Sve spremno za bušenje tunela na Fruškoj gori
Fruškogorski koridor, čija izgradnja je započeta u maju prošle godine, obuhvata 47,7 kilometara puta i izdeljena je na četiri deonice: prva je od petlje s auto-putem E75 do Paragova, druga je od Paragova do početka obilaznice oko Rume, treća od petlje kod Kaća do petlje na auto-putu E75, a četvrta je sama obilaznica oko Rume.
Foto: Dnevnik/ Slobodan Šušnjević
Najznačajniji deo tog projekta je tunel kroz Frušku goru, koji će ujedno biti i najduži u Srbiji, dok će izgradnja mosta između Petrovaradina i Kovilja i izmeštanje teretnog saobraćaja značajno uticati na kvalitet života Novosađana.
Reporteri „Dnevnika” juče su se uputili na sremsku stranu Novog Sada kako bi na licu mesta videli koliko su napredovali radovi na gradilištima Fruškogorskog koridora. Uprkos povoljnim vremenism prilikama nismo zatekli mnogo radnika na mestu gde će biti tunel „Iriški venac” i mosta između između Ratnog ostrva i Petrovaradina, ali to ne znači da se sa poslom stalo. Sve izgleda da je spremno da bušenje tunela počne.
U okviru pripremnih radova na petom mostu preko Dunava u toku je izgradnja poslednjih 100 metara pomoćnog čeličnog mosta koji će služiti za gradnju konstrukcije, kao i dva stuba, te će se Bačka i Srem ubrzo još jednom susresti na sredini Dunava.
Foto: Dnevnik/ Slobodan Šušnjević
Radove izvodi kineska kompanija „China Road and Bridge Corporation", a značaj projekta za Novi Sad, Irig i Rumu se ogleda u podatku da kroz tu deonicu prođe oko 900 kamiona i 10.000 vozila dnevno i spada u najopterećenije državne puteve u Srbiji. Kada projekat bude završen možda će najviše laknuti žiteljima Petrovaradina, Salajke i Partizanske ulice u Novom Sadu, kojima na stotine teretnjaka tutnji pred kućama. Most i koridor će služiti kao južna i istočna gradska obilaznica za teretni saobraćaj, dok će ostala vozila moći da koriste i most koji se gradi između Novog Sada i Sremske Kamenice, jer će se obilaznica oko Kamenice ukrštati s koridorom na Paragovu.
Most će izmeniti i saobraćajnu mapu Balkana i obezbediti brži i sigurniji protok ljudi i robe. Osim što će omogućiti vezu sa auto-putem Ruma–Šabac i brzom saobraćajnicom Šabac–Loznica, te time i vezu zapadne Srbije i BiH ka severu i istoku, Fruškogorski koridor će izlaziti i na sadašnji auto-put Beograd–Subotica, ali i na budući auto-put Novi Sad – Zrenjanin – Beograd.
Foto: Dnevnik/ Slobodan Šušnjević
Petlja kod Rume
Na petlji Ruma, gde će se autoput Ruma-Šabac ukrstiti sa postojećim autoputem E-75 radovi su u punom jeku, objavio je na društveniom mrežama direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić. Trenutno se gradi nasip.
Deonicom od Rume do Šapca, dužine 22,07 km, sa već izgrađenim mostom preko Save, Mačva i Srem dobijaju novu perspektivu, a brzom saobraćajnicom od Šapca do Loznice, dužine 54,58 km, ovaj kraj imaće bolju vezu sa Zapadnom Srbijom i Republikom Srpskom.
Osim mosta, jedan od najvažnijih i najupečatljivijih objekata na koridoru biće i tunel kroz Frušku goru u dužini od oko 3,5 kilometara. Prema proceni naših reportera utvrđivanje potpornog zida pred budućim tunelskim otvorom je završeno i urađene su pristupne saobraćajnice, a radilo se marljivo i sa iriške strane, te bi bušenje uskoro moglo da počne.
Foto: Dnevnik/ Slobodan Šušnjević
Teren je zahtevan, jer je bilo potrebno obuzdati fruškogorske padine i kosine, a kako je i ranije napomenuto, za izvođače radova bilo je važno da, pre nego što se počne s bušenjem tunela, priprema i stabilizaciija konstrukciije bude temeljno urađena, kako ne bi došlo do nepredviđenih problema tokom probijanja stene.
Prema planu ulaz u tunel biće na samom početku Iriškog venca, nedaleko od mesta gde se sada razdvajaju dva smera saobraćajnice. Uz glavni tunel, postojaće i dva pomoćna koja će služiti kao „put za bekstvo” pokvarenim kamionima, proširenja će se nalaziti na svakih 150 metara, prolazi za pešake na svakih 300 metara, a tunel će biti pokriven i kamerama, a njima će se upravljati iz kontrolnog centra u kom će se voditi pažnja i o zagađenju u tunelu. Rok za završetak svih radova na toj deonici je po ugovoru mart 2025. godine, ali izvođač radova „CRBC” obećao je da će nastojati da radove završi ranije.
Silvia Kovač
Foto: Dnevnik/ Slobodan Šušnjević
Foto: Dnevnik/ Slobodan Šušnjević
Izvor: Dnevnik