Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Javni gradski i Taxi prevoz

Javni gradski i Taxi prevoz 10 dec 2019 22:42 #1181

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4220
  • Primljenih Zahvalnica: 3188
90-tih su u busevima bile nalepnice “zabranjeno grickanje semenki”, sa precrtanom siluetom semenkara. :) Podovi su bili prekriveni tim užasom....
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 11 dec 2019 00:13 #1182

  • HellBlaze
  • HellBlaze's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 212
  • Primljenih Zahvalnica: 616
Sećanje te donekle vara jer natpis nije baš tako išao a i imao je grešku :) našao sam ovo u arhivi, negde 2005

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Duja, Eldarion

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 11 dec 2019 02:40 #1183

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4220
  • Primljenih Zahvalnica: 3188
Na to sam mislio. :yes:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 12 dec 2019 08:31 #1184

  • Aleksa083
  • Aleksa083's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 16
  • Primljenih Zahvalnica: 18
Od danas na liniji 2 u špicevima ponovo zglobovi :)
Poslednja izmena: 12 dec 2019 08:33 od Aleksa083.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, Duja, Djordje Cvarkov, Eldarion, yeetus, saobracajacpinki

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 22 dec 2019 11:00 #1185

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Odakle ta informacija? Živim na Naselju, a nisam video zglobove na dvojci od ukidanja.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 22 dec 2019 20:02 #1186

  • SlanaBara
  • SlanaBara's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 112
  • Primljenih Zahvalnica: 379
Možda nisu imali ništa drugo pa su poslali zglob. To se ranije često dešavalo radnim danima na linijama 5 i 9. Na petici već godinu-dve su redovna dva zglobna vozila čitav dan.

Vozio sam se novim mercedesima. Lepo izgledaju unutra, sedišta su veoma udobna, jedino raspored sedišta 2+2 u prednjem delu autobusa nije odgovarajući za našu gužvu. Za prigradske linije i može da prođe, ali za većinu gradskih teško. Za naše gužve je najbolje 1+1 celom dužinom, kao na visokopodnim neobusima. Najveća muka je guranje u zadnjem delu niskopodnih solo neobusa iz 2007. i izbegavam ih kad god mogu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 22 dec 2019 21:19 #1187

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Pretpostavljam i ja da je to na dvojci bio izuzetak. Inače, na devetki dugo nisam video zglobove, a situaciju pogoršava i rashod zglobnih autobusa. Redovno su u špicevima bila dva komada.

Na niskopodnim autobusima nije moguće izvesti 1+1 raspored sedišta. Podesti zbog raznih elemenata šasija i opreme "isplivaju" iz poda i zauzimaju mnogo mesta. Tako, na primer, preko puta trećih vrata u Neobusima iz 2007. godine, ali niskopodnim autobusima inače, ispod poda se nalazi kardan koji povezuje menjač sa pogonskom osovinom. Slažem se da je u tim Neobusima kritično izvedeno mesto za stajanje i, verovatno se moglo ispraviti kupovinom užih sedišta ili proširivanjem vozila na 2.550 milimetara (50 više u odnosu na izvedeno) ali ništa od navedenog ne bi mnogo pomoglo. To je klasična boljka potpuno niskopodnih autobusa koja se negde više, negde manje, ispolji. Iz tog razloga sam veći ljubitelj autobusa sa niskim ulazom, čija se niskopodnost završava u zoni srednjih vrata. :)

Čak i da je moguće, taj raspored se pokazao nepraktičnim jer ljudi koji stoje često nemaju gde da se drže. Ono što valja kod Neobusa i optimalno je 2+1 raspored, sa dva sedišta na desnoj strani vozila. Ima dovoljno mesta i za sedenje i za stajanje. ;)
Poslednja izmena: 22 dec 2019 21:37 od neobuscitta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion, volvob10maneobus790, saobracajacpinki

Javni gradski i Taxi prevoz 05 jan 2020 11:01 #1188

  • gibanica
  • gibanica's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 165
  • Primljenih Zahvalnica: 620
neobuscitta napisao/la:
Tako, na primer, preko puta trećih vrata u Neobusima iz 2007. godine, ali niskopodnim autobusima inače, ispod poda se nalazi kardan koji povezuje menjač sa pogonskom osovinom.

Pa zna se sta je kardan
Svaki prenosi snagu motora sa menjaca na diferencijal I svaki je ispod poda, nažalost. :)

Mada su opruge po sredini šasije na svim teretnim vozilima pa tako verovatno i na b10m, ne može biti preko puta vrata
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 05 jan 2020 15:10 #1189

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Mislim da si u pokušaju da objasniš da nešto svako zna obnevideo i potpuno zamenio šasije, pošto sve vreme pričamo o niskopodnoj Volvo B9L šasiji.

U prilogu je šema sa zvaničnog sajta Volvo Buses, i jasno se vidi kardan preko puta zadnjih vrata. Razlika u odnosu na naše niskopodne Neobuse je u tome što je kod naših rezervoar izveden iza prednje osovine, a ne ispred. Zbog toga postoji ono sedište ispred srednjih vrata, koje je okrenuto bočno.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: yeetus

Javni gradski i Taxi prevoz 08 jan 2020 15:00 #1190

  • gibanica
  • gibanica's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 165
  • Primljenih Zahvalnica: 620
znaci prema slici ovaj kardan ipak ne ide kroz sredinu vec 20cm u stranu. :)
kako god, zapalo mi je za oko sklop recenice "ispod poda se nalazi kardan koji povezuje menjač sa pogonskom osovinom".
jednostavno kardan je kardan :) ne znam cemu odbrambeni stav odma. nebitno je vise.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 08 jan 2020 16:55 #1191

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Objašnjenje funkcije kardana dolazi od toga što ovo nije vozilaški forum, pa sam pretpostavio da ima ljudi koji ne znaju. ;)

Inače, vidim da sam se loše izrazio, u svakom slučaju sam mislio na podeste sa leve strane vozila. Kod tih vozila, pod dodatno sužava i stepenik za "tobogan" sedišta, koja su ugrađena u oklop oko motora. Zbog veličine i položaja pogonskih komponenti, tih sedišta nema kod Solarisa i Mercedesa. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: gibanica

Javni gradski i Taxi prevoz 10 jan 2020 10:31 #1192

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 2332
www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/231764/O...-autobusa-GSP-a.html
Ove godine biće rashodovano 50 prastarih autobusa GSP-a
Gradski prevozoznik ove godine "rešiće se" najmanje 50 autobusa, koliko je u planu da usled starosti bude rashodovano.

Istovremeno, ove godine GSP-u stiže 30 novih mercedesovih autobusa na gas, kao i 20 zglobnih buseva od proizvođača BMC iz Turske. Ove godine će se uz kreditnu podršku Evropske banke za obnovu i razvoj ući u kupovinu još 30 autobusa - 25 solo i pet zglobnih.

Gradsko saobraćajno preduzeće godinama kuburi s autobusima, s obzirom na to da je na desetine prastarih vozila na putevima više od 20 godina, a da obnova teče sporo. Uz sve finansijske poteškoće, GSP kuburi i sa brojem vozača i drugim kadrom u preduzeću, zbog čega su konkursi za zapošljavanje otvoreni tokom cele godine.

"Posle uhodavanja novih vozila, može se planirati dodatni otpis vozila i smanjenje ukupnog broja vozila, pod uslovom da se zadrži postojeći obim saobraćaja", navodi se u programu poslovanja GSP za 2020. godinu.

Postojeći obim saobraćaja podrazumeva da je na terenu, kako se planira za 2020. godinu, ukupno 216 autobusa od 256, koliko GSP zvanično poseduje. Reč je o 155 solo autobusa i 61 zglobnom autobusu, koji će saobraćati radnim danima, a pretpostavka je da će se vikendom na putevima naći i 13 midi autobusa koje GSP ima. Prošle godine je kupljeno i pušteno u saobraćaj osam midi i 13 solo autobusa na gasni pogon, koji su donekle obnovili vozni park dok ne stigne nova tura na proleće.

Nastavio se trend smanjenja broja putnika na linijama javnog prevoza, što ne negiraju ni u preduzeću. Prošle godine se autobusima vozilo oko 48 miliona putnika, što je za dva miliona manje u odnosu na planove i projekcije GSP-a, dok je prigradski i međumesni prevoz relativno stabilan s brojem putnika.

Ove godine planira se uvođenje linije Novi Sad - Rakovac - Vrdnik.

Kako je 021 već pisao, u preduzeću za smanjeni obim posla krive i nelojalnu konkurenciju u vidu linijskih taksista.

"Uslovi koji vladaju na tržištu prevoza putnika izuzetno su teški. Poseban problem predstavlja 'siva' ekonomija u ovoj delatnosti. Veliki broj taksi prevoznika, koji se zaustavljaju na stajalištima radi prijema i iskrcavanja putnika, ometaju normalan i bezbedan rad u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika. Pored ometanja vozila javnog prevoza, ovaj vid prevoza, zahvaljujući neadekvatnoj kontroli i nadzoru, uzima i značajan prihod, što ima za posledicu smanjenu mogućnost unapređenja i razvoja ovog vida prevoza", smatraju u preduzeću.

Preduzeću trenutno nedostaje 37 vozača/konduktera, ali i automehaničari, inženjeri, kontrolori i ostali vidljivi u spisku u galeriji.


Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 14 jan 2020 09:13 #1193

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 2332
Beograd je od danas na Google Transitu, koristi se Apex-ova baza za GTFS feed, što znači da kad recimo otvorite Google mape, i zatražite instrukcije kako doći od tačke A do tačke B, imaćete ponuđenu i detaljnu opciju za javni prevoz sa svim linijama, stajalištima, vremenima, presedanjima itd. Sve to je u planu za 6 gradova: Niš, Užice, Kragujevac, Subotica, Beograd (gotovo, automatsko generisanje podataka) i Pančevo (u toku). Kada će za NS postojati tako nešto, možemo samo da maštamo...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Blavak, Djordje Cvarkov, yeetus

Javni gradski i Taxi prevoz 14 jan 2020 11:02 #1194

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3840
  • Primljenih Zahvalnica: 8976
Tako nesto slicno ima PlanPlus vec godinama
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 14 jan 2020 11:12 #1195

  • tonyk
  • tonyk's Avatar
  • Van mreže
  • Moderator
  • Poruka: 1016
  • Primljenih Zahvalnica: 894
Ima više od 10 godina sigurno.
Koliko je slično videćemo
Poslednja izmena: 14 jan 2020 11:12 od tonyk.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 14 jan 2020 12:17 #1196

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 2332
U planu je da u nekom trenutku u budućnosti GT za ove gradove ima i realtime praćenje vozila, planplus to definitivno nema, plus što se svaka izmena na bilo kojoj liniji na GT automatski ažurira, a verujem da neki admin na PP to mora da odradi ručno...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 14 jan 2020 18:56 #1197

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Dokle god glavno sredstvo informisanja putnika - displeje na autobusima - održavaju i kodiraju mehaničari, a ne IT služba ili bilo kakva služba sa informisanje, nećemo se pojaviti na Google Transit. Čestitke Beogradu, ali bih te ispravio @valjan, sistemi u tim gradovima, sa izuzetkom Pančeva, već postoje. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 14 jan 2020 21:51 #1198

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 2332
Postojali su sa nekim probnim podacima, od danas je za BG pušten live feed, tako da se podaci ažuriraju u realnom vremenu, znači čim se iz nekog razloga ukine neko stajalište, izmeni trasa zbog radova, produži/skrati linija, to se automatski i vidi u GT.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 16 jan 2020 22:57 #1199

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5686
  • Primljenih Zahvalnica: 8883
www.dnevnik.rs/novi-sad/digitalizacija-n...raja-2020-16-01-2020
Дигитализација на аутобуским стајалиштима до краја 2020.

На пет аутобуских стајалишта у граду биће постављени интерактивни панели, који ће, како сазнаје „Дневник”, кроз једноставну навигацију и могућност одабира опција кликом на одређену област корисницима свих узраста омогућити приступ информативном садржају.

У питању је интеракивни портал за комуникацију с грађанством па ће тако они који буду чекали аутобусе на стајалиштима с интерактивним панелима моћи с њих да читају сервисне информације, најновије вести са званичног портала Града и временске услове за тај дан и прогнозу за сутрашњи, погледају календар догађаја, односно листу најзначајнијих догађаја и манифестација који предстоје. Домаћи и страни гости града ће имати прилику да сазнају које знаменитости у Новом Саду могу обићи, а на панелима ће бити исписани и најважнији бројеви телефона доступни за брзе позиве.

Интерактивни панели наћи ће се на стајалиштима у Улици Максима Горког код платоа Спенса, испред „Базара” на Булевару Михајла Пупина и код потходника у истој улици, затим испред шопинг центра „Променада” и у Улици Жарка Зрењанина. Корисници ће на стајалиштима с интерактивним панелима у току прегледања жељених, односно одабраних садржаја, моћи да попуне и упитник у којем ће моћи да оцене квалитет услуга Јавног градског саобраћајног предузећа „Нови Сад”.



Осим интерактивних панела, Град ће купити и 15 ГСП електронских дисплеја, на којима ће грађани на аутобуским стајалиштима добијати информације о поласцима на линијама од значаја за одабрану станицу на којој је постављен. У опису пројекта у који смо имали увид, наводи се да ће се на електронским дисплејима приказивати важећи ред вожње, сервисне информације и временски услови, односно трака о тренутном датуму и времену, као и очитаним параметрима температуре, притиска, брзине ветра и влажности ваздуха и прогноза за сутрашњи дан. Осим тога, на њима ће се моћи погледати списак аутобуских линија које стају на тој станици, као и списак наредних 14 полазака аутобуса с полазне станице и мапа кретања на линијама које су тренутно приказане, али не интерактивне нити у реалном времену.

Електронски дисплеји биће постављени на аутобуским стајалиштима на углу улица: Цара Лазара и Иве Андрића, Булевара ослобођења и Браће Рибникар, Булевара ослобођења и Булевара краља Петра, Булевара ослобођења и Футошке, Народног фронта и Балзакове, Стражиловске и Булевара цара Лазара, Булевара ослобођења и Максима Горког, Булевара ослобођења и Новосадског сајма. Биће постављени и на Булевару ослобођења код Футошке пијаце, на станичном платоу, на Булевару Јаше Томића, на Булевару цара Лазара прекопута Лиманске пијаце, код Капетаније на Београдском кеју, на терминалу у Шафариковој и у Успенској улици код позоришног платоа.

Град би набавку за интерактивне панеле и ГСП електронске дисплеје требало да спроведе и заврши до краја године. Осим дигиталних стајалишта, предвиђено је да модернијем превозу аутобусима допринесе и софтвер за електронску наплату карата, за који је у ЈГСП „Нови Сад” тренутно расписана јавна набавка.
Poslednja izmena: 16 jan 2020 22:58 od limanac.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Blavak, valjan, yeetus

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 16 jan 2020 23:50 #1200

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
E ovo je bas glupost koju će u roku od odmah da pokvare.
Potrebni su elektronski displeji sa vremenom dolaska autobusa na linijama tog stajališta u realnom vremenu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, mlata, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, yeetus
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru