Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura...

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 20 sep 2018 14:48 #501

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 200
  • Primljenih Zahvalnica: 469
  • Karma: 0
Dobar primer. Ako se ne varam tako stoji decenijama i niko da reaguje
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 20 sep 2018 15:03 #502

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 200
  • Primljenih Zahvalnica: 469
  • Karma: 0
Na ovo sam mislio, samo što je živica veća nego na slici
Ulazak u Futog a malo dalje stoji milicija i meri brzinu
Poslednja izmena: 20 sep 2018 15:05 od Ambasador.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 20 sep 2018 21:00 #503

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4014
  • Primljenih Zahvalnica: 8274
  • Karma: 118
Ambasador napisao/la:
Da, to je veliki problem i mnogo utiče na bezbednost.
Juče sam jedva primetio pešaka na ostrvu koji je bio zaklonjen živicom.
Kome je pala ideja da stavlja živicu kod pešačkog prelaza!?

Dva dana nakon sto sam ovde proletos pisao o zivici u Brace Ribnikar stradala je devojka.

Samo "kompletnim idiotima" pada tako nesto na pamet.

A ono zelenilo kod Banovine je potpuno zaklanja i ona gubi svaki vizuelni znacaj. Pogledati slike iz osamdesetih... nebo i zemlja
Poslednja izmena: 20 sep 2018 21:02 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: valjan, Istraživač, Ambasador

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 05 okt 2018 17:20 #504

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5592
  • Primljenih Zahvalnica: 8318
  • Karma: 252
lanac u hadzi ruvimovoj

pisano u dokolici sa mašine
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Duja, Zex021, Blavak, Light, valjan

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 05 okt 2018 17:31 #505

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5592
  • Primljenih Zahvalnica: 8318
  • Karma: 252
još jefan lanac sa nanjimnposledicama u istoj ulici


pisano u dokolici sa mašine
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Duja, Zex021, Blavak, Light, valjan

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 okt 2018 18:01 #506

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4014
  • Primljenih Zahvalnica: 8274
  • Karma: 118
Sve manje pešaka u Novom Sadu, saobraćaj se kroji po meri putničkih automobila

Položaj pešaka u Novom Sadu godinama je sve gori zahvaljujući saobraćajnim planovima, koji se kroje tako da idu u korist vozačima.

Sve manje pešaka u Novom Sadu, saobraćaj se kroji po meri putničkih automobila
Zbog toga i analiza rađena 2017. godine potvrđuje da je udeo pešaka u saobraćaju opao sa 48 na 40 odsto.

U odnosu na dužine pešačkih faza, vozači automobila imaju znatno veću prednost u kretanju i to na bitnim i intenzivnim saobraćajnicama, što dodatno demotiviše pešake da nastave s ovim vidom kretanja u saobraćaju, koji je najzdraviji, uz vožnju bicikla.

Ovo su shvatili i u Gradskoj upravi za saobraćaj, koja traži autore za studiju o radu pešačkih semafora u Novom Sadu.

"Primetno je da je na nekim signalisanim raskrsnicama U Novom Sadu, sa veoma velikim intenzitetom pešačkih tokova, dužina pešačkih faza kratka u odnosu na dužinu trajanja ciklusa i vozačkih faza. Iz tog razloga, veoma često su vremenski gubici pešačkih tokova nesrazmerno veliki u poređenju sa vremenskim gubicima vozila, pogotovo na nekim koridorima sa veoma intenzivnim pešačkim tokovima (Bulevar oslobođenja, Futoška ulica...) vreme putovanja pešačenjem se značajno povećava", navode u Upravi.

Do sada se saobraćaj projektovao tako da budu ispunjena očekivanja vozila, a pešačke faze, pogotovo na velikim raskrsnicama, projektuju se tek pošto se uradi sve da se izađe u susret automobilima. "Projektovanjem zaštićenih faza za vozila, što je veoma rasprostranjeno u poslednje vreme, raspoloživo vreme za pešačke tokove se dodatno ograničava, što dodatno utiče na povećanje vremena čekanja pešaka i pad nivoa usluge. Subjektivni osećaj o izgubljenom vremenu kod pešaka je dodatno pojačan u situacijama kada su izloženi nepovoljnim vremenskim prilikama (kiša, hladnoća, velika temperatura...)", napominju u dokumentaciji koju je, za potrebe nabavke, pripremila Uprava za saobraćaj.

Davanje apsolutne prednosti putničkim automobilima u odnosu na pešačke tokove nije u skladu sa principima održive mobilnosti, koja podrazumeva davanje prioriteta, ili bar ravnopravni tretman pešačkog saobraćaja i pešačenja na svim delovima ulične mreže sa saobraćajem vozila, pa i na pešačkim prelazima.

"Osnovni cilj projekta je da se na signalisanim raskrsnicama sa intenzivnim pešačkim saobraćajem analizira nivo usluge pešačkih tokova u vršnim časovima uz pomoć aplikativnih softvera i inženjerskih alata i daju predlozi rešenja koja će pozitivno uticati na poboljšanje nivoa usluge pešačkih tokova", poručuju u Upravi.

Analiziraće se stanje na bitnim raskrsnicama - duž Bulevara oslobođenja, Futoške ulice, Bulevara Mihajla Pupina, Narodnog fronta, Bulevara Cara Lazara, Bulevara Cara Dušana, Bulevara kralja Petra I, Rumenačke, Hajduk Veljkove i Cara Dušana. Gde izabrana firma za ovu studiju utvrdi da su uslovi za saobraćaj nepovoljni po pešake, trebalo bi da predloži rešenje u vidu izmena aktuelnih signalnih planova, kao i druge mere koje bi dovele do boljih uslova za pešački saobraćaj.

Podsetimo, analiza u okviru Smart plana Novog Sada pokazala je da svi učesnici u saobraćaju u Novom Sadu žive u gorim uslovima - javni prevoz sve je manje udoban, pešaci i biciklisti zagušeni su automobilskim saobraćajem, dok vozači nemaju dovoljno parking mesta, naročito u centru grada. Detalje čitajte OVDE.
Autor: Gorica Nikolin - Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Duja, Zex021, Blavak, Djordje Cvarkov, Eldarion, neobuscitta

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 okt 2018 18:30 #507

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 200
  • Primljenih Zahvalnica: 469
  • Karma: 0
kasko napisao/la:
Sve manje pešaka u Novom Sadu, saobraćaj se kroji po meri putničkih automobila

Položaj pešaka u Novom Sadu godinama je sve gori zahvaljujući saobraćajnim planovima, koji se kroje tako da idu u korist vozačima.

Sve manje pešaka u Novom Sadu, saobraćaj se kroji po meri putničkih automobila
Zbog toga i analiza rađena 2017. godine potvrđuje da je udeo pešaka u saobraćaju opao sa 48 na 40 odsto.

U odnosu na dužine pešačkih faza, vozači automobila imaju znatno veću prednost u kretanju i to na bitnim i intenzivnim saobraćajnicama, što dodatno demotiviše pešake da nastave s ovim vidom kretanja u saobraćaju, koji je najzdraviji, uz vožnju bicikla.

Ovo su shvatili i u Gradskoj upravi za saobraćaj, koja traži autore za studiju o radu pešačkih semafora u Novom Sadu.

"Primetno je da je na nekim signalisanim raskrsnicama U Novom Sadu, sa veoma velikim intenzitetom pešačkih tokova, dužina pešačkih faza kratka u odnosu na dužinu trajanja ciklusa i vozačkih faza. Iz tog razloga, veoma često su vremenski gubici pešačkih tokova nesrazmerno veliki u poređenju sa vremenskim gubicima vozila, pogotovo na nekim koridorima sa veoma intenzivnim pešačkim tokovima (Bulevar oslobođenja, Futoška ulica...) vreme putovanja pešačenjem se značajno povećava", navode u Upravi.

Do sada se saobraćaj projektovao tako da budu ispunjena očekivanja vozila, a pešačke faze, pogotovo na velikim raskrsnicama, projektuju se tek pošto se uradi sve da se izađe u susret automobilima. "Projektovanjem zaštićenih faza za vozila, što je veoma rasprostranjeno u poslednje vreme, raspoloživo vreme za pešačke tokove se dodatno ograničava, što dodatno utiče na povećanje vremena čekanja pešaka i pad nivoa usluge. Subjektivni osećaj o izgubljenom vremenu kod pešaka je dodatno pojačan u situacijama kada su izloženi nepovoljnim vremenskim prilikama (kiša, hladnoća, velika temperatura...)", napominju u dokumentaciji koju je, za potrebe nabavke, pripremila Uprava za saobraćaj.

Davanje apsolutne prednosti putničkim automobilima u odnosu na pešačke tokove nije u skladu sa principima održive mobilnosti, koja podrazumeva davanje prioriteta, ili bar ravnopravni tretman pešačkog saobraćaja i pešačenja na svim delovima ulične mreže sa saobraćajem vozila, pa i na pešačkim prelazima.

"Osnovni cilj projekta je da se na signalisanim raskrsnicama sa intenzivnim pešačkim saobraćajem analizira nivo usluge pešačkih tokova u vršnim časovima uz pomoć aplikativnih softvera i inženjerskih alata i daju predlozi rešenja koja će pozitivno uticati na poboljšanje nivoa usluge pešačkih tokova", poručuju u Upravi.

Analiziraće se stanje na bitnim raskrsnicama - duž Bulevara oslobođenja, Futoške ulice, Bulevara Mihajla Pupina, Narodnog fronta, Bulevara Cara Lazara, Bulevara Cara Dušana, Bulevara kralja Petra I, Rumenačke, Hajduk Veljkove i Cara Dušana. Gde izabrana firma za ovu studiju utvrdi da su uslovi za saobraćaj nepovoljni po pešake, trebalo bi da predloži rešenje u vidu izmena aktuelnih signalnih planova, kao i druge mere koje bi dovele do boljih uslova za pešački saobraćaj.

Podsetimo, analiza u okviru Smart plana Novog Sada pokazala je da svi učesnici u saobraćaju u Novom Sadu žive u gorim uslovima - javni prevoz sve je manje udoban, pešaci i biciklisti zagušeni su automobilskim saobraćajem, dok vozači nemaju dovoljno parking mesta, naročito u centru grada. Detalje čitajte OVDE.
Autor: Gorica Nikolin - Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

Podjednako sam i pešak i vozač i mislim da je ovo apsolutno netačno. Čak bi i povećao vremenski interval za vozila što bi dovelo do veće prohodnosti, manje zagađenja i buke.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Ljube

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 okt 2018 18:34 #508

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 475
  • Primljenih Zahvalnica: 1406
  • Karma: 14
Čisto da se nadovežem na tematiku, nisu samo pešaci u deficitu već i korisnici javnog prevoza. Za poređenje, dve slike. Obe su uslikane na liniji 8 u smeru ka Novom Naselju, kod sajma.

Na prvoj slici vidimo polazak u 19:10 sa Limana. Ovaj i sledeći (19:30) su vrlo popularni jer u centru postoje četiri velike škole (tri gimnazije i ekonomska) koje u isto vreme završavaju nastavu, a osmica je jedina linija koja učenike vozi ka Novoj Detelinari i jedna od dve koja ih vodi do Novog Naselja.


Druga slika je uslikana danas, polazak u 14:48 sa Limana. Napolju počinje karambol u saobraćaju, autobusi poluprazni. Ovo nije izuzetak, već je uveliko postalo pravilo.


Zaključak je da u javnom prevozu trenutno najviše obitavaju školarci i penzioneri, odnosno društvene kategorije koje nemaju para da kupe i najgoru krntiju. Ljudi koji rade slobodoumno koriste automobile i time prave zastoj i zagađuju vazduh. A nova garaža u centru će ih još više ohrabriti.

Prema tome, nikakva izmena pešačkih staza neće pomoći, već je stvaranje funkcionalnog javnog prevoza jedini odgovor na problem u ovoj kasabi.
Poslednja izmena: 23 okt 2018 18:35 od neobuscitta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, kasko, Duja, Brane, RM77, Zex021, Blavak, Ljube, Light, Djordje Cvarkov, Eldarion, mel, Istraživač

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 okt 2018 19:49 #509

  • Ljube
  • Ljube's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 154
  • Primljenih Zahvalnica: 513
  • Karma: 5
Ja bih izgradio velike besplatne parkinge na ulazima u grad (kod grasa, kod groblja, kod pivare, kod azotare, na miseluku itd. Napravio bih i jedan parking blize centru koji bi se naplacivao i sluzio u turisticke svrhe za autobuse i putnike namernike (npr potez radnicka, kej, cara lazara (izmestiti policijsku stanicu i ostaviti zelenilo)). Posle ovoga bih opasno podigao cenu za parkiranje u centru paralelno sa stvaranjem funkcionalnog javnog prevoza. Jedino tako moze da se resi problem koji NS ima. I da, obavezno uraditi reviziju semafora. Imam utisak da se godinama nije radila analiza glavnih gradskih saobracajnih arterija. Zeleni talas je odavno postala misaona imenica. U Beogradu to sasvim solidno funkcionise.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Duja, Zex021, Blavak

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2018 14:56 #510

  • Nicisy1
  • Nicisy1's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 580
  • Primljenih Zahvalnica: 1926
  • Karma: 46



nsuzivo
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, Billy, valjan

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2018 20:27 #511

  • Buck
  • Buck's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1084
  • Primljenih Zahvalnica: 2017
  • Karma: 86
Da li su to "one" kamere, što su kupljene od "one" firme, a koje u većini gradova gde su postavljene nemaju funkciju? "Burazerska" posla...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 18 dec 2018 20:46 #512

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 6262
  • Primljenih Zahvalnica: 22492
  • Karma: 188
Situacija od pre nekih dve nedelje u Narodnog fronta, blizu raskrsnice sa Balzakovom ( goo.gl/maps/foLRL1SVJdM2 ). Stajao sam na stajalištu i čekao bus. Dvojica starijih gospodina prilaze Opel Astri i vide da su zagrađeni na parkingu, te se okreću oko sebe da vide da li je u blizini vozač vozila koje ih je zagradilo. Iz pekare, koja se nalazi iza stajališta, a pored Idee, izlazi mlađi čovek (30-35 godina) i viče prema njima standardnu rečenicu: Samo minut, koju ponavlja obzirom da stariji ljudi, da li zbog godina ili saobraćaja ili svega zajedno ne čuju šta im govori. Kada je dobrano potrošio glas i vreme, starija gospoda su klimnula glavom i rešila da još malko porazgovaraju dok mlađi gospodin ne dođe i ne oslobodi put njihovom vozilu.



Smatrao sam ponašanje mladog čoveka bahatim i htedoh mu reći da ode do svog vozila i sačeka da stariji sugrađani isparkiraju svoje vozilo, a onda će i on moći da stane na to mesto i na miru pojede svoj doručak. Nedugo zatim izlazi taj mladi kreten sve sa detetom od oko 5-6 godina i preko svih traka pretrčava izuzetno prometnu ulicu.





Uleću u auto, sve sa onim što su kupili u pekari i odlaze. Ovaj mamlaz nije prvi neodgovorni roditelj koga sam video, nažalost sve ih je više. Šta se to sa ljudima dogodilo da im sopstveni životi, kao i životi njihovih, valjda najmilijih, uopšte nisu važni?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Buck, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, Light, valjan, Eldarion

Re:Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 18 dec 2018 21:45 #513

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4014
  • Primljenih Zahvalnica: 8274
  • Karma: 118
Pisao sam, svojevremeno, o zenama koje guraju kolica preko 6 traka B.Evrope i ocu sa detetom na pak tregeru bez ijednog svetla makar i reflektora po mrklom mraku koji radi isto.
Lenjost i zadrdost su pakao ove zemlje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 18 dec 2018 22:05 #514

  • RM77
  • RM77's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 120
  • Primljenih Zahvalnica: 137
  • Karma: 3
Ta strana Narodnog Fronta na potezu između dva semafora je u periodu otprilike u 14-15h kad se kupe deca iz obdaništa, bukvalno je čitava traka zauzeta desetinama kola. I naravno da nije nikad "minut".
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Marc

Re:Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 19 dec 2018 12:38 #515

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 3650
  • Primljenih Zahvalnica: 2297
  • Karma: 68
Ograda visoka 2m na razdelno ostrvo i rešen problem.
Problematičan je i Bulevar između Lutrije i Ž. stanice.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Brane, Blavak, Marc

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 04 jan 2019 17:54 #516

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 6262
  • Primljenih Zahvalnica: 22492
  • Karma: 188
Bahatima ne treba puno, ni vremenski, ni prostorno, niti bilo kako drugačije.

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, Duja, Zex021, Djordje Cvarkov, valjan, strika

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 04 jan 2019 19:14 #517

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4040
  • Primljenih Zahvalnica: 5187
  • Karma: 237
Možda nemaju novaca da plate parking. :naughty:
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 04 jan 2019 19:56 #518

  • dimke1983
  • dimke1983's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 22
  • Primljenih Zahvalnica: 125
  • Karma: 0
Ono kad komsije istresaju ostatak kafe kroz prozor ili terasu

Послато са 5044Y уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, Zex021, Blavak, valjan

Re:RE: Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 04 jan 2019 21:54 #519

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4014
  • Primljenih Zahvalnica: 8274
  • Karma: 118
Blavak napisao/la:
Bahatima ne treba puno, ni vremenski, ni prostorno, niti bilo kako drugačije.

Bahati su, jer sistem ne funkcioniše. Inače bi bili bečki djaci.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Brane

Re:RE: Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 05 jan 2019 18:07 #520

  • Duja
  • Duja's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 573
  • Primljenih Zahvalnica: 906
  • Karma: 33
kasko napisao/la:
Blavak napisao/la:
Bahatima ne treba puno, ni vremenski, ni prostorno, niti bilo kako drugačije.
Bahati su, jer sistem ne funkcioniše. Inače bi bili bečki djaci.
Novosadska policija ulaže snažan demanti:

Svaki dobar projekat može da se oskrnavi pri izvođenju.
Nijedan loš projekat ne može da popravi pri izvođenju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kasko, Zex021, sasar, Blavak, valjan
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru