Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Javni gradski i Taxi prevoz

Javni gradski i Taxi prevoz 16 nov 2018 22:08 #881

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Šta reći?! Bojim se samo trenutka kada će propasti pod na mestu vozača pa ostaviti vozilo bez kontrole na dovoljno dugo vreme.
SlanaBara napisao/la:
Već skoro mesec dana na petici voze dva zglobna autobusa (jedan celodnevno, a drugi u dve smene) od ukupno devet u špicu. Pretpostavljam da to ima veze sa promenom trase jedinice, koja je sad prilično daleko ljudima između Sentandrejskog i Temerinskog puta. Zato više njih sad bira peticu pa je jutros u 7 čak i zglobni autobus bio pun. Možda je to objašnjenje za solo osmici.
Na petici, kao i na devetki, se u špicevima uključe po dva zglobna. Nisam znao da su ostavili jednog da radi ceo dan, mada sam to baš i video pre neki dan oko 11 uveče i nisam mogao čudom da se načudim. Opet, jedan zglob u špicu gore-dole ne može i ne sme da figuriše na to da je osmica dnevno gubila po tri zglobna autobusa.

Sa druge strane, ove i prošle nedelje nisam video takve ispade na osmici. Pohvale, ako neko čita, a čini mi se da čitaju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 17 nov 2018 10:16 #882

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
JGSP je raspisao tender za remont karoserija Ikarbusa IK-201 iz 2005. godine gde će se menjati limovi i dotrajale cevi na kosturu vozila. U tenderskoj dokumentaciji ne piše koja je količina vozila, ali ih u voznom parku ima ukupno 20.
gspns.rs/dokumenti/tenderi/JN%20broj%201...rbarski%20radovi.pdf

Drago mi je da su odustali od radova u svojim pogonima. Pretpostavljam da će ih raditi sukcesivno i da će prvo ići vozila u najgorem stanju.

Nažalost, tenderom nije predviđena ugradnja klima uređaja, spuštanje poda na zadnjim vratima da bi se omogućio pristup hendikepiranim osobama i roditeljima sa kolicima, kao ni ugradnja modernijih LED displeja za prikaz broja linije i destinacije. Naravno, to bi povećalo cenu radova, ali bi sa druge strane imali "nova" vozila koja bi ispunjavala sve kriterijume koje javni prevoz mora da ispunjava.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Zex021, Blavak, Eldarion, Marc, volvob10maneobus790

Javni gradski i Taxi prevoz 17 nov 2018 18:36 #883

  • SlanaBara
  • SlanaBara's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 112
  • Primljenih Zahvalnica: 379
neobuscitta napisao/la:
kao ni ugradnja modernijih LED displeja za prikaz broja linije i destinacije.

Ako si mislio na spoljašnje displeje, ja se ne bih bunio da ostave stare jer se ovi novi stalno kvare. :lol: Čini mi se da na IK-201 dobro rade displeji, dok na ovim novim Ikarbusima ništa ne valjaju. Mislim da je od svega najgore što neće biti klime.

Ne znam šta bi sa nabavkama autobusa za ovu godinu. U Planu poslovanja su spominjani i solo i zglobni, a nigde tendera. Ne znam ni kud nestade elektronski sistem naplate. Trenutni sistem naplate je sramota za Novi Sad, a prilično utiče na čitav saobraćaj u gradu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 17 nov 2018 21:20 #884

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Da da, mislio sam na spoljašnje displeje. Tačno je da su FAZI i iTech izuzetno nepouzdani i nečitljivi, ali zato su Novatronic displeji na sasvim solidnom nivou. No međutim, sa navedenim atributima ide i cena, a pošto kod nas pali samo "najniža ponuđena cena" dobijamo displeje koji rade polovično, s obzirom na to da je Novatronic od ova tri najskuplji...

Problem sa aktuelnim displejima je što po danu umeju da budu gotovo nevidljivi, mahom zbog refleksije koju pravi staklo. S godinama taj stariji tip displeja (flip-dot LED) dobija daleko više mrtvih piksela nego LED, a tu treba uračunati i redovnost čišćenja i održavanja celog mehanizma. Inače, displeje na Ikarbusima iz 2005. kao i Neobusima iz 2005. i 2007. godine je proizveo češki BUSE. Displeje iste firme je Neobus ugrađivao i prilikom rekarosiranja vozila iz 1997/98. godine. Ćerka firma ovog proizvođača, Bustec, pojavila se u našem gradu i nose je svi Irisbus autobusi. :)

Kad smo kod displeja, ne znam tačan odnos ali mislim da su Novatronic i BUSE izjednačeni po prisustvu u voznom parku. Osim prethodno navedenih, u voznom parku JGSP je prisutan još jedan brend displeja - švedski Mobitec, koji se nalazi u šest gasnih Solarisa. :)

Što se tiče nabavke autobusa za ovu godinu, izbio je problem jer je ove godine raspisana samo jedna nabavka za sedam solo autobusa. Na tenderu je posao dobio Ikarbus, kao jedini ponuđač. Prema informacijama kojima raspolažem, te autobuse nikad nisu ni počeli da proizvode i verovatno neće. Očekuje se da će od 2019. godine fabriku preuzeti kineski Yinlong a sada se verovatno sprema sve da sudija svira kraj. Nadam se da Novi Sad neće nabaviti niti jedan autobus iz te varijante, s obzirom da ni najveća kineska imena autobuske industrije nisu u stanju da sklope pismeno vozilo, a kamo li no-name proizvođač poput navedenog Yinlonga. Naravno, nama će ta priča biti prodata kao fenomenalna strana investicija, osim ako se ne realizuje uopšte.
Poslednja izmena: 18 nov 2018 16:37 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Zex021, valjan, volvob10maneobus790

Javni gradski i Taxi prevoz 21 nov 2018 17:48 #885

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Eldarion napisao/la:
Kanda sam ovu izmenu propustio, jer vidim da se produžava do 19. novembra.


Ova izmena je ponovo produžena, do 15. decembra.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, valjan, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 22 nov 2018 12:36 #886

  • bili
  • bili's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 317
neobuscitta napisao/la:
Što se tiče nabavke autobusa za ovu godinu, izbio je problem jer je ove godine raspisana samo jedna nabavka za sedam solo autobusa. Na tenderu je posao dobio Ikarbus, kao jedini ponuđač. Prema informacijama kojima raspolažem, te autobuse nikad nisu ni počeli da proizvode i verovatno neće.

Nisu počeli da ih prave jer ugovor nikada nisu ni potpisali iako je GSP poslao ugovore na potpis. Krajem oktobra je Ikarbus vratio nepotpisane ugovore sa objašnjenjem da zbog privatizacije koja se očekuje 2019. nisu u mogućnosti da potpišu ugovor. Pre par dana je GSP i zvanično doneo odluku da se ova nabavka obustavlja.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 22 nov 2018 13:28 #887

  • gibanica
  • gibanica's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 165
  • Primljenih Zahvalnica: 620
bas me zanima oce da dobiju negativnu referencu :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 22 nov 2018 14:49 #888

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Sad je prava prilika da se napravi dil sa Van Hool autobusima.
Imaju pogon u Makedoniji, taman nisu daleko.

Odmah im se najavi da prave vozila po severnoameričkim specifikacijama, za prigradske autobuse obavezno nosači za bicikle, pa polako zamena voznog parka. :naughty:
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 22 nov 2018 15:20 #889

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Van Hool u Skoplju pravi samo turističke autobuse - CX seriju koja se izvozi u S.A.D. i EX seriju za evropsko tržište. Njihovi avangardni gradski autobusi (exqui.city) se prave u Koningshooiktu u Belgiji, i papreno su skupi. :)

Ja mislim da je ovo pravi povod da se krene sa uvozom polovnih autobusa mlađih od 2005. godišta. Uzimaju se isključivo niskopodni autobusi i time menjaju stara srednjepodna (750mm) i visokopodna (900 mm) vozila na linijama širom grada. Putnici bi u kratkom roku dobili kvalitetna klimatizovana vozila, dok bi osobe sa invaliditetom bile na dobitku jer bi se znatno pojačao udeo niskopodnih vozila u saobraćaju. Novosadski vozni park i dalje ima preko 100 srednjepodnih i visokopodnih vozila, a ona ispunjavaju Euro 1, 2 i 3 norme izduvnih gasova, u zavisnosti od godine proizvodnje. Euro 4 niskopodni polovnjaci bi na njihovom mestu bili odličan kratkoročni potez, koji bi bio uvertira za veće nabavke novih vozila.

Ne govorim o uvozu polovnih izrabljenih krševa, već o uvozu vozila u solidnom stanju koja bi, pre puštanja u saobraćaj, prošla pojačan tretman i bila spremna za rad u trajanju od najmanje deset godina. Takav tretman bi obezbedio pouzdanost vozila, poboljšao radne uslove vozačima javnog prevoza a putnicima dao prevoz koji bi konačno bio atraktivan i uredan.

Javni prevoznik BKV u Budimpešti već godinama radi slično i u kratkom roku je znatno poboljšao kvalitet prevoza. Ukoliko ste zainteresovani, mogu dodatno da razradim temu i na njihovom primeru pojasnim kroz kakav tretman bi polovnjaci trebalo da prođu da bi se obezbedio daleko kvalitetniji prevoz nego što sad imamo.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, Duja, Brane, Zex021, Direktor, Light, valjan, Eldarion, Gradjanin, Istraživač

Javni gradski i Taxi prevoz 22 nov 2018 15:49 #890

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Neće da škodi razrada, zanimljiva je ideja.
Ako te ne mrzi piši, mislim da neću biti jedini zainteresovan.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 24 nov 2018 16:27 #891

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Hvala na ohrabrenju i dosadašnjim zahvalnicama (prešao 1000)! :okay: Prethodna dva dana sam bio zauzet fakultetom i ličnim obavezama, pa nisam stigao ni da vidim vašu reakciju. U svakom slučaju izvinjavam se na čekanju i ispunjavam obećanje. :)

Dakle, prošli put sam pomenuo veliku nabavku polovnih vozila kao rešenje problema sa tekućim voznim parkom. Prvo da identifikujemo problem.

Ovako izgleda situacija na tržištu autobusa:
- Fabrika Ikarbus se zatvara i Srbija gubi proizvođača autobusa nakon 64 godine rada. Time se ujedno prekida i niz aktivne proizvodnje autobusa u našoj državi.
- Mercedes, Volvo, MAN i Scania autobusi su nama misaona imenica, najpre po ceni. Cena zglobnog Mercedesa je reda veličine 400.000 evra, dok su poslednji zglobni Ikarbusi koštali 185.000 evra.
- Čak ni IVECO (ex. Irisbus) i Solarisovi autobusi nisu u našem cenovnom rangu. U Rijeci su oba dala ponudu sa cenom od 390.000 evra po zglobnom autobusu. Primera radi, beogradski Solarisi su zglobni stajali oko 300 hiljada.
- Nama najbliža, iole ozbiljna, fabrika autobusa je SOR u Češkoj. Međutim, ne verujem da su oni zainteresovani da prodaju autobuse Novom Sadu u malim količinama. Njihove serije u Lasti broje najmanje po 50 vozila, i mislim da ih ukupno ima oko 200.
- Turski i beloruski proizvođači, sveprisutni u Beogradu, prave nekvalitetne autobuse. Osim što je njihov rok trajanja izuzetno mali, turska Temsa ima žestok problem sa autobusima - tri nova autobusa su za godinu dana imala slučaj nekontrolisanog rada motora, od kojih je poslednji završio u banderi na Slaviji i ostavio vozača sa šest preloma.
- Ikarbusova zamena je najverovatnije Yinlong. Ovo je jedan no-name brend, koji je po kvalitetu sigurno nekoliko svetlosnih godina i za našim Ikarbusom. Njihove prodaje su slabe čak i u matičnoj Kini, koja nešto i ne mari za kvalitet vozila.

Stanje voznog parka JGSP Novi Sad je sledeće:
- U voznom parku postoji 130 autobusa koji nemaju nikakav vid olakšanog pristupa hendikepiranih osoba, roditeljima sa decom i starijim osobama. Ova vozila čine otprilike polovinu voznog parka.
- Među njima je 110 vozila sa visinom poda od 900 milimetara, dok je preostalih 20 za stepenik niže te je pod na visini od 750 milimetara.
- Od tih 130 autobusa, 20 ispunjava Euro 1 normu, 70 Euro 2 i preostali ispuštaju izduvne gasove po Euro 3 standardu.
- Ukupno 70 od tih 130 autobusa je staro najmanje 20 godina. Sreća u nesreći je što su ti autobusi izuzetno pouzdani čak i po najgorim vremenskim uslovima, zahvaljujući principu štapa i kanapa.

Željeni efekti nabavke polovnih vozila:
- Znatno povećanje prisustva niskopodnih autobusa na svim gradskim i prigradskim linijama
- Povećan komfor putnika zahvaljujući klimatizovanim vozilama sa olakšanim pristupom svim putnicima
- Savremeniji i tehnološki napredniji vozni park
- Smanjena potrošnja goriva i jeftinije održavanje
- Čistiji vazduh i smanjen nivo buke u voznom parku

Neželjeni efekti nabavke polovnih vozila:
- Puštanje vozila u rad bez vizuelne unifikacije sa ostatkom voznog parka
- Kupovina žestoko izrabljenih ali jeftinih vozila koja će napraviti velike troškove održavanja
- Kupovina polovnjaka koji ne potiču od poznatih evropskih brendova (Volvo, MAN, Mercedes...)
- Stvaranje šarenila po pitanju marki i tipova vozila
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Buck, mrnjavi, Duja, Zex021, Blavak, Light, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 24 nov 2018 17:28 #892

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Pošto sam dao kraći uvod, odlučio sam da razbijem svoje izlaganje na dva posta, i da u ovom konačno opišem ono o čemu sam razmišljao.

Polovni autobusi iz Evrope na ulicama Budimpešte

Pre nego što započnem, hteo bih da napomenem da javni prevoz u Budimpešti čine tri prevoznika - BKV (državno preduzeće i nekadašnji solista), VT-ARRIVA i Volanbusz. Potonja dva u svom voznom parku broje ukupno preko 300 novih Mercedesa, kao i izvesnu količinu novih Volvo autobusa.

Ipak, prevoznik BKV nije krenuo od nule u glavnom gradu Mađarske, te broji izvesnu količinu Ikarusa (ne brkati sa zemunskim, ovo je odvojena fabrika) zaostalih iz socijalizma. Kao i sa našim autobusima, problem Ikarusa u Budimpešti je visok pod i velika emisija štetnih gasova i buke. Kako bi se što pre rešio ovih vozila (na žalost ljubitelja), BKV je krajem 2009. godine počeo sa nabavkom polovnih gradskih autobusa iz razvijenih evropskih zemalja.

Prva na redu je bila serija od 32 zglobna VanHool autobusa iz briselskog javnog prevoza, 2001. godište, dakle osam godina stari. Nažalost, BKV je odmah ispoljio jedan neželjeni efekat a to je što je odmah pustio u rad vozila, bez vizuelne unifikacije. Tako da su budimpeštanske ulice i dalje krasile boje prevoznika iz Brisela. Ipak, displeji su od početka bili kodirani.


Međutim, tada je BKV bio jedini prevoznik u ovom gradu, sve do 2013. godine, kada je otvorena matična organizacija za javni prevoz u ovom gradu - pod nazivom BKK. Otvoreno je tržište za još dva prevoznika, ali pod uslovom da svi autobusi nose iste boje i javno istaknut logo Budimpešte.


Ipak, sada polovnjaci ne smeju da izađu na liniju bez prethodnog tretmana. Ovo je uređeno tako da se autobusi odmah isporučuju u servis, gde se vozila spremaju za svoj novi život.

- Vozila se farbaju u kolor šemu BKK sa jasno istaknutim logom Budimpešte
- Limarija se sređuje, rade se potrebne popravke na mehaničkim sklopovima
- Sedišta se ponovo tapaciraju u dezen koji se vidi u svim autobusima u Budimpešti
- Ugrađuju se veliki informacioni monitori za ispis sledeće i narednih nekoliko stajališta
- Naravno, ugrađuje se sistem za praćenje vozila i naplatu karata

Ovako su berlinski Volvoi pretvoreni u budimpeštanske:



Ono što je bitno napomenuti jeste da polovna vozila ne saobraćaju na glavnim gradskim linijama. Umesto toga, ona se uglavnom koriste za linije na periferijama grada, dok je centar rezervisan za potpuno nove autobuse. Ovakvom merom Budimpešta ostavlja lepši utisak onima koji ne žive u njoj. Sa druge strane, ljudi na periferiji dobijaju daleko novija, pristupačnija, udobnija i pouzdanija vozila. :)

Da ne bih dužio, ovako izgleda istorija nabavke polovnih autobusa u Budimpešti. Sve informacije i fotografije potiču sa sajta HBweb.hu.
Tip vozilaKomadaPrethodni vlasnikGodina proizvodnjeGodina nabavkeStarost u vreme nabavke
VanHool AG300 - zglobni32Brisel200120098
VanHool A300 - solo13Nijmegen (NL)2000201212
Volvo 7700 - solo38Veldhoven (NL)200420128
Mercedes-Benz O530 Citaro - solo33Frankfurt, Salzburg2000 - 200320129 - 12
Volvo 7000A - zglobni25Ženeva2000201313
Solaris Urbino 10 III - midi3Antibes (FR)200620148
Mercedes-Benz O530 Citaro - solo11Franfkurt, Oslo200520138
VanHool newA330 GNV - solo36Dižon2006 - 200820146 - 8
Mercedes-Benz O530 Citaro - solo35Frankfurt2005201510
VanHool newA330 CNG - solo12Lozana2004201511
VanHool newAG300 - zglobni25Utrecht (NL)2005201510
Volvo 7000 - solo39Berlin20002015 - 201615 - 16
Mercedes-Benz O530 CNG - solo26Kalmar (S)2005201611
Volvo 7700A - zglobni5Ženeva2002 - 2004201612 - 14
Mercedes-Benz O530G Citaro - zglobni19Rijeka, Lugano (IT), Fribourg (CH)2000 - 20092017 - 20189 - 17
---UKUPNO---352PROSEK~10

Imajte na umu da je sve i jedno vozilo prošlo kroz tretman koji sam opisao iznad tabele.

Na ovom primeru se vidi da se pojedini gradovi na zapadu Evrope rešavaju svojih starih vozila nakon samo osam godina. Nakon nešto veće inicijalne investicije, mi na jugoistoku možemo dobiti pouzdana vozila koja će zadovoljavati naše potrebe barem još deset godina. Ova vozila se neretko mogu kupiti i za samo 50.000 evra, pa se uz poreze i carine kod nas može uvesti sasvim solidno vozilo, koje je spremno za rad uz minimalna ulaganja.

Ovakva vozila bi bila vrlo rado viđena u prigradskim naseljima Novog Sada, a što da ne i u samom gradu. Ako jedno vozilo košta prevoznika 70.000 evra, dobijaju se dva solidna polovnjaka po ceni novog Ikarbusa. Benefit koji polovni Mercedes pruža u odnosu na praistorijski Neobus/Ikarbus bio bio vidljiviji od Promenade u večernjim satima.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Buck, limanac, ranko su ns, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Zex021, sasar, Blavak, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, zlaja, Coa, volvob10maneobus790, Istraživač

Javni gradski i Taxi prevoz 28 nov 2018 15:36 #893

  • Ljube
  • Ljube's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 255
  • Primljenih Zahvalnica: 771
www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2018&mm=11&nav_id=1475094

Novosadski taksisti prvi će u Srbiji prevoziti decu u auto-sedištima
Zahvaljujući pilot projektu Centra za promociju bezbednosti saobraćaja, u Novom Sadu će od 15. decembra pojedini taksisti prvi početi da prevoze decu u bezbednim dečjim sedištima, saopštila je ta organizacija.

Centar za promociju bezbednosti saobraćaja je u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije, poklonio 20 auto-sedišta Novom Sadu, sa idejom da se podele zainteresovanim taksi udruženjima, a za sada se projektu pridružilo taksi udruženje "SOS".

"Novosađani će od 15. decembra imati mogućnost da pozovu SOS taxi, zatraže vozilo sa auto-sedištem i decu prevoze bezbedno. Pozivamo i ostala taksi udruženja da pokažu društvenu odgovornost i priključe se ovoj akciji", poručila je predstavnica Centra Marijana Jovanović.

Kako bi se podigla svest o bezbednosti dece u saobraćaju, Centar je organizovao i prvu Nacionalnu konferenciju o bezbednosti dece kao putnika, na kojoj je rečeno da je Nacionalnom strategijom Srbije za bezbednost saobraćaja predvidjeno da, nakon 2020. godine, nijedno dete ne strada u saobraćaju.

"Da bi se taj zahtevan cilj ispunio, potrebno je da se uključe sve relevantne ustanove koje mogu da utiču na smanjenje negativne statistike", rekla je Jovanović.

Dodala je da je neophodno raditi na podizanju svesti roditelja o korišćenju auto-sedišta, ali pokrenuti i pitanje o prevozu dece sa smetnjama u razvoju. Na ovom cilju trenutno radi i Gradska uprava za saobraćaj, koja na teritoriji Novog Sada sprovodi edukaciju 16 hiljada djaka u nižim razredima osnovne škole.

"Mi moramo obukom dece i roditelja podići svest društvu da bi se kroz pet ili deset godina ljudi ponašali najnormalnije u tom smislu, te da koriste sva moguća sredstva koja su obavezujuća da povećaju bezbednost u saobraćaju", poručio je član Gradskog veća za saobraćaj Aleksandar Kravić.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Blavak, Light, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 30 nov 2018 08:41 #894

  • SingDar
  • SingDar's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 23
  • Primljenih Zahvalnica: 51
Cele ove nedelje opet ima problema sa nepostovanjem reda voznja, i to bas u spicu. Ne realizuju se polasci, a oni koji se realizuju ne idu po redu voznje. Vozac mi kaze zvao ga dispecer da krene 4 min ranije. Vec na trecem stajalistu od okretnice ne moze da se udje od guzve, pa ljudi opet cekaju sledeci. Pricam konkretno za liniju 9 iz Petrovaradina. Cujem od kolege da je slicno i na liniji 8. To stvarno nije humano. Narocito sad kad dolazi zima. Jutros je bilo oko -5C.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021, Djordje Cvarkov, Eldarion, volvob10maneobus790

Javni gradski i Taxi prevoz 30 nov 2018 12:02 #895

  • zlaja
  • zlaja's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 34
  • Primljenih Zahvalnica: 200
Mogu da potvrdim za 8.
I ovako je na navedenoj liniji guzva (obicno idem izmedju 16 i 16 i 30 casova) a ovako je katastrofa. Od putika sam nacuo (pre 3 dana) da prethodna 8 nije dosla i da je zbog toga tolika guzva a ta situaciji se ponavlja vec tri dana.

Vrhunac je bio kada je kod SNP-a jedna starija zena u nameri da udje u prepun autobus stavila samo jednu nogu kako se vrata (najverovatnije zbog seznzora) ne bi mogla zatvoriti a "drama" se zavrsila tako sto je jedan gospodin uvidevsi da je starija zena istrajna u svojoj nameri izasao iz autobusa i ustupio mesto gospodji... Naravno starija gospodja insistirala i da sedne, jer u autobusu "ima" slobodnog mesta iako su joj ostali pokusavali objasniti da nema. To je ona situacija: "ima, nema, ima, ima, kako nema". Meni je cela ta situacija bila krajnje smesna, nije mi smetalo to sto se nalazim u prepunom autobusu i da ceo autobus stoji zbog jedne samozive osobe ali verujem da drugima nije bilo tako.

Sa moje strane (mozda i nisam u pravu) bilo bi zaista dobro da se u satima kada je jutarnji i popodnevni spic uvede pravilo da karte za panzionere ne vaze, tako bi obeshrabrili da se stariji ljudi vozikaju po najvecoj guzvi.
No verujem da se to ovde nece dogoditi a razlog je politicke prirode. Upravo su ti stariji ljudi najverniji glasaci (ne samo ove vec svake) aktuelne vlasti.

Takodje bih dodao da i 3 linija ima "rupu" u rasporedu a koliko sam nacuo od vozaca (no mislim da ga nisam bas najjasnije razumeo) pokvaren je autobus a i nema vozaca.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: neobuscitta

Javni gradski i Taxi prevoz 30 nov 2018 21:26 #896

  • SlanaBara
  • SlanaBara's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 112
  • Primljenih Zahvalnica: 379
U sredu se nije pojavio autobus na liniji 13 koji kreće u 13:00 iz kampusa. :lol: Čekao sam na Bulevaru Evrope preko puta Zoneda. Zvao sam i dispečera i šefa gradskog saobraćaja dva-tri puta. Naravno, niko se nije javio. Sreća da tad nisam išao na posao, ali sam se smrzao i razmlišljam da li sledeći put ići busom. JGSP već godinu-dve ne ispunjava ni minimum zahteva građana Novog Sada za prevozom (ne uspeva da realizuje ni već redukovan red vožnje), a kamoli da unapređuje uslugu (elektronski sistem naplate sa vremenskim kartama, vreme dolaska vozila na displejima i na telefonima, usklađivanje presedanja itd.). Rezultat ovoga je više automobila na ulicama, nedostatak parking mesta, parkiranje sa četiri žmigavca, gužva po gradu itd. Sve dok neko od nadležnih ne shvati koliko je važan javni prevoz, svi ćemo imati probleme (korisnici JGSP-a, vozači automobila, biciklisti pa i pešaci). Čak i da može da se napravi na stotine novih parkinga mesta (a u nekim delovima grada je i to nemoguće), ulice ne mogu više da se šire i prime više saobraćaja. Tu jedino pomaže javni prevoz uz biciklistički saobraćaj.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021, Djordje Cvarkov, Eldarion, neobuscitta, volvob10maneobus790

Javni gradski i Taxi prevoz 30 nov 2018 22:00 #897

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Solo autobusi su opet svakodnevnica na osmici. U proseku vidim dva dnevno, i to naravno u špicevima.

U vreme kada je red vožnje osakaćen do najgorih mera, kada autobusi po ceo dan idu prepuni, dešava se da dodatno autobusi ispadaju iz svojih polazaka, ili da umesto zglobnih teraju solo. Naravno, APTIV, LEAR, do nedavno Promenada i drugi ne osete ovo na svojoj koži.

Danas popodne niskopodni #895 na osmici. Koliko god voleo Neobus Cittu (što se vidi po mom nick-u), na osmici ipak nema šta da traži. Ova vozila su po pitanju kapaciteta među najgorim solašima u voznom parku, s obzirom da komponente niskopodne šasije zahtevaju visoke podeste između srednjih i zadnjih vrata, pa je tu izuzetno uzak prolaz. I ovakvo nešto ide umesto zgloba sa ~160-170 mesta.


Pre neki dan je bio i #835 na istoj liniji, niskoulazni Neobus 501G sa dvoja vrata - prigradski autobus.
Poslednja izmena: 30 nov 2018 22:01 od neobuscitta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 30 nov 2018 23:15 #898

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3505
  • Primljenih Zahvalnica: 2254
Danas oko 20h kod Futoske cekam autobus na one dve stanice. 10tak minuta nema nijednog. Idem peske kuci i posle jedno 15-20 minuta prolazi cetiri autobusa doslovce jedan za drugim i jos jedan veoma ubrzo potom.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Djordje Cvarkov

Re:RE: Javni gradski i Taxi prevoz 01 dec 2018 00:05 #899

  • Djordje Cvarkov
  • Djordje Cvarkov's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 360
  • Primljenih Zahvalnica: 1486
SlanaBara napisao/la:
U sredu se nije pojavio autobus na liniji 13 koji kreće u 13:00 iz kampusa.
Sat kasnije ista priča.

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
Pozdravite Vašu mamu
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 01 dec 2018 00:44 #900

  • SlanaBara
  • SlanaBara's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 112
  • Primljenih Zahvalnica: 379
Poseban problem je što je u pitanju aspirin linija sa intervalima 20-30 minuta. Prethodni polazak je bio u 12:30, a sledeći u 13:20, što je interval od 50 minuta u špicu na gradskoj liniji koja prolazi kroz gusto naseljene delove grada.

Čak i sa poštovanjem reda vožnje nejasna je svrha takve linije kad postoje alternatvne linije koje idu mnogo češće pa samim tim imaju i više putnika. Isto tako je glupo da se putnici sa Bulevara Evrope voze ka kampusu okolo kroz Miše Dimitrijevića. Treba Grbavica da ima javni prevoz, ali da to bude neki minibus na svakih desetak minuta prema Futoškoj pijaci i centru, a na drugu stranu, npr., ka Južnom Telepu (taman minibus i za uske telepske ulice).
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru