Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Javni gradski i Taxi prevoz

Javni gradski i Taxi prevoz 28 jun 2023 14:32 #1541

  • nemanja031
  • nemanja031's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 53
  • Primljenih Zahvalnica: 24
Šta se desilo sa jednim električnim busom, u garaži je i polomljen mu je zadnji levi prozor?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Јавни градски и такси превоз 28 jun 2023 14:35 #1542

  • vladulns
  • vladulns's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 634
  • Primljenih Zahvalnica: 2954
Novosadskim ulicama voze se tihi Solaris Urbino 12 Electric autobusi sa baterijom od 91 KWh koja se sa brzim punjačem možete dopuniti za svega 5 minuta.

Za razvoj jednog grada nije važan samo urbanizam, već i ekologija. Stoga nas je obradovala vest da su Novom Sadu počeli da saobraćaju autobusi koji su tihi i ne ispuštaju štetne gasove.

U pitanju je 10 autobusa Solaris Urbino 12 Electric kojima je javno gradsko saobraćajno preduzeće ovog meseca obogatilo svoj vozni park.

Kako piše specijalizovani portal Autobusi.net, modeli u kojima se od danas Novosađani voze imaju Solaris High Power baterije 91,2 kWh i vazdušno hlađeni centralni motor TSA TMF 35-28-4 snage 160 kW. Pantograf na krovu vozila pomoću kojeg se priključuje na brzi punjač marke Schunk.

Novi električni Urbino za Novi Sad nema klasične retrovizore, već sistem MirrorEye koji ih zamenjuje pomoću spoljašnjih kamera i monitora, što je još jedna tehnološka novina koja je tiče bezbednosti pešaka i biciklista, po kojima je Novi Sad poznat.

Solo vozila su potpuno niskopodna i klimatizovana, i imaju prostora za 80 putnika.

Punjenje baterije za 5 minuta

Vozila su garažirana u posebno izgrađenim „kućicama“ koja služi kao zaštita od požara. Na tim mestima se nalaze i spori „plug-in“ punjači snage 50 kW sa duplim „outputom“ za punjenje autobusa preko noći.

Brzi „Siemens“ punjači snage 600 kW kojima će se e-busevi dopunjavati preko pantografa na krovu su instalirani na okretnici na Novom naselju i na „potkovici“ ispred železničke stanice.

Brzi punjači mogu da napune bateriju autobusa za svega 5 minuta.

Tihi i ekološki
Prvo zapažanje je da su ovi autobusi veoma tihi – praktično bešumni. Jedino što se čuje kada ovakav autobus sa oznakama „100 electric bus“ prođe pored vas na linijama 2, 9, 11A i 11B jeste trenje guma.

Ovi autobusi ne zagađuju okolinu jer ne prave izduvne gasove što je dobro za Novi Sad. Naravno, postavlja se pitanje kako se pravi ta električna energija kojom se baterije pune ali to je već druga tema.

Investicija od 900 miliona dinara

Električni autobusi zajedno sa opremom za punjenje su plaćeni oko 900 miliona dinara iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

www.gradnja.rs/novi-sad-elektricni-autob...-urbino-12-electric/
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Yokai, Brane, Blavak, valjan, Чиле, TicaNs

Javni gradski i Taxi prevoz 29 jun 2023 07:29 #1543

  • plumber.ns
  • plumber.ns's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 116
  • Primljenih Zahvalnica: 197
Nemanja 031
Video sam ga prekjuče na uglu M. Miljanova i Kosovske, kosačica g. zelenila je izgleda prouzrokovala oštećenje na autobusu. Prolazio sam tuda neposredno posle događaja kada je stigla policija na l. mesta.
Ne volem...
AL TEBE VOLEM !
Poslednja izmena: 29 jun 2023 07:31 od plumber.ns.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 29 jun 2023 08:18 #1544

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3840
  • Primljenih Zahvalnica: 8976
Krasno, al je potrajala dugo bez ostecenja
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 29 jun 2023 09:56 #1545

  • Billy
  • Billy's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 767
  • Primljenih Zahvalnica: 1527
I ja sam juce bio uz jedan u Maksima Gorkog. Čudno se ponašao. Na onom visokom ležećem kod škole je usporio toliko upadljivo, kao da se plašio da će nešto oštetiti. Zatim je na semaforu na keju ostao iza mene, kao da nije ni krenuo, a ostalo je više nego dovoljno "zelenog"
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 29 jun 2023 12:02 #1546

  • nemanja031
  • nemanja031's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 53
  • Primljenih Zahvalnica: 24
Hvala ti na odgovoru, nadam se da nije oštećena i kamera.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 03 jul 2023 19:50 #1547

  • mlata
  • mlata's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Drugi su drugi-mi smo prvi
  • Poruka: 624
  • Primljenih Zahvalnica: 1024
Novi Sad kupio trećerazredne električne autobuse, otkriti okolnosti nabavke




n1info.rs/biznis/ssp-novi-sad-kupio-trec...i-okolnosti-nabavke/
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 03 jul 2023 20:04 #1548

  • nemanja031
  • nemanja031's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 53
  • Primljenih Zahvalnica: 24
www.solarisbus.com/en/press/novi-sad-to-...solaris-e-buses-1750 Ovde piše da su baterije 90kW sad koliko je to kilometara?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 03 jul 2023 20:51 #1549

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3505
  • Primljenih Zahvalnica: 2254
Ok, znaci verovatno su uzeli bateriju malog kapaciteta, i racunaju ok cekace pet-deset minuta da se dopuni i furaj :S Koliko vidim ovo je zaista mali kapacitet baterije za autobus. Znaci nije mator bus ili tako nesto, nego su samo jako skrtarili na bateriji.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Otis.Driftwood.Ressurected

Javni gradski i Taxi prevoz 04 jul 2023 02:39 #1550

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1372
  • Primljenih Zahvalnica: 2824
Yokai napisao/la:
Ok, znaci verovatno su uzeli bateriju malog kapaciteta, i racunaju ok cekace pet-deset minuta da se dopuni i furaj :S Koliko vidim ovo je zaista mali kapacitet baterije za autobus. Znaci nije mator bus ili tako nesto, nego su samo jako skrtarili na bateriji.

Koliko sam ja shvatio kao je bila njihova promocija ovi autobusi će biti garažirani u posebnim natkrivenim boksovima gde su spori „plug-in“ punjači za full punjenje autobusa preko noći. Dopunjavati,se preko krova brzim punjenjem na okretnicama na Novom naselju i na „železničkoj stanici. Što znači da kad stanu na okretnici će se dopunjavati, tako da će stalno biti dopunjeni za vožnju. Ako sam ja to dobro skapirao....
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Poslednja izmena: 04 jul 2023 02:40 od neusatz!.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Yokai

Javni gradski i Taxi prevoz 05 jul 2023 12:22 #1551

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
I time ce skracivati vek trajanja baterije rekao bih
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 05 jul 2023 12:31 #1552

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Za par godina autobusi će morati da vuku prikolicu s punjačem.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Blavak

Javni gradski i Taxi prevoz 05 jul 2023 14:20 #1553

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3505
  • Primljenih Zahvalnica: 2254
kasko napisao/la:
I time ce skracivati vek trajanja baterije rekao bih
Tako je, sacekace ih ta cena baterije jednom. Umesto da odmah plate lepo kvalitetnu bateriju :wallbash:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 06 jul 2023 18:39 #1554

  • nemanja031
  • nemanja031's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 53
  • Primljenih Zahvalnica: 24
Zašto novi busevi na idu više na liniji 2 i 9? Par puta sam video decu da se penju na punjač na Novom naselju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 26 jul 2023 11:26 #1555

  • vladulns
  • vladulns's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 634
  • Primljenih Zahvalnica: 2954
UPOZNAJTE: Solaris Urbino 12 Electric

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: valjan, TicaNs

Javni gradski i Taxi prevoz 26 jul 2023 11:56 #1556

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3840
  • Primljenih Zahvalnica: 8976
Da li neko moze da mi objasni zasto su ovi elektricni autobusi toliko bucni?
Ne osetim veliku razliku u buci sa regularnim autobusima a elektricna vozila su poznata po tome da nisu bucna.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 26 jul 2023 14:25 #1557

  • nemanja031
  • nemanja031's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 53
  • Primljenih Zahvalnica: 24
Nisam primetio to, ali bolje je pitanje kada će ponovo da ih vrate na 2 i 9, navodno je punjač na Naselju preblizu ivičnjaku i onda ih više ne puštaju na te linije već sam na 11.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 09 avg 2023 22:13 #1558

  • nemanja031
  • nemanja031's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 53
  • Primljenih Zahvalnica: 24
Postavili su display-e u za reklame u nekim busevima, danas video u bus 948 i 1085.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 21 avg 2023 17:47 #1559

  • vladulns
  • vladulns's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 634
  • Primljenih Zahvalnica: 2954
Након повећања плата у ЈГСП-у, које сада премашују и 1.000 евра месечно, све је мање возача који одлазе у Европску унију, а све их је више који се враћају из иностранства. Владимир Ердељан и Тихомир Томашев, вратили су се у ГСП из Немачке након што су пробали да живе од вожње аутобуса по европским друмовима, за европске газде.

Отишли су у Немачку, привучени идејом да ће тамо зарадити три пута више и успети да уштеде. Међутим,
"елдорадо" ком су се надали, није уследио. Осим што су животни трошкови били три пута већи, и што нису могли да зараде паре о којима су сањали, у Немачкој су радили три пута више него у Србији, по 290, а некад и по 330 сати месечно. Ердељан и Томашев истичу да их је у Србију вратила породица и ЈГСП, где је значајно повећана зарада и побољшани услови рада за возаче.

- У Немачкој су плате биле између две и три хиљаде евра, али је већина зараде одлазила на разне обавезне ставке. Заради се, али док платиш стан 1.300 евра, комуналије, утрошак за основне потребе и храну, пошаљеш нешто кући, нема шта да се уштеди - искрен је Владимир.

Брзи повратак

Владимир Ердељан истиче да би се целог живота кајао да није отишао да проба. Он је у мали град Еслинген поред Штутгарта отишао 2018. године, након 11 година рада у ЈГСП Нови Сад.

- Оног момента када сам видео да не могу са тадашњих 51.000 динара више да гурам, тражио сам алтернативу. Желео сам својој деци нешто да обезбедим, да се ишчупам из кредита, генерално, да ми материјално буде боље. Међутим, нисмо рачунали на одвојеност од породице и на крају сам закључио да није све у парама, поготово што су трошкови велики и не може много да се уштеди - рекао је Владимир, а са њим се сложио и Тихомир који је у Немачкој радио много краће од колеге, само два месеца, пре но што се вратио кући.

- Брзо сам схватио да то није за мене - казао је Тихомир.

У јануару и фебруару ове године основне нето плате свих возача у новосадском ГСП-у достигле су 105.000 динара, а са дежурствима и прековременим радом, плата достиже и 146.000 динара. Просечна плата механичара износи 97.401 динар, а са дежурствима и прековременим достиже 123.000 динара.

Већа плата и краћи рад

Ердељан и Томашев су деца ЈГСП-а, пошто су им очеви до пензије радили у предузећу, више од тридесет година.

- Отишао сам у Немачку као човек и примили су ме натраг као човека - истиче Ердељан који је, као и његов колега Томашев, по повратку у предузеће након неког времена поново добио уговор за стални радни однос.

- На основу тренутног стања могу слободно да кажем да као возач никад и нигде нећу имати овакав посао. Овде имамо своје радно време, одрадимо своју туражну таблицу и идемо кући - навео је Владимир и сложио се са Тихомиром да су задовољни садашњом платом возача с обзиром да је пре годину и по дана била значајно мања.

- Отхранио нас је и даље нас храни тај хлеб и не можемо да будемо нерадници, неколегијални, да не поштујемо предузеће - констатовали су повратници из иностранства у матично предузеће.

Директор ЈГСП „Нови Сад“ Иван Радојичић је разговарао са двојицом повратника, да сазна њихова искуства и нешто што је добро примени у свом предузећу, како би новосадски превозник могао додатно дa унапреди рад возача.

- Мени је веома значајна комуникација са запосленима. Сви морамо међусобно да разговарамо, да саслушамо једни друге, видимо да ли некога нешто мучи. Без сарадње и добрих односа не можемо напред - навео је Радојичић.

Смене дуге 12 сати


Кажу да се систем јавног превоза у Немачкој доста разликује од нашег, јер се њиме 50, 60 година уназад, поред државних баве и приватне компаније.

- Наш послодавац био је приватник. Смене су нам биле катастрофално дугачке, преко 12 сати. Пријем возила био је у 3:40, а у 4:00 часа ујутро већ су били на линији, пола сата раније него што је то код нас. Иако већина нас сматра како је код прецизних Немаца све тачно у минут, то баш и није тако. Могу слободно да кажем да је у односу на предузеће у коме сам радио, у Новом Саду бољи превоз у шпицевима, те да ми тада имамо чешће поласке. Тамо вам отправник у периоду гужви јави да возите без реда вожње док се не рашчисти - каже Ердељан.

Иако је радно време у Немачкој сменски дупло дуже истичу да су саобраћајна култура и култура путника на много вишем нивоу него код нас.

- У Немачкој грађани не критикују возаче. Свако ко је за време гужви и застоја ушао у аутобус поздравио ме је и питао како сам, да ли сам уморан. Нико није рекао „где си ти 45 минута“ - истичу наши саговорници.

www.dnevnik.rs/novi-sad/povecane-plate-v...ir-tomasev-napustili
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, valjan, Детелинарђанин, Чиле, TicaNs

Javni gradski i Taxi prevoz 09 okt 2023 12:38 #1560

  • nemanja031
  • nemanja031's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 53
  • Primljenih Zahvalnica: 24
Da li znate kome i kako prijaviti nepravilan rad NSMART aplikacije?
Poslednja izmena: 09 okt 2023 12:39 od nemanja031.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru