Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Tramvaj ili nesto slicno...

Tramvaj ili nesto slicno... 12 jul 2013 17:27 #301

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3505
  • Primljenih Zahvalnica: 2254
Izgleda dobro. Samo bih eventualno spustio ovu prugu sa Bulevara Vojvode stepe na Futoski put, a da silazi na isti kroz Bulevar kneza Milosa.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 20 jul 2013 03:23 #302

  • lakilo
  • lakilo's Avatar
Karlito napisao/la:
Као основу за избор решења за Нови Сад, користио сам следеће параметре:
- Прва фаза градње система мора бити што јефтинија, а при томе употребљива. Корисном дужином се сматра траса дугачка минимално 6 километара, траса која повезује урбане садржаје са зонама велике густине становања. Најјефтнија траса је коришћењем половних шина са главних пруга, на железничким, или бившим железничким коридорима.
- Трамвајска мрежа мора имати језгро (затворени круг), ради постојања алтернативних траса за што већи део мреже, ради веће линераности путовања, балансирања урбаног развоја и балансирања оптерећења саме транспортне мреже.
- Главна железничка станица се мора налазити у језгру транспортне мреже, и у граду величине Новог Сада директну везу из свих делова града.
- На крајевима транспортне мреже мора постојати веза са приградским железницама. На периферији такви терминали се требају формирати као реонски центри, а веза са приградским железничким правцем представља предуслов за трамвај-воз.
- Мрежа треба да буде конципирана да генерише урбани развој ван садашњег градског центра.

Околина Булевара Европе је врло густо насељена, представља бивши железнички коридор, али је у суштини спаваоница, и ради функционалне линије се мора повезати са градским садржајима. Ради тога, у предложеној првој фази је потребно направити око 4 километра трамваја кроз градске улице. Погодност старог коридора је и то што се ложионица може искористити као трамвајски депо.


На слици, црвеном бојом је представљена прва фаза, плавом друга, зеленом трећа фаза, а црном приградске железнице.

Мој предлог мреже линија је:
-1- Црвенка-Лиман-Петроварадин (у првој фази Сајлово-Лимав-Центар)
-2- Ветерник-Ново Насеље-Железничка станица-Центар-Петроварадин (у другој фази Ново Насеље-Центар)
-3- Клиса-Центар-Лиман-Ново Насеље
-4- Клиса-Сајам-Сајлово

Мислим да би унутар језгра мреже требала постојати још нека трамвајска пруга, а можда би требало разматрати и везу за Каменицу и Футог.
mnogo i rasiro to :) daleko si otisao sa tramvajem tramvaj treba da prevozi po gradu :) a da se bus nadovezuje na prigradke linije :)
ne znam dal je u ns moguce da se ubaci kao gradska zeleznica sto imaju bg zg prag i ostali veci gradovi i dal je isplatljivo :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 20 jul 2013 09:29 #303

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Nije rasireno jer gledaj npr ako bi tram isao do Rumenke, naravno uz put tj nezavisna trasa ,taj tram bi min 2 puta brze stigao do samog grada.
E sad sve dalje od Rumenke ili recimo Karlovaca Beocina je vec previse po meni.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 20 jul 2013 13:38 #304

  • lakilo
  • lakilo's Avatar
bolje da se za ta vangradska mesta napravi neki kao bg voz kao sto je u bg dosta je brzi i dosta vise ljudi stane a da tram bude za grad jel su dosta osetljivi
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 15 avg 2013 16:45 #305

  • Karlito
  • Karlito's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 13
  • Primljenih Zahvalnica: 27
lakilo napisao/la:
Karlito napisao/la:
Као основу за избор решења за Нови Сад, користио сам следеће параметре:
- Прва фаза градње система мора бити што јефтинија, а при томе употребљива. Корисном дужином се сматра траса дугачка минимално 6 километара, траса која повезује урбане садржаје са зонама велике густине становања. Најјефтнија траса је коришћењем половних шина са главних пруга, на железничким, или бившим железничким коридорима.
-
-
...
- Мрежа треба да буде конципирана да генерише урбани развој ван садашњег градског центра.
mnogo i rasiro to :) daleko si otisao sa tramvajem tramvaj treba da prevozi po gradu :) a da se bus nadovezuje na prigradke linije :)
ne znam dal je u ns moguce da se ubaci kao gradska zeleznica sto imaju bg zg prag i ostali veci gradovi i dal je isplatljivo :)
Нови Сад има тенденцију раста броја становника. Целу другу половину ХХ века је прављен као аутомобилски град, међутим, садашња друмска инфраструктура је постала презасићена аутомобилским саобраћајем у центру града, не толико у смислу проходности улица, колико због паркирања. Даље улагање у аутомобилски центар града је сипање воде у море, већа штета него корист. Утолико се већ сада треба усмеравати на неаутомобилска решења из урбанистичких и функционалних разлога. Да не говоримо о екологији, енергетској одрживости, материјалној доступности, и непотребном економском расипништву на најскупљи аутомобилски превоз безбедности, и регионалном заостајању због ослоњања на прескуп моторни друмски превоз.

Квалитетан шински јавни превоз може генерисати нове развојне зоне, и управо треба да дође до неизграђених и слабо изграђених зона, и у њима генериша развој. Као неке главне развојне правце сам препознао правац према Темерину, Руменци, Футогу и Петроварадину (за Каменички правац нисам сигуран. За разлику од метро-а, већина путника трамваја не треба да буду преседачи, а у граду величине НС треба обезбедити да се бар 80% вожњи обавибез преседања. Ако, на пример, према Ветернику ток путника не правда двоколосечну трамвајску линију, онда обезбедити једноколосечну, а други колосек додати у фазној градњи са развојем насеља у околини пруге НС-СО. Зона северно од Клисе је посебно интересантна као развојна зона, јер у близини има и аутопут, и пругу, са потенцијалом за озбиљан приградски саобраћај. У принципу, у визији, као зоне урбаног развоја око трамвајских пруга треба сматрати трамвајске коридоре до 10 километара од строгог центра НС.
Udruzenje ljubitelja zeleznice
vozoljubitelji.blogspot.com/
ljubitelji.zeleznice @ gmail.com
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 16 avg 2013 23:45 #306

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Lepo receno i u potpunosti se slazem.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 17 avg 2013 01:08 #307

  • Zex021
  • Zex021's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 174
  • Primljenih Zahvalnica: 252
Jedno konkretno pitanje: Da li ce ikada u narednih 10 godina poceti tramvaj kroz NS ? :)
Bio sam u Segedinu pre 3 dana,mali je gradic a ima tramvajne i bas sve to lepo izgleda a znam da je cak i bilo negde vest da ce od 2015 poceti izgradnja itd al nzm koliko je to sve sigurno?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 17 avg 2013 01:15 #308

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4869
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Recimo da je verovatnoća vrlo mala da se tako nešto desi.
Bilo bi lepo da me tok stvari demantuje :)
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021

Tramvaj ili nesto slicno... 17 avg 2013 10:12 #309

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1186
  • Primljenih Zahvalnica: 612
a da li je skuplje ili koja je razlika kada bi umesto trola sve vreme bila i treca sina koja daje napon tramvaju?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 17 avg 2013 10:48 #310

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4869
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Ako prelistaš temu unazad, videćeš da smo pričali o tome.
Postoje bezbedna rešenja za treću šinu (APS), ali ona ograničavaju vozni park. Samim tim što rešenje nije standardno, io radi ga jedna firma, skuplje je i u nabavci i u održavanju.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 17 avg 2013 10:48 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sandman

Tramvaj ili nesto slicno... 17 avg 2013 12:38 #311

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1186
  • Primljenih Zahvalnica: 612
Znam da smo piisali o tome. Ali se secam i da je pisano da bi kroz centar isao sa tri sine da ne bi po centru imali zice. Ali sam zaboravio razlog zasto ne bi bilo svuda tako.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 17 avg 2013 21:26 #312

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Prosta atvar - takvo rešenje je nestandardno, manje pouzdano, zahteva posebna vozila (automatski smanjuje mogućnosti kod nabavke). Sve u svemu skupo za održavanje na celoj mreži. Usotalom ne verujem da je recimo Beč ili Budimpešta "unakažena" tramvajskim žicama, one su prosto tu, nakon izvesnog vremena čovek ih ni ne primećuje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 17 avg 2013 21:30 #313

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4869
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
I dalje ostaje mogućnost da se u nekoj hipotetičkoj izgradnji sistema i njegovom hipotetičkom prolasku kroz pešačke zone urade deonice bez napajanja koje bi kompozicije prolazile tako što bi išle na bateriju.
To je već manje nestandardno i prilično izvodljivo.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 17 avg 2013 21:31 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 17 avg 2013 21:37 #314

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
U suštini da, svi novi tramvaji imaju određenu količinu akumulatora ugrađenih, neki samo za napajanje unutrašnjih uređaja, a neki i da bi imali mogućnost prelaska određene udaljenosti bez kontaktnog voda. Osim što omogućava da deo mreže bude bez kontaktnog voda, ovo drugo rešenje omogućava da i u slučaju nekih kvarova ili isključenja dela mreže, tramvaj teoretski može da se dokopa dela mreže koji je pod naponom, tj. iza prvog sekcionera (pod uslovom da su isti dobro raspoređeni po mreži).
Poslednja izmena: 17 avg 2013 21:38 od miki_NS.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 28 okt 2013 09:46 #315

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 11:50 #316

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5686
  • Primljenih Zahvalnica: 8883
Za vraćanje tramvaja potrebna polovina gradskog budžeta

Iako skoro 80% Novosađana smatra da tramvaje treba vratiti na ulice grada, nemoguće je obezbediti 90 miliona evra za ovu investiciju.



Posao ispitivanja uvođenja tramvaja Gradska kuća poverila je Urbanizmu, koji je dalje usmerio deo istraživanja na ZIG i Saobraćajni fakultet. Iz Urbanizma potvrđuju da su uradili deo poslova koji su im povereni 2011. godine.

"U maju 2011. godine uradilli smo Inovaciju studije uvođenja električnih vidova prevoza putnika u Novom Sadu. Pošto je jedan od zaključaka te studije bio da se u nov Genaralni plan Novog Sada do 2030. godine rezerviše prostor za tramvaj, depo itd, ovo preduzeće je to i uradilo u predlogu novog Generalnog plana", kažu za 021 iz Urbanizma.

Milan Simeunović, profesor na Saobraćajnom fakultetu kaže za 021 da se tokom njihovog istraživanja većina građana izjasnila za vraćanje tramvaja.

"2010. godine je praktično pokrenuta inicijativa da se izvrše analize da li postoji potreba i opravdanost za uvođenje tramvaja u Novi Sad. Između ostalog imali smo zadatak da analiziramo i ispitamo korisnike javnog prevoza šta oni misle o tramvaju. Tada smo anketrali preko 20.000 korisnika javnog prevoza, a postavili smo im i pitanje da li je po njihovom mišljenju potrebno da se uvede tramvaj. Njih 79% je odgovorilo potvrdno", rekao je Simeunović.

Zavod za izgradnju grada je jedini koji može da pokrene realizaciju same investicije u smislu pribavljanja infrastrukture i rekonstrukcije saobraćajnica, objašnjava Srbislav Gugleta iz službe za upravljanje saobraćajem i kaže da ZIG sledeće godine planira da napravi idejni projekat za realizaciju ove ideje.

"Uvođenje tramvaja je svakakoznačajan napredak koji bi doneo veći kvalitet u samom javnom prevozu. To je neuporedivo u smislu funkcionalnosti javnog prevoza jer su to vozila sa većim kapacitetom koja se efikasnije kreću kroz uličnu mrežu i predstavljaju napredak u javnom prevozu. To je alternativa, jer je potrebno uvoditi vozila sa manjom emisijom izduvnih gasova, a tramvaj je apsolutni pobednik na tom polju", kaže on.

Za vraćanje tramvaja potrebno izdvojiti trećinu gradskog budžeta

Poznata su iskustva u svetu gde su određeni evropski gradovi tokom naftne revolucije kada je nafta imala izuzetno nisku cenu, ukinuli tramvaje misleći da će nafta večito biti jeftina. Ali kako je cena nafte rasla iz godine u godinu, mnogi od njih vratili su tramvaje u svoj javni gradski prevoz.



Zbog toga su tokom 2011. saobraćajni stručnjaci iz Novog Sada putovali u Padovu da bi se upoznali sa njhovim sistemom tramvajskog prevoza i francuskom firmom "Translor" koja ih proizvodi, jer je ideja bila da se upravo takvi tramvaji na točkovima i sa jednom osnovnom šinom, uvedu na
ulice Novog Sada.

Međutim, iako urbanistički posmatrano Novi Sad u dovoljnoj meri ispunjava uslove za uvođenje tramvajskog prevoza, stvarna potreba u ovom trenutku nije prioritetna, kažu iz Gradske kuće.

"U prilog tome govori i činjenica da broj korisnika javnog prevoza blago opada, dok sa druge strane broj automobila raste, te prema tim podacima treba i dugoročno razmišljati. U skladu sa tim, ove godine planirana je i da se radi Strategija saobraćaja Grada Novog Sada, koja će za zadatak imati da precizno proceni i predloži razvoj saobraćaja za naredni period od pet ili deset godina", kažu za 021 iz Gradske kuće.

Da bi Novi Sad uveo tramvaje i vratio deo svog tradicionalnog izgleda, potrebno je puno novca, što je glavna prepreka realizaciji ove ideje. Studijom slučaja iz 2010. godine predviđeno je uvođenje dve linije ukupne dužine 25 km, sa 28 predviđenih stajališta i 25 tramvaja, sa 160 sedećih mesta po jedinici. To je investicija od preko 90 miliona evra, što predstavlja skoro polovinu godišnjeg budžeta Novog Sada, i gradske vlasti nisu spremne za tolika ulaganja.

Tramvaji nekada označavali početak dana

Tramvaji su u Novi Sad došli 30. seprembra 1911, a sa ulica otišli istog dana 1958. godine. Postojale su tada tri tramvajske linije, bela, koja je saobraćala od Futoške rampe do Temerinske ulice, plava koja je išla od Kupatila do Čeneja i zelena, koja je vozila obalom Dunava. Stari Novosađani sećaju se tih dana koji su, kako kažu, počinjali baš zvukom tramvaja.

"Ovo je opšta ludnica, a ono je takva nirvana bila da je bilo fantastično. Toliko je bilo sve mirno, bilo je malo vozila, tramvaj je bio čudo. Ujutru do pet sati ništa se nije događalo u gradu, bilo je mirno, a onda je prvo što se čulo bio tramvaj koji je zvonio, i onda ste znali da počinje dan. Niste morali da izlazite na ulicu, jer se taj zvuk čuo u svim kućama", seća se Miodrag Đukić.

U nekoliko navrata su u poslednjih pola veka iskrsavale ideje da se laki šinski sistem vrati na ulice Novog Sada. Čak su 1991, 1993. i 1998. godine pravljene studije izvodljivosti ove ideje, ali se nikada ništa konkretno nije uradilo, sve do 2010. godine kada je tadašnji gradonačelnik Igor Pavličić najavio da će se konačno krenuti sa realizacijom. (Gordana Ćosić - Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.)
www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Za-vracanje-tr...gradskog-budzet.html
Poslednja izmena: 02 sep 2014 11:51 od limanac.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Novajlija, Blavak, Bogdus

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 11:56 #317

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4869
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Izlišno je uopšte razgovarati na ovu temu.
Ali, ajde...

Austrijanci su počeli izgradnju bečkog metroa sa 5x manjom sumom od projektovane za prvu liniju i sad imaju 5 linija.
Budžet Novog Sada, najveći po glavi stanovnika od naših većih gradova, odavno se koristi da se popune stranačke kase, da se novac prespe u razna privatna preduzeća i finansijske rupe koje nije moguće zatrpati, te da se uposle stotine nepotrebnih radnika javnih preduzeća.

Para ima, ali kao da ih nema.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Otis Driftwood, sergio-m, mrnjavi, Dunavski, Brane, Blavak

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 12:05 #318

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Ispade jos Pavlicic vizionar za Vucevica...

Послато са ALCATEL ONE TOUCH 6030X уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 13:34 #319

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Odkako je dosao Kikiriki gradonacelnik ja se ne secam nicega da je uradio za Novi Sad. Svaki put kada se pojavi u medijima vidim njegovu nevinu, tuznu facu i naslov "Pokrajinski izbori su neminovni" i slično.

Prvo što je Kikiriki uradio je da je otvorio BIG koji je započeo njegov predhodnik Igor Pavličić, znači ovaj je samo došao i presekao crvenu traku. Nije da branim Pavličića, jer budimo iskreni nije ni on doveo neke velike investicije ali je započeo gradnju Bulevara Evrope, rekonstrisan je kej (mada, po meni, trebalo bi opet) i započeta je izgradnja BIG-a. Uradio je nešto, ovaj je uradio NIŠTA.

Iza Maje Gojković, najgori gradonačelnik u istoriji Novog Sada.
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Duja, Dunavski, Brane, RM77, Blavak, Bogdus

Tramvaj ili nesto slicno... 02 sep 2014 13:39 #320

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5686
  • Primljenih Zahvalnica: 8883
+1 Otise, Duke, sve stoji :facepalm:
Poslednja izmena: 02 sep 2014 13:40 od limanac.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru