Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura...

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 05 okt 2011 12:55 #1

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 715
  • Karma: 50
... Novosađana!

Zamislio sam ovu temu kao mesto na kome ćemo, pre svega, diskutovati uopšteno o saobraćajnoj kulturi novosađana. Pri tome ne mislim da treba da govorimo i da navodimo samo loše primere, jer toga će svakako biti puno, nego i da se potrudimo da nešto i istražimo, naučimo, sugerišemo jedni drugima, a što da ne i utičemo na poboljšanje te, veoma važne, oblasti. Imao sam čak i ideju, poučen iskustvima iz inostranstva, i da pokušam da kontaktiram i gradske vlasti sa željom da se pokrene ozbiljna akcija u cilju poboljšanja saobraćajne kuluture...

Ova ideja kuva u meni već dugi niz godina a usled jedne situacije odlučio sam da pokušam da pronađem odgovore ili da dam neke ideje. Prosto, nerviram se zbog činjenice da i pored svih pisanih pravila, naši ljudi koriste nepisana! Konkretno, ako hoćeš da se ponašaš po propisu ispadneš budala!

Pa, da krenemo recimo od kružnog okretanja u izvođenju novosađana!
Verovatno svi već znate da se radi o "motanju" odmah nakon završetka ostrva što vozaču vozila iza ostavlja mogućnost "ljubljenja" sa šoferkom ili "zakucavanja" na sred pešakog prelaza. Sa druge strane vozači koji isti manevar rade a slabijih su vozačkih sposobnosti "ostavljaju" točkove na samom ostrvu pa "ne stižu" da naprave polukrug,...
Dakle, kako se pravilno skreće polukružno na, recimo, raskrsnicama na bulevaru Oslobođenja?

Drugo, na primer, šta mislite o suludom "prestrojavanju" u sred raskrsnice prilikom skretanje u levo nekog drugog vozila?!
Sa druge strane zašto pobogu ljudi ne uključuju žmigavac do samog momenta skretanja?!

I tako dalje, hiljadu je tema ali ajde da krenemo polako pa ako bude išlo sve u dobrom pravcu nastavićemo dalje.

P.S. Inače imam 17 godina vozačkog iskustva a bilo bi dobro da se i drugi, ko želi naravno, izjasne o iskustvu čisto zbog kvaliteta diskusije.





P.S. Nadam se da je tema otvorena na pravom meste a ako nije neka neko prebaci na odgovarajuće mesto. Još uvek se navikavam i na vrstu foruma ali i na organizaciju tema.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 05 okt 2011 17:01 #2

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 741
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 5
Dobra ideja dobra tema ali takodje treba obratiti paznju i na pesake ucesnike u saobracaju koji su po mom misljenju bar 50% gori od samih vozaca.
Takodje da se ja pitam ja bih nekako drugacije resio to parkiranje uz bulevare..tj moze ali sa unutrasnje strane, a sa spoljnje gde se sad parkira stavio bi ograde ,dok bi semafore ukinuo u napravio pasarele ili podzemne prolaze.
Em bi sama bezbednost po svakog bila mnogo veca em bi se sam saobracaj brze odvijao tj dozvoljena brzina bi mogal biti i vise od 50kmh..recimo 70kmh.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 05 okt 2011 17:46 #3

  • tonyk
  • tonyk's Avatar
  • Van mreže
  • Moderator
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 561
  • Karma: 32
unutrašnja strana = ostrvo?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 05 okt 2011 18:34 #4

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 3776
  • Primljenih Zahvalnica: 2227
  • Karma: 108
znaju oni to, ali sto kaze ciga, nema se :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 05 okt 2011 20:04 #5

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 3570
  • Primljenih Zahvalnica: 2187
  • Karma: 70
Odlična tema! :okay:

Moje mišljenje je da je saobraćajna kultura u NS-u na zavidnom nivou. Npr. vožnja u BG-u (u kojem često boravim) je test izdržljivosti za živce, a posle toga vožnja u NS-u mu dođe kao šetnja u parku uz cvrkut ptica. :)

Mene u novosadskom saobraćaju najviše nervira tumačenje propisa od strane vozača... Npr. vožnja u levoj traci. Ima dosta vozača kojima treba objasniti da nema potrebe da voze 40km/h u levoj traci i time blokiraju saobraćaj. Razumem strah od radara i ograničenja, ali tom brzinom se vozi u desnoj traci. Sa druge strane, nerviraju me vozači besnih kola koji blicanjem zahtevaju od mene da se sklonim iz leve trake, kada vozim 80km/h (a ograničenje je 50), a sve to kada je prazan put. U tim slučajevima se ne sklanjam, jer ne blokiram saobraćaj, dotični ima potpunu slobodu da me bezbedno obiđe, a blica i traži od mene da se sklonim čisto radi kurčenja. :)

Takođe, nerviraju me verbalni dueli u saobraćaju. Dosta puta sam se nastavljao sa vozačima i shvatio da je to igranka bez prestanka... Ja se npr. ne derem i ne pokazujem srednji prst, osim ako ne planiram nastavak toga. To takođe može biti vrlo opasno. Sećam se primera od pretprošle zime, kada je na putu između Sajlova i Veternika došlo do potezanja pištolja i to samo zbog "je*em ti mamu!" kroz prozor automobila...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 05 okt 2011 20:14 #6

  • inactive_account
  • inactive_account's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 260
  • Primljenih Zahvalnica: 70
  • Karma: 7
FUTOG napisao/la:
Sećam se primera od pretprošle zime, kada je na putu između Sajlova i Veternika došlo do potezanja pištolja i to samo zbog "je*em ti mamu!" kroz prozor automobila...

Obozavam pravce Veternik-Sajlovo, Veternik- Šarengrad, Veternik-Liman (nasipom) i verujem da ih ima još gomila po gradu... To su poznate rute za pijane, drogirane, tehnički neispravne, neregistrovane, bez položenog ispita itd. jer na tim pravcima nikada nema saobraćajaca a povezuju mesto sa gradom :bash:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 05 okt 2011 20:16 #7

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 3570
  • Primljenih Zahvalnica: 2187
  • Karma: 70
albukerkins napisao/la:
Obozavam pravce Veternik-Sajlovo, Veternik- Šarengrad, Veternik-Liman (nasipom) i verujem da ih ima još gomila po gradu... To su poznate rute za pijane, drogirane, tehnički neispravne, neregistrovane, bez položenog ispita itd. jer na tim pravcima nikada nema saobraćajaca a povezuju mesto sa gradom :bash:

I ja posle izlaska tuda idem kući. ;)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 09 okt 2011 09:25 #8

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 3570
  • Primljenih Zahvalnica: 2187
  • Karma: 70
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 28 okt 2011 20:40 #9

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4621
  • Primljenih Zahvalnica: 4782
  • Karma: 152
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 28 okt 2011 21:59 #10

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 741
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 5
Limanac..jako me nerviraju ovakve teme...a odgovorno tvrdim da su pesaci mnogo bezobrazniji u saobracaju!! I stvarno mi je muka kad se prica o ovoj temi...
Normalno je da ce uvek pesak stradati od auta ali UVEK se vozaci okrivljuju za tragediju..a ako vas ne mrzi pogledajte samo koliko puta ljudi prelaze na crveno ,da ne kazem koliko puta sa telefonom ..pretrcavaju put tamo gde nema zebre..
Svi idu logikom ee pa ne ide nista aj da predjemo..a sta bi bilo da i vozaci tako rade? I onda kad se desi neka frka uvek su vozaci krivi..
A povrh svega bih ukinuo one glupe pesacke prelaze na bulevarima bez semafora!
Dakle umesto da se ubrza saobracaj ti morad da kocis tamo jer nikad ne znas dal ce neki retard da krene preko ulice u smislu ,koci ko te j... ,i naravno ti si kriv ako ga udaris/pregazis..
Nisu KAZNE resenje za problem neko SPRECAVANJE nastajanja problema,a ranije sam pisao vec kako sve to moze lako da se resi.
Ali naravno da je "nekima" lakse da peljese narod nego da u stvari urade nesto korisno.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 29 okt 2011 08:53 #11

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 3805
  • Primljenih Zahvalnica: 4683
  • Karma: 225
kimi napisao/la:
Limanac..jako me nerviraju ovakve teme...a odgovorno tvrdim da su pesaci mnogo bezobrazniji u saobracaju!! I stvarno mi je muka kad se prica o ovoj temi...
Normalno je da ce uvek pesak stradati od auta ali UVEK se vozaci okrivljuju za tragediju..a ako vas ne mrzi pogledajte samo koliko puta ljudi prelaze na crveno ,da ne kazem koliko puta sa telefonom ..pretrcavaju put tamo gde nema zebre..
Svi idu logikom ee pa ne ide nista aj da predjemo..a sta bi bilo da i vozaci tako rade? I onda kad se desi neka frka uvek su vozaci krivi..
A povrh svega bih ukinuo one glupe pesacke prelaze na bulevarima bez semafora!
Dakle umesto da se ubrza saobracaj ti morad da kocis tamo jer nikad ne znas dal ce neki retard da krene preko ulice u smislu ,koci ko te j... ,i naravno ti si kriv ako ga udaris/pregazis..
Nisu KAZNE resenje za problem neko SPRECAVANJE nastajanja problema,a ranije sam pisao vec kako sve to moze lako da se resi.
Ali naravno da je "nekima" lakse da peljese narod nego da u stvari urade nesto korisno.

Na tvoju žalost, u okolini centra se ne planira nikakvo ubrzanje saobraćaja. Čak sve ide ka tome da se automobilski saobraćaj što više izbacuje iz centra. Napraviće više semafora, uskih jednosmernih ulica, proširiti pešačku zonu i jako naplaćivati parkinge upravo da bi se automobilski saobraćaj isterao iz centra i okoline. To podrazumeva na neki način i bulevar Oslobođenja, koji je već jako opterećen u nekim potezima. Ti pešački prelazi o kojima pričaš ako ne postanu podzemni prolazi i pasarele, mogu da dobiju i semafor...
Ide se ka gradu pešaka, pa onda biciklista, pa onda javnog prevoza, a automobili su poslednji na spisku, i čak, nepoželjni.

E sad, da pešaci ne poznaju propise i bahato se ponašaju, to je tačno. Tačno je da propise ne znaju ni biciklisti, a vozači automobila koji su obavezni da ih znaju ih se ne pridržavaju, i stalno nekud žure. Na koji tačno način može da se popravi saobraćajna kultura, ne znam.

Na kraju, ubrzanju saobraćaja možda može da se nada na bulevaru Evrope, i ulaznim i zaobilaznim pravcima...

Mislim da ovo zaslužuje i posebnu temu "Saobraćajna Kultura".
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 29 okt 2011 09:24 #12

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 715
  • Karma: 50
Ja sam i otvori temu o saobraćajnoj kuluturi upravo zbog ovakvih priča. Prosto zanima me i kako drugi ljudi gledaju na ovu temu... i zanimljivo je. Evo na primer kimi je svu krivicu svalio na pešake :lol:

Šalu na stranu istina je negde između ali nije poenta u tome ko je šta konkretno uradio ili pogrešio nego u tome kako čovek ili ljudi razmišljaju!Suština je u tome da je naš sistem vrednosti toliko pomeren da ljudi ne shvataju da ne treba odvajati pešake od vozača, ove od onih, nego treba učiniti sve da "zajednički život" bude cilj koji je svima u interesu.

Možda ovo može da ide i u odgovarajuću temu...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 10 nov 2011 12:43 #13

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4621
  • Primljenih Zahvalnica: 4782
  • Karma: 152
Parkiraju u desnoj traci i prave kolaps u saobraćaju
Desna kolovozna traka brojnim bahatim novosadskim vozačima služi kao mesto za parkiranje, čime prave ogromne gužve i kolaps u saobraćaju. Kako navode u „Parking servisu“, pauk svakog dana odnese i do 20 automobila koji su ovako nepropisno parkirani, ali bez obzira na to, ovo je i dalje česta pojava.

Duž Bulevara oslobođenja, Bulevara Mihajla Pupina, kao i Ulice Novosadskog sajma tokom celog dana može se videti više nepropisno parkiranih automobila u desnoj traci.

- Svakog jutra prolazim Ulicom Novosadskog sajma i preko puta zgrade „Aleksandar“ u desnoj traci redovno stoji čitava kolona parkiranih vozila. Nastaje pravi saobraćajni kolaps, svi su nervozni i trube im da sklone auto, ali njih to ne zanima. Oni koji idu desnom trakom moraju da čekaju i po nekoliko minuta kako bi ih zaobišli i uključili se u saobraćaj. Ista je situacija i na Bulevaru Mihajla Pupina, direktno preko puta „Bazara“, ali nikada nisam video nijednog saobraćajca kako im piše kaznu - kaže Novosađanin Bojan Radanović.

Na Bulevaru Jaše Tomića kod Autobuske stanice stanje je takođe alarmantno jer su duže cele desne trake neprestano parkirani taksisti koji ovde čekaju mušterije. Problemi sa vozačima koji se ovako bahato parkiraju postoje i u svim drugim delovima grada. Železnička ulica je često potpuno blokirana, a brojne male ulice na Detelinari često su zakrčene od automobila koji su parkirani sa obe strane kolovoza.

- Ovakvo bahato parkiranje jeste prilično česta pojava. Pauk služba uklanja ova vozila, ali su vlasnici uglavnom u blizini ili zaduže nekoga da im javi ako se pauk pojavi. Intervencije su po nalogu policije, a najčeće izlazimo na teren po dojavi vozača koji su zagrađeni ili ne mogu da prođu pored zaustavljenog vozila zbog preostale male širine saobraćajnice - kaže Jasna Kovčin, PR „Parking servisa“.

Kako dodaje, pauk u proseku svakog dana odnese dvadesetak automobila, ali je broj onih koji se parkiraju na kolovozu mnogo veći.

- Trošak uklanjanja vozila iznosi od 6.000 do 20.250 dinara, a prekršilac plaća i policijsku kaznu od 5.000 dinara za nepropisno parkiranje - kaže Kovčinova.


Saobraćajnoj inspekciji vezane ruke

Mladen Bašić, šef saobraćajne inspekcije, navodi da oni ne mogu ništa da urade po ovom pitanju jer je to nadležnost saobraćajne policije. “Prema Zakonu o bezbednosti o saobraćaju, inspekcija nema ingerencije da bilo šta radi po pitanju bahatog parkiranja na kolovozu. Znam da je policija jedno vreme veoma uspešno kažnjavala na Bulevaru oslobođenja”, kaže Bašić. Međutim, od saobraćajne policije juče nismo uspeli da dobijemo nikakav odgovor u vezi sa tim koliko i da li kažnjavaju bahate vozače.

www.24sata.rs/novi-sad/vesti/vest/parkir...obracaju/18628.phtml
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 10 nov 2011 13:14 #14

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3637
  • Primljenih Zahvalnica: 7400
  • Karma: 101
Postaviti kamere, postaviti obavestenje na svakih 10 metara da je zabranjeno parkiranje i da se momentalno kaznjava putem video nadzora i rokaj kazne!
Pa da vidis...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 10 nov 2011 13:33 #15

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 715
  • Karma: 50
Nije poenta u kaznama. Suština je u promeni svesti, načina razmišljanja, navika i tako dalje.
Kazne mogu da donesu prividne, kratkotrajne rezultate ali...
Nekada je "opravdano"/razumljivo određeno ponašanje koje nije u skladu sa propisima jer prosto ne postoji infrastruktura. Na primer lako je kažnjavati ali ako ne postoji dovoljan broj parking mesta ili je neodgovarajuća organizacija parkinga onda je problem negde drugde...
Da ne bih elaborirao svoje stavove sada, suština je da ljudi nauče šta je dobro za sve i zašto je to tako i onda politika kažnjavanja ima smisla.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 10 nov 2011 14:18 #16

  • Giške87
  • Giške87's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 20
  • Primljenih Zahvalnica: 23
  • Karma: 0
Preko puta zgade Aleksandar je neki kafic koji se bukvalno naslanja na desnu traku i bez izuzetka svaki put kada prodjem tuda stoji nova s klasa u desnoj traci odmah do kafica. Ocigledno se tu radi o nekom ko je iznad zakona, jer da se bilo ko od nas parkira tu pozdravio bi se odavno sa kolima. Ista situacija je i na Naselju, ispred kafica Dolce Vita gde uvek stoji kolona vozila. Bitno da su dosli sa paukom ispred moje zgrade i to nedeljom ujutru da nose vozila koja su parkirana na sirokom poplocanom delu, gde ima mesta i za pesake i za vozila, cak i za manji teniski turnir, ali parking servis je od svih mesta nasao tu da dize vozila, koja stanari parkiraju tu vec vise od 20 godina.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 10 nov 2011 17:52 #17

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 3805
  • Primljenih Zahvalnica: 4683
  • Karma: 225
Ne radi se ni o broju parkinga.
U Novom Sadu ima tih ljudi koji svuda moraju da idu kolima, čak i kad im peške ne treba ni 10 minuta.
Tako da, slažem se da je u pitanju promena načina svesti, razmišljanja i navika, ali ka tome da se negde može ići i peške, biciklom ili javnim prevozom.
Koliko god parkinga da se napravi, i kako god da se organizuju, neće biti dovoljno. A ne treba nam grad u kome najbolje površine zauzimaju parkinzi.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 10 nov 2011 18:03 #18

  • tonyk
  • tonyk's Avatar
  • Van mreže
  • Moderator
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 561
  • Karma: 32
gde nađe 10. min.
pa ima ih i koji 200m idu kolima.

ipak, najgori su oni koji "parkiraju" na kolovozu blokirajući dva prazna parking mesta.
a ima ih
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 10 nov 2011 21:44 #19

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 595
  • Primljenih Zahvalnica: 749
  • Karma: 11
Od kako su krenuli policajci u civilu prelazim samo na zeleno. Ali mi ide na nerve kad se u gomilu nas koji prelazuimo zakuca neko kolima, zakoci na zebri i onda kao se nešto buni? Doško mi da jednog sa mislim krraljevačkom registracijom izvučem iz auta i išamaram jer je svirao i psovao neku ženu koja je sasvim regulartno prelazila prelaz na zeleno.
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 11 nov 2011 00:22 #20

  • Pinki
  • Pinki's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Festina lente
  • Poruka: 898
  • Primljenih Zahvalnica: 896
  • Karma: 57
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru