Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Tramvaj ili nesto slicno...

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 13:42 #321

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3505
  • Primljenih Zahvalnica: 2254
Izgleda da je patetisanje i kukanje geslo SNS-a. Jako im je tesko jer su prethodnici upropastili zemlju i sad oni ne mogu tu nista osim da tako jadni upravljaju ovime sto je ostalo od zemlje i nadaju se boljem sutra.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 14:22 #322

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Otis Driftwood napisao/la:
Odkako je dosao Kikiriki gradonacelnik ja se ne secam nicega da je uradio za Novi Sad. Svaki put kada se pojavi u medijima vidim njegovu nevinu, tuznu facu i naslov "Pokrajinski izbori su neminovni" i slično.

Prvo što je Kikiriki uradio je da je otvorio BIG koji je započeo njegov predhodnik Igor Pavličić, znači ovaj je samo došao i presekao crvenu traku. Nije da branim Pavličića, jer budimo iskreni nije ni on doveo neke velike investicije ali je započeo gradnju Bulevara Evrope, rekonstrisan je kej (mada, po meni, trebalo bi opet) i započeta je izgradnja BIG-a. Uradio je nešto, ovaj je uradio NIŠTA.

Iza Maje Gojković, najgori gradonačelnik u istoriji Novog Sada.

Maja Gojković jeste bila očajan gradonačelink ali prevashodno zbog muljanja, krađa i ugrađivanja. Ipak napravio bih poređenje investicija tokom različitih perioda vlasti u zadnjih 10 godina:

Recimo u periodu od 2004-2008 urađeni su (ono čega mogu da se setim):

- Futoški put druga traka i rekonstrukcija postojeće
- Temerinski put druga traka i rekonstrukcija postojeće
- Beograd tranzit druga traka i rekonstrukcija postojeće
- obilaznica oko Almaškog groblja
- rekonstrukcija industrijske ulice (bez da ulazim u nekvalitet rekonstrukcije)
- rekonstrukcija ulice Beogradskog Keja
- rekonstrukcija Bulevara Cara Lazara
- rekonstrukcija Jovana Subotića (bez da ulazim u nekvalitet rekonstrukcije)
- rekonstrukcija platoa ispred Spensa
- izgradnja jedne trake i deonice bulevara Evrope
- rekonstrukcija Temerinske ulice i Temerinskog mosta
- potpuna rekonstrukcija rasvete na 90% bulevara u Novom Sadu
- potpuno parterno uređenje centra grada (Dunavske, Zmaj Jovine, porte)...

Od 2008. su se investicije ZIG-a smanjile ali i dalje su bile bitne. Od 2008-2012 je rađeno (ono čega mogu da se setim):

- ostatak Bulevara Evrope do Rumenačkog puta
- Somborski Bulevar
- rekonstrukcija više malih ulica oko centra grada (ovo je bio odličan potez)
- asfaltiranje Trga Slobode
- rekonstrukcija rasvete u oko 70% Limana (i onda odustanak)
- asfaltiranje još par ulica u predizbornoj trci
- (mislim) rekonstrukcija trotoara u Jevrejskoj ulici.
- asfaltiranje Bulevara Mihajla Pupina kao I Kralja Petra Prvog uz 3 raskrsnice

Od 2012-2014. investicija ZIG-a su čini se još manje. Ono čega mogu da se setim:
- nastavak izgradnje Bulevara Evrope posle gomile peripetija i odugovlačenja
- rekonstrukcija Bulevara Vojvode Stepe (loše odrađeno naravno)
- asfaltiranje pola Bulevara Jovana Dučića
- sređivanje 3 raskrsnice na Bulevaru Oslobođenja (s tim što je jedna urađena fuš)
- asfaltiranje Narodnog Fronta
- sređivanje par manjih ulca u centru (Njegoševa, deo Železničke, Sremska)

Poenta ove priče je da se vidi trend opadanja investicija u zadnjih 10 godina. Trošilo se najviše kada se i najviše imalo, što od privatizacija što od građevinskog zemljišta. Sada je sve manje više zamrlo tako ni ZIG nema para. Nama su na incijativu da se izgrade pasarele odgovorili da ni za to nema para i da je preskupa investicija. O čemu onda pričati?!

To ne znači da opravdavam nesposobnog gradonačelnika ali čitava priča počinje od njegovog još nesposobnijeg šefa.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 14:42 #323

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
nije ta lopuža Igor Pavličić započeo Bulevar Evrope nego je to uradila naša Maja
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 15:15 #324

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3505
  • Primljenih Zahvalnica: 2254
Tehnicki nasa Maja je zapocela Suboticki Bulevar :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Otis Driftwood

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 16:00 #325

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
ranko su ns napisao/la:
nije ta lopuža Igor Pavličić započeo Bulevar Evrope nego je to uradila naša Maja

Ako je lopuza a nije u SNSu zasto nije u zatvoru? Nesto se ne secam da je Pavlicic sjebao centar grada behatonom ili da je napravio ilegalnu autobusku stanicu sa njenom ljubavnicom-stranackim finansijerom koji gradjane Novog Sada kozda milijarde dinara?
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 16:03 #326

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
nema večeg zla od Tadićevih pljačkaških hordi. narod je to kaznio pa su umalo prešli cenzus
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 16:05 #327

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Vi to mene častite jer ste videli da je ružan dan, pa ono, da se bar radujem brisanju postova?
Ae mir mir mir, svaki gradonačelnik je KRIV :troll:
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Buck, Yokai, Blavak

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 23:09 #328

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
timek28 napisao/la:
Otis Driftwood napisao/la:
Recimo u periodu od 2004-2008 urađeni su (ono čega mogu da se setim):

- Futoški put druga traka i rekonstrukcija postojeće
- Temerinski put druga traka i rekonstrukcija postojeće
- Beograd tranzit druga traka i rekonstrukcija postojeće
- obilaznica oko Almaškog groblja
- rekonstrukcija industrijske ulice (bez da ulazim u nekvalitet rekonstrukcije)
- rekonstrukcija ulice Beogradskog Keja
- rekonstrukcija Bulevara Cara Lazara
- rekonstrukcija Jovana Subotića (bez da ulazim u nekvalitet rekonstrukcije)
- rekonstrukcija platoa ispred Spensa
- izgradnja jedne trake i deonice bulevara Evrope
- rekonstrukcija Temerinske ulice i Temerinskog mosta
- potpuna rekonstrukcija rasvete na 90% bulevara u Novom Sadu
- potpuno parterno uređenje centra grada (Dunavske, Zmaj Jovine, porte)...

evo jedan post u zaključanoj temi


KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Poslednja izmena: 02 sep 2014 23:10 od ranko su ns.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 23:15 #329

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
Inače se sećam 2005, kad sam došao u ovaj grad. Centar razrovan, Bazaar i NORK ruinirani Karađorđe ruiniran bez reflektora, njiva i potok na mestu Bulevara Evrope, Kej nikakav, Temerinska i Cara Dušana uske ulice pune rupa. Isto i Temerinski put. Nema Tempa, Metroa, BIG-a Merkatora. Most Slobode se još gradi, kineski kiosci umesto hotela Centar, Limanski park zapušten. N ajveće trhgovine Ziper i Rodić u Luci, Nigde autoputa, Braće Ribnikar seoska ulica itd itd itd itd
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Bogdus

Tramvaj ili nesto slicno... 03 sep 2014 00:25 #330

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Maja Gojkovic nije uradila Most Slobode, ona ga je samo otvorila, tj zavrsila, kao sto je Kikiriki uradio za BIG
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 03 sep 2014 00:47 #331

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3505
  • Primljenih Zahvalnica: 2254
Kako je neko ranije rekao, te godine (2004-2008) su bile veoma bericetne za ZIG zbog gradjevinskog buma u gradu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 13 sep 2014 11:51 #332

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Joj majko Ranko .. zaiste ne razumem sto toliko mrzis zute a branis Maju i njenu bandu..
Mene licno uopste ne interesuje koji gradonacelnik je sta uradio nego sta je uradjeno generalno..
A Most Slobode i reflektore i slicne stvari molim te ne pripisuj ni jednoj vlasti.. jer to nije nesto ono izgradjeno nego ono sto je razjebano cijom god krivicom..
Poenta price je da je Cela najgori gradonacelnik kojeg ja pamtim , a Majaina vladavina je napravila najvise stete gradu.. i to je poenta.
Ne treba gledati koje sta dobrog uradio jer se to i ocekuje ,treba gledati samo lose stvari.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 16 sep 2014 08:59 #333

  • Gari
  • Gari's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 111
  • Primljenih Zahvalnica: 190
Dobar dan svima.
Svi političari su isti, samo furaju drugu priču da bi privukli svoju ciljnu grupu. Sve moj do mojeg.
Da se vratim na temu, a to je tramvaj ili nešto slično.
Oduvek sam maštao o Novom Sadu kao o razvijenom gradu i padale su mi na pamet razne ideje.
Na primer, mislim (maštam) da bi trebalo izgraditi metro koji bi išao i ispod zemlje i po zemlji i nad zemljom u zavisnosti od potrebe/mogućnosti. I to bi trebalo napraviti linije koje prevazilaze okvire samog grada pošto mnogo ljudi gravitira u NS svakodnevno. Moj zamišljeni predlog linija (bez posebnog razmišljanja, lupetam trenutno; potrebno je obaviti ozbiljna istraživanja):
1. B. Palanka-NS-Kać; 2. Vrbas/Srbobran-NS-Inđija (sa vezom za aerodrom); 3. NS-Žabalj (možda čak i ZR).
U svakom od usputnih mesta po jedna stanica uz mnoštvo stanica po gradu.
To ne bi doprinelo samo saobraćaju u gradu i okolini, već bi i promenilo način života, jer kod nas (upravo zbog loše (neodržavane) infrastrukture), radnici, studenti, đaci iz bližih i daljih mesta iznajmljuju stan u NS da ne bi svaki dan putovali (a i ko je lud da putuje satima). Kada bi imali ovaj vid prevoza koji od, recimo, B. Palanke stiže u centar za 15, 20', nema potrebe da plaća nekom lihvaru 100-150E mesečno. Lepo stavi bicikl na metro i tu je.
Napominjem da je ovo moja fantazija po uzoru na evropske gradove i da sam svestan da od toga nema ništa, al', eto čisto malo da dam sebi oduška.
Pozdrav svima,
Popijte nešto na moj račun.
Gari
Hoću da se napijem, al' nemam s kim.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Tramvaj ili nesto slicno... 16 sep 2014 09:26 #334

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Gari napisao/la:
Dobar dan svima.
Svi političari su isti, samo furaju drugu priču da bi privukli svoju ciljnu grupu. Sve moj do mojeg.
Da se vratim na temu, a to je tramvaj ili nešto slično.
Oduvek sam maštao o Novom Sadu kao o razvijenom gradu i padale su mi na pamet razne ideje.
Na primer, mislim (maštam) da bi trebalo izgraditi metro koji bi išao i ispod zemlje i po zemlji i nad zemljom u zavisnosti od potrebe/mogućnosti. I to bi trebalo napraviti linije koje prevazilaze okvire samog grada pošto mnogo ljudi gravitira u NS svakodnevno. Moj zamišljeni predlog linija (bez posebnog razmišljanja, lupetam trenutno; potrebno je obaviti ozbiljna istraživanja):
1. B. Palanka-NS-Kać; 2. Vrbas/Srbobran-NS-Inđija (sa vezom za aerodrom); 3. NS-Žabalj (možda čak i ZR).
U svakom od usputnih mesta po jedna stanica uz mnoštvo stanica po gradu.
To ne bi doprinelo samo saobraćaju u gradu i okolini, već bi i promenilo način života, jer kod nas (upravo zbog loše (neodržavane) infrastrukture), radnici, studenti, đaci iz bližih i daljih mesta iznajmljuju stan u NS da ne bi svaki dan putovali (a i ko je lud da putuje satima). Kada bi imali ovaj vid prevoza koji od, recimo, B. Palanke stiže u centar za 15, 20', nema potrebe da plaća nekom lihvaru 100-150E mesečno. Lepo stavi bicikl na metro i tu je.
Napominjem da je ovo moja fantazija po uzoru na evropske gradove i da sam svestan da od toga nema ništa, al', eto čisto malo da dam sebi oduška.
Pozdrav svima,
Popijte nešto na moj račun.
Gari

Super fantazija mada apsolutno neizvodljiva. Pogotovu jer je u pitanju metro. Neki brži IC šatl vozić (što je ranije bio šinobus) ili tako nešto ima mnogo više smisla i izvodljivosti ali ni to neće da se desi jer je potrebna rekonstrukcija većine pruga i uduplavanje koloseka na svim prugama oko grada zajedno sa stanicama, vozovima, infrastrukturom itd. Bez da mračim objektivno je moguće i izvodljivo da se sredi pruga na koridoru 10 ako ne bude pljačke i bude dobre volje. Tu su i sklopljeni neki aranžmani a vlast se kinđuri nekom pričom sa kinezima brzim prugama itd... :sick: Potrebno je pre svega srediti Bg - Subotica, drugi kolosek, novi vozovi uskoro pristižu mada će ih trebati još itd... Time bi se donekle rešilo to tvoje pitanje od Vrbasa do Inđije dok ostaje otvoreno pitanje od Bačke Palanke do Kaća. I realno time bi za sada trebali da se zadovoljimo. Lokalni poduhvati tipa tramvaja ili metroa verujem da se neće desiti pre nego što BG dobije metro (čisto zbog politike i činjenice gde ide najviše para) a to nije izvesno kao što znamo.

Tako da ono ako mi doživimo tu tvoju ideju ja ću biti presrećan. ;)

Uzgred dobrodošao na forum :cheers:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 16 sep 2014 11:28 #335

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Treba razumeti jednu stvar , razlika izmedju metroa i brzog voza je nista, tj samo distanca/lokalitet ,kojim putuje isti.
Metro se gradi u gradovima koji su ogromni upravo zbog toga sto je ne moguce kolima ili autobusom brzo stici na odredjeno mesto.

Shodno tome Novom Sadu je metro apsolutno nepotreban.
Za razliku od tramvaja ,metro zaista zavisi od velicine grada i broja stanovnika.
Cesto sam citao kako neki kazu da NS ne trema tram jer je mali grad za to .. to je totalna glupost jer imate gradova koji su i 4 puta manji od NS pa imaju tramvaje.

Dakle NS realno ne treba metro, jedini grad kod nas kome treba je BG , dok NS u sustini ako gledamo ne treba ni tramvaj jer buse urade posao.
Ali poenta tramvaja nije u tome ,nego tram u vecoj kompoziciji moze primiti vise putnika od autobusa ,ne zagadjuje okolinu , i izdrzljiviji je od autobusa tj rok trajanja mu je i 3 puta veci ,sto u finansijskom smislu i te kako znaci.

Sto se samih trasa tice ,tu vec neko strucan treba da kaze sta gde i kako ,pre svega na osnovu postojece infrastukture i po broju putnika na odredjenoj liniji/pravcu.

Sem svega ovoga ,tram daje gradu poseban smek sto je braem za mene ,bitno.

Jedini problem osim realnosti da se uopste izgradi tram prevoz u NS ,su i "majstori" koji bi radili sine i stubove itd itd .. pa ljudi ovi nisu sposobni kanalizaciju/vrelovod stagod u Jase Tomica da urade za mesec-dva ,nego se jebavaju vise od pola godine!
Jos da spomenemo famoznih rekonstrukcija raskrsnica koje takodje rade pola godine.. mozete misliti sta bi bilo kad bi radili i sine... osim ako bi taj posao bio poveren nekoj stranoj kompaniji.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, Bogdus

Tramvaj ili nesto slicno... 16 sep 2014 11:47 #336

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8413
  • Primljenih Zahvalnica: 35904
Vidimo šta se događa i kad strana kompanija radi posao, a naši treba da plate deo ( most ). Ne treba stranac da radi, samo da finansira i nadgleda tok novca, dinamiku, kvalitet radova, ugrađenog materijala. Jednostavnije rečeno mi treba da budemo samo izvršioci, sve ostalo neko drugi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 16 sep 2014 11:48 #337

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
kimi napisao/la:
Jedini problem osim realnosti da se uopste izgradi tram prevoz u NS ,su i "majstori" koji bi radili sine i stubove itd itd .. pa ljudi ovi nisu sposobni kanalizaciju/vrelovod stagod u Jase Tomica da urade za mesec-dva ,nego se jebavaju vise od pola godine!
Jos da spomenemo famoznih rekonstrukcija raskrsnica koje takodje rade pola godine.. mozete misliti sta bi bilo kad bi radili i sine... osim ako bi taj posao bio poveren nekoj stranoj kompaniji.

U tom grmu leži zec. Ali ne treba biti isključiv. Poređenja radi i kod naših preduzeća postoji čini mi se razlika. Npr:

Put Invest gradi mnogo brže i kvalitetnije od JKP Put. Bar je takav dojam. Na početku su imali baš loših radova npr. Jovana Subotića, ali od tada su uradili deo Somborskog i deo Bulevara Evrope prilično kvalitetno i ravno za naše standarde tj. bez standardnog poskakivanja kola na asfaltu pri većoj brzini. Takođe ove godine su uradili kružni tok na Klisi isto prilično kvalitetno i relativno brzo kao i parking kod Spensa koji je odrađen čini mi se veoma brzo. Velebitsku rade nešto duže od 7.7. ali tu je rađena totalna rekonstrukcija sa podzemnim instalacijama + ulica je dugačka 410m. Radničku ulicu su isto pokrili kaldrmom prilično dobro, tj. drži se nema ispadanja i relativno je ravna (mada je podloga asfalt).

JKP Put sa druge strane otaljava posao. Bulevar Vojvode Stepe prošle godine su radili cele godine a rezultat je talasast asfalt na velikom delu bulevara. Ove godine im je trebalo 4 meseca zbirno da rekonstruišu 2 raskrsnice. Pri tome je ova kod Merkatora odrađena kako tako, dok je ona kod Futoške ako se vozite malo brže denivelisana kako se finišer kretao kojom trasom, dakle potpuno neravna na spojevima. Sada im je za Železničku ulicu trebalo 2.5 meseca ako ne i duže. Ulica je dugačka 160m! Za razliku od Radničke, JKP Put je u Mike Antića kocku poslagao neravno, talasasto i nekvalitetnije.

Eto to su samo primeri da ne treba unapred otpisati sva naša preduzeća već zabraniti da rade oni koji rade fušeraj.
Poslednja izmena: 16 sep 2014 11:49 od Bogdus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 16 sep 2014 11:54 #338

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8413
  • Primljenih Zahvalnica: 35904
Pre svega dobrodošlica novom članu foruma :cheers:.
Da se pozabavim temom. Slažem se sa kimijem. NSu treba tramvaj. Gde, šta i kako, tu su stručnjaci da odrede. Metro nam zaista nije potreban, ali prigradska železnica jeste ( kao HEV u Bp. ). Ja bih voleo da se realizuje sve što je gari predložio. Na to bih dodao jednu liniju koja bi mogla relativno brzo i lako da se uvede, a mislim da bi značila jako puno. Reč je o železničkoj liniji Beočin-Futog. Već je u planu da se remontuje pruga od Beočina do NS i to bi platio Lafarge. Ovo bi bilo idealno za većinu građana koji se gužvaju satima u busevima da na lak i brz način dođu skoro do centra grada. Siguran sam da ako ne već u ovom, onda u sledećem milenijumu ćemo videti kako vozovi idu na toj i možda i svim ostalim predloženim linijama.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 16 sep 2014 11:54 #339

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3505
  • Primljenih Zahvalnica: 2254
Metro ne treba nikome u Srbiji. Cena izgradnje metroa je tolika da se nikada nece isplatiti, pogotovo ovde. Svi najveci metroi su gradjeni jeftinom radnom snagom. (radne akcije, robovska radna snaga, ...)

A da je tramvaj potreban - potreban je. Autobusi stvarno nisu dovoljni.
Poslednja izmena: 16 sep 2014 11:55 od Yokai.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 16 sep 2014 12:11 #340

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
kimi napisao/la:
Treba razumeti jednu stvar , razlika izmedju metroa i brzog voza je nista, tj samo distanca/lokalitet ,kojim putuje isti.
Metro se gradi u gradovima koji su ogromni upravo zbog toga sto je ne moguce kolima ili autobusom brzo stici na odredjeno mesto.

Razlika između voza i metroa nije - ništa.
Ako govorimo o EMV-ovima, tehnološki razlika i nije velika, ali jeste u svakom drugom smislu.
Razlikuju se po kapacitetu, po tome kakav radijus zakrivljenja trase mogu imati, po tome koliki je dozvoljeni nagib trase, po načinu napajanja, gabaritima, brzini...
kimi napisao/la:
Shodno tome Novom Sadu je metro apsolutno nepotreban.
Za razliku od tramvaja ,metro zaista zavisi od velicine grada i broja stanovnika.
Cesto sam citao kako neki kazu da NS ne trema tram jer je mali grad za to .. to je totalna glupost jer imate gradova koji su i 4 puta manji od NS pa imaju tramvaje.

Klimavo.
Izgradnja metroa zavisi od količine para koju grad ima da uloži u transportni sistem.
Npr. Lozana ima neke dve linije lakog metroa (manje osovinsko opterećenje) i gradiće treću.
Breša ima driverless metro. Ren i Lil imaju metro. Katanija ima metro, itd.
Svi ovi gradići imaju male sisteme, i zbog relativno malih budžeta, i zbog toga što ne postoji hitnja.
Ali, svi su se odlučili za neke vrste metro sistema. To smo već pominjali.
kimi napisao/la:
Dakle NS realno ne treba metro, jedini grad kod nas kome treba je BG , dok NS u sustini ako gledamo ne treba ni tramvaj jer buse urade posao.
Ali poenta tramvaja nije u tome ,nego tram u vecoj kompoziciji moze primiti vise putnika od autobusa ,ne zagadjuje okolinu , i izdrzljiviji je od autobusa tj rok trajanja mu je i 3 puta veci ,sto u finansijskom smislu i te kako znaci.

U Novom Sadu je trenutno jedina realnost da je izgradnja tramvajske mreže finansijski i organizaciono neizvodljiva.
kimi napisao/la:
Sto se samih trasa tice ,tu vec neko strucan treba da kaze sta gde i kako ,pre svega na osnovu postojece infrastukture i po broju putnika na odredjenoj liniji/pravcu.

Imali smo na prethodnim stranama ono što je radio Grad sa FTN-om, a i vrlo pristojan Karlov predlog.
Tih studija se naravno može, i treba napaviti što više.
kimi napisao/la:
Sem svega ovoga ,tram daje gradu poseban smek sto je braem za mene ,bitno.

Ovo je fakat :okay:
kimi napisao/la:
Jedini problem osim realnosti da se uopste izgradi tram prevoz u NS ,su i "majstori" koji bi radili sine i stubove itd itd .. pa ljudi ovi nisu sposobni kanalizaciju/vrelovod stagod u Jase Tomica da urade za mesec-dva ,nego se jebavaju vise od pola godine!
Jos da spomenemo famoznih rekonstrukcija raskrsnica koje takodje rade pola godine.. mozete misliti sta bi bilo kad bi radili i sine... osim ako bi taj posao bio poveren nekoj stranoj kompaniji.

Imamo i mi kompanije koje mogu da izvode radove na prugama, stranci bi svakako njih unajmili, ali o tom po tom.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru