Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Javni gradski i Taxi prevoz

Javni gradski i Taxi prevoz 29 sep 2022 14:48 #1401

  • Gari
  • Gari's Avatar
  • Na mreži
  • Majstor
  • Poruka: 111
  • Primljenih Zahvalnica: 190
Hoću da se napijem, al' nemam s kim.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 29 sep 2022 20:05 #1402

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 647
  • Primljenih Zahvalnica: 651
Koliko studija treba da prođe da se sete da imamo žute trake, samo treba da ih oslobodimo od sva četiri?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, Gari, Djordje Cvarkov, valjan

Javni gradski i Taxi prevoz 30 sep 2022 09:23 #1403

  • Nicisy1
  • Nicisy1's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 747
  • Primljenih Zahvalnica: 2920
"Трамвајем брзим бусом у 21. век"
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 01 okt 2022 13:38 #1404

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Šta bi sa tramvajem? Odlaže se u beskonačnost.
Umesto da grad insistira na korišćenju pruga u zoni grada za prigradsku železnicu - one se čupaju kao pruga za Beočin, a da je obnovljena, stavljena pod struju, to bi omogućilo da se u cca 15-20 minuta usred špica stigne od Beočina do ž. stanice, sa sve stajanjem pored skretanja za Rakovac, Ledince, u Kamenici (možda i na dva mesta stajališe), Petrovaradinu i što da ne s novosadske strane železničkog mosta. Ali niko to nije ni pokušao, pa barem sa postojećim stajalištima/stanicama. Integrisati kartu u tarifnu uniju sa GRAS-om i to bi sigurno radilo posao. I na drugim pravcima ka Temerinu, Kaću, Budisavi do Titela, i kad pruga proradi do Kisača, a ka Futogu bi radilo, ali lošije jer je pruga baš nesretno nameštena u odnosu na mesto, jedino napraviti krak koji opslužuje Begeč, Čelarevo, Gložan i Palanku, ali to je već baš ozbiljan posao.
A u svim mestima do kojih ide prigradski voz, autobuski saobraćaj primarno organizovati tko da lokalne autobuske linije, umesto da prže sve do Novog Sada, voze redovno do stajališta ž.stanice u mestu (ponegde možda ima smisla nekoliko stajališta u razvučenim mestima) i sinhronizvoani su da stižu uvek oko 5 min pre prolasaka voza, i polaze 5-10 min posle prolaska voza. Kako bi bila integrisana tarifna zona ista karta bi važila za bus u gradu, voz i bus u mestu. Nije to ništa neuobičajeno svi veći gradovi po Evropi to imaju odavno. Tek poneka autobuska linija, sa vrlo proređenim intervalima bi išla direktno do NS, da pokrije one zone između mesta i Novog Sada koja su daleko od pruge. Tako da bi osnova brzog prevoza bio prigradski voz.
Jedino Kać ima smisla da vozi bus baš do grada, ali bi i tamo bi lokalna linija do stajališta bila bitnija sa čestim polascima prigradskog voza. I naravno lokalna železnica bi morala da bude tačna.
Nažalost grad nam nije najbolje namešten uz Dunav, ali čak i Dunav bi se na potezu Beočin - Sremski Karlovci dao iskorsititi za neku liniju, recimo Beočin - Futog - Sremski Karlovci - Liman 1 (kod đačkog igrališta) - Petrovaradin (Aqua Doria) - Centar (Doma vojske / M. Bajića) - eventualno jedno stajanje kod železničkog mosta (pogotovo akok bi bilo i ž. stajalište ispred mosta) - (Petrovaradin kod Rokova potoka, ali to je toliko daleko od naselja da nema smisla) - Sr. Karlovci. Naravno opet integrisano u tarifnu uniju, i tamo gde je naselje malo dalje upareno sa lokalnom bus linijom.
U špicevima kada je put uz Dunav i prolaz kroz Kamenicu i Petrovaradin zakrčen, ovo bi odlično radilo, pa makar kao linija koja saobraća samo u špicevima).
U Londonu kroz koji Temza vijuga, gomila ljudi putuje i tako, iako imaju odlične druge vidove transporta, jer je to vrlo često odličan način da se pređe u kvartove na drugoj strani reke.
Smart kartice za autobuse su zapravo - debilne, rade samo kao mesečne (godišnje). Zašto nisu pustili i mogućnost kartica koje se novčano dopunjavaju, a prevoz plaćen karticom je vremenski, dakle ne od ulaska do izlaska iz autobusa, nego da je karta vremenska (30 min i recimo 1h skuplja). To bi gomili ljudi učinilo prevoz atraktivnim, jer bi mogli da presedaju, jer sada ako prevoz koriste povremeno (pa nemaju mesečne), a na putanji od - do im treba dva-tri puta da promene liniju, i svaki put da kupe kartu je besmisleno. I sigurno će se odlučiti za auto ili taksi - dakle još auta i gužve u ionako kritično pretrpanim ulicama. Da su smart kartice i novčane, onda bi mogli da obezbede i dnevnu kartu na taj način. Kao da živimo u 70-im godinama prošlog veka, a ne sa smart karticama. Beograd je ugovorio sa Master Card-om, tako da vam i obična platna kartica kupuje vremensku kartu koju samo naknadno pri svakom ulasku validirate, i ne skida vam dodatni novac sa kartice sve dok ne istekne tih 90 min.
Karte preko smart kartice (ili bilo koje platne kartice) bi morale biti ponuđene po sadašnjoj ili nekoj budućoj osnovnoj ceni, a papirne koje se kupuju kod vozača po nekoj recimo 50 ili 75% skupljoj, čime bi se destimulisalo kupovanje karata kod vozača koje ponekad ozbiljno usporava polazak sa stanice. A smart kartice bi se mogle kupovati u bilo kom kiosku i dopunjavati kao i sim kartice ili tagovi za autoput, na gomili mesta.
Ma ima načina i da se sadašnji sistem optimalno iskoristi, ali da nam treba neki vid masovnog prevoza (tramvaj) i prigradska železnica - treba.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, RM77, Gari, Mikins, valjan, mel, eegor84, saleamns, mileinc

Javni gradski i Taxi prevoz 29 nov 2022 11:07 #1405

  • vladulns
  • vladulns's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 622
  • Primljenih Zahvalnica: 2884
JGSP "Novi Sad" ima najviše autobusa na gas u Srbiji a uskoro STIŽU I NOVI NA ELEKTRIČNI POGON

U voznom parku JGSP "Novi Sad" trenutno se nalazi 113 autobusa na gasni pogon, a to je više od polovine operativnog voznog parka preduzeća. Autobusi na CNG pogon, odnosno na prirodni gas, ne prave buku i manje zagađuju okolinu a od početka sledeće godine Novosađane očekuju i novi električni autobusi.

- U prethodnom periodu preduzeće je uz pomoć Grada Novog Sada uspelo da kupi 100 ovakvih vozila sa pogonom na komprimovani prirodni gas koji ispunjavaju najviše ekološke standarde Euro 6. Tako u Novom Sadu saobraća najviše autobusa na gas, čak 113. Nabavkom novih autobusa smanjuju se troškovi goriva i rezervnih delova, a jedan broj starih vozila se rashoduje - rekli su iz JGSP "Novi Sad".

U martu ove godine, nakon uspešno završene javne nabavke, sa poljskom kompanijom "Solaris Bus & Coach" potpisan je ugovor za kupovinu 10 novih, niskopodnih i 12 metara dugih standardnih električnih autobusa sa pripadajućim stanicama za punjenje. Novi autobusi na električni pogon neće puštati štetne emisije u atmosferu i obezbediće kvalitetnu vožnju zahvaljujući tihom i nesmetanom radu motora.

Autobusi na električni pogon će biti opremljeni kamerama unutar vozila i klima uređajima, koji su standard od koga JGSP ne odstupa. Takođe novi i moderni retrovizor Mirror Eye, odnosno set kamera koje zamenjuju konvencionalna spoljna ogledala (retrovizore) i prikazuju vozaču područje neposredno oko autobusa.

Isporuka ovih vozila i njihovo puštanje u saobraćaj očekuje se u prvoj polovini naredne godine a u planu je da električni autobusi saobraćaju kombinovano na gradskim linijama 2, 4, 8, 9, 11A i 11B.

Za vozače i mehaničare predviđene su obuke za nove tipove autobusa, od principa rada vozila do načina rukovanja i stila vožnje.

www.blic.rs/vesti/novi-sad/jgsp-novi-sad...zu-i-novi-na/dz7znrm
Poslednja izmena: 29 nov 2022 11:09 od vladulns. Razlog: greška u kucanju teksta
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Yokai, Blavak, valjan

Javni gradski i Taxi prevoz 29 nov 2022 12:06 #1406

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3839
  • Primljenih Zahvalnica: 8971
OD 246 vozila koje poseduje GSPNS (spisak na linku ispod) nabavka samo 10 elektricnih autobusa je zaista mizerna cifra i veoma spor proces.
Ajde i da koristim ovaj podatak da je 113 vozila na gasni pogon a to je vise od pola dakle minimum 226 vozila a samo 10 ce biti elektricni.
www.gspns.co.rs/dokumenti/tenderi/Spisak...ije%20osiguranja.pdf
Mi cemo ove elektricne autobuse nabavljati decenijama.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 29 nov 2022 12:40 #1407

  • SlanaBara
  • SlanaBara's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 112
  • Primljenih Zahvalnica: 379
Све је то бацање прашине у очи када су редови вожње потпуно осакаћени, а систем наплате карата и даље ужасан.

Некада су јаче линије у шпицевима саобраћале на 7-8 минута, ван шпицева на 10-12 минута, а увече на 15-20 минута, а сада, у граду у којем се повећава број становника, саобраћају ређе – у шпицу на 10-12 минута (једино осмица на 9-10 минута), ван шпицева на 15-20 минута и увече на 20-25 минута. Најбољи пример колико се срозао градски пример је двојка. Од линије на којој су зглобни аутобуси возили на 8-9 минута у шпицевима и на 11 минута ван шпицева (зимски ред вожње 2011) постала је соло линија на којој аутобуси у шпицу возе на 15 минута и ван шпица на 20 минута. Интервал као нека небитна приградска линија у Београду.

Посебна прича је систем наплате карата. Уводи се полако, а веома лоше (не мора увек кусо бити оно што је и брзо). Појединачне карте се и даље купују код возача готовином. Иако је нови систем савременији од претходног, издавање карте траје дуже. Све то успорава вожњу и читав систем јавног превоза чини изузетно спорим и неатрактивним за грађане. Да не спомињем да не постоје временске карте, постоји само дневна (која не важи 24 часа већ један календарски дан!), а недељну су укинули. У Београду за 89 динара можеш да се возиш 20 километара на други крај града или да одеш до града, обавиш неки краћи посао и вратиш се назад за 89 динара, а у Новом Саду те то кошта барем 130 дин., а 260 дин. ако мораш и да преседаш.

И онда се Новосађани чуде када се саобраћај у граду паралише. Не би се паралисао да је грађанима омогућена алтернатива аутомобилу, да се апеловало да се тих дана користи јавни превоз, да су линије појачане. Додуше, питање је да ли би имао ко да вози те аутобусе.

Јавни градски превоз је у овом граду последња рупа на свирали. Чак ни на овом форуму нема засебну тему већ је дели са такси превозом.
Poslednja izmena: 29 nov 2022 12:42 od SlanaBara.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, Duja, sandman, Brane, Blavak, Billy, Gari, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Teki, Istraživač, eegor84, mmirkovic, mileinc

Javni gradski i Taxi prevoz 12 dec 2022 11:34 #1408

  • Conecto
  • Conecto's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 80
  • Primljenih Zahvalnica: 419
Od 01.01.2023., vozna karta za gradsku zonu na trafikama će koštati 80 dinara, u autobusu kod vozača koštaće 130.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 12 dec 2022 12:05 #1409

  • mmirkovic
  • mmirkovic's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Рођени Новосађан
  • Poruka: 289
  • Primljenih Zahvalnica: 1005
Ништа, враћамо шверц полако назад.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 12 dec 2022 12:21 #1410

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3839
  • Primljenih Zahvalnica: 8971
Vau, to je poskupljenje od 100%
Genijalno.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 12 dec 2022 13:39 #1411

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 2330
Conecto napisao/la:
Od 01.01.2023., vozna karta za gradsku zonu na trafikama će koštati 80 dinara, u autobusu kod vozača koštaće 130.

Znači sad moj klinac kada krene negde sa drugarima treba da uhvati bus do najbliže trafike da bi kupio kartu za taj isti bus (poslednja trafika u ovom delu Telepa je zatvorena pre par godina, ima jedna na desetak minuta peške u Feješ Klare ili tri stanice busom i znam za još jednu na BPP, do nje treba 15ak minuta peške ili 5-6 minuta peške i dve stanice busom) ... How lovely...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 12 dec 2022 13:54 #1412

  • Conecto
  • Conecto's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 80
  • Primljenih Zahvalnica: 419
Ideja je smanjenje prodaje karata kod vozača da se ne bi usporavala vožnja. Ali nešto mi se čini da ovo neće tako lako funkcionisati, nema trafika koliko kladionica svuda pa sad da kažeš….
Ne mogu da verujem da oni u 21. veku u 2023. godini ne mogu da reše sistem naplate karata. Sramotno.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, Gari

Javni gradski i Taxi prevoz 12 dec 2022 14:03 #1413

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 647
  • Primljenih Zahvalnica: 651
Postoji li pripejd kartica koja može da se troši tako što se validira na uređaju u autobusu?
Npr, kupim nepersonalizovanu karticu, napunim je sa 10 karata i trošim u narednom periodu... kao busplus.

Ako tako nešto bude moguće, pogotovu na svakoj trafici, onda pozdravljam ovakvu odluku.

Skoro sam prisustvovao situaciji gde verovatno zbog loše konekcije, mobilnog neta, uređaju za prodaju karata kod vozača rade sporo, treba im pola minuta da izdaju kartu. To ih je toliko usporavalo da su rekli svida da uđu na srednja vrata pa usput tokom vožnje priđu i kupe kartu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 12 dec 2022 14:18 #1414

  • Conecto
  • Conecto's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 80
  • Primljenih Zahvalnica: 419
To je prevelika tehnologija za njih. :storm:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 12 dec 2022 15:03 #1415

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 647
  • Primljenih Zahvalnica: 651
ali karta kupljena na trafici mora nekako da se validira, inače će moći da se koristi neograničeno puta.
nadam se da nešto imaju u planu.
infrastrukturu imaju, taj sistem za validaciju karata ima mnogo više mogućnosti nego što se koristi (i za vremensku kartu npr).

ne bih rekao da je sistem za naplatu loš. Ono što je loše je sistem tarifa, to je iz 19 veka. Da bi sistem za naplatu mogao da se iskoristi u punijem potencijalu, tarifiranje mora da se prilagodi modernijem načinu korišćenja javnog prevoza...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 12 dec 2022 15:12 #1416

  • f4bles
  • f4bles's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 251
  • Primljenih Zahvalnica: 845
Conecto napisao/la:
Od 01.01.2023., vozna karta za gradsku zonu na trafikama će koštati 80 dinara, u autobusu kod vozača koštaće 130.

Da li ima negde neko obaveštenje o ovome? Ja ne mogu ništa da nađem. Da li ovo znači da će da poskupi i mesečna karta?


Sent from my iPhone using Tapatalk
"He is born again! I feel him! The Dragon takes his first breath on the slopes of Dragonmount! He is coming! He is coming! Light help us! Light help the world! He lies in the snow and cries like the thunder! He burns like the sun!"
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Javni gradski i Taxi prevoz 13 dec 2022 13:46 #1417

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 2330
Ovo za cene karata i mene zanima, preneo sam ovaj info ženi, i ovi njeni na poslu krenuli već da preračunavaju putne troškove za januar i da traže zvaničnu potvrdu za ovo, a ja na mogu ništa da nađem na netu
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 14 dec 2022 08:46 #1418

  • Voldi
  • Voldi's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 214
  • Primljenih Zahvalnica: 133
Conecto napisao/la:
Od 01.01.2023., vozna karta za gradsku zonu na trafikama će koštati 80 dinara, u autobusu kod vozača koštaće 130.

Koji je izvor za ovu informaciju? Nigde nema ovakve vrste obaveštenja, sem na ovom forumu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 14 dec 2022 10:50 #1419

  • Teki
  • Teki's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 131
  • Primljenih Zahvalnica: 590
Писао сам данас мејл ГСП-у и питао следеће:
Da li postoji mogućnost izrade NSMART kartice, svejedno da li personalizovane ili ne, koja funkcioniše kao prepaid?

Ideja je da unapred kupim nekoliko vožnji i da ih onda na validatoru u vozilu "skidam", bez potrebe da uzimam kartu kod vozača i time usporavam vožnju. Mesečna karta mi se ne isplati, jer se ne vozim svaki dan gradskim prevozom.

Одговор, заправо два, сам добио изненађујуће брзо и гласе:
Услугу коју сте описали „ЈГСП Нови Сад „ Нови Сад планира у наредном периоду да понуди корисницима преко ЕЛЕКТРОНСКОГ НОВЧАНИКА. О почетку продаје електронског новчаника бићете обавештени путем средстава јавног информисања, као и на интернет страници предузећа.
Услугу коју сте описали планирамо ускоро да понудимо нашим путницима под називом ЕЛЕКТРОНСКИ НОВЧАНИК. Желимо да искористимо сва позитивна искуства везана за наплату градског превоза у другим локалним самоуправама у Србији и прилагодимо је потребама наших корисника. О почетку продаје овакве картице бићете обавештени путем средстава информисања, као и на интернет страници ЈГСП Нови Сад.

Остаје само да чекамо и да се надамо да ће бити реализовано ускоро.
Poslednja izmena: 14 dec 2022 10:56 od Teki.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, Duja, Blavak, Gari, valjan, mel, mmirkovic, Чиле, Cyb3r_Bull3t

Javni gradski i Taxi prevoz 15 dec 2022 11:41 #1420

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 782
  • Primljenih Zahvalnica: 1857
С обзиром да сарађују са ЈП Суботица-транс на увођењу система наплате, а поменуто предузеће има ту услугу, верујем да ће је ускоро бити и у Новом Саду иако је у старту требало да буде понуђена та услуга.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, Billy
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru