Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Tramvaj ili nesto slicno...

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 11:22 #401

  • Karlito
  • Karlito's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 13
  • Primljenih Zahvalnica: 27
Па трамвај има свој бизнис план, а највеће ефекте има управо на грађебинско земљиште и некретнине. У уређеним економијама, трамвајски лоби припада грађевинском лобију, а код нас, каубојштина :nuts: :suicide:
Udruzenje ljubitelja zeleznice
vozoljubitelji.blogspot.com/
ljubitelji.zeleznice @ gmail.com
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 11:43 #402

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
miki_NS napisao/la:
Pa eto da se preduzimljivo organizujemo u grupu građana "NS build", ili "Izgradimo NS" i osvojimo vlast u gradu :) :)
Isteramo projekte tramvaja (bar neku početnu fazu) i kolektora za prečišćavanje otpadnih voda (za koje se sigurno mogu povući sredstva iz predpristupnih fondova, zbog povećanja urbane mobilnosti i ekoloških pozitivnih efekata), revitalizaciju podgrađa tvrđave i barem pešačkog mosta na starim stubovima (ili i tu učačkati tram da lakše finansiramo) i od nas dosta. Ne obećavamo "ništa više" (kao da je ovo skromno :) ).

Ta ideja o grupi građana postoji već neko vreme, nadam se da ćemo tu formalnost završiti čim nađemo malo više slobodnog vremena. ;)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: SZPDNEVEN

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 13:31 #403

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Nemojmo shvatati lično uopštene opaske. Naravno da ima preduzimljivih ljudi.

Šta NS ima, hiljadu picerija i pekara i sve nude isto. One koje su višak propadaju. Čista matematika. Kad se i pojavi nešto drugačije obično je kopija nečega i to loša. Ako se nešto ne sruši samo od sebe, dobro je, ako proradi kad šutneš, dobro je, ružno, nema veze. Tako se kod nas razmišlja.
Društvo napred vuče samo inovacija i raznolikost. Rekao bih da je neangažovana rezerva ogromna. A možemo i da nastavimo po starom.
Ne drvi mi se više.

Protiv tramvaja sam jer mislim da je, zbog smene tehnologija, pogrešan trenutak, a ulaganje je veliko, strateškog tipa, znači dugoročno.
Bilo je dobrih ideja: destimulisanje saobraćaja u široj zoni centra, sistem garaža, bicikli, trotineti, skuteri, prigradska železnica, obilaznica, a u budućnosti neki gradski transportni sistem van nivoa asfalta.

U međuvremenu, dok sledimo gospodare, biće nas sve manje i manje.
Poslednja izmena: 09 jan 2016 13:32 od TurboMaximus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 13:33 #404

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Mislim da to nije realno. I za manje stvari (inicijative ZIG-u, poboljsavanje sajta, kartice za identifikaciju) smo se tesko organizovali ili nismo uspeli uopste (bez da upirem prstom u bilo koga). Ne kazem da je nemoguce, al treba vremena i volje i ozbiljnije posvecenosti i to ne od jednog vec od bar nekoliko forumasa.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 14:32 #405

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
^^
Uvek sam optimista i zato se nadam da će se glas naših forumaša još dalje čuti kad se budemo registrovali. sve što si nabrojao imaće pravog smisla tek kada budemo zvanično bili udruženje, grupa građana. Ne kažem da ćemo moći da menjamo i radimo sve što poželimo, ali će naša reč vredeti više. Vidim da ima članova koji razmišljaju u istom pravcu, svi koji budu hteli da pomognu i daju nove ideje biće dobrodošli. :cheers:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, SZPDNEVEN

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 14:52 #406

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Ja sam ipak realista :)

2 godine sam na forumu, i bio sam na 3 okupljanja do sada. Čuo sam raznih dobrih ideja o poboljšavanju sajta, o zajedničkom odlasku na gradilište Žeželjevog mosta i pravljenju izveštaja, evo sad i ova ideja ali u praksi se ništa od toga nije ostvarilo. Jedan zajednički izveštaj smo napravili letos na BE na moju incijativu. Kada sam zvao ljude da se priključe incijativama ZIG-u, 5 ljudi se javilo a trojica su iznosila konkretne predloge.

Hoću da kažem da je forum prilično pasivan, 15 članova od 600 daje zahvalnice od toga 10 postuje povremeno a manje od 5 postuje često ili daje slike i izveštaje sa gradilišta. Naravno sve ovo ima veze i sa stanjem na gradilištima kojih realno ima malo za grad veličine NS pa ne bi bilo ni moguće da nas 20 postuje izveštaje sa istih mesta. No to je druga tema.

Bilo kako bilo nadam se da će tvoj duh novajlija preovladati, mlad si, imaš pozitivan stav. želju i svakako da nam treba više takvih članova foruma :)
Poslednja izmena: 09 jan 2016 14:54 od Bogdus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 15:01 #407

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
Ne bih da se ova diskusija pretvori u ubeđivanje, nikad ne znaš dok ne probaš. Baš mislim da će stvar da živne na forumu kad počnemo nešto realnije da planiramo i realizujemo. Biće živahnije kad počnemo i ankete da postavljamo na sajt. U temi o Žeželju imamo nove članove koji potvrđuju da nas prate i neosporno je da nas prate i velike "zverke" po gradu, da sad ne nabrajam i ne ulazim u detalje.

Poslednja rečenica ohrabruje. B)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 15:06 #408

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
TurboMaximus napisao/la:
...
Protiv tramvaja sam jer mislim da je, zbog smene tehnologija, pogrešan trenutak, a ulaganje je veliko, strateškog tipa, znači dugoročno.
...

Pa u ovu smenu tehnologija baš ne verujem Ako se malo ozbiljnije prati trend, veliki broj gradova koji su se "modernistički" ratosiljali tramvaja sredinom 20. veka je u poslednjih 10-15 godina vratilo tramvaje (bilo u standardnoj varijanti ili pazeći d su striktno izolovani od ostalog saobraćaja, dakle kao LRT). U tu grupu gradova spada čak i London, koji upravo razmatra ozbiljnije proširenje mreže u južnim delovima grada. Među ostalim gradovima su Nica, Barselona, Sevilja, Valensija, Strazbur, Mančester, Edinburg, Atina... Čak i tradicionalno "automobilski" američki gradovi postepeno ponovo uvode LRT kao alternativu za preskupu gradnju metroa, kada se pokazuje da autobusi više nisu dovoljno dobro rešenje.
Zašto, iako je ulaganje mnogo veće, prosto je prevozni kapacitet veći, a ono što je za nas bitno, šinska vozila imaju mnogo duži radni vek nego drumska (rutinski uz održavanje, pa čak i neodržavanje kao u BG mogu da voze po 30-40 godina, a obično se na 20-tak godina prosto remontuju i modernizuju i vozi dalje).
Osim toga zbog korišćenja šina (ključna stvar je koeficijent otpora kretanju) tramvaj je energetski mnogo efikasniji i od autobusa, ali i od trolejbusa, koji zbog same tehnologije (gume na asfaltu) savlađuju višestruko veći otpor. Tako da je utrošena energija po prevezenom putniku mnogo bolja kod tramvaja.
Tramvaje kada vam zatreba možete da "uparite", i time ad-hoc povećate prevozni kapacitet. Autobuse, pa i baterijske ne možete. Autobus na baterije je OK, ali nije masovni prevoz, patiće od istih problema u saobraćaju koje sad imaju autobusi. Daleko od toga da je tramvaj idealan, ali je prosto mnogo bolji za podmirenje povećane tražnje nego druge opcije. Tramvaj i jeste zamišljen da se ukomponuje sa drugim vidovima soabraćaja, ali da obezbedi veći kapacitet ka centru grada. Tako da ipak treba malo proanalizirati trendove, npredak tehnologije se dobrim delom odnosi i na tramvaje, a ne na njihovo izbacivanje (niskopodnost, upotreba trofaznih asinhronih motora - IGBT konvertori istosmerne u trofaznu struju - sa odličnim karakteristikama obrtnog momenta, otpornošću na proklizavanje, rekuperaciono kočenje...). Neki gradovi su da bi u istorijskim centrima izbegli žice za napajanje zahtevali tramvaje koji određene trase prelaze sa spuštenim pantografima - vozeći na akumulatorima, pa je i to opcija. Prosto nam treba šinski prevoz zbog kapaciteta, što nezavisnije trase i pouzdanosti.
Poslednja izmena: 09 jan 2016 15:09 od miki_NS.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 15:56 #409

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
miki_NS napisao/la:
TurboMaximus napisao/la:
...
Protiv tramvaja sam jer mislim da je, zbog smene tehnologija, pogrešan trenutak, a ulaganje je veliko, strateškog tipa, znači dugoročno.
...

Pa u ovu smenu tehnologija baš ne verujem Ako se malo ozbiljnije prati trend, veliki broj gradova koji su se "modernistički" ratosiljali tramvaja sredinom 20. veka je u poslednjih 10-15 godina vratilo tramvaje (bilo u standardnoj varijanti ili pazeći d su striktno izolovani od ostalog saobraćaja, dakle kao LRT). U tu grupu gradova spada čak i London, koji upravo razmatra ozbiljnije proširenje mreže u južnim delovima grada. Među ostalim gradovima su Nica, Barselona, Sevilja, Valensija, Strazbur, Mančester, Edinburg, Atina... Čak i tradicionalno "automobilski" američki gradovi postepeno ponovo uvode LRT kao alternativu za preskupu gradnju metroa, kada se pokazuje da autobusi više nisu dovoljno dobro rešenje.
Zašto, iako je ulaganje mnogo veće, prosto je prevozni kapacitet veći, a ono što je za nas bitno, šinska vozila imaju mnogo duži radni vek nego drumska (rutinski uz održavanje, pa čak i neodržavanje kao u BG mogu da voze po 30-40 godina, a obično se na 20-tak godina prosto remontuju i modernizuju i vozi dalje).
Osim toga zbog korišćenja šina (ključna stvar je koeficijent otpora kretanju) tramvaj je energetski mnogo efikasniji i od autobusa, ali i od trolejbusa, koji zbog same tehnologije (gume na asfaltu) savlađuju višestruko veći otpor. Tako da je utrošena energija po prevezenom putniku mnogo bolja kod tramvaja.
Tramvaje kada vam zatreba možete da "uparite", i time ad-hoc povećate prevozni kapacitet. Autobuse, pa i baterijske ne možete. Autobus na baterije je OK, ali nije masovni prevoz, patiće od istih problema u saobraćaju koje sad imaju autobusi. Daleko od toga da je tramvaj idealan, ali je prosto mnogo bolji za podmirenje povećane tražnje nego druge opcije. Tramvaj i jeste zamišljen da se ukomponuje sa drugim vidovima soabraćaja, ali da obezbedi veći kapacitet ka centru grada. Tako da ipak treba malo proanalizirati trendove, npredak tehnologije se dobrim delom odnosi i na tramvaje, a ne na njihovo izbacivanje (niskopodnost, upotreba trofaznih asinhronih motora - IGBT konvertori istosmerne u trofaznu struju - sa odličnim karakteristikama obrtnog momenta, otpornošću na proklizavanje, rekuperaciono kočenje...). Neki gradovi su da bi u istorijskim centrima izbegli žice za napajanje zahtevali tramvaje koji određene trase prelaze sa spuštenim pantografima - vozeći na akumulatorima, pa je i to opcija. Prosto nam treba šinski prevoz zbog kapaciteta, što nezavisnije trase i pouzdanosti.

Crno bih i ja uradio, mada možda ne mislimo na isto. Ne vidim sličnost s planovima za tramvaj u NS.
Već sam pisao da verujem da redistribucija saobraćaja i izgradnja obilaznice i novog mosta može da da kvalitetniji rezultat.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 09 jan 2016 19:43 #410

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8410
  • Primljenih Zahvalnica: 35891
miki_NS napisao/la:
a ono što je za nas bitno, šinska vozila imaju mnogo duži radni vek nego drumska (rutinski uz održavanje, pa čak i neodržavanje kao u BG mogu da voze po 30-40 godina, a obično se na 20-tak godina prosto remontuju i modernizuju i vozi dalje).
U Bratislavi ih ima s kraja 60.-tih i početka 70.-tih godina prošlog veka. Neka vozila su u prvobitnom stanju, a većina je remontovana.
Tatra T3 u originalnom stanju vozi staru liniju 4


isti tip, samo modernizovana


ovde ih je više raznih

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 10 jan 2016 09:19 #411

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
k2 (zglobni), t3, i jedini noviji t5. Proletos sam na izlazu iz tram tunela ispod starog grada uhvatio i prvu isporučenu niskopodnu Škodu. Zanimljivo naručene su dve verzije - dvosmerna za novu liniju preko Dunava (odlučili su da skinu stari most i naprave na njegovom mestu novi ojačani samo za pešake, bicikle i tramvaje i time najveće naselje Petržalka uključe u tramvajsku mrežu, kako bi podigli prevozmi kapacitet na potrebni nivo, autobusnih linija je dosta, ali to prosto nije zadovoljavajuće rešenje. Projekat uklanjanja i ponovnog postavljanja mosta, kao i izgradne tram trase je koliko mi se čini 80% finansiran od eu - kao što rekoh oni su uvek spremni da finansiraju šinske sisteme transporta zbog ekologije i povećanja transportnih kapaciteta). Drugi su standardni jednosmerni za pojačanje voznog parka. Kako se nastavlja isporuka novi tramvaji su u saobraćaju od leta.
Inače i Segedin je koristeći sredstva Eu obnovio u potpunosti pruge u centru grada i izgradio još jednu novu tramvajsku trasu kroz naselja na severu grada. Na toj novoj ekstenziji mreže vozi i novouvedena linija 2. Na njoj su samo novi niskopodni tramvaji poljskog proizvođača Pesa. Mislim da je projekat rekonstrukcije dela stare mreže i dogradnje nove trase trajao oko 3 god. Istovremeno je obnovljena i trolejbuska mreža i nabavljeno i nešto novog voznog parka. Nakon što je ovo uspešno završeno u toku je razrada projekta za uvođenje prve tram- train linije u Mađarskoj kojom bi se gradska tram mreža u Segedinu preko železničke linije povezala sa planiranom LRT linijom u obližnjem Hódmezővásárhely, i time ga u potpunosti inkorporisala u urbani transport Segedina. Kako se nova linija 2 završava u blizini Rokuš stanice od nje će biti napravljen spoj na ž. prugu.
I dok se kod nas samo razglaba da li je šinski sistem dobar ili ne drugde se naveliko radi. Zato mi tapkamo u mestu i guramo sve veći broj autobusa u grad, a oni unapređuju svoje gradske prevozne sisteme. Tipičan primer - ni tri godine nakon završetka mosta na Adi sa pripremljenim šinskim koridorom na kome je u prvo vreme planirana tram linija nije raspisan tender za polaganje šina čime bi se dobila nova tram veza Novog Beograda i starog dela grada. Čim se promeni vlast ne želi da završi projekat prethodne čak ni kada je sve spremno, a preostala ulaganja minimalna - jer je sve već pripremljeno, treba samo postaviti šine i kontaktnu mrežu na cca 2km potpuno nezavisne trase.
Poslednja izmena: 10 jan 2016 09:42 od miki_NS.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Tramvaj ili nesto slicno... 10 jan 2016 10:04 #412

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
Трамваји у сећању, аутобуси на улицама


Градско саобраћајно предузеће „Нови Сад” рачуна као почетак рада 30. септембар 1911, када је пуштен у рад први електрични трамвај у Новом Саду, који се кретао на прузи дугој седам километара.

Од тада па до данас, предузеће је пролазило кроз различите фазе, али је обнова возног парка и модернизација пословања била увек у првом плану.

Тренутно у возном парку ГСП-а „Нови Сад” има око 300 аутобуса, који годишње пређу око 15 милиона километара. Радним данима има 3.655 полазака и буде превезено око 280.000 путника.

Просечна старост возног парка је 13,5 година, али ће век аутобуса бити смањен с обзиром на то да је у току подмлађивање возног парка, започето пре годину и по, па ће градски превозник у 2016. бити богатији за 26 нових возила. У градском превозу има 22 аутобуске линије, а у приградском 33.

Ширење Новог Сада је неминовно отворило питање превоза грађана па је обим превоза путника најамним колима, односно фијакерима (двопрежна кола) и конфортаблом (једнопрежна кола), стално био у порасту.

Како је све почело
Дозвољени број кола одређивале су градске власти. Тако је 1904. године издато 70 дозвола за једнопрежна најамна кола и 15 за двопрежна. Градска дозвола за једнопреге стајала је десет круна, за двопреге 20, а новац се уплаћивао у градску благајну. Свака кола су била обавезна да на видном месту истакну број, да на означеним стајалиштима, као што је Железничка станица, Паробродско пристаниште, као и на значајним јавним местима у граду где је било обавезно присуство фијакера и најамних кола, стоје у реду на основу времена пристизања. Без обзира на ред, путник је могао изабрати кола по свом нахођењу, а ценовник превоза одређивала је полиција.

По Статуту града, градска територија се налазила „унутар рампе”, а цена сваке вожње преко рампе била је предмет договора између кочијаша и путника. Власник кола је, по прописима, био обавезан да запосли кочијаша примереног понашања, трезвеног, старог најмање 16 година, о чему је уверење издавала полиција. Осим тога, кочијаш је морао да познаје град и да има искуство у управљању запрегом.

Изглед кола је, такође, био регулисан прописима. Кочије и саонице су морале бити од чврстог материјала, удобне, чисте и споља и изнутра и добро одржаване. Изнутра је био обавезан кожни тапацирунг, а кола су морала да имају кочницу. Коњи су морали бити чисти а коњска опрема уредна. За коње који су уједали биле су предвиђене корпе, за време мраза и поледице морали су да имају оштре потковице, а када су упрегнути у саонице, имали су о врат обешена звонца и прапорце.

Радно време најамних кола у сезони од 1. марта до краја октобра било је од 6 до 22 сата, а у зимском периоду, од 1. новембра до краја фебруара, од 7 до 20. На стајалиштима, као што је Бродско пристаниште, Железничка станица и на местима у граду важним за јавни промет, било је обавезно дежурство целе ноћи.

Нова времена укинула шине
На основу извештаја градоначелника с редовног заседања Скупштине општинског одбора, аутобуски саобраћај је у Новом Саду успостављен 9. новембра 1931. године. Годину раније, 1930, градска управа је донела одлуку да се за потребе јавног превоза путника купе три аутобуса. Један је саобраћао Његошевом, Масариковом, Пирошком (Руменачком) улицом до аеродрома, а други Булеваром краљице Марије, преко Моста краљевића Томислава, Јелачићевом и Прерадовићевом улицом до Рокове цркве. Аутобуси су кретали свако пола сата с крајњих тачака у оба правца. Трећи аутобус служио је као резерва да би сваки аутобус сваког трећег дана био прегледан у гаражи и добро очишћен.

Јавни превоз био је у сталном порасту, све до почетка Другог светског рата, када је услед ратних дејстава дошло до смањења трамвајског саобраћаја, а након тога и аутобуског. Потпуни прекид трамвајског превоза настао је 1944. године, када је услед бомбардовања тешко оштећена електрична централа, а трамвај је опет кренуо 25. маја 1945. године, најављујићи нова времена у животу Новог Сада па и у организовању јавног превоза путника.

Решењем Народног одбора, 1946. године основано је Градско саобраћајно предузеће. После обимних припрема, 1958. године трамвајски превоз у потпуности се укида и прелази се на аутобуски.

Ради бољих услова за прихват и опрему путника у међумесном саобраћају, изграђена је Међумесна аутобуска станица и у рад пуштена у децембру 1967. године.

Одлуком Скупштине општине, 1991. године Градско саобраћајно предузеће проглашено је за јавно предузеће у надлежности Града. Укинут је Раднички савети и формиран Управни одбор, у чијем саставу су представници Града и предузећа.





fin tekst
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Poslednja izmena: 10 jan 2016 10:06 od ranko su ns.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Novajlija, Blavak

Tramvaj ili nesto slicno... 12 avg 2016 02:58 #413

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
Povela se reč o tramvajima u jednoj od tema, ne znam da li je bilo već ovo.

www.biciklirajbeogradom.com/wp-content/u...studije-tramvaja.pdf
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Schotzie, Blavak, Light

Tramvaj ili nesto slicno... 12 avg 2016 07:48 #414

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4869
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Ima na dosta ranijim stranicama ove teme predstavljena baš ta studija sa nekom vrstom idejnog projekta.
Treba se toga podsećati s vremena na vreme.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 18 okt 2016 10:15 #415

  • Billy
  • Billy's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 767
  • Primljenih Zahvalnica: 1527
Interesantan prilog na 19:50 . Mislim da bi ovo u Novom Sadu zapecatilo price o tramvaju.

www.rts.rs/upload/storyBoxFileData/2016/...SAT%2016-10-2016.mp4
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 18 okt 2016 13:01 #416

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Teško, bar u narednih nekoliko godina. Električni autobusi sa pratećom infrastrukturom koštaju u proseku između 450 i 500 hiljada evra. (Zglobni Ikarbus kakav se vozi od jula u NS je 185.000€)
Zbog teške elektro opreme, autobusi imaju smanjenu korisnu nosivost, odnosno kapacitet putnika. (Kompenzuje se većim brojem sedišta i manjim brojem vrata)
Radni vek je ograničen na 12 godina tako da je potrebno da prođe dosta vremena da bi se ovaj autobus isplatio.

Prema tome, ovi autobusi nikako ne mogu da pariraju tramvaju. Tramvaj je ipak sredstvo za masovni prevoz putnika - ovo je fenseraj. ;)

P.S. Ovo za prvu liniju je laž. Ko je bio u Beču, Parizu ili Londonu, zna o čemu pričam. B)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Buck

Tramvaj ili nesto slicno... 18 okt 2016 15:06 #417

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Lazu cim otvore usta.

Ako je Minhen region evo ideje iz njega ;)

Solaris Urbino 12 sa prikolicom. U Minhenu on prevozi preko 130 putnika, fabricki moze i dosta vise.
en.wikipedia.org/wiki/Solaris_Urbino_12
de.wikipedia.org/wiki/Go4city

Poslednja izmena: 18 okt 2016 15:09 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 18 okt 2016 15:08 #418

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Solaris Urbino 12 sa prikolicom. U Minhenu on prevozi preko 130 putnika, fabricki moze i dosta vise.
en.wikipedia.org/wiki/Solaris_Urbino_12
de.wikipedia.org/wiki/Go4city

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie

Tramvaj ili nesto slicno... 18 okt 2016 18:12 #419

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Ovo je jako praktično rešenje, ali ima svoje mane. Jedna od njih je upravljivost, tako da ovaj autobus zahteva puno šire raskrsnice od zglobnih autobusa. :|
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Tramvaj ili nesto slicno... 19 okt 2016 07:54 #420

  • Billy
  • Billy's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 767
  • Primljenih Zahvalnica: 1527
neobuscitta napisao/la:
Teško, bar u narednih nekoliko godina. Električni autobusi sa pratećom infrastrukturom koštaju u proseku između 450 i 500 hiljada evra. (Zglobni Ikarbus kakav se vozi od jula u NS je 185.000€)
Zbog teške elektro opreme, autobusi imaju smanjenu korisnu nosivost, odnosno kapacitet putnika. (Kompenzuje se većim brojem sedišta i manjim brojem vrata)
Radni vek je ograničen na 12 godina tako da je potrebno da prođe dosta vremena da bi se ovaj autobus isplatio.

Prema tome, ovi autobusi nikako ne mogu da pariraju tramvaju. Tramvaj je ipak sredstvo za masovni prevoz putnika - ovo je fenseraj. ;)

P.S. Ovo za prvu liniju je laž. Ko je bio u Beču, Parizu ili Londonu, zna o čemu pričam. B)

Kako mislis da je radni vek autobusa 12 godina? Razumem da su ga pravili kinezi, ali ipak... Mozda mislis na baterije? Koji drugi sklop se pohaba posle 12 godina?

Ne mozes posmatrati izolovano ekonomski aspekt bez ekoloskog, marketinskog... Za koliko se godina isplati NSBike akcija? Ili onaj solarni punjac kod SPENS-a
Ali ipak i cisto ekonomski gledano ako uz troskove amortizacije dodas i trosak eksploatacije prica ima drugaciji tok. Sa sadasnjim, inace najnizim u zadnjih xx godina cenama nafte, jedan autobus godisnje u smog pretvori 51500 litara nafte, tj evra. Baratam beogradskim podacima "GSP ima oko 700 autobusa, svaki od njih 50 litara dizela troši na 100 kilometara, što je oko tri miliona litara dizela na mesečnom nivou" A to je samo trosak goriva. Ostali troskovi odrzavanja i logistike su takodje daleko nizi za elektro pogon. A sta kad nafta ode sa 30 koliko je bila ove godine, na 140 koliko je bila pre desetak godina?
Poslednja izmena: 19 okt 2016 08:04 od Billy.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru