Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Javni gradski i Taxi prevoz

Javni gradski i Taxi prevoz 12 feb 2019 20:41 #981

  • bili
  • bili's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 317
Tako je, crvene kuckalice su bile za prigradske linije.

#335 je bio koliko znam, kao i cela serija, bio za prigradski saobraćaj, crvene boje. Tako da nije sigurno saobraćao na liniji 7. A opet koliko se sećam '83 ta vozila više nisu bila u upotrebi.

Mašinice su kasnije prebacivne u nova vozila, bilo ih je i u Ikarusima iz '80-tih. Ne znam kada su ukinute ali '87-88 su bile još u upotrebi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: neobuscitta

Javni gradski i Taxi prevoz 19 feb 2019 07:58 #982

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Velika čast za jednog Novosađanina poput mene je da piše o ovom parčetu istorije, o kultu "plavog Volva" koji u Novom Sadu navršava pola veka. :cheer:
Pola veka plavog Volvoa u Novom Sadu
Generacije novosadskih studenata, pankera i drugih muzičara, inženjera i drugih radnika, bilo da su rođeni u Novom Sadu ili ne, imaju jednu zajedničku stvar. Svi su se u nekom stadijumu života vozili plavim Volvo autobusom, često sa osmehom i oduševljenjem na licu.




Krajem šezdesetih godina, Novi Sad je imao oko 140 hiljada stanovnika i beležio veliki porast tog broja. Dotrajali vozni park FAP Saurera, Csepel Autokaroserija i AEC Leyland autobusa iz donacije nije mogao da se bori sa rapidnom ekspanzijom grada, koji je deceniju ranije ukinuo tramvajski podsistem u javnom prevozu. Oformljena je komisija na Mašinskom fakultetu, danas Fakultetu tehničkih nauka, u Novom Sadu sa ciljem da pronađe rešenje problema u gradskom prevozu. Rešenje je bilo jednoznačno i upućivalo na šasiju Volvo B58 – dužine preko 11 metara, sa desetolitarskim motorom, na sredini, od 168 konjskih snaga i poluautomatskim menjačem sa hidrauličnim kvačilom i elektropneumatskom komandom.

Članak, upotpunjen do sada neviđenim slikama iz arhive JGSP, dostupan na linku: www.autobusi.net/pola-veka-plavog-volvoa-u-novom-sadu/ :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, Buck, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, Zex021, sasar, Alibunar, Blavak, valjan, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 19 feb 2019 12:47 #983

  • bili
  • bili's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 317
Dodao bih samo da je u periodu od '69. do '81. dakle za 12 godina, kupljeno oko 270 autobusa, od toga oko 200 Volvo, a ostalo MAN, dok je za poslednjih 12 god kupljeno jedva 100 autobusa.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 19 feb 2019 16:53 #984

  • Direktor
  • Direktor's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 165
  • Primljenih Zahvalnica: 242
Brzo mi je proletelo vreme jutros u petici od detelinare do centra. Hvala neobuscitta! :okay:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 19 feb 2019 17:33 #985

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Drago mi je da vam se dopalo. :) Ipak je Volvo možda i najvažniji deo istorije javnog prevoza u Novom Sadu, čak i značajniji od tramvaja.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 20 feb 2019 19:01 #986

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5686
  • Primljenih Zahvalnica: 8883
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Duja, Zex021, gibanica, sasar, Blavak, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, neobuscitta, volvob10maneobus790

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 20 feb 2019 20:45 #987

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Okretao tu i to preko zelene površine?
"100% odmor" na psihološkom pregledu.
Poslednja izmena: 20 feb 2019 20:49 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 20 feb 2019 22:50 #988

  • Duja
  • Duja's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 901
  • Primljenih Zahvalnica: 1786
Imajte razumevanja, nedostaje profesionalnih vozača na svim pozicijama. Ovaj je po vokaciji bio poslastičar pa se prekvalifikovao na kursu.
Svaki dobar projekat može da se oskrnavi pri izvođenju.
Nijedan loš projekat ne može da popravi pri izvođenju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: plumber.ns

Javni gradski i Taxi prevoz 20 feb 2019 22:56 #989

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Kakav mentalni sklop mora da ima vozač koji okreće zglobni autobus dužine 18 metara na mestu širine 4*3 = 12 metara?! :bash:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kasko, Zex021, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 21 feb 2019 07:21 #990

  • Billy
  • Billy's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 767
  • Primljenih Zahvalnica: 1527
kasko napisao/la:
Okretao tu i to preko zelene površine?

I preko pune linije
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 22 feb 2019 15:36 #991

  • zlaja
  • zlaja's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 34
  • Primljenih Zahvalnica: 200
Danas sam u autobusu na liniji 8 (garazni broj 966) prvi put video novu, modernizovanu "masinicu" za izdavanje vozne karte.
Izgled samog uredjaja dosta podeseca na pos terminal koji je moguce videti u prodavnici, s tim da (ako sam dobro primetio) ekran je osetljiv na dodir.

Ovako izgleda isecak:

Da li neko ima vise informacije o cemu se tacno radi?
Ja se najiskrenije nadam da je ovo neko test resenje i da nece biti prihvaceno, jer su vozaci i dalje u obavezi da izdaju karte i ne vidim prednost u odnosu na trenutni sistem.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Duja, Zex021, Blavak, valjan, Eldarion, neobuscitta, volvob10maneobus790

Javni gradski i Taxi prevoz 22 feb 2019 18:41 #992

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Zanimljivo. Pošto nije bilo nikakvog tendera, pretpostavljam da je u pitanju neki vid testiranja terminala za prodaju karata. Ali džaba sve kada je suština ista. Bar karta lepo izgleda. :)

Usput mogu da podsetim da je sličan test bio izveden pre pet - šest godina, kada je firma D-Logic (koliko vidim, sada se zovu BusLogic) ugradila kase u dva vozila, i to je potrajalo par meseci. Oni su ujedno u Subotici uradili ceo sistem elektronske naplate i praćenja vozila u javnom prevozu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, Zex021, Eldarion, volvob10maneobus790

Javni gradski i Taxi prevoz 28 feb 2019 09:38 #993

  • gibanica
  • gibanica's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 165
  • Primljenih Zahvalnica: 620
Seca li se neko onog olavo zelenog autobusa gspa koji je vozio samo invalide? Ne secam se vise ni koju je trasu imao, niti znqm sta je s tin vozilom..pa ako je neko upucen da me podseti?
Takodje primetio sam verovatno posle 10 godina da nema vise linija za institut 70a i b?
I jos pitanje, kada je podeljen kec, koja je bila trasa starog keca, i kada su uvedene linije 8 i 9?
Ako neko zna takodje godine kako su linije uvodjene?
Gomila pitanja
Hvala unapred
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 28 feb 2019 10:22 #994

  • SingDar
  • SingDar's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 23
  • Primljenih Zahvalnica: 51
Stara trasa linije 1. je bila od Klise preko centra do telepa. Ne secam se kada je tacno podeljana negde pocetkom 2000tih. Tada je uvedena 12, a neko vreme je okretnica keca bila kod Varadniskog mosta, a posle prebacena na Strand.
Linija 9 je uvedena u drugoj polovini 90-ih. Secam se da nije bila standardna linija tj nije saobracala do ponoci nego je poslednji bus bio u 19:50. Tad sam bio osnovna skola a drugarica se preselila iz Petrovaradina u Cara Dusana', pa smo cesto koristili 9. Al' sam mator :blink: :P
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Zex021, gibanica

Javni gradski i Taxi prevoz 28 feb 2019 11:27 #995

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 2332
Zavisi na koju tačno liniju 8 misliš, jer nekad je linija 4 išla od limana do centra, a linija 8 od centra do železničke stanice, pa kada je izgrađen pothodnik i centar pretvoren u pešačku zonu a okretnice izmeštene iz samog centra, onda su linije 4 i 8 spojene u jednu koja je tada postala današnja četvorka. Nekoliko godina kasnije kreirana je i osmica u ovom obliku u kojem je danas...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, mrnjavi, Zex021, Blavak

Javni gradski i Taxi prevoz 28 feb 2019 20:00 #996

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Plavo-zeleni minibus je bio deo italijanske donacije 2000. godine. Mislim da nije imao definisanu trasu već je saobraćao po potrebi. Znam da sam ga viđao da se zavlači i u manje ulice poput Seljačkih buna na Novom Naselju. Ne znam kada je rashodovan, ali mislim da je najkasnije oko 2008. godine.
Linija 1 je podeljena negde oko 2005. godine. Prvobitno je skraćena do Trga neznanog junaka, pa je premeštena na Štrand i tako saobraća najmanje 10 godina. Trasa pre podele je bila kao danas kad spojiš 1 i 12, s tim što je okretanje na Telepu bilo kroz Heroja Pinkija - Mornarska - Ćirila i Metodija - Feješ Klare (terminus) - Kotorska - Heroja Pinkija.
Linija 9 bi trebalo da je uvedena posle bombardovanja. Išla je prvobitno do Satelita. Osmica je uvedena kasnije, lupiću: 2002. godine.
Linija 70 nikada nije imala sufikse A i B. Ukinuta je 2011. godine, čini mi se da smo diskutovali o njoj pre par strana.

Skoro sve gradske linije su uvedene pre više od 30 godina, ali su menjale oblik (ili se spajale) više puta tokom svoje istorije. Mislim da su najsvežiji izuzeci linije 8 i 13.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Zex021

Javni gradski i Taxi prevoz 28 feb 2019 23:25 #997

  • gibanica
  • gibanica's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 165
  • Primljenih Zahvalnica: 620
Da da, e hvala vam. neverovatno kako se secate toga svega.
Sad kad vratim film secam se da je 1 skretao iz ive andrica u heroja pinkija, al tesko mi je da povezem jer je taj deo ultra izmenjen (somborski bulevar)
Kao da je juce bilo da kec ide tuda a 7ica okrece na limanu 4. a evo 20 godina jos malo.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 01 mar 2019 08:19 #998

  • SingDar
  • SingDar's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 23
  • Primljenih Zahvalnica: 51
@Neobuscitta za liniju jedan sam i ja rekao isto, ali sto se tice linije 9 nisi u pravu. Uvedena je pre bombardovanja. Sigurno 1998, jer ziveo sam tada u Petrovaradinu i bio osmi razred osnovne i cesto sam je koristio. Kao sto sam i spomenuo u pethodnom komentaru, u pocetku je imala manje polazaka, pa je poslednji bus bio ako se dobro secam u 19:50. Posle bombardovanja se to cini mi se promrnilo. Tada su zadnji polasci na svim linijama bili u 23:30, a ne u ponoc kao danas.

Sto se tice linije 8 ne secam se kad je uvedena, ali se secam da je bila potpuno ukinuta u toku strajka GSPa 2000 godine. Negde pre rusenja Milosevica, a posle bombardovanja. Ne znam sta je bio razlog strajka, jer sam bio tinejdzer, ali znam da je bio smanjen broj buseva na svim linijama neko duze vreme. Tada je preko puta bazara napravljeno prvo stajaliste u gradu kao sto su vecina danasnjih i pisalo je da tu staju samo 1,3,4,6 . 8 je bila izbacena cak i iz reda voznje.
Poslednja izmena: 01 mar 2019 08:26 od SingDar. Razlog: greska
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi

Javni gradski i Taxi prevoz 01 mar 2019 08:47 #999

  • bili
  • bili's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 317
Tokom 80-tih linija 1 je bila Centar - Telep, a Klisa je imala svoju liniju međutim broja nisam mogao da se setim pa sam malo prekopao po arhivi i našao svašta...

Verovatno su ove linije spojene u 1 kada i 8 i 4, tj. kada su autobusi proterani iz centra i Trifkovićevog trga, a posle izgradnje pothodnika. Linije su spajane da bi se što manje autobusa zadržavalo u centru, odnosno da im centar bude samo prolazna tečka, a ne početna...

Dakle, prema brošuri iz 1967. linije su izgledale ovako:



Prema karti Novog Sada s polovine 70-tih (procena, nema godina izdanja):

Linije su bile, u zagradi su moji komentari:
1. Podbara (sadašnja početna stanica linije 6) - Centar - Telep (Železničkom, pa Lasla Gala, itd. jer bulevar još nije bio probijen u tom delu)
2. Centar - Futoški put (Satelitska pijaca) i Centar - Vršačka
3. Centar - Majur (Petrovaradin, sadašnja okretnica)
4. Centar - Brodogradilište (kasnije Liman IV)
5. Centar - Temerinski put
6. Centar - Klisa
7. Liman I - Centar - Železnička stanica (kada je probijen bulevar, išla bulevarom, a ne kroz centar, i posle do Limana IV, tek 90-tih postaje kružna)
8. Centar - Ž. stanica (verovatno uvedena kada je 7. prebačena na bulevar, a kasnije spojena sa 4)
9. Centar - Detelinara (deo koji je na prethodnoj slici bio 2b, kasnije spojen sa 3)

Ono što ne znam je, kada je uvedena sadašnja linija 6 ili kada je dobila broj 6 jer je definitivno nastala kada se 2b podelila na dve linije.

Na žalost nisam uspeo da nađem mapu iz 80-tih, koju negde imam, a na kojoj su ucrtane gradske linije.

Edit: Ne znam ni kad je uvedena 11, sećam se da je postojala polovinom 80-tih. Tada su postojale i 10, 15, 16 i zvali su ih radničke linije, što i danas jesu, a takođe ne znam kada su uvedene.
Poslednja izmena: 01 mar 2019 09:17 od bili.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, mrnjavi, Zex021, Blavak, Eldarion, Jungle_Mania

Javni gradski i Taxi prevoz 01 mar 2019 08:55 #1000

  • bili
  • bili's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 317
Da dodam u vezi sadašnjih 8 i 9. Linija 8 je definitivno uvedena pre 9, kuda je išla ne znam pa je jedno vreme bila ukinuta, pa vraćena, opet ne znam kuda je išla, jer je Hadži Ruvimova proširena tek 2007.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru