Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Javni gradski i Taxi prevoz

Javni gradski i Taxi prevoz 01 mar 2019 11:30 #1001

  • Eldarion
  • Eldarion's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 125
  • Primljenih Zahvalnica: 449
Ja sam sa Limana IV išao u OŠ 'Jovan Popović' od 1984. i tada je uvedena 11 od Štranda, pa kroz Narodnog fronta, skretala je desno u Balzakovu (kod McPjoleta se i dalje vidi gde je bila stanica. Takođe je stajalište bilo i posle skretanja sa bul. AVNOJ-a ispred upravne zgrade Doma zdravlja), pa na bulevar AVNOJ-a (Cara Lazara) i onda, kao i danas, Cara Dušana-Hajduk Veljkova-Rumenačka pa na Ž. stanicu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Duja

Javni gradski i Taxi prevoz 01 mar 2019 12:00 #1002

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 1880
Što se tiče linije za Banstol, on pripada opštini Karlovci a kako Karlovci i JGSP Novi Sad imaju saradnju ne vidim problem da se produže linije do tamo. Druga stvar, Čortanovci više gravitiraju NS nego Inđiji i stoga i oni traže prevoz do Novog Sada.
Problem je što JGSP Novi Sad nema prave prigradske autobuse. Kao što kaže Neobuscita, ne može se sa gradskim autobusom voziti za Vrdnik, niti sa autobusom sa dvoje vrata voziti po gradu. Recimo u Subotici se za prigradske i međugradske linije koriste autobusi sa dva reda sedišta i dvoje vrata, kao turistički što je super za te linije.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion, neobuscitta

Javni gradski i Taxi prevoz 01 mar 2019 12:10 #1003

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 2332
Pa da, otprilike je tada završavano i probijanje Narodnog fronta ka Telepu, okretnica četvorke i sedmice je bila odmah iza raskrsnice sa Balzakovom (otprilike tu gde je danas Limanski dragstor), s tim da je nekoliko polazaka ujutro i popodne išlo do i od brodogradilišta kroz Balzakovu, tako da jedanaestica nije ni mogla drugačije nego kroz Balzakovu. Sećam se da su taman te 1984-te testirali autobuse sa dva zgloba i tri segmenta (sećam se da je priča bila da su bili nabavljeni za Sarajevo za olimpijadu pa su ih, da li pre ili posle olimpijade, razbacali po većim gradovima cele YU na testiranje) i upravo na tom stajalištu kod McPjoleta sam prvi i poslednji put uživo video takav bus sa dve "harmonike" i prikolice...
A jedinicom sam 1992. išao na praksu sa Limana u Južnu Bačku i nazad, posle par godina su je razdvojili na 1 i na 12 ali kada tačno, ne sećam se.
Inače, u pothodniku u centru je dugo godina bio onaj "displej" sa lampicama koji je pokazivao znamenitosti Novog Sada i autobuske linije, nisam odavno prošao tuda pa ne znam da li još uvek postoji, ali tu su autobuske linije bile zamrznute u vremenu, ako je to još tamo mogao bi neko da uslika da vidimo kako su izgledale linije tada. A imao je i moj otac neke mape Novog Sada iz 70-ih i 80-ih sa ucrtanim linijama, ako ih nije pobacao probaću da ih nađem pa da skeniram...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, mrnjavi, neobuscitta, mel

Javni gradski i Taxi prevoz 01 mar 2019 14:29 #1004

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Displej u pothodniku još uvek stoji i radi! :)

Izvinjavam se zbog dezinformacija po pitanju osmice i devetke. Sad sam se i setio da sam video sliku iz 1998. ili 1999. na kojoj autobus na liniji 9 ulazi na okretnicu na Novom Naselju. Ne znam kada je išla do Satelita, doduše.

Osmica s početka 2000-tih je imala sledeću trasu:
NOVO NASELJE - Bul. kneza Miloša - Bul. vojvode Stepe - Bate Brkića - Bul. Jovana Dučića - Bul. Slobodana Jovanovića - Kornelija Stankovića - Rumenačka - Bul. kralja Petra I - Braće Jovandić - Uspenska - (kao i danas) - LIMAN 1
Kroz Hadži Ruvimovu je krenula (valjda) kada je ona spojena sa Raše Radujkova. Išla je kroz Hadži i dok je bila 1+1 traka.

Dvozglobni autobus MAN SGG280 je bio na probi u Novom Sadu u i Beogradu. Možda i ima veze sa Sarajevom ali nikada nije ušao u serijsku proizvodnju. Kod nas je bio najviše par dana.

Ne znam da li se neko seća linije 12 sa početka 2000-tih, kada je išla od Novog Naselja do centra, ali je išla Bulevarom kneza Miloša i Futoškim putem? Znam da je imala par polazaka dnevno ali nisam je nikad video u redu vožnje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi

Javni gradski i Taxi prevoz 01 mar 2019 14:58 #1005

  • SingDar
  • SingDar's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 23
  • Primljenih Zahvalnica: 51
Devetka je na pocetku isla do satelitske pijace. Ne secam se kad je prebacena na okretnicu novo naselje.
Sto se tice osmice kada je produzen bulevar Kralja petra do Kisacke trasa je izmenjena ovom kojom i danas ide.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 01 mar 2019 19:41 #1006

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3424
  • Primljenih Zahvalnica: 9095
Kakav blast from the past :D
Hvala vam svima
Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk
Ne razumeš ti ništa, niti sam nešto "promašivao", niti "pogadjao" termine, naprimar ovaj termin je objavljen u medijima. Ali, to i nije bitno za ovu temu, bilo je ovde raznih lupetanja.
Fruškogorac, 5.10.2020.
Poslednja izmena: 01 mar 2019 19:57 od mrnjavi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: gibanica, neobuscitta

Javni gradski i Taxi prevoz 01 mar 2019 21:51 #1007

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8415
  • Primljenih Zahvalnica: 35918
SingDar napisao/la:
Stara trasa linije 1. je bila od Klise preko centra do telepa. Ne secam se kada je tacno podeljana negde pocetkom 2000tih. Tada je uvedena 12, a neko vreme je okretnica keca bila kod Varadniskog mosta, a posle prebacena na Strand.
Linija 9 je uvedena u drugoj polovini 90-ih. Secam se da nije bila standardna linija tj nije saobracala do ponoci nego je poslednji bus bio u 19:50. Tad sam bio osnovna skola a drugarica se preselila iz Petrovaradina u Cara Dusana', pa smo cesto koristili 9. Al' sam mator :blink: :P

Da si ti "matori" meni živ i zdrav, linija 9 je išla na Detelinaru (Centar-Detelinara) krajem 70. i početkom 80. godina prošlog veka. Postojala je i 9A Centar-Avijatičarska i okretnica joj je bila goo.gl/maps/syFK5htPVGr .
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: valjan, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 01 mar 2019 22:06 #1008

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Blavak, znaš li možda gde je bila okretnica na Detelinari, ovde piše neko Radničko igralište?


Foto Miroslav Vujkov, Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 02 mar 2019 07:09 #1009

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8415
  • Primljenih Zahvalnica: 35918
^^ Ne znam, nažalost gde je bila okretnica. Tada sam bio baš mali i živeo na Avijaciji, te se zato i sećam okretnice 9A, pošto mi je bila blizu kuće. Radničko igralište je stadion FK Novi Sad, te mogu da pretpostavim samo da je bilo www.google.rs/maps/@45.2671269,19.815715...,4.31t/data=!3m1!1e3 odmah iza terena prema pruzi, a pre sadašnjeg auto bazara.
Poslednja izmena: 02 mar 2019 07:14 od Blavak.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: valjan, neobuscitta

Javni gradski i Taxi prevoz 02 mar 2019 08:26 #1010

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Još jedan deo istorije novosadskog javnog prevoza, ovog puta malo svežiji objekat. U najnovijem tekstu za Autobusi.NET pišem o Ikarbusu sa pogonom na CNG koji je prevozio Novosađane tek nešto više od deset godina. ;)
Gasni Ikarbus više neće prevoziti putnike

Javno gradsko saobraćajno preduzeće “Novi Sad” je, krajem januara, održalo licitaciju za osamnaest karoserija rashodovanih autobusa. Među njima je za prodaju bila oglašena i karoserija jedinog preostalog Ikarbusa sa pogonom na prirodni gas.




Autobus je pobrao simpatije na beogradskom sajmištu a i na novosadskim ulicama. Čak i kada je vraćen u saobraćaj, ostao je u sajamskoj kolor-šemi, sa promotivnim tehničkim podacima ispisanim na vetrobranu. Novosađane je, tokom prvih nekoliko godina eksploatacije, najčešće prevozio na liniji 1 od Limana 1 do Klise, gde je ispitivan u realnim uslovima. Najveći problem eksploatacije je bio u garaži JGSP “Novi Sad”, koja tada nije imala punionicu za CNG, pa je autobus sa linije vožen u NIS-ovu rafineriju na sporo punjenje komprimovanog prirodnog gasa.

Ostatak teksta možete pročitati ovde. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, Zex021, Blavak, valjan, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 02 mar 2019 12:36 #1011

  • bili
  • bili's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 317
Da se nadovežem na Blavak-a,

Ne znam gde je bila okretnica 9-ke, ali kada je otvoreno Novo groblje, milsim '77., najkasnije '78. linija je produžena do groblja.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, valjan

Javni gradski i Taxi prevoz 03 mar 2019 10:39 #1012

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Evo da probam da oživim pamćenje valjan-u. :cheer:
valjan napisao/la:
Sećam se da su taman te 1984-te testirali autobuse sa dva zgloba i tri segmenta (sećam se da je priča bila da su bili nabavljeni za Sarajevo za olimpijadu pa su ih, da li pre ili posle olimpijade, razbacali po većim gradovima cele YU na testiranje) i upravo na tom stajalištu kod McPjoleta sam prvi i poslednji put uživo video takav bus sa dve "harmonike" i prikolice...

Nije uslikan u Novom Sadu, ali je to taj autobus. Ovaj MAN SGG 280 H je, po nekim izvorima, bio jedini prototip, mada postoji priča da ih je bilo tri. U svakom slučaju, nigde nisam našao fotografiju bilo kog drugog vozila osim onog sa registracijom M - LL 4443, pa mi realnije zvuči priča da je bio samo jedan. Osim u Novom Sadu, testiran je i u Beogradu, Zagrebu i Rijeci. :)


Foto: Jean Marie Pholie, Brisel 1985.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, Duja, Zex021, sasar, Blavak, valjan

Javni gradski i Taxi prevoz 07 mar 2019 07:48 #1013

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Raspisan je tender za nabavku 8 midibusa sa pogonom na CNG. Prema uslovima tendera, pretpostavljam da će Feniksbus dobiti posao. Ovako izgleda njihov midibus u šemi JGSP. ;)
neobuscitta napisao/la:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, kasko, Duja, sasar, Blavak, valjan

Javni gradski i Taxi prevoz 07 mar 2019 22:10 #1014

  • gibanica
  • gibanica's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 165
  • Primljenih Zahvalnica: 620
Ne znam sto me ovaj Iveko podseca na ovog Jelcza. Valjda zato sto su jednako ruzni :D


Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 12 mar 2019 08:25 #1015

  • SingDar
  • SingDar's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 23
  • Primljenih Zahvalnica: 51
Sinoc je na liniji 9 bila katastrofa. Kod Dunavskog parka stojala pokvarena tri komada. Vozila 685, 741 i 904, tako da verujem da red voznje sinoc apsolutno nije ispostovan. Pored je bilo i servisno vozilo GSPa, i mastori su pokusavali da poprave, ali ne znam koliko su bili uspesni u tome.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: neobuscitta

Javni gradski i Taxi prevoz 26 mar 2019 22:42 #1016

  • SlanaBara
  • SlanaBara's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 112
  • Primljenih Zahvalnica: 379
Od 22. marta novi red vožnje. Polasci su „vremenski usklađeni“ sa potrebama korisnika usluga, a zapravo je smanjen broj polazaka. Jedan autobus manje u špicu na linijama 2, 3, 4, 6, 9, 11A, 11B i 12. Tako dvojka u špicu saobraća na 11–12 minuta, a četvorka u špicu na 14 minuta. Pre 5 godina dvojka je u špicu saobraćala na 6–7 minuta, a četvorka na 9 minuta.

Vest sa sajta JGSP Novi Sad
ЈГСП „Нови Сад“ обавештава путнике да ће од 22. марта 2019. године аутобуси саобраћати по измењеном реду вожње. Новим редом вожње, на основу досадашње праксе и урађене анализе, поласци су временски усклађени са потребама корисника услуга превоза у наредним месецима.


Tu je i najava velike kupovine novih autobusa. Samo ne piše da li će biti solo ili zglobovi, osim ovih 8 za koje je već raspisana javna nabavka.
Grad nabavlja 50 novih autobusa za GSP

Grad Novi Sad će u narednih godinu dana kupiti 50 novih autobusa za GSP, a ukoliko bude moguće, i naredne bi se kupilo još toliko novih vozila za gradskog prevoznika, najavio je gradonačelnik Miloš Vučević.

On je naveo da će pored odluke Skupštine grada da se iz budžeta obezbedi novac za 13 autobusa na gas, do kraja godine iz suficita biti obezbeđen novac za dodatnih 37 autobusa.

"Počinjemo nabavku 50 novih autobusa za GSP, danas 13, a u rebalansu još 37. Sve to radimo sa idejom da 2020. godine kupimo još 50 novih autobusa i svi će biti sa pogonom na gas", naveo je gradonačelnik.

Vučević je rekao da će svi autobusi biti sa pogonom na gas jer su dugoročno isplativiji i želja je da se u naredne dve godine obnovi polovina voznog parka GSP.

Prema odluci koja je usvojena u ponedeljak na sednici Skupštine grada, izmenjen je dosadašnji plan investicionih nabavki GSP-a za ovu godinu. Ove izmene su u skladu sa javnim tenderom koji je raspisan početkom ovog meseca, a koji je namenjen za kupovinu osam midi autobusa. To će koštati 100 miliona dinara bez PDV-a, ta sredstva su već obezbeđena u budžetu, nabavka je već raspisana o čemu možete da čitate OVDE.

Takođe, kako se može videti iz usvojene odluke, rešenjem gradonačelnika od 18. marta iz tekuće budžetske rezerve prebačeno je 350 miliona dinara za kupovinu još 13 autobusa, dok će GSP sam obezbediti još skoro šest miliona dinara.

Kako je navedeno u odluci, kupovina autobusa je neophodna jer je trenutnih 196 autobusa starije od 10 godina, a 72 starije od 20 godina. GSP trenutno ima na popisu 267 autobusa (191 solo, 71 zglobni i pet mini-buseva), ali nisu svi ispravni i za redovan dnevni rad je potrebno oko 220 autobusa.

Dodajmo i da GSP poslednjih desetak godina iz različitih razloga nije imao veće nabavke novih autobusa, prvenstveno zbog manjka novca za ove investicije, i da je bilo godina kad nije kupljen ni jedan autobus.
www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/210934/Grad-nabavlja-50-novih-autobusa-za-GSP.html
Poslednja izmena: 26 mar 2019 22:45 od SlanaBara.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, kasko, Yokai, RM77, Blavak, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, SingDar

Javni gradski i Taxi prevoz 27 mar 2019 09:26 #1017

  • SingDar
  • SingDar's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 23
  • Primljenih Zahvalnica: 51
Bas sam pisao u petak GSPu i postavio pitanje zasto je manje autobusa u spicu na ovim linijama. Dobio sam odgovor da oni smatraju da ce odredjeni broj ljudi, zbog lepseg vremena, koristiti alternativni prevoz: bicikl. motor... pa da ce biti manje putnika. Pisu da ce kontrolisati i brojati putnike, mada ja u to ne verujem jer nisam video brojanje putnika od 2017 cini mi se, a da ne pricam pre toga.
Cinjenica je da sa savakim novim redom voznje, bila to zimska sezona ili leto, imamo sve manje polazaka na vecini gradskih linija. O nerealizovanim polascima da i ne govorim.

Kupovinu novih autobusa pozdravljam, ali da se preduzecem bolje rukovodi GSP bi bio u mogucnosti sam da kupi dosta vozila. Ovako opet mi gradjani duplo placamo kupovinu novih buseva preko budzeta grada. Nadam se da ce imati ko da vozi te nove autobuse.
Poslednja izmena: 27 mar 2019 09:28 od SingDar. Razlog: dopuna
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Duja, Djordje Cvarkov, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 27 mar 2019 18:27 #1018

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Nema tu nikakvih brojanja putnika. Već više godina nisu smanjili interval polazaka ni na jednoj liniji, a Novi Sad raste. Sve je to diktirano brojem zaposlenih, pre svega vozača i mehaničara. Poslednja informacija koju sam čuo je da 92 autobusa nisu u saobraćaju zbog kvarova.

Što se tiče nabavke 50 autobusa, apsolutno pozdravljam inicijativu mada mi nije jasno zbog čega nisu naveli koliko će biti solo, a koliko zglobnih. Ovo je potez koji bi, zajedno sa još 50 vozila sledeće godine, trebalo da potpuno osveži vozni park u našem gradu i konačno načini prevoz atraktivnim - naravno, ukoliko ceo sistem napreduje sa voznim parkom.

Ne bih da nagađam, ali mi sve ukazuje da će u pitanju biti Iveco i smatram to dobrim izborom. Firma Autobus d.o.o., zvanični uvoznik za Srbiju, trenutno je u zaletu i sa našim JGSP (remont IK-201 autobusa) i beogradskim GSP (isporučili dva nova turistička autobusa). Pretpostavljam da će oni zajedno sa Feniksbusom dobiit posao i za onih osam midibusa. Napraviću fotomontažu gradskog Iveka na CNG u našim bojama kad nahvatam vremena. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Alibunar, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 27 mar 2019 18:34 #1019

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
neobuscitta
vidim da si fanatičan poznavalac ove tematike. Da li znaš brojno stanje autobusa tramvaja itd u gradovima u regiji ili barem link.
Čisto znatiželja volim brojke
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: dvojko

Javni gradski i Taxi prevoz 29 mar 2019 13:45 #1020

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Izvini Ranko, nisam stigao da odgovorim. U svakom slučaju nemam nikakve podatke o brojnom stanju, ali je poznata evropska računica o jednom autobusu na 1000 stanovnika. Novosadski JGSP pokriva teritoriju od nekih 350 do 400 hiljada stanovnika (kad se uračunaju okolne opštine) sa 210-220 autobusa, daleko gore.

Poređenja radi, najrazvijeniji sistem masovnog prevoza, odnosno odnos između javnog i privatnog prevoza, koji sam skoro koristio je bio u Brnu. Brno ima 400 hiljada stanovnika samo u gradu, a njega pokriva 140 tramvaja kao i 240 gradskih autobusa i trolejbusa.
Podatak je sa live mape, uzet u popodnevnom špicu: mapa.idsjmk.cz/
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, das ivon, Blavak, valjan, Eldarion
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru