Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Čenejski aerodrom

Čenejski aerodrom 14 avg 2018 18:55 #281

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 282
  • Primljenih Zahvalnica: 734
  • Karma: 9
Šabac je 10 kilometara bliže aerodromu u Bg nego Čenej, u Sremskoj Mitrovici je egal. A Čačak, Valjevo, Smederevo? Vojvodina se sama po sebi već oslanja na Temišvar, eventualno Osijek. Temišvar je prošle godine imao 1.600.000 putnika i beleži pad ove godine od oko 5% zahvaljujući Ryanair-u koji je ukinuo desetak linija iz ovog grada. Osijek samo 40.000, a trenutno privlači samo Wizz Air na liniji iz Bazela, kao i Eurowings na linijama iz Kelna i Štutgarta.

Sa druge strane, dužina piste ne utiče na to koja aviokompanija će biti zainteresovana da dođe. Govorim o slučaju da bude standardna pista osposobljena za prijem komercijalnih aviona.

Ako gledamo udaljenost od gradova kao odlučujući, mene situacija počinje laganoda podseća na aerodrom Ciudad Real u Španiji. Iako bi se naš aerodrom oslanjao na grad od ~400.000 stanovnika, aerodrom Ciudad Real je opasno upozorenje kad su u pitanju prioriteti. Naime, ovaj aerodrom u srcu Španije je građen da bude dovoljno blizu svemu, a na kraju je ispao predaleko od svega. Pokušao je da se nametne kao centralni španski aerodrom sa udaljenošću od 200 km od centra Madrida, 300 od Sevilje i Malage i 350 od Valensije.

Da ne pominjem što je aerodrom građen samo da bi dovukao low-cost prevoznike, pa je potrošena cela milijarda evra u pistu dužine 4.100 metara i izgradnju modernog terminala. Epilog? Došao je Ryanair, leteo godinu dana i pobegao glavom bez obzira jer nije mogao da napuni avione. Pritom, poznato je da nijedan low-cost prevoznik ne dolazi bez subvencija, a čisto sumnjam da je aerodrom uspeo da ima neku korist od šake jada koja je letela sa njihovog terminala. Takođe, poznato je da low-cost prevoznici avion koji je popunjen manje od 85-90% smatraju gubitkom.

Budimo realni, Air Serbia nikad ne bi letela na aerodrom u Novom Sadu zbog svoje poslovne politike, a mišljenja sam da bi nas i low-cost prevoznici izbegavali jer je njima ovde najsigurnije tržište u gastarbajterima, kojih ima daleko više ispod Save i Dunava.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko

Čenejski aerodrom 14 avg 2018 21:00 #282

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • OnLine
  • Poruka: 98
  • Primljenih Zahvalnica: 137
  • Karma: -19
Poredjenja sa raznoraznim belosvetskim aerodromima su neprimerena.
Čenejski aerodrom će biti specifičan slučaj za naše uslove i mogućnosti.

A, dužina piste naravno direktno utiče na mogućnosti aerodroma, pa i
na to koje i kakve kompanije mogu da ga koriste i sa kakvim avionima.

Inače, samo sam napomenuo da do 100km ima oko 3 miliona stanovnika.
Poslednja izmena: 14 avg 2018 21:11 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 14 avg 2018 21:19 #283

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5208
  • Primljenih Zahvalnica: 15946
  • Karma: 181
Ambasador napisao/la:
Udaljenost nekih gradova do aerodroma:

Subotica - Novi Sad 100km
Subotica - Beograd 200km
Subotica - Budimpešta 200km

Sombor - Novi Sad 100km
Sombor - Beograd 200km

Zrenjanin - Novi Sad 50km
Zrenjanin - Beograd 100km

Novi Sad - Beograd 80km
Novi Sad - Čenej 10km

Aerodrom Čenej ne treba posmatrati samo sa pozicije stanovnika Novog Sada

Možemo tu udaljenost posmatrati i sa pozicije stanovnika Sombora:
Sombor-aerodrom SO 7 km
Sombor - aerodrom Osijek oko 70 km
Sombor - aerodrom Pečuj oko 100 km

Fruškogorac™ napisao/la:
Poredjenja sa raznoraznim belosvetskim aerodromima su neprimerena.
Čenejski aerodrom će biti specifičan slučaj za naše uslove i mogućnosti.

A, dužina piste naravno direktno utiče na mogućnosti aerodroma, pa i
na to koje i kakve kompanije mogu da ga koriste i sa kakvim avionima
.

Mislim da ne bi trebalo da se baziramo na tu dužinu PSS, te da ona baš i nije u potpunosti merodavna za ovo što ste naveli. Posmatrajmo primer aerodroma Firenca-Peretola (zvanično Aerodrom Amerigo Vespuči). PSS je svega 1.750 m (ispod 6.000 ft) dugačka, a tamo sleću i poleću bez problema A 320 I E 190 (mlazni avioni). Taj aerodrom ima preko 2.500.00 putnika godišnje.
en.wikipedia.org/wiki/Florence_Airport

centreforaviation.com/data/profiles/airp...peretola-airport-flr

www.florenceairport.org/passenger-statistics.shtml

www.florenceairport.org/aircraft-movements.shtml
Nadam se da oni koji odlučuju imaju jako dobar plan i znaju da mi imamo da ponudimo više od jedne Toskane i Firence.
Poslednja izmena: 14 avg 2018 21:20 od Blavak.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Boda Tajson, neobuscitta

Čenejski aerodrom 14 avg 2018 21:28 #284

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • OnLine
  • Poruka: 98
  • Primljenih Zahvalnica: 137
  • Karma: -19
Sadašnja pista je 1.600met, a ako bude 2.000x45met, onda bi to
bilo vrlo značajno povećanje mogućnosti samog aerodroma.

Naravno, to nije presudno (kako sam već napisao), ali ipak znači
za planiranje mogućih linija, čartera i sl., kao i vrste tipova aviona.
Poslednja izmena: 14 avg 2018 22:00 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 14 avg 2018 22:23 #285

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5208
  • Primljenih Zahvalnica: 15946
  • Karma: 181
Skenirao sam podatke iz

objavljene 1996. koji se odnose na QND.
Sudeći po uvodu, ono što može (siguran sam da jeste) predstavljati problem je dalekovod (u drugom pasusu spominje autor)

Moguće je da je taj dalekovod kamen spoticanja svih ovih godina da bi smo tu zaista i imali aerodrom za javni saobraćaj?
Još dva skena sa opštim podacima i pilotažnim zonama.


Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, neobuscitta

Čenejski aerodrom 14 avg 2018 22:42 #286

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • OnLine
  • Poruka: 98
  • Primljenih Zahvalnica: 137
  • Karma: -19
Dalekovod je " sa leve strane ose piste, udaljen 2,5 kilometra . . ".

Ne znam da li nešto smeta, ali znam da može da se izmesti.

Kad se uradi PDR za aerodrom, videćemo o čemu se tu radi
Poslednja izmena: 14 avg 2018 23:09 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 14 avg 2018 23:02 #287

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 282
  • Primljenih Zahvalnica: 734
  • Karma: 9
Koga interesuje, aktuelne karte (Blavakov sken) može pronaći u AIP-u (zbornik vazduhoplovnih informacija) koji izdaje naša agencija za kontrolu leta. :)
smatsa.rs/AIS/Active/vfr/pdf/adr/VFR_LY_AD_2_LYNS_2-1-1_en.pdf
smatsa.rs/AIS/Active/vfr/pdf/adr/VFR_LY_AD_2_LYNS_2-4-1_en.pdf
smatsa.rs/AIS/Active/vfr/pdf/adr/VFR_LY_AD_2_LYNS_en.pdf <<-- tekstualne informacije

Hteo bih da odgovorim i na poruku koju je Kasko postavio na početku prošle strane, tek sad sam ga video.
kasko napisao/la:
Bilo je nekad reci da ruza vetrova nije najbolja na tom mestu, pa je i izvodljivost u pitanju.
Vrlo moguće da je ovo slučaj, s obzirom da je aerodrom na ledini. Ruža vetrova je posebno bitna pri projektovanju i planiranju aerodroma, jer se prema njoj formira pravac piste, a samim tim i celog aerodroma.

Avioni poleću uvek tako da idu nosom u vetar zbog načina na koje krilo funkcioniše. Tokom sletanja, avionu takođe koristi vetar u čelo jer postoji dovoljno vazdušne mase za uzgon a u odnosu na zemlju je avion sporiji pa je samim tim manje mesta potrebno za kočenje. Problem u ruži vetrova nije kada vetar ide u nos ili rep. Okretanje smera piste je sasvim normalna procedura i ume da se odigra i po nekoliko puta dnevno.

Problem nastaje ako vetar dolazi sa bočne strane, jer svaki tip aviona ima određeni limit bočnog vetra koji može da izdrži. Većina njih ima limit od 50 do 70 kilometara na čas (čistog) bočnog vetra. U suprotnom, avioni mogu čekati u vazduhu na smirenje vetra ili odlaze na alternativni aerodrom. Ako je ovo čest slučaj na aerodromu, niko neće hteti da leti na njega jer mu nije garantovano sletanje i poletanje.

Svake zime imamo smetove na Rimskim šančevima baš zbog tog vetra, a aerodrom je odmah pored te lokacije, pa je vetar kritična stavka kad je novosadski aerodrom u pitanju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Blavak, Eldarion

Čenejski aerodrom 14 avg 2018 23:07 #288

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • OnLine
  • Poruka: 98
  • Primljenih Zahvalnica: 137
  • Karma: -19
Kod surčinskog aerodroma su čuveni smetovi na autoputu.

Radi se Plan detaljne regulacije za aerodrom, pa ćemo videti . .
Poslednja izmena: 14 avg 2018 23:09 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 15 avg 2018 08:55 #289

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 30
  • Primljenih Zahvalnica: 64
  • Karma: 0
neobuscitta napisao/la:
Šabac je 10 kilometara bliže aerodromu u Bg nego Čenej, u Sremskoj Mitrovici je egal. A Čačak, Valjevo, Smederevo? Vojvodina se sama po sebi već oslanja na Temišvar, eventualno Osijek. Temišvar je prošle godine imao 1.600.000 putnika i beleži pad ove godine od oko 5% zahvaljujući Ryanair-u koji je ukinuo desetak linija iz ovog grada. Osijek samo 40.000, a trenutno privlači samo Wizz Air na liniji iz Bazela, kao i Eurowings na linijama iz Kelna i Štutgarta.

Sa druge strane, dužina piste ne utiče na to koja aviokompanija će biti zainteresovana da dođe. Govorim o slučaju da bude standardna pista osposobljena za prijem komercijalnih aviona.

Ako gledamo udaljenost od gradova kao odlučujući, mene situacija počinje laganoda podseća na aerodrom Ciudad Real u Španiji. Iako bi se naš aerodrom oslanjao na grad od ~400.000 stanovnika, aerodrom Ciudad Real je opasno upozorenje kad su u pitanju prioriteti. Naime, ovaj aerodrom u srcu Španije je građen da bude dovoljno blizu svemu, a na kraju je ispao predaleko od svega. Pokušao je da se nametne kao centralni španski aerodrom sa udaljenošću od 200 km od centra Madrida, 300 od Sevilje i Malage i 350 od Valensije.

Da ne pominjem što je aerodrom građen samo da bi dovukao low-cost prevoznike, pa je potrošena cela milijarda evra u pistu dužine 4.100 metara i izgradnju modernog terminala. Epilog? Došao je Ryanair, leteo godinu dana i pobegao glavom bez obzira jer nije mogao da napuni avione. Pritom, poznato je da nijedan low-cost prevoznik ne dolazi bez subvencija, a čisto sumnjam da je aerodrom uspeo da ima neku korist od šake jada koja je letela sa njihovog terminala. Takođe, poznato je da low-cost prevoznici avion koji je popunjen manje od 85-90% smatraju gubitkom.

Budimo realni, Air Serbia nikad ne bi letela na aerodrom u Novom Sadu zbog svoje poslovne politike, a mišljenja sam da bi nas i low-cost prevoznici izbegavali jer je njima ovde najsigurnije tržište u gastarbajterima, kojih ima daleko više ispod Save i Dunava.


Milijardu evra za 4100 metara piste???? Da nisi malo preterao. Cena autoputa u Vojvodini je između 1,5 - 3 miliona evra a u Grdeličkoj klisuri od 10-15 miliona što znači da se za te pare može napraviti od 70 do 300km autoputa!!!!!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 15 avg 2018 08:56 #290

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • OnLine
  • Poruka: 98
  • Primljenih Zahvalnica: 137
  • Karma: -19
Vidim ima članova koji prate i citiraju razne podatke, ali
to nije relevantno za ovu temu, jer opisuju sadašnje stanje.
Mora da se sagleda budući srednjoročni period od 5-10god.
jer sama gradnja novog aerodroma NS će da bude 3-4god.

Može da se pretpostavi da će u tom periodu da se poveća
standard gradjana i da će biti više onih koji će želeti i moći
da koriste avio-prevoz. Takodje, nažalost, biće i više onih
koji će se živeti i raditi u inostranstvu, tj. mogućih putnika.

Aerodrom NS sa oko 3 miliona stanovnika na daljini od 100km
i sposobnim rukovodstvom, može da ima godišnje i nekoliko
stotina hiljada putnika, pa tako obezbedi rentabilno poslovanje.
To bi trebalo da su ciljevi kod planiranja i gradnje aerodroma NS.


Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021, Ambasador

Čenejski aerodrom 15 avg 2018 10:18 #291

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 282
  • Primljenih Zahvalnica: 734
  • Karma: 9
Ambasador napisao/la:
Milijardu evra za 4100 metara piste???? Da nisi malo preterao

Cena je bila za ceo aerodrom što sam i naveo. Osim piste od 4 kilometara koja je duplo šira i mora da podnese daleko veće opterećenje od autoputa, za aerodrom potrebno je izgraditi još i:

- paralelnu rulnicu uz pistu (dužina piste plus pristupne rulnice)
- stajanku za avione (ne znam koliko km2)
- ceo terminal za putnike i prtljag
- pristupne puteve i parking
- vatrogasnu stanicu
- zgradu aerodromske kontrole
- instalirati radionavigacione uređaje za precizne prilaze komercijalnih aviona
- spremiti vozni park za opsluživanje aviona (kamioni sa gorivom, za odleđivanje, utovar prtljaga, autobusi, izguravanje aviona sa gejta...)
- osvetljenje piste, rulnica i stajanki
...

Naravno, treba napomenuti da je projekat u Španiji rađen megalomanski, otuda i tako dugačka pista, ogroman terminal i stajanke.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021, Blavak

Re:Čenejski aerodrom 15 avg 2018 10:25 #292

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3278
  • Primljenih Zahvalnica: 6447
  • Karma: 106
Sadašnje i buduće stanje je da mi nemamo pola milijarde da uložimo u betonsku pistu od 2000m, terminal i svu infrastrukturu koja ide uz to i da nam investicija bude isplativa u ovom životu. Pritom nam BG ne bi ni dozvolio ovaj projekat.


Živi bili pa videli. Najveći domet aerodroma u NS je tipa Ečke.

Neću više da ponavljam sam sebe jer sam i sebi dosadan. Grad i infrastruktura u njemu su u kritičnom stanju, a ovde se sanjari o nekom aerodromu koji bi još gutao novac.

Samo jedno lepo pranje para kao "most na stubovima mosta Franje Josifa" i ništa više. Biće bolje uskoro i referendum i izbori pa treba ložiti...
Poslednja izmena: 15 avg 2018 10:26 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, neobuscitta

Re:Čenejski aerodrom 15 avg 2018 11:01 #293

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • OnLine
  • Poruka: 98
  • Primljenih Zahvalnica: 137
  • Karma: -19
"Pola milijarde" je malo sumanuta cena za osrednji aerodrom.
Kad se uradi PDR, biće konkurs za Idejni projekat, pa videćemo.

Inače, aerodrom u Nišu i N.Sadu bi mogli da ostvare saradnju
tako da se "produže" sadašnje linije iz Niša, tj. da se sleće na
oba aerodroma i time popune avioni, a i povežu dva veća grada
.

Poslednja izmena: 15 avg 2018 11:34 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Ambasador

Re:Čenejski aerodrom 15 avg 2018 11:22 #294

  • Billy
  • Billy's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 434
  • Primljenih Zahvalnica: 904
  • Karma: 19
:clapping:

Svaka vam cast na entuzijazmu
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Fruškogorac™
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru