la:
Mislim da su ovo upravo primeri onoga šta sam rekao, tramvaj je zatečen u zoni iz koje su proterani automobili. To jeste korak napred, ali uvođenje tramavaja u ekskluzivno pešačku zonu je korak nazad.

Hmm... može biti da su tramvaji tu bili pre pretvaranja zone u čisto pešačku.
Razumem tvoju logiku, skroz je smislena.
Moja ideja je bila samo da pokažem da je koegzistencija tog tipa moguća i postoji kao izvedeno stanje (nezavisno od redosleda uspostavljanja).
Opet, jasna mi je i ideja uvođenja tramvaja u pešačku zonu. S jedne strane to umanjuje kvalitet pešačke zone, s druge strane povećava, jer imaš komoditet izlaska iz prevoza u centru centra (što jeste malo seljački). To bi takođe opravdalo smanjenje broja parking mesta u okolini centra.

Futog, i ti si u pravu donekle. S druge strane, na kulturi života u gradu moramo da radimo :)
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 00:00 #213

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 716
Nisam se ranije mogao uključiti u diskusiju... Samo da iskažem potpuno slaganje sa Dukelanderom po skoo svim pitanjima.
I samo da napomenem dve stvari... prvo prilikom izrade i diskusije o ovakvim planovvima ne sme se voditi više računa o sadašnjosti odnosno trenutnom stanju nego o onome što se planira u budućnosti iliti onom što se želi postići. Drugo, potpuno je neophodno i opravdno omogućiti ulazak u "pešačku zonu" vozilima gradskog prevoza iz mnogo razloga.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 16:52 #214

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4875
  • Primljenih Zahvalnica: 8046
Evo kako je planiran prolazak kroz centar.
Ima dva varijantna rešenja.

Prvo je onako kako je Futog pominjao.


Drugo podrazumeva prolazak preko Pozorišnog trga, Trga Slobode, kroz ulicu Modene, i dalje u skladu sa odabranim trasama...


U obe opcije raskrsnice Uspenske i Futoške i Žarka Zrenjanina i Mihajla Pupina postaju opterećenije.
Takođe se pominje korišćenje tramvaja bez vazdušnih vodova u pešačkoj zoni što bi moglo da znači dve stvari:
1. Translohr/APS
2. Klasičan tramvaj koji bi pored napajanja iz mreže imao bateriju pa bi delove trase mogao proći bez direktnog napajanja (elegantija verzija)

Treće je osvrt na rešenje prolaska tramvaja kroz centar iz 1997. Očigledno je i tad rađena neka studija, koju bi tek valjalo iskopati. Dakle, tu se spekulisalo sa linijom koja bi išla kroz Kosovsku, Pašićevu i Zmaj Jovinu (uključujući i Kralja Aleksandra)
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Nicisy1, Cookie, Buck, limanac, TurboMaximus, Karlito

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 17:17 #215

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Drago mi je što će biti zabeleženo da sam bio protiv.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 17:28 #216

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4875
  • Primljenih Zahvalnica: 8046
Turbo, skroz si protiv tramvaja ili protiv ovih rešenja?
Pazi, i ja sam za to da se radi nešto za nivo ozbiljnije od tramvaja (znaju ljudi ovde :whistle: ) ali pošto ni za ovo što je razrađivano u studiji neće biti novaca u dogledno vreme, sumnjam da bi bilo za sistem koji bi doneo suštinsku promenu u stilu života u gradu.

Nego, pominjao sam tramvaj "na baterije".
U Saragosi je ranije ove godine reintegrisan tramvaj, i vozilo koje su uzeli je CAF Urbos 3, mlađi brat beogradskog tramvaja. Razlikuje se u tome što se kreće po koloseku od 1435mm i automatski ima veći kapacitet po vozilu.
Na sledećoj slici je na delu trase na kom nema kontaktne mreže, dakle tamo gde ide na baterije.
Trenutna dužina tog dela trase je 800m a kad se završi sve sistem će imati malo više od 2km trase bez stubova i kablova, što će biti najduži takav potez na svetu.

Evo ga i tramvaj, sa sve spuštenim pantografima na mestu bez kontaktne mreže:


Trasa prve linije je duga 12,8km, a komercijalna brzina 19km/h.
Čisto poređenja radi, Saragosa je duplo veća od Novog Sada.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 19 nov 2012 17:29 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 18:16 #217

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Dukelander napisao/la:
Turbo, skroz si protiv tramvaja ili protiv ovih rešenja?
Pazi, i ja sam za to da se radi nešto za nivo ozbiljnije od tramvaja (znaju ljudi ovde :whistle: ) ali pošto ni za ovo što je razrađivano u studiji neće biti novaca u dogledno vreme, sumnjam da bi bilo za sistem koji bi doneo suštinsku promenu u stilu života u gradu.

Nego, pominjao sam tramvaj "na baterije".
U Saragosi je ranije ove godine reintegrisan tramvaj, i vozilo koje su uzeli je CAF Urbos 3, mlađi brat beogradskog tramvaja. Razlikuje se u tome što se kreće po koloseku od 1435mm i automatski ima veći kapacitet po vozilu.
Na sledećoj slici je na delu trase na kom nema kontaktne mreže, dakle tamo gde ide na baterije.
Trenutna dužina tog dela trase je 800m a kad se završi sve sistem će imati malo više od 2km trase bez stubova i kablova, što će biti najduži takav potez na svetu.

Evo ga i tramvaj, sa sve spuštenim pantografima na mestu bez kontaktne mreže:


Trasa prve linije je duga 12,8km, a komercijalna brzina 19km/h.
Čisto poređenja radi, Saragosa je duplo veća od Novog Sada.

Nisam skroz protiv. Može tamo gde ima prostora van drumskih saobraćajnica, gde se ne provlači uličicama, gde su duže linije, ali nikako kroz pešačku zonu!!!
Načeo sam već, od Futoga Futoškom, pa pod Jevrejsku, odatle desno ispod Mihajla Pupina, pa napolje preko Duge (mislim da su neke strmine u BG i veće) u Petrovaradin. Od podzemnog čvorišta kod SNP levo podzemno do raskrsnice Temerinske i Kisačke, gde posle račve ide gore, pa preko kanala ka Klisi, a možda i okolini. Kamenica može da se uveže s petrovaradinskim krakom ili ode preko Žeželja na potpono neiskorišćenu ž. stanicu. Naravno, buske linije treba prilagoditi ovakvoj mreži, možda po šemi koncentričnih prstenova i omogućiti presedanja s jednom kartom. Ovako pešačka zona može i da se proširi.
Pričali smo o sistemu garaža oko centra. Neka onda sve ostane izvan zaštićene zone. Ostaje još da se dopusti pristup taksijima pozorištu, da se dame u svečanim odorama ne bi lomatale među plebsom. Alternativa je i garaža u blizini.
Realno je koliko i sve ostalo.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, limanac, sandman

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 19:15 #218

  • sasko
  • sasko's Avatar
ruzno je bez kablova nije to to nema onaj smek ko sto imaju zice... :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 21:22 #219

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1186
  • Primljenih Zahvalnica: 612
a lepse bi bilo da se po centru razvuku zice svuda? kao da sam u kavezu, kao kanarinac bi se osecao.

pitanje, da li je moguce da se tokom cele trase tramvaj napaja iz trece sine? i ako jeste, da li to drasticno povecava cenu?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 19 nov 2012 21:55 #220

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
mislim da je treca sina pitanje bezbednosti i da ne bi bila prikladna za tramvaje koji se krecu povrsinom zemlje i u bliskom su kontaku sa ostalim ucesnicima u saobracaju sa kojima dele trasu.

Zbog toga je treca sina rezervisana za metro sisteme ili sisteme u kojima ne dolazi do kontakta izmedju korisnika prevoza i infrastrukture

i da dodam da se meni svidja ovaj prolazak kroz centar preko trga i modene
Imajuci u vidu da se ovo planira za neku buducnost (pre dalju nego blizu) to ce znaciti da ce se raditi na izbacivanju automobila iz centra grada pa ce ovo verovatno biti nejcesce korisceno sredstvo za odlazak do centra.

Isto mislim da trase trebaju da rade po optimalnim putanjama bez obzira na drumski saobracaj, i da se ne gleda toliko na to da li ce tramvaj da smeta kolima ili ne. Ako je neka ulica uska ostaviti je samo za tramvaje i zatvoriti za kola, jer sam stava da treba da odreknemo te "kulture" odlaska kolima do prodavnice 200m i uopsteno. Takvo napravljena "optimalna" mreze ce i privuci veci broj korisnika nego neka kompromisna resenja, koja u sustini uvazavaju cinjenicu da ko ima imalo para vozi auto a da je gradski prevoz namenjen za djake, studente, penzionere i sirotinju.
NSBuild
Poslednja izmena: 19 nov 2012 22:03 od mukyz.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru