Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Tramvaj ili nesto slicno...

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 11:45 #241

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
U Turu, koji sam već pominjao se tramvaj već testira, iako se sistem pušta u rad tek u Septembru 2013.
Kako su radovi počeli u Julu 2012, eto koliko treba da bi se sistem izgradio... 3 godine i puno radova/raskopavanja grada, za jednu liniju od 15km. To je otprilike ono što bi u prvoj fazi gradio i Novi Sad.

Evo par fotki iz Tura.
Pešačka zona


Ulica koja je od postala jednosmerna + tramvajske baštice


Primetite da na obe gornje slike nema kontaktne mreže, nego se pojavljuje APS treća šina.
Evo kako su rešili kontaktnu mrežu. Čak ni ne izgleda loše ni neuredno kako smo navikli.


I naravno, zmaj od tramvaja :rock:




Suva elegancija :drool:
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, kimi, TurboMaximus

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 11:50 #242

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Što se Tura tiče, radi se o dobroj studiji slučaja, zbog veličine grada (malo manji od Novog Sada), dužine prve trase, i nekih implementiranih rešenja.
Iako se radi o reintrodukciji, tramvaj je prošao kroz pešačku zonu, tj. išlo se na taj korak unazad. Ako bi naši planeri voleli da budu pametni, eto im pokazni primer šta će se desiti u jednom gradu posle uvođenja tramvaja u strogi centar.
Može se napraviti odlična pokazna studija, za ili protiv, sve sa anketom.

Evo malo rendera centra grada sa tramvajskom trasom.


‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: TurboMaximus

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 12:00 #243

  • sasko
  • sasko's Avatar
meni se licno ne svidja da je tramvaj u ravni sa pesacima a drugo opasno je posto su ljudi navikli da idu sredinom ulice koja je pesacka znna
pametnije bi bilo da se tramvajska trasa izdigne za jednu steoenicu tako da se ljudi koji se setaju prilikom prelaska sa jedne strane na drugu ne zabora na tramvaje
ps naravno da se napvrabe i kao neki prelazi za osobe u kolicima radi lakseg lrelaska kai neki mostic il tako nesto
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 12:06 #244

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Dukelander napisao/la:
Uvođenje tramvaja ili nekog drugog vida šinskog prevoza bi svakako moralo da donese velike promene u ogranizaciji javnog gradskog prostora.
To što sad pričaš o proširenju pešačke zone je jedna od stvari koja bi se morala desiti. Niz promena je dosta dalekosežniji od toga.

Kad se planira integralni sistem javnog prevoza, onda se pri uvođenju svake tramvajske/metro linije menjaju ili ukidaju autobuske linije koje su operisale na tom potezu. Druga stvar je da ulice menjaju poprečni profil, umesto 3+3 postaju 2+2 (ako se dodaju tramvajske baštice), neke ulice postaju jednosmerne, a neke zona ograničenog saobraćaja (lokalni saobraćaj, samo stanovnici ulice + tramvaj). U tu promenu ulaze i promene mesta automobilskih parkinga, promene ogranizacije raskrsnica, povećanje signalizacije...

Dalje, gradi se Park&Ride sistem, gde na ključnim tačkama tramvajske/metro mreže postoje parkinzi (ne u centru nego na krakovima linija) i Bike&Ride sistem gde se na ključnim mestima prave boksovi za bicikle. Takođe, tramvaj može imati i mesto za bicikl unutar vozila (uvode se vremenska ograničenja za špiceve npr.). To se dalje može lepo upakovati tako da karta za korišćenje javne garaže bude i karta za javni prevoz i karta za uslužni/gradski bicikl.
U neke zone se naplaćuje ulaz motornim vozilima, isključujući javne servise i lokalno stanovništvo tih zona.
Naravno, pričam o nivou koordinacije koji je za ovdašnje činovnike nedostižan.


U svakom slučaju, sa ozbiljnijim razvojem javnog prevoza ruku pod ruku ide i demotivisanje korišćenja sopstvenog motornog vozila.

Tramvaju pristupam savršeno racionalno i za razliku od nekih, bez traga emocija. Štimung kod mene na igra.
Novi Sad se širi zrakasto duž ulaznih pravaca što ih čini idealnim za tramvaj. Stanovništvo gravitira tim pravcima, ima mesta za infrastrukturu, ne mora da se menja režim saobraćaja, supstituiše se maksimalno buski saobraćaj. Ulaskom u centralne zone stvari se okreću naglavce.
Na boldovani deo nemam šta da dodam.
Pešačku zonu, po svojoj definicii, proširio bih do Jovana Subotića, na bulevar M. Pupina od raskrsnice kod SDK, do Ben Akibe, možda na deo ispred pošte, mešovito u Jevrejskoj. Ostaje ona podzemna tramvajska šema, možda isto i za taxi.
Izgradnjom mosta kroz tvrđavu i Priobalnog bulevara saobraćaj bi mogao potpuna da zaobiđe centar, sto bi stvorilo uslove za prethodno, tako da bi u delu grada od Pupina, Ispod Temerinske i do pruge ostao samo lokalni saobraćaj. Ozbiljan rezultat.
O tramvaju u centru više neću, ne zato da bih ikog odjebao već što nema izgleda da promenim mišljenje. Manje pokretni građani i gosti grada mogli bi da koriste one bicoše na četiri točka ili sporovoze na struju, ako nekom padne na pamet taj biznis.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 16:08 #245

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Nemoj sad da nisi sentimentalan.
A pešačka zona? :P

Nego, ja sam ovakvom izlaganju pristupio ne zbog toga što advokatišem za uvođenje tramvaja, nego zato što postoji urađena studija ili ako hoćeš idejni projekat, po kome bi se moglo pristupiti izradi glavnog projekta i na kraju izvođenju.
Dakle, ovo je najbliže realnosti od svega o čemu pričamo.

Primeri sa slika su tu samo da bi se slikovitije predstavile implikacije te studije/projekta.
TurboMaximus napisao/la:
Novi Sad se širi zrakasto duž ulaznih pravaca što ih čini idealnim za tramvaj. Stanovništvo gravitira tim pravcima, ima mesta za infrastrukturu, ne mora da se menja režim saobraćaja, supstituiše se maksimalno buski saobraćaj.

To može i ne mora da bude tačno, u zavisnosti od toga koja vrsta infrastrukture se izabere. Onog momenta kad se po sred bulevara postave tramvajske baštice, broj traka se smanjuje, ili se parkinzi smanjuju, ili se nešto treće smanjuje.
TurboMaximus napisao/la:
Pešačku zonu, po svojoj definicii, proširio bih do Jovana Subotića, na bulevar M. Pupina od raskrsnice kod SDK, do Ben Akibe, možda na deo ispred pošte, mešovito u Jevrejskoj. Ostaje ona podzemna tramvajska šema, možda isto i za taxi.
Izgradnjom mosta kroz tvrđavu i Priobalnog bulevara saobraćaj bi mogao potpuna da zaobiđe centar, sto bi stvorilo uslove za prethodno, tako da bi u delu grada od Pupina, Ispod Temerinske i do pruge ostao samo lokalni saobraćaj. Ozbiljan rezultat.
O tramvaju u centru više neću, ne zato da bih ikog odjebao već što nema izgleda da promenim mišljenje. Manje pokretni građani i gosti grada mogli bi da koriste one bicoše na četiri točka ili sporovoze na struju, ako nekom padne na pamet taj biznis.

Sa prvim delom bi se verovatno svako složio, evo i ja potpisujem, a drugi deo... pa, nisam ni ciljao da menjam nečije mišljenje. Ciljao sam samo da predstavim nešto što je rađeno sa ciljem da bude izgrađeno, i tu smo da komentarišemo, složimo se, ne složimo, ali svakako da budemo upoznati sa onim što može lako da postane naša realnost.
Uostalom, ovo je ono o čemu je Pavličić pričao, i da nije bilo krize, ko zna šta bi se desilo.

Imam još dosta toga da prenesem ovde, tako da, stay tuned ;) .
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 21 nov 2012 16:12 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 16:08 #246

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Evo ovako izgleda fazni plan izvođenja.
Na mapama postoje obeležene i stajališta.

Dakle, faza 1. Interval između prolazaka bi bio 15 minuta, kapacitet kompozicije 160 (nešto mi je to malo).
Tramvaj prolazi kroz još jednu pešačku zonu, a to je Studentski grad. Ulica Vladimira Perića Valtera (između FTN-a, PMF-a i Više poslovne škole postaje pešačko-tramvajska.
Depo se gradi na prostoru GSPNS-a, a terminali (stanice za presedanje) kod GSPNS-a i na Železničkoj stanici. Park&Ride sistem je takođe obeležen.



Druga faza je dodavanje treće linije, koja bi išla preko mosta Slobode na terminus "Mišeluk". Pročitao sam i koji je smisao ovoga. Na tom terminalu bi se završavale sve autobuske linije za Beočin, Susek, Lug, Čerević, Rakovac... dakle presedanje.



Za treću fazu je uslov izgradnja mosta na stubovima mosta "Franca Jozefa" i preusmeravanje automobilskog saobraćaja.
U gradiću se formira treća pešačka zona kroz koju opet prolazi samo tramvaj. I opet bi prigradski saobraćaj prema Bukovcu i Karlovcima završavao na terminusu u Petrovaradinu, kod bloka 8.



Četvrta faza podrazumeva izgradnju trase duž Somborskog bulevara i pravljenje kružne linije, i kopanje tunela ispod Železničke stanice, do industrijske zone, gde je još jedan terminus i verovatno Međumesna Autobuska Stanica.



Rok za izvođenje celog posla je bila 2030-ta, pa neka bude procena da je potrebno između 15 i 20 godina da se uspostavi sistem u ovom obliku.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Buck, limanac, Pripadnik, mrnjavi, TurboMaximus

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 16:23 #247

  • sasko
  • sasko's Avatar
a ima li ikakvih sansi u skorije vreme da pocne da se uvode tramvaji ?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 16:28 #248

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
sasko napisao/la:
a ima li ikakvih sansi u skorije vreme da pocne da se uvode tramvaji ?

Prelistaj malo temu, nemoj da si nestrpljiv, svašta tu piše.
Para nema, planova ima, volje nema, vremena ima <<< što znači može da bude, ali ne mora.

Uostalom, lako se može napraviti analogija sa izgradnjom obilaznice, mosta na stubovima mosta "Franca Jozefa", Žeželjevog mosta, prečistača otpadnih voda, produžetka bulevara Evrope, rekonstrukcijom stadiona Karađorđe, izgradnjom zgrade MSUV-a, poreske uprave, administracije u Radničkoj ulici...
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 21 nov 2012 16:29 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 17:30 #249

  • Nicisy1
  • Nicisy1's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 747
  • Primljenih Zahvalnica: 2920
Duke :okay: Први пут видим ове слике. Посебно ми се свиђа што би приградске линије кретале са мишелука, петроварадина и тамо иза станице, добро је замишљено само треба почети некако па полако ;)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 18:11 #250

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
meni se sviđa ova ideja da trandža ide Nušićevom pa da preseca trg i ulazi u Modene.
Mnogi gradovi imaju takvo presecanje pešačke zone i to mnogo utiče na komfor i dolazak u centar centra grada
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 18:13 #251

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Dukelander napisao/la:
Evo ovako izgleda fazni plan izvođenja.
Na mapama postoje obeležene i stajališta.

Dakle, faza 1. Interval između prolazaka bi bio 15 minuta, kapacitet kompozicije 160 (nešto mi je to malo).
Tramvaj prolazi kroz još jednu pešačku zonu, a to je Studentski grad. Ulica Vladimira Perića Valtera (između FTN-a, PMF-a i Više poslovne škole postaje pešačko-tramvajska.
Depo se gradi na prostoru GSPNS-a, a terminali (stanice za presedanje) kod GSPNS-a i na Železničkoj stanici. Park&Ride sistem je takođe obeležen.



Druga faza je dodavanje treće linije, koja bi išla preko mosta Slobode na terminus "Mišeluk". Pročitao sam i koji je smisao ovoga. Na tom terminalu bi se završavale sve autobuske linije za Beočin, Susek, Lug, Čerević, Rakovac... dakle presedanje.



Za treću fazu je uslov izgradnja mosta na stubovima mosta "Franca Jozefa" i preusmeravanje automobilskog saobraćaja.
U gradiću se formira treća pešačka zona kroz koju opet prolazi samo tramvaj. I opet bi prigradski saobraćaj prema Bukovcu i Karlovcima završavao na terminusu u Petrovaradinu, kod bloka 8.



Četvrta faza podrazumeva izgradnju trase duž Somborskog bulevara i pravljenje kružne linije, i kopanje tunela ispod Železničke stanice, do industrijske zone, gde je još jedan terminus i verovatno Međumesna Autobuska Stanica.



Rok za izvođenje celog posla je bila 2030-ta, pa neka bude procena da je potrebno između 15 i 20 godina da se uspostavi sistem u ovom obliku.

U prigradskim i perifernim zonama često ima mesta i mimo kolovoza, na to sam mislio.

Nema veće dosade nego kad se svi oko svega slože.

Primetio si da povremeno pokušavam da budem zabavan, ovog puta ne. Upravo to što informacija stiže sa zvaničnog mesta me je i uozbiljilo. U predloženim rešenjima prepoznajem taktički, a ne strateški pristup. Posao su obavili, nadam se, stručni jludi i zato nemam nameru da se jogunim preko mere. Uočavam određeni smisao i svrsishodnost. Međutim, ja bih prišao sa šire platforme.
Tramvaj je suviše ozbiljan i skup projekat da bih tolerisao sentimentalnost, bilo svoju, bilo tuđu. U centar ne idem gotovo nikad iako mi je ispod nosa jer me taj vid šarolikosti nimalo ne pali, takav sam. Ipak, pešačku zonu smatram veoma važnom, a suštinu joj vidim u nenarušenosti. Jednostavno.
Na pitanju trase duž Bul. oslobođenja sam već izazvao nervozu nekih članova, pa ne bih da ponavljam priču, a tu sam jednako kategoričan kao i u vezi sa centrom.
Radi se o antagonim konceptima.

Bulevari predstavjlaju fizičke i psihološke prepreke i nemaju intimu uličica, normalno i zato mislim da bi stapanje Podbare s centrom donelo zanimljiv preokret. Dunavski je imao jedno pevanje na blisku temu.
Poslednja izmena: 21 nov 2012 18:37 od TurboMaximus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 18:31 #252

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Tek sam sad video primer iz Tura.
Nije svejedno je li to tranzitni deo p. zone ili muvajući ili obod. Naša je mala i muvajuća. U Turu je veća, vidim i neke trgove koji otvaraju širok prostor okolo.
A tramvaj ubija!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 20:08 #253

  • Nicisy1
  • Nicisy1's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 747
  • Primljenih Zahvalnica: 2920
Ако сам добро схватио они су овуда отприлике замислили да прогурају трамвај кроз пешачку зону-означео црвеним. Ово наранџасто је нека моја верзија. У Јеврејској да скрене код синагоге ка Железничкој коју би успут претворио у пешачку зону. Саобраћај на булевару под земљу а трамвај даље кроз Краља Александра која је ипак много широка и трам не би сметао а опет би прошао кроз сам центар, такође и сам трг није пресечен.

Poslednja izmena: 21 nov 2012 20:09 od Nicisy1.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Karlito

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 21:08 #254

  • everson
  • everson's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 92
  • Primljenih Zahvalnica: 3
Meni se ovo tvoje resenje vise svidja.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 22:27 #255

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Ljudi sta ste se toliko napalili na ovu temu od jednom? :) ozb jel neko "izrazio" zelju? hehe
Btw , jel su ove skice pravi planovi ili..?

Inace vidim da pricate o tome dal bi tram iso kroz suvi centar ili ne .. meni licno je svejedno ,ali posto nasa pesacka zona pored toga sto je mala ,nema ni sirinu , mislim da nije dobra ideja da tu tutnja tram.
Sasvim je dovoljno da se napravi stajaliste tu negde kod banovine.
Naravno ,neko je spomenuo slobodan prostor pored puteva na izlascima iz grada,naravno, tu je idealna prilika da se totalno odvoji tram saobracaj , bio bi i bezbedniji i brzi, pravac ka Rumenci npr ,dusu dalo za tako nesto.

Evo i jedan klip ,tu se mogu videti razne varijante ,a sve se nalazi u istom gradu koji je 3 puta manji od NS ,pa koga ne mrzi..

Poslednja izmena: 21 nov 2012 22:33 od kimi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 22:37 #256

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
dizel napisao/la:
Ljudi sta ste se toliko napalili na ovu temu od jednom? :) ozb jel neko "izrazio" zelju? hehe
Btw , jel su ove skice pravi planovi ili..?

:yes: Najpraviji planovi/studija/idejni projekat.
Nicisy1 napisao/la:
Duke :okay: Први пут видим ове слике. Посебно ми се свиђа што би приградске линије кретале са мишелука, петроварадина и тамо иза станице, добро је замишљено само треба почети некако па полако ;)

Svima nam je ovo premijera ;)
Interesantna mi je tvoja ideja sa skretanjem kroz dvorište Sinagoge, samo se bojim da bi takvo nešto poteglo imovinsko-pravne odnose, zaštitu graditeljskog nasleđa, reagovala bi i jevrejska zajednica (verovatno i ambasada...). Ideja da se spoji Železnička sa pešačkom zonom mi je takođe odlična, i žao mi je što nisu umesto podzemnog za ljude pravili podzemni za automobile...
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kimi

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 23:05 #257

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Opet ja ko sa marsa :) .. a odakle ove skice? I jel ovo nesto znaci ili je samo nasa zelja da se zaista i desi?

Inace meni kako prolaze faze radova tako mi se manje i manje svidja.. jer se moze primetiti da se ustvari mreza ne siri nego upravo suprotno..
Sve nabijeno ,na nekim trasama prolaze i 4 linije ,a npr koliko vidim u Futoskoj uopste i nema tramvaja,takodje i na bul Evrope?!
Sve je nekako zbudzeno ,da znam.. i dalje ce postojati autobusi ali ako se razmislja logicno,pa naravano da ce biti vise putnika tamo gde su stambeni blokovi jer na takvim mestima zivi puno ljudi, a tu je onda svakako tramvaj pogodniji zbog veceg kapaciteta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 21 nov 2012 23:19 #258

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
TurboMaximus napisao/la:
A tramvaj ubija!

Htedoh reći da dobro izgleda.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 25 nov 2012 13:42 #259

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
dizel napisao/la:
Opet ja ko sa marsa :) .. a odakle ove skice? I jel ovo nesto znaci ili je samo nasa zelja da se zaista i desi?

Skice su grafički deo studije koja je rađena prošle godine za grad.
dizel napisao/la:
Inace meni kako prolaze faze radova tako mi se manje i manje svidja.. jer se moze primetiti da se ustvari mreza ne siri nego upravo suprotno..
Sve nabijeno ,na nekim trasama prolaze i 4 linije ,a npr koliko vidim u Futoskoj uopste i nema tramvaja,takodje i na bul Evrope?!
Sve je nekako zbudzeno ,da znam.. i dalje ce postojati autobusi ali ako se razmislja logicno,pa naravano da ce biti vise putnika tamo gde su stambeni blokovi jer na takvim mestima zivi puno ljudi, a tu je onda svakako tramvaj pogodniji zbog veceg kapaciteta.

Pogledaj par strana unazad, postoji jedno varijantno rešenje u kome trase prolaze kroz Futošku ulicu.
Meni je čak i dobro što ništa ne ide Futoškom, jer je to ulazni pravac za sav automobilski saobraćaj iz pravca Veternika, Futoga i Bačke Palanke. Pretpostavljam da je to bio deo rezona zašto se odlučilo za Hadži Ruvimovu.
S druge strane, tu su i bolnice i Zavod za Javno Zdravlje, pa škole i firme, možda je mogao proći neki jači prevoz od tramvaja.

Što se nagomilavanja linija tiče, ako na nekom mestu prolaze 3 linije sa taktom od 15 minuta, to znači da svakih 5 minuta naiđe neki tramvaj. Za bulevar Oslobođenja je meni to sasvim u redu :)

Što se Bulevara Evrope tiče, u nastavku teme o tome.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Tramvaj ili nesto slicno... 25 nov 2012 14:00 #260

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Evo jedan intermeco, da bi sa sledećim postom počeo na novoj strani :whistle:
Dakle, ovo su stajališta tramvaja u Hanoveru, rađena za Expo liniju. Meni iskreno je to jedno od najlepših minimalističkih rešenja tramvajskih stajališta koje sam video.
Svako stanilište je rađeno od istih modula, samo u različitim materijalima.
Tako se sva stajališta razlikuju, a sva su ista :)





‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 25 nov 2012 14:01 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, limanac, sandman
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru