Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Javni gradski i Taxi prevoz

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 01 dec 2017 17:01 #701

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
@mel
Opet, ta informacija se mora nekako preneti, ali je GPS svugde primenjen.

U suštini, GPS se, objedinjen u jedan uređaj, primenjuje u vozilima javnog prevoza za:
- Odredišne displeje
- Ispis i najavu stanica
- Praćenje trase i parametara vozila (potrošnje, nivoa ulja i goriva, dijagnostiku)
- Komunikaciju na relaciji dispečer - vozač
- Ticketing
- Komunikaciju sa hitnim službama

Ljudi su jako kivni i skeptični na pitanje BusPlus u Beogradu, a to je u stvari odlično zamišljen sistem, samo što je realizacija katastrofalno izvedena.

Elem, NFC je u tom slučaju daleko inferiorniji i koristio bi samo za trenutno stajalište vozila. Tako da GPS ipak dobija ovu priču.

Što se tiče Plan Plusa, nisam znao da postoji sistem planiranja. Ipak, ne znam po kom algoritmu računaju kretanje javnog prevoza pa mi za 10 stanica od Novog Naselja do Futoške pijace kaže da će mi trebati 29 minuta devetkom, a u stvarnosti bude i manje od pola. :D

Inače, za Google Transit znam da su Užičani imali neku inicijativu, ali ne znam gde je to stalo. Srbija, Albanija i Crna Gora su jedine države u Evropi koje nemaju niti jedan grad u okviru Google Transit sistema.
Poslednja izmena: 01 dec 2017 17:03 od neobuscitta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko

Javni gradski i Taxi prevoz 03 dec 2017 17:21 #702

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 647
  • Primljenih Zahvalnica: 652
@kasko, neobus

Nije ni nfc, suviše je on za mala rastojanja... ali nije ni bitno, sve su to iste tehnologije, nfc, wifi... i ostalo. Koriste samo drugu snagu, kodovanje, frekfenciju.

Ono što ja hoću da kažem je da je za sistem displeja na stanicama, najave autobusa, praćenje lokacija, gužvi, stanja u saobraćaju sasvim dovoljno da postoji softwareski sistem koji dobija inpute od stajališta koje samo dobijaju i prosleđuju informaciju koji je bus došao, prošao... Naravno da i u tom slučaju pored tagovanja postoji sistem koji procesira informacije, meri vremena, predviđa, obaveštava stajališta. Ali on nema veze sa GPSom. Ali nemojte misliti da ti sistemi, uz prilagođavanja gradu u kome funkcionišu, kvalitetne pripremljene podatke u vidu redova vožnje, tarifa, linija nisu itekako moćni. Trivijalan primer sistem može da detektuje da nekoliko uzastopnih autobusa ima značajno duži (ili kraći) vremenski period između dve stanice pa da detektuje gužvu, zastoj, incident... i prilagodi vremena autobusa, time i ispis na displeju trenutnoj situaciji.

Tačno je da se u svetu u tim rešenjima koristi GPS, ali ne za ovo što sam naveo. Koristi se za mnogo naprednije stvari, učenje ruta, AI, detektovanje linije na kojoj bus vozi. Sposoban je da sa mnogo manje informacija modeluje sistem o kome u startu ne zna ništa.
Takođe, dobavljačima sistema je u interesu da prodaju mnogo više i veći paket opreme, a veliki evropski gradovi i imaju mnogo veću potrebu za tim (ili samo imaju viška para i redovno naleću na dobre prodavce :D )
Ti sistemi u kojima je svaki autobus opremljen GPS uređajima su nekoliko puta i skuplji, zahtevaju mini računar u svakom autobusu, data (3g, 4g) liniju od svakog autobusa do centrale, u tom nepouzdaniji su od TAG predloga jer stanice mogu imati i žičane veze sa centralom s obzirom na njihovu statičku prirodu. A svakako za osnovne funkcije koriste tagovanje imali ili nemali GPS.

Ali, ne sumljam da ako se ikad takav sistem bude uvodio u JGSP NS, sledi nam ovaj skuplji.
Poslednja izmena: 03 dec 2017 17:22 od mel.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 05 dec 2017 09:16 #703

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Testirali su oni potrošnju i praćenje putem GPS, kao i video nadzor sa 4-5 kamera u autobusu. Jedan od test vozila bio je Solaris #918. :okay:
Solaris Urbino 12 CNG by Slobodan Kostic, on Flickr

Poslednja serija Neobusa za grad Novi Sad. Tuga.
Volvo B9L/Neobus Citta LF by Slobodan Kostic, on Flickr

Ali ni novi Ikarbusi nisu loši. ;)
Ikarbus IK-218N by Slobodan Kostic, on Flickr
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Cookie, limanac, kasko, Duja, Zex021, sasar, Blavak, Light, valjan, mel

Javni gradski i Taxi prevoz 02 mar 2018 13:38 #704

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
JGSP raspisao tender za još pet solo niskopodnih na dizel. Preleteo sam preko dokumentacije, čini mi se da nema izmena u odnosu na prethodne serije.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Blavak, valjan

Javni gradski i Taxi prevoz 16 mar 2018 11:37 #705

  • Marc
  • Marc's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 298
  • Primljenih Zahvalnica: 289
www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/184346/N...ivljih-taksista.html
Novi Sad ulazi u borbu protiv "divljih" taksista :troll:
Novi Sad će u narednim mesecima tražiti rešenje za problem velikog broja divljih taksista u gradu.

Naime, formirana je radna grupa posvećena nalaženju rešenja za problem divljeg saobraćaja na ulicama grada i prigradskih naselja, u kojima ilegalni taksisti najviše i "operišu". Radnu grupu čini v.d. načelnika gradske uprave za saobraćaj i puteve Đorđe Basarić, v.d. zamenika načelnika Gradske uprave za inspekcijske poslove Siniša Vujnović, predsednik Prekršajnog suda u Novom Sadu Kamenko Kozarski, načelnik saobraćajne policije Milovan Glođović i pokrajinski inspektor za kontrolu drumskog saobraćaja Branislav Đažur. Predsednik radne grupe je član gradskog veća Aleksandar Kravić.
Atomsko Sklonište - Čedna gradska lica
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Javni gradski i Taxi prevoz 16 mar 2018 20:29 #706

  • Duja
  • Duja's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 901
  • Primljenih Zahvalnica: 1786
Marc napisao/la:
Novi Sad ulazi u borbu protiv "divljih" taksista :troll:
Naime, formirana je radna grupa posvećena nalaženju rešenja ...
"Kad ne želiš da rešiš problem formiraj komisiju." :gaah:
Svaki dobar projekat može da se oskrnavi pri izvođenju.
Nijedan loš projekat ne može da popravi pri izvođenju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Buck, limanac, ranko su ns, mrnjavi, Blavak

Javni gradski i Taxi prevoz 17 mar 2018 21:10 #707

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4222
  • Primljenih Zahvalnica: 3188
Ja baš dugo nisam video divlje taksiste.... Ni ovde, ni u BG-u. Jedini koji mi padaju na pamet su oni što idu za Futog, ali svako od njih ima registrovanu firmu, plaćaju porez i nisu u prekršaju. Ima i onih zviždača na autobuskoj stanici, ali oni su neka druga priča....
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 21 mar 2018 15:38 #708

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Znate sve tako da neću davati uvod. Na okretnici na Novom Naselju sam zatekao 29 autobusa i vozače raspoložene za razgovor.






Još slika: www.flickr.com/photos/neobuscitta/
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, ranko su ns, NEOPLANTERS, kasko, mrnjavi, Duja, Zex021, sasar, Blavak, Light, Djordje Cvarkov, valjan

Javni gradski i Taxi prevoz 28 mar 2018 22:09 #709

  • sasar
  • sasar's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 134
  • Primljenih Zahvalnica: 506
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, limanac, kasko, Blavak

Javni gradski i Taxi prevoz 29 mar 2018 16:38 #710

  • Direktor
  • Direktor's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 165
  • Primljenih Zahvalnica: 242
Neobuscitta kako su se pokazali ovi Ikarbusovi autobusi?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: neobuscitta

Javni gradski i Taxi prevoz 29 mar 2018 17:12 #711

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Uh, ne znam tačno rezultate eksploatacije, mada su solo autobusi imali problema. Vozači po fejsu govore i o nekim ozbiljnijim popravkama na menjaču ili diferencijalu, na par autobusa, ali nisam siguran.

Ipak, lepo je videti da imamo 32 solo (IK-112N) i 10 zglobnih autobusa (IK-218N) koji nose isti dizajn. Ovo je prva velika serija identičnih vozila u poslednjih xy godina. 1997/1998 je kupljeno 40 solo i 10 zglobnih od Neobusa, a 2005. 20 solo i 20 zglobnih od Ikarbusa. To se primeti pogotovo u večernjim satima, kad na ulicama ostaju samo novi Ikarbusi i stvaraju neku lepu sliku našeg tmurnog javnog prevoza. ;)

Ja lično nisam ljubitelj ovih solo Ikarbusa jer u njih ugrađuju mali motor MAN D0836 zapremine 6.7 litara, sa 290 konjskih snaga. Zvuk rada motora ometa zvuk nekog kompresora i tako ceo dan, tako da je zvuk ovih solo autobusa odvratan. Poređenja radi, zglobni imaju veći motor MAN D2066, zapremine 10.5 litara i daju 320 konja a zvuk je fenomenalan. :)

Nažalost, izuzetno niska cena (kojoj ni Turci ne mogu da pariraju), doprinosi tome da ni kvalitet nije na zavidnom nivou. Konkretno, prva serija će vrlo uskoro napuniti tri godine, a već ne izgleda tako dobro kao novi. Poređenja radi, Solaris i Irisbus autobusi su u daleko boljem stanju, iako ove godine slave čak sedmi rođendan.

Kod Ikarbusa mi se ne sviđa što su imali problem sa dobavljačima displeja pa je došlo do neslaganja u serijama.

Prvih 16 solo autobusa opremljeno je kvalitetnim Novatronic displejima (inače, proizvodnja na uglu Kisačke i Karađorđeve). Tekst se sasvim lepo i čitko ispisuje, ali su se stručnjaci iz JGSP dohvatili menjanja ispisa linije, pa su slovo uz liniju smanjili. Softver ih je ispalio, a oni su ostavili ovako da stoji, i ovako autobusi idu već dugo.
www.flickr.com/photos/neobuscitta/27037539389/in/photostream/

Potom je priču preuzeo FAZI, izuzetno nekvalitetan dobavljač iz Niša. Osim što imaju ružan ispis teksta (fazon Arial bold), slovo uz broj linije ispisuju latinicom pa na celom ćiriličnom tekstu ispadne 7b НОВО НАСЕЉЕ gde ono b ispadne kao ruski znak za meko slovo. Srećom, samo 10 zglobnih autobusa je fasovalo ove displeje, uz dodatak nekoliko starijih niskopodnih autobusa kojima su retrofitovali.
www.flickr.com/photos/neobuscitta/36178596702/in/dateposted/

Na kraju se prešlo na iTech displeje, čija je proizvodnja u Beogradu, ako se ne varam. Ovi displeji, kao i FAZI, nemaju opciju ispisa teksta u dva reda, iako je JGSP to tražio tenderom. :naughty: Tekst im se sporo skroluje i ima neki čudan font. Nakon zglobnih autobusa, svi solo su opremljeni ovim displejima, uključujući i sedam novopridošlih.
www.flickr.com/photos/neobuscitta/35236833832/in/dateposted/

U suštini, Ikarbus se, kao i svaka državna firma, muči sa kontrolom kvaliteta, ali zbog stranih ugradnih komponenti, sve zamerke koje prevoznik ima idu na račun estetike ili načina ugradnje ovih komponenti. Neki vozač je u komentarima na NSU okačio prijemni list za dva od ovih sedam vozila sa ozbiljnom listom nedostataka, ali sve idu na račun loše uklopljenih lajsni, nedostatka podolita itd.

Meni lično su lepi, sa ozbiljnom zamerkom na zvuk solo autobusa, koji ne zvuči kao da će dugo trajati. Vreme će nam sve pokazati, ali nek ostane pri tome da izgledaju baš dobro i da su sasvim funkcionalni.

Inače, pretpostavljam da niste primetili, ali isporučeni autobusi imaju crvene šipke na vratima. :facepalm:
www.facebook.com/JgspNoviSad/photos/pcb....4587/?type=3&theater

Izvinjavam se ako sam malo zatrovao, ali sam potpuno otvoren za diskusiju i drago mi je da se još neko interesuje za ovu temu. :)
Poslednja izmena: 29 mar 2018 17:28 od neobuscitta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, Zex021, sasar, Direktor, Blavak, Bogdus, Light, Djordje Cvarkov

Javni gradski i Taxi prevoz 30 mar 2018 08:18 #712

  • Gradjanin
  • Gradjanin's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 17
  • Primljenih Zahvalnica: 35
Pozdrav svima, video sam pre neki dan autobus broj 92 na kom je pisalo Surcin Aerodrom - Z. stanica Novi Sad, pa me zanima jel to neka probna ili nova zvanicna linija?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 30 mar 2018 09:40 #713

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Pozdrav, gde si to video? Moguće da se neko igrao sa displejem. 92 je linija koja je saobraćala negde od 2011. do 2013. godine, uvedena za potrebe Exita.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 30 mar 2018 11:21 #714

  • Gradjanin
  • Gradjanin's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 17
  • Primljenih Zahvalnica: 35
U sredu 28.03. oko 16:20 na bulevaru Oslobodjenja, bus je mislim cak stao na stanicu kod policije, prekoputa Aleksandrove zgrade, mislim da je bio u pitanju Solaris noviji, iznenadio sam se jer je bus bio skroz cist :lol: .
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: neobuscitta

Javni gradski i Taxi prevoz 30 mar 2018 14:17 #715

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Naopako. :D

Verovatno je umesto 902, što je šifra na displeju za "Slobodna vožnja" slučajno čovek uneo 092. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 30 mar 2018 15:06 #716

  • Gradjanin
  • Gradjanin's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 17
  • Primljenih Zahvalnica: 35
Haha moguce, samo sto je pisalo bas 92 i pisalo je Surcin - Novi Sad :? :dunno:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 04 apr 2018 09:34 #717

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Produžen rok za podnošenje ponuda za nedelju dana. Pobednika za pet novih autobusa ćemo znati posle 13. aprila, mada mislim da neizvesnost ne postoji.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 12 apr 2018 12:17 #718

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Pušteno je sedam novih Ikarbusa u saobraćaj. Nećete ih izdaleka prepoznati, ali reč je o autobusima sa garažnim brojevima 983 - 989. :-)

Juče sam video #985 i #988 na liniji za Veternik, tako da izgleda da su ih ponovo namenili za prigradski saobraćaj. Ovo nije adekvatan tip vozila za linije koje JGSP ima, ali o tome ću pisati za vikend. :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, kasko, mrnjavi

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 12 apr 2018 22:42 #719

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3424
  • Primljenih Zahvalnica: 9092
Da li su vozila koja se nabavljaju u poslednje vreme sva klimatizovana?

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
Ne razumeš ti ništa, niti sam nešto "promašivao", niti "pogadjao" termine, naprimar ovaj termin je objavljen u medijima. Ali, to i nije bitno za ovu temu, bilo je ovde raznih lupetanja.
Fruškogorac, 5.10.2020.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 13 apr 2018 14:06 #720

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Da, sva vozila od 2011. pa nadalje su klimatizovana. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru