Aerodrom "Čenej" treba da povezuje Vojvodinu sa Ex-Yu poslovnim centrima
Pred odbornicima u Skupštini grada u petak će se naći Predlog odluke o izradi plana detaljne regulacije Aerodroma "Čenej".
Plan će obuhvatiti 148 hektara, a trebalo bi da gotov u roku od četiri meseca nakon usvajanja odluke o njegovoj izradi. Osim samog Aerodroma, plan će obuhvatiti i poljoprivredno zemljište, kao i deo Državnog puta "Horgoš - Beograd".
Kako se navodi u dokumentaciji, prostornim planom Republike Srbije od 2010. do 2020. godine utvrđena je mreža aerodroma, a u Novom Sadu je planiran potencijalni regionalni aerodrom. Trenutna situacija je takva da je aerodrom poljoprivredno-sportskog karaktera, te svojom travnom pistom i tehničkim karakteristima ne ispunjava uslove za odvijanje putničkog saobraćaja.
"Na aerodromu 'Čenej' planiraće se redovan linijski saobraćaj, saobraćaj niskobudžetnih avio kompanija, turistički čarter, radnički čarter letovi i avio-taksi letovi. Pored toga, zadržaće se i funkcije sportske i poljoprivredne avijacije. Regionalni saobraćaj planiran je da obezbedi povezivanje AP Vojvodine sa poslovnim centrima bivših jugoslovenskih republika i drugim okolnim zemljama", navodi se u dokumentaciji.
Kroz plan detaljne regulacije je predviđeno i poboljšanje saobraćajnice, proširenje kolovoza, izgradnja biciklističkih staza i trotoara, kako bi se stvorio bolji pristup Aerodromu "Čenej".
Podsetimo, anketa koju je nedavno sproveo 021.rs, a u kojoj je prikupljeno više od 5.000 glasova, pokazalo je da Novom Sadu najviše nedostaje komercijalni aerodrom.
Od 1956. godine Aerodrom koristi i održava Aeroklub "Novi Sad", jedan od najstarijih u Srbiji. Predsednik Aerokluba Dragoljub Samardžić rekao je ranije za 021.rs da su se prethodne uprave bavile izgradnjom piste od 2,5 kilometara što je bilo nerealno i nepotrebno, jer veliki avioni već sleću u Beogradu.
"Ukoliko Novosađani traže aerodrom onda sigurno da bi trebalo da ga i dobiju. Mi želimo da napravimo aerodrom koji će biti regionalnog značaja. To znači da putnici iz Vojvodine i Novog Sada ne moraju više da idu u Beograd da bi stigli do Istanbula, Soluna, Zagreba, Dubrovnika ili Banjaluke. Ako može Niš da posluje odlično, onda bi i Novi Sad, sa povoljnim cenama, mogao da ostvari dobar rezultat. U tom smislu, aerodrom jeste potreban građanima, ali moramo da se bavimo realnim temama, šta stvarno možemo da učinimo i kada. Aerodrom ne može da nikne već sutra, ali u nekoliko narednih godina je to potpuno realno očekivati. Naravno, tu je potrebna i pomoć države, eventualno stranih investitora, ali time bi trebalo da se bavi Vlada", poručio je Samardžić.
Dodajmo i da su u Aeroklubu "Novi Sad" započeli sa priprema da Novi Sad dobije međunarodni aerodrom za sletanje malih i sportsko-poslovnih aviona, a tu su i prostorije za carinu i pograničnu policiju.
Međutim, postoje i oni koji smatraju da komercijalni aerodrom u Novom Sadu neće biti funkcionalan, jer je, kako se tvrdi, izgubio bitku sa gradovima u regionu, ali i u Vojvodini. Više o planovima za Aerodrom "Čenej", i o tome da li su oni realni, čitajte OVDE.