Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura...

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 22 nov 2011 10:59 #41

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4040
  • Primljenih Zahvalnica: 5186
  • Karma: 236
U Zrenjaninu funkcioniše zeleni talas kroz ceo grad već 15 godina. Ne znam šta ovi naši čekaju...
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 22 nov 2011 11:28 #42

  • tonyk
  • tonyk's Avatar
  • Van mreže
  • Moderator
  • Poruka: 877
  • Primljenih Zahvalnica: 598
  • Karma: 32
jel'?
dobro da si mi rekao, nisam primetio ;)

a opet u ZRu ima jedna bitna ulica koja ide kroz ceo grad, to i nije teško uskladiti ručno.
mada i tu se obavezno stoji, ako ne kod pijace, onda preko nadvožnjaka.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 22 nov 2011 11:51 #43

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4040
  • Primljenih Zahvalnica: 5186
  • Karma: 236
Ma Zrenjanin mi je uvek primer domaćeg zelenog talasa :)
Nije to teško ni kod nas, odrede se prioritetni pravci na kojima se prave zeleni talasi, a ostalo kako bude.

U Novom Sadu zapravo funkcioniše nešto drugo, a to je namerno usporavanje saobraćaja. Semafori su tako usklađeni da par semafora uzastopce zaustavi auto. Nije mi najjasnije zašto se to radi.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 22 nov 2011 17:47 #44

  • hfusion
  • hfusion's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 47
  • Primljenih Zahvalnica: 54
  • Karma: 6
Ne znam da li ima veze sa ovim, ali jutros su raskopali čitav bulevar Evrope (zemljani deo) od Kornelija Stankovića do Futoške i postavljali su neke kablove - pretpostavljam da je optika, ali nisam mogao da vidim iz kola.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2011 02:30 #45

  • SSJ5
  • SSJ5's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2993
  • Primljenih Zahvalnica: 1672
  • Karma: 36
hfusion napisao/la:
Ne znam da li ima veze sa ovim, ali jutros su raskopali čitav bulevar Evrope (zemljani deo) od Kornelija Stankovića do Futoške i postavljali su neke kablove - pretpostavljam da je optika, ali nisam mogao da vidim iz kola.
Ima raskopanih rovova otprilike na svakih dva metra. Idu u pravcu stambenih objekata a ne u pravcu semafora. Stvarno ne znam sta je u pitanju. Da nije neka kablovska?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2011 09:16 #46

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 3814
  • Primljenih Zahvalnica: 2241
  • Karma: 91
mozda SBB uvodi opticke kablove
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2011 13:50 #47

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 715
  • Karma: 50
Da podelim sa vama eto još jedan primer ove takozvane kulture ili nekulture ili prosto neznanja, ne znam ni ja kako da definišem.
Dakle, sveža situacija od pre neko veče. Raskrsnica kod limanske pijace u pravcu merkatora, traka za pravo, leva. Čovek kreće sporo, vozi sporo još od doma zdravlja na limanu, ne vozi brže od 40 km/h s tim da je tu brzinu dosigao tek negde u visini apoteke (znači na pola bulevara). U prvi mah mislim da čovek priča telefonom što obično neke vozače usporava međutim ne. Opet, ne želeći da mu ablendujem, obilazim ga i tako dalje pošto se bliži sledeća raskrsnica vozim iza prateći njegovu brzinu. Dva automobila nas obilaze, naravno sa desne strane od kojih jedan ide levo u šekspirovu a drugi staje na raskrsnici u desnu traku za pravo. Ja opet ne želeći da pred raskrsnicom menjam traku ostajem iza njega. On ponovo veoma polako kreće i u nivou pošte dostiže brzinu od tek nešto preko 40 km/h i ja rešavam da ga obiđem odnosno da promenim traku s obzirom da idem pravo a da se iz te desne ide i levo. U međuvremenu tri pešaka pretrčavaju ulicu kod merkatora na tri različita mesta, ja vidim da su daleko i da nema potrebe da menjam brzinu a išao sam ne više od 60 km/h s tim što smanjujem brzinu zbog semafora.
Na svu ovu muku čovek staje pored mene, krajičkom oka vidim da nešto govori ali kao sebi u bradu, opet pomislim da govori možda na spikerfon. Međutim on gleda prema meni?! Otvaram prozor, on i dalje sebi u bradu, kažem mu da ga ne čujem i tek onda on otvara prozor i govori tiho :lol: . Posle trećeg puta shvatam da me pita da li sam video pešake i da li sam normalan :woohoo:

Od svega on je video da ja jurim prema pešacima!?

Suština ove priče nije da sada opletem po onima koji voze sporo (iako su oni, po meni veći problem od onih koji voze brzo) niti je cilj da opljujem one manje iskusne vozače nego da prosto ukažem na taj problem saobraćajne kulture koja definitivno mora da postoji... ali ona prosto nije ono što svako za sebe definiše da jeste nego ipak postoje neka pravila i propisi koje treba znati i poštovati.

Inače, ja za sebe smatram da sam savestan vozač. Puštam pešake na semaforu, ne prekoračujem bzinu po gradu osim ukoliko ne obilazim, menjam traku i slično. Imam čak i razumevanja za one sa tablicama drugih gradova a imam i obzira prema starijim vozačima, ženama jer i u mojoj porodici imam takve :lol: pa ne mogu da budem licemeran...

Ali mislim da je ovo bio najočigledniji primer malograđanskog i bezobzirnog ponašanja punog predrasuda i mnogo mi liči na one komentare na sajtu radia 021... gde su svi najpametniji i sve znaju a u stvari su ograničeni i ljuti na sebe...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2011 14:17 #48

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1092
  • Primljenih Zahvalnica: 517
  • Karma: 37
slazem se sa tobom u vecini ali to da su ljudi koji voze sporo veca opasnost od onih koji nekontrolisano jure po gradu smatram netacnim. mene takodje nerviraju oni koji sporo voze ili su nesigurni ali kad vidim da neka budala vozi 100, 120 po gradu to je za nepoverovati. na limanu u par ulica, npr. despota stefana, 1300 kaplara brzina je ogranicena na 30, 40. ima 2 ili 3 vrtica i jedna osnovna skola, odmah pored, ljudi tuda voze 90, 100. meni su par puta blicali na 60 da ubrzam?? :? ko je sad lud :blink:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2011 17:57 #49

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 715
  • Karma: 50
Pa dobro možda sam ja malo preterao kada sam rekao da su veći problem ali generalno jeste veliki problem kada neko učestvuje u saobraćaju ne obraćajući pažnju na dešavanja oko sebe a to u suštini rade oni koji voze polako (primer su oni koji usporavaju čekajući zeleno svetlo kao da su sami na svetu).
Nego ja uporno pokušavam da kažem nešto ali nikako da se "izrazim" kako treba preko tastature a to je da je veći problem u glavama ljudi nego u pravilima, propisima i kaznama, kada je saobraćajna kultura u pitanju.
Ovom čoveku od pre neki dan bilo je važnije da nekome "objasni" gde greši, uopšte ne gledajući i ne ocenjujući sebe.

Imao sam još jedan slučaj, sa taksijem koji skreće polukružno i gde on mene ubeđuje da je on u prednosti u odnosu na mene koji skrećem uslovno desno. To i nije neki problem da je on okrenuo polukružno kako treba a ne onako "novosadski" kada uhvati luk i odmah nakon ostrva zamota, pa čak i zadnjim točkom pređe preko ostrva. Čak je hteo i da se kladi :lol: da je u pravu :idea:

Zbog svih ovih "nepisanih lokalnih" pravila i apelujem da se na nivou grada napravi akcija...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2011 18:19 #50

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 3814
  • Primljenih Zahvalnica: 2241
  • Karma: 91
imao sam isti problem skrecem desno iz Strazilovske i neka baba okrece polukruzno i ona meni svira da se sklonim, i dernja se i pokazuje srednji prst, prostakluk
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2011 19:08 #51

  • Pinki
  • Pinki's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Festina lente
  • Poruka: 898
  • Primljenih Zahvalnica: 896
  • Karma: 57
Pripadnik napisao/la:
Imao sam još jedan slučaj, sa taksijem koji skreće polukružno i gde on mene ubeđuje da je on u prednosti u odnosu na mene koji skrećem uslovno desno. To i nije neki problem da je on okrenuo polukružno kako treba a ne onako "novosadski" kada uhvati luk i odmah nakon ostrva zamota, pa čak i zadnjim točkom pređe preko ostrva. Čak je hteo i da se kladi :lol: da je u pravu :idea:

Ako sam dobro shvatio situaciju, onda taksista i jeste imao prednost. :yes:

Znači ovako, ti imaš uslovno desno, a on iz poprečne ulice dolazi sa desne strane, pravi polukružni i vraća se u ulicu desno. E sad, ako ta poprečna ulica ima dve trake, on je dužan da pri ulasku u ulicu bude u najlevljoj traci (tj. to ostrva, ako ga ima). Ako ulica ima jednu traku, onda on ima prednost nad tobom iako mu ti dolaziš sa njegove desne strane, prosto zato što ti imaš uslovno a on ima zeleno svetlo na tom poprečnom pravcu.

U svakom slučaju, on pri polukružnom okretanju treba da izađe na raskrsnicu i na njoj napravi polukrug, a ne odmah nakon ostrva. Takođe, ako ima pešačkog prelaza, uvek mora da njega pređe, napravi polukrug i onda ga pređe u povratku.

Otprilike kao na ovim slikama iz knjige (nažalost nema tog konkretnog slučaja).



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2011 19:51 #52

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1092
  • Primljenih Zahvalnica: 517
  • Karma: 37
meni se ista situacija desila na bulevaru oslobodjenja kod merkatora. meni je uslovno desno u cara lazara a zeleno je taksisti koji radi polukruzno u cara i vraca se ka limanskoj pijaci.

jeste pinki sto ti kazes da on/oni imaju prednost jer je njemu/njima zeleno a meni uslovno zeleno, ali stvar je u tome tj. greska je njegova to sto kad se radi polukruzno kao sto pripadnik kaze, taksista je otisao skroz u spoljasnju traku, desnu nije ostao u srednjoj traci gde treba i da pocne okretanje i da se zavrsi dok je desna spoljanja traka dozvoljena i slobodna vozilima koji imaju skretanje u desno.

hmm sad kad procitam sta sam napisao ni sam sebe ne razumem :nuts:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2011 20:42 #53

  • Pinki
  • Pinki's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Festina lente
  • Poruka: 898
  • Primljenih Zahvalnica: 896
  • Karma: 57
Pa sad, nisam baš siguran da možeš da radiš polukružno okretanje iz srednje trake... :? ali zato sigurno možeš iz leve.

Pošto je Cara Lazara 2x3 trake, onda pri polukružnom okretanju iz leve odlazne dospevaš praktično u srednju povratnu traku, pa se onda prestrojiš u levu (po pravilu bi trebalo da izađeš skroooz na raskrsnicu, pa tamo napraviš polukružni i onda se vratiš u levu povratnu traku, ali... ko još to radi).

E sad, pošto ti recimo sa Bulevara skrećeš u Lazara, pri tome moraš da uđeš u tebi najdešnju traku (dakle kod stanice busa), pa da se zatim prestrojiš. Znači, onaj što ide polukružno zagazi u srednju (mada ne bi smeo) pa se vrati u levu, a ti iz desne se zatim prestrojiš u srednju.

Međutim, često se dešava da pri skretanju sa Bulevara vozači odmah kreću u srednju... što se ne sme. Tu onda ume da dođe do prepirki i jurnjave. :bash:

Poenta priče je da ni jedan ni drugi ne bi smeli odmah da uđu u srednju traku :silly:
Poslednja izmena: 23 nov 2011 20:44 od Pinki.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2011 21:03 #54

  • tonyk
  • tonyk's Avatar
  • Van mreže
  • Moderator
  • Poruka: 877
  • Primljenih Zahvalnica: 598
  • Karma: 32
ovde kod mene lepo ima traka za polukružno, i rešen problem ;)
mada neće još dugo.
ali ima na par mesta zabrana U-turna, i znak i farba (tj. i horizontalna i vertikalna signalizacija)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2011 22:19 #55

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1092
  • Primljenih Zahvalnica: 517
  • Karma: 37
nisam ja ni mislio da se polukruzno radi iz srednje :ohno: vec da se iz unutrasnje trake, leve ulazi u srednju sa druge strane. poenta je da kad vozac iz druge ulice ulazi u istu sa uslovnim zelenim ne smeta ovome koji pravi polukruzno ukoliko je kolosek sa tri ili vise traka jer svaki od vozaca ima svoju traku, ovaj sto polukruzno radi ulazi u srednju dok ovaj ulazi u spoljanju tj. desnu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 23 nov 2011 22:34 #56

  • Pinki
  • Pinki's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Festina lente
  • Poruka: 898
  • Primljenih Zahvalnica: 896
  • Karma: 57
Skontao sam sad šta si hteo da kažeš. Taj taksista je u stvari nakon polukružnog odmah otišao skroz desno. E pa, ne sme tako bez prethodnog pažljivog prestrojavanja, a naročito zato što si mu ti već sa desne strane.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 24 nov 2011 09:46 #57

  • Goxy
  • Goxy's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Nikad ne raspravljaj sa frizerom o politici.
  • Poruka: 218
  • Primljenih Zahvalnica: 46
  • Karma: 0
Pinki napisao/la:

E sad, pošto ti recimo sa Bulevara skrećeš u Lazara, pri tome moraš da uđeš u tebi najdešnju traku (dakle kod stanice busa), pa da se zatim prestrojiš. Znači, onaj što ide polukružno zagazi u srednju (mada ne bi smeo) pa se vrati u levu, a ti iz desne se zatim prestrojiš u srednju.

Pravilo je da kad radis polukruzno okretanje to uradis odmah nakon zavrsetka ostrva iz krajnje leve trake i ulazis u drugu traku od ostrva u ovom slucaju u srednju. E sad posto si uradio polukruzno na zeleno svetlo vozilo koje je proslo kroz uslovno zeleno je duzno da te propusti jer ono u osnovi ima crveno svetlo ali moze da prodje ako ispuni odredjene uslove (propustanje pesaka, biciklista, vozila koje prolaze na zeleno svetlo...) U ovom tvom slucaju slazem se da ti mozes da udjes u sebi najblizu traku bez da smetas taksisti jer on ulazi u srednju traku ali moras da uzmes u obzir i njegovu manevarsku sposobnost jer nemogu sva vozila da udju tacno u traku npr fiat linea nema teorije (manji kombi, mini bus...) a ti i dalje imas uslovno zeleno...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 24 nov 2011 12:38 #58

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 715
  • Karma: 50
(po pravilu bi trebalo da izađeš skroooz na raskrsnicu, pa tamo napraviš polukružni i onda se vratiš u levu povratnu traku, ali... ko još to radi).
Ovo je suština moje priče!
Ja ne znam šta je on hteo da uradi ulaskom u raskrsnicu... a drugo nisam siguran da li je baš na svim raskrsnicama i dozvoljeno polukružno okretanje? Čemu uopšte služi onaj iscrtani beli trougao posle ostrva?!
Niko ne zna šta ćeš ti da uradiš ako imaš levi žmigavac (pokazivač pravca :lol: ) uključen i nalaziš se u traci za skretanje levo. Čak je veći problem ovima koji se kreću iza vozila koje skreće polukružno jer to vozilo koje odmah nakon prolaska ostrva "zamota" za polukružno ostavlja ono sledeće vozilo na pešačkom prelazu ni krivog ni dužnog!?
Suština je da se obavljanje polukružnog ne radi kako treba i onda nema argumentaacije za raspravu. Druga je stvar što je ovde postalo normalno raditi to tako. I zato i mislim da samo jedna marketinško edukativna akcija jedino pomaže jer utiče na svest više nego kazne i slično.

P.S. Danas još jedna situacija :lol: ... gari od jodne banje maltene cinculira brzinu za semafor kod bolnice a uopšte ne primećuje da su iza njega dva ili tri automobila mogla da uđu u Cara Dušana uslovno levo!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 24 nov 2011 15:32 #59

  • tetris
  • tetris's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 234
  • Primljenih Zahvalnica: 535
  • Karma: 12
Pokukruzno je dozvoljeno na svakoj raskrsnici sem ako to znako nije zabranjeno. I naravno ako nije puna linija i slicno.
A taj "trougao" posle ostrva nema nikakvo zapravo znacenje, to je samo KAO produzetak ostrva.
A skoro svaki automobil je konstruisan da pri punom motanju u ovom slucaju levo, moze da udje u drugu traku od ostrva.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 28 nov 2011 19:21 #60

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5000
  • Primljenih Zahvalnica: 6301
  • Karma: 154
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: tetris
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru