Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Kulturna dobra - Novi Sad

Kulturna dobra - Novi Sad 24 apr 2021 10:10 #141

  • sergio-m
  • sergio-m's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1232
  • Primljenih Zahvalnica: 1641
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Kulturna dobra - Novi Sad 24 apr 2021 10:13 #142

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3831
  • Primljenih Zahvalnica: 8962
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sergio-m

Kulturna dobra - Novi Sad 24 apr 2021 12:10 #143

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3503
  • Primljenih Zahvalnica: 2253
Otis.Driftwood.Ressurected napisao/la:
Gde su predstavnici Zavoda ?
Gde su predstavnici Zeleznica AD i Kargo AD?
Neki predlozi mi se dopadaju, neki ne. Npr restoran?
Po meni bi ceo prostor trebao biti muzej zeleznice.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Kulturna dobra - Novi Sad 24 apr 2021 12:44 #144

  • mlata
  • mlata's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Drugi su drugi-mi smo prvi
  • Poruka: 623
  • Primljenih Zahvalnica: 1024
I ko bi dolazio da vidi vagone i lokomotive?
Sheldon Cooper?
www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%...lvACFQAAAAAdAAAAABAD
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Kulturna dobra - Novi Sad 24 apr 2021 12:59 #145

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3503
  • Primljenih Zahvalnica: 2253
mlata napisao/la:
I ko bi dolazio da vidi vagone i lokomotive?
Sheldon Cooper?
www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%...lvACFQAAAAAdAAAAABAD
Recimo ja sam isao sa drugarima u Zeleznicki muzej u Beogradu, ako te bas interesuje ko bi isao.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mlata

Kulturna dobra - Novi Sad 24 apr 2021 13:01 #146

  • Emanon
  • Emanon's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 462
  • Primljenih Zahvalnica: 2096
Kakav restoran. Grad je prepun raznih restorana, bukvalno ih ima na svakom koraku, u svakakvom obliku.
Primetio sam da sve što se radi u ovom gradu po difoltu mora sadržavati i nekakav vid ugostiteljkog objekta. Onaj projekat pešačkog mosta preko kanala na špicu sadrži ugostiteljski objekat, u Limanski park bi damture kafić, . . . Dosadilo više sa tolikim kafanama, kafićima, restoranima, raznim splačinarnicama, kladionicama, . . . To je izgleda i jedina turistička ponuda Novog Sada. Pun YouTub klipova koje kače stranci posle posete Novom Sadu. U svakom klipu opijanje i prežderavanje. Ono, dođite u Novi Sad, klopa je super, jeftina, pivo može da se pije na hektolitre, dobre ribe šetaju gradom. Kao da reklamiraju vikend na Tajlandu.

Od te ranžirne stanice može lepo da sredi muzej tehnike. Izlože se lokomotive, vagoni, stari automobili, motocikli, fijakeri, razne zanimljive mašine, parne mašine, mehanizmi, . . .
Ovo je Vojvodina, ravnica, plodna zemlja, oduvek se ovde radila poljoprivreda. Ima valjda sačuvanih starih traktora, vršilica na paru, kombajna, drljča, plugova, krunjača, mlinova, . . . To sve lepo može da se dovede u red, izloži. Dovode klinci iz škola u posete. Nekom klincu će se probuditi smisao i talenat za tehniku, za projektovanje, za pravljenje nečeg funkcionalnog, upisaće posle npr. mašinstvo, elektrotehniku, radiće jednog dana na nekim projektima bitnim za državu i društvo.
Seća li se neko davnih osamdeseetih i onih desetak starih parnih traktora koji su stajali izloženi na sajmu? Gde je to završilo? Idealni su za muzej tehnike.
Poznati smo po kanalima. Valjda negde ima sačuvanih starih ustava, kapija, mehanizama kada su pojedine ustave modernizovane. Pun Dunav odbačenih brodova koji trunu na vezu, sidrištu. Neki bi mogao i da se izvadi, prenese na ranžirnu, sredi, izloži. Da može da se uđe, vide kabine, komandni most, mehanizmi, brodski motori.
Kakvi restorani i kafići. Da gledam ćelave điđane kako žvaću plastičnu kašičicu od espresa, pričaju o poslu od nekoliko desetina hiljada evra a sve zajedno da ih istreseš iz gaća ne bi sakupio više od 3.000 dinara.
Ima u Jovana Subotića u vatrogasnom domu iznad garaže nekoliko starih vatrogasnih kola. Propadaju i trunu na kiši i snegu, raspadaju se. Zaprežna vatrogasna kola sa sve pumpama za vodu i šmrkovima stara sto godina. Lepo da se sredi pa u taj neki muzej tehnike da se prebaci.
Ove silne stare kuće koje ruše po gradu, ima tu starih lepih ograda, kapija, ukrasa na fasadama. Nešto da se prebaci u muzej i sačuva.
Eno pored saobraćajne škole i dan danas stoji sačuvana kapija od kovanog gvožđa. Kapija je bila glavni ulaz u nekadašnju fabriku aviona osnovanu 1923. godine. Osnovao ju je Dimitrije Konjović, brat čuvenog somborskog slikara Konjovića. Kapija jeste pod zaštitom zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Novog Sada, ali propada, neko će je jednog dana samo odneti.
Eto, da grad ima muzej tehnike kapiju bi mogli preneti tamo. Izložiti, napraviti dobru priču, ima sačuvanih fotografija iz tog vremena. Koliko stanovnika ovog grada uopšte zna da se u Šumadijskoj ulici nalazila fabrika aviona i hidroaviona. Napravili su preko stotinjak aviona dok fabriku nisu preselili u Zemun krajem 1920-ih godina.
Imao je Novi Sad još jednu fabriku aviona u Laze Kostića i jednu u Rumenačkoj ulici. Prvi putnički avion na teritoriji Jugoslavije je napravljen u Novom Sadu. Uz tu kapiju, fotografije, crteže, dobru priču bio bi to pun pogodak u nekom budućem muzeju tehnike. A ne neka žvalaonica plastičnih kašikica.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, sergio-m, mrnjavi, Duja, Boda Tajson, Brane, SZPDNEVEN, Billy, Djordje Cvarkov, Otis.Driftwood.Ressurected, mel, Istraživač, eegor84, nsns, Чиле

Kulturna dobra - Novi Sad 24 apr 2021 13:12 #147

  • Emanon
  • Emanon's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 462
  • Primljenih Zahvalnica: 2096
Sada se setih.
Ima na glavnom ulazu u NS Seme sačuvan kompletan traktor Lanz Buldog sa sve priključnim mašinama. Traktor je iz 1930. godine, moglo bi NS Seme da ga donira mizeju na ranžirnoj stanici. Tu bi ga sačuvali u zatvorenom prostoru, mogao bi ceo grad da ga vidi a ne da čami negde van grada u krugu instituta gde moraš da moliš portira da te pusti da ga pogledaš i fotografišeš.
Ima u Grasu sačuvan tramvaj, nekoliko autobusa, sve to može na ranžirnu da se prebaci.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, sergio-m, sandman, Чиле

Kulturna dobra - Novi Sad 25 apr 2021 16:46 #148

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3831
  • Primljenih Zahvalnica: 8962


Foto:Zabriskie
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, sergio-m, Duja, sandman, Brane, SZPDNEVEN, sasar, valjan, nsns, Чиле

Kulturna dobra - Novi Sad 26 apr 2021 09:41 #149

  • Billy
  • Billy's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 767
  • Primljenih Zahvalnica: 1526
Manualov muzej, neko etno ćoše kao omaž trščarama, čardacima koje pojedinci tolko mrze.

A ne plasticni dinosaurusi...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Kulturna dobra - Novi Sad 28 apr 2021 08:15 #150

  • Buck
  • Buck's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1127
  • Primljenih Zahvalnica: 2190
Evo primera iz komšiluka:

epiteszforum.hu/a-mav-eszaki-jarmujavito-masodik-elete

Nije ranžirna stanica, ali je depo...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, limanac, sergio-m, Duja, TurboMaximus, Blavak, valjan, nsns

Kulturna dobra - Novi Sad 28 apr 2021 10:25 #151

  • sergio-m
  • sergio-m's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1232
  • Primljenih Zahvalnica: 1641
eto moze se samo treba dobre volje sluha za ovakve stvari a to je upravo cesto sto ovde kod nas fali...
izvinjavam se ako je bilo al i ako jeste da ponovimo...
www.gradnja.rs/ranzirna-stanica-novi-sad-zabriskie/
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Kulturna dobra - Novi Sad 28 apr 2021 12:28 #152

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2658
  • Primljenih Zahvalnica: 3036
Malo mi idu na nerve trećerazredni muzeji za ekskurzije predškolaca. Radije bih ovde video neki produktivan kulturni centar.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, limanac, sergio-m, Duja, Brane, Otis.Driftwood.Ressurected, nsns

Kulturna dobra - Novi Sad 30 apr 2021 11:50 #153

  • sergio-m
  • sergio-m's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1232
  • Primljenih Zahvalnica: 1641
nisam nasao temu o arheologiji ili ni ne postoji pa da metem odi......
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Kulturna dobra - Novi Sad 30 apr 2021 13:02 #154

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3831
  • Primljenih Zahvalnica: 8962
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Kulturna dobra - Novi Sad 30 apr 2021 14:35 #155

  • sergio-m
  • sergio-m's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1232
  • Primljenih Zahvalnica: 1641
@Otis.Driftwood.Ressurected fala eto vidis znao sam da je negdi al zaboravih..jbg godina proizvodnje...kako sad to tamo da turim? il da ostane ode?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Културна добра — Нови Сад 30 apr 2021 15:06 #156

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 960
  • Primljenih Zahvalnica: 3385
Остави овде, тема о археолошким налазиштима је архивирана.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sergio-m, Otis.Driftwood.Ressurected

Културна добра — Нови Сад 03 maj 2021 14:29 #157

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 960
  • Primljenih Zahvalnica: 3385
ФОТО: Последњи новосадски трамвај пропада у гаражи ГСП-а, новца за рестаурацију нема

Последњи новосадски трамвај, односно трамвајска приколица број 13, марке "Ганц", годинама стоји у гаражи Градског саобраћајног предузећа и чека нека боља времена за рестаурацију.



Пролазници га неретко могу угледати када их пут наведе крај ГСП-а, али његов изглед далеко је од оних славних дана којих се стари Новосађани радо присећају.

У Градском саобраћајном предузећу за 021.рс кажу да је трамвајска приколица у њиховом власништву и да је евидентирана као експонат. Додају да је предвиђена за рестаурацију, али конкретан датум за "улепшавање" не постоји.

"Нажалост, због лошијег финансијског стања ЈГСП, условљеног актуелном епидемијском ситуацијом, пројекат је морао бити одложен", истичу у овом предузећу.



Додају, ипак, да нису одустали од првобитне идеје и да планирају да, у договору са Музејем града Новог Сада рестаурирају овај експонат "чим се за то стекну одговарајући услови".

Како је 021.рс раније писао (опширније ОВДЕ), постојала је идеја која је потекла управо од Музеја да последње новосадско возило које се кретало на шинама буде изложено на почетку Дунавске улице, где су некада трамваји пролазили, али до њене реализације никада није дошло.

Наводно је за обнову последњег трамваја било заинтересовано и једно приватно предузеће, али и та идеја је пропала.

Скоро пет деценија на улицама града

Последња вожња трамвајем у Новом Саду реализована је 6. маја 1958. године, а прва 30. септембра 1911. године. На почетку је било 11 електричних кола којима су Новосађани могли да иду Темеринским путем, поред Владичанског двора, па до Јодне бање и од Дунавске улице до некадашње железничке станице.

Те 1911. први електрични трамвај под управом "Будимпештанског деоничког друштва за трамвајски саобраћај" свечано је пуштен у промет.

За све трамвајске линије, била је прописана максимална брзина од 25 километара на час, док је на појединим деоницама на којима се могло сусрести много пешака највећа прописана брзина била само четири километра на сат.


Свечано пуштање трамваја у промет, ГСП

Статистичари су, две године након пуштања трамвајског саобраћаја у промет забележили су да су те године трамваји превезли укупно 1.599.752 путника.

У Првом светском рату трамвајем су превожени рањеници.

Када су у међуратном периоду, 1930. године у Нови Сад стигли градски аутобуси, три возила која су путовала на линији од аеродрома на Сајлову до периферије Петроварадина, трамвајски превоз је већ полако прелазио у запећак. Држао се, ипак, још скоро три деценије, до 1958. када су трамваји у потпуности замењени аутобусима.

Како се наводи у монографији објављеној пре три године поводом обележавања 100 година градског превоза у Новом Саду, 1954. године ГСП је имао 19 трамваја. Од тога 13 марке "Ганц" (десет из 1910. и три из 1926. године), пет марке АЕГ (три из 1933. и два из 1936. године) и једна кола марке "Сименс" из давне 1882. године.

Иако се идеја о враћању трамвајског превоза поново јави на сваких четири, пет година (обично пред изборе), она ретко оде даље од замисли и пропагандног програма неке политичке партије.

Исплативост свеобухватног пројекта враћања трамваја на новосадске улице није испитана, а не зна се ни колико би трамваји помогли регулисању "саобраћајног хаоса" какав је последњих деценија настао због непрекидног ширења и раста града, као и повећања броја аутомобила на улицама.
www.021.rs/story/Novosadske-price/272654...stauraciju-nema.html
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, sergio-m, Duja, sasar, Blavak, Djordje Cvarkov, Детелинарђанин

Kulturna dobra - Novi Sad 03 maj 2021 15:39 #158

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3831
  • Primljenih Zahvalnica: 8962
"godinama stoji u garazi"

Garaza: Definicija
Garaža je zatvoreno spremište za motorna vozila
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Kulturna dobra - Novi Sad 03 maj 2021 16:50 #159

  • Emanon
  • Emanon's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 462
  • Primljenih Zahvalnica: 2096
Sećam se ovog tramvaja 1980-ih godina. Stajao je na bedemu, na tvrđavi, tu negde oko akademije.
Još su tokom devedesetih u Modene, tamo gde je taxi stanica, na mestu gde su sada podzemni kontejneri, stajale tramvajske šine. Neko kaže da je ovaj tramvaj prvo tu bio izložen. Sećam se samo tih šina.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Kulturna dobra - Novi Sad 04 maj 2021 11:13 #160

  • sergio-m
  • sergio-m's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1232
  • Primljenih Zahvalnica: 1641
90 godina proslog veka tramvaj je jos dobro izgledao.. stajao je jedno vreme izlozen na trgu do banke, pa ga onomad i uslikah.....

foto ja
Poslednja izmena: 04 maj 2021 11:15 od sergio-m.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, limanac, Duja, TurboMaximus, sasar, Blavak, valjan, mel, Istraživač, nsns
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru