Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 04 avg 2011 07:55 #1

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4856
  • Primljenih Zahvalnica: 7912
Za početak jedna fenomenalna stranica iz londonskih novina iz 1860-te.

‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Huncut, DeRastignac, TurboMaximus

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 04 avg 2011 08:42 #2

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4216
  • Primljenih Zahvalnica: 3183
Cool B)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 05 avg 2011 08:40 #3

  • sergio-m
  • sergio-m's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1232
  • Primljenih Zahvalnica: 1641
svidja mi se sloboda "umetnicke prezentacije" djava deluje prilicno monumentalno i nekako vise cool nego sto je u stvarnosti :))))
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 16 sep 2011 09:55 #4

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
Prvi automobil u Novom Sadu ( moguce i na celom Balkanu )


www.oldtajmeri.rs/phpbb3/viewtopic.php?f=27&t=152
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Sad, prozor u prošlost 09 okt 2011 20:22 #5

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5907
  • Primljenih Zahvalnica: 9027
Mislio sam se koji naslov da dam temi, pa ovaj izabrah.
Stavljajmo slike grada koga više nema.
Počinjem sa slikom starog Sunčanog keja
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 09 okt 2011 20:43 #6

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
I sta tu nema na ovoj slici ? samo ovih bandera. Ajd se malo spusti dole i pokazi nam predivni asfalt na kome si lomio nogu :)
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 09 okt 2011 21:02 #7

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5907
  • Primljenih Zahvalnica: 9027
Bulevar Evrope 2005. godine

i nedavno 2010
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nixivoje, limanac

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 09 okt 2011 21:49 #8

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
Ove fotke su vrh, neko ih je vec bio stavio na SSC-u
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 09 okt 2011 22:14 #9

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
Da doprinesem i ja malo

2005. godina







Poslednja izmena: 09 okt 2011 22:28 od Nixivoje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Duja

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 09 okt 2011 22:24 #10

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
I sad malo starije fotke

Kod Elektro skole skole


Mihajla Pupina


Most Slobode 1981.


Centar



Narodnog Fronta 1974.


Limani


Ovo ne znam gde je


Jermenska crkva


Trg


Gradnja katedrale


Most, nisam siguran koji


Mihajla Pupina


Modene


Centar panorama
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 09 okt 2011 22:27 #11

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
1999. Godina





Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 09 okt 2011 22:33 #12

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
Nixivoje NSB napisao/la:
Da doprinesem i ja malo

2005. godina


[/URL]



Pronadji razliku

Poslednja izmena: 09 okt 2011 22:34 od Nixivoje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 09 okt 2011 22:33 #13

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5907
  • Primljenih Zahvalnica: 9027
BRAVO :clapping: :okay:
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 09 okt 2011 22:34 #14

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
Hvala Ranko :cheers:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 09 okt 2011 22:39 #15

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
2003. godina




edit: evo i poplave 2006. godina

Poslednja izmena: 09 okt 2011 22:44 od Nixivoje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 10 okt 2011 05:56 #16

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4856
  • Primljenih Zahvalnica: 7912
Nixivoje NSB napisao/la:
Most, nisam siguran koji

Poćorekov most.
SEDAM DUGIH GODINA: Prvi drumski most iznad vode kraj Novog Sada dugo se pripremao, ali je izgrađen tek 1915. godine – i to kao privremeni. Naime, da bi se omogućio vojni transport, od decembra 1914. godine do marta 1915. (dakle za samo četiri zimska meseca), na šest drvenih stubova postavljen je most dug 384 metra, sa gvozdenom valovitom konstrukcijom od pet lukova, a nazvan je po glavnkomandujućem generalu austrougarske vojske Oskaru Poćoreku – Poćorekov most. Prilikom sloma K und K carevine rušenje mosta sprečio je lokalni srpski Narodni odbor, a direktno grupa ljudi na čelu sa mladim inženjerom, a budućim banom, već spomenutim Dakom Popovićem. Tako je preko Poćorekovog mosta u Novi Sad, u pojutarje Mitrov dana 9. novembra 1918. godine, umarširala četa Srpske vojske pod komandom majora Vojislava Bugarskog. No Poćorekov most nije izdržao nalete leda 1924. godine, pa je u leto te godine potpuno demontiran. Znači, „živeo" je šest godina.

Izvor: Vreme

Nalazio se negde naspram današnje ulice Barona Miloša Bajića, tj. naspram Riblje pijace.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 10 okt 2011 05:58 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nixivoje

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 10 okt 2011 05:59 #17

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4856
  • Primljenih Zahvalnica: 7912
Lepo momci. Aktivno!
Samo napred! :rock:

+ Ranko, nadam se da se ne ljutiš, spojio sam tvoju temu sa svojom, pošto se bave istom tematikom...
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 10 okt 2011 06:03 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 10 okt 2011 07:31 #18

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Nixivoje NSB napisao/la:
I sad malo starije fotke


Ovo ne znam gde je


Nikolajevska kod doma za devojke ?
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 10 okt 2011 09:29 #19

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5686
  • Primljenih Zahvalnica: 8883
Zanimljiv tekst, odvozace vas ;)
По свему у рангу Пеште и Беча

Због брзине којом последњих деценија Нови Сад мења своје лице, све је теже сетити се карактеристичних кућа у неким квартовима, појединих улица и читавих делова града, а као немогућа мисија изгледа покушај замислити га, на пример, у првој половини прошлог века. Старе разгледнице и фотографије могу бити од користи за дочаравање представе о томе како је урбанистички изгледао у то доба, али какав је дух владао у Новом Саду у то време, више је готово немогуће сазнати. Ипак, нађе се понеко, ко из сопственог искуства, а донекле и из прича старијих, може да посведочи о оном што се да наслутити и на основу избледелих фотографија. А то је да је Нови Сад између два светска рата имао посебан шарм, госпоштину достојну поштовања.
– Нови Сад није био демографско - досељеничка база неуспелих социјалних, политичких и осталих револуција на овом терену, и у то време имао је 40.000 становника, малтене смо се сви познавали – каже нам познати новосадски архитекта Мирослав Крстоношић. – Постојао је у њему један мултинационални, грађански дух, који бих желео да и данас буде. Тачно се знало где се ко састаје, имали смо сталеж и издељене угоститељске услуге, најлепшу посластичарницу на Балкану – Дорнштетер (данашња Атина), која је сада стилски обогаљена. У то време сви напредни кадрови у посластичарству између Пеште и Атине школовали су се у Новом Саду. Шетња улицама текла је по неком устаљеном, неписаном правилу. Знало ко се којим улицама креће, ко иде булеваром, ко Алмашком, а ко Темеринском улицом. Свако годишње доба је имало свој шарм, угоститељско-забавни и театрални. Тачно се знало и где се шта кува и нисмо се стидели својих јеловника, јер су четири кухиње биле доминантне. Знало се која су зимска, која летња јела, а која, пак, национална.
По Крстоношићевим речима, у то доба Нови Сад је имао Градску плинару, трамвај којим је био ужитак превозити се, Индустрију свиле, лепо пристаниште и приобалну службу. Бечка лађа, каже он, није морала да добије дозволу из Београда да пристине, могла је то да учини кад је хтела. Ту су и Штранд, Електрична централа, Јодна бања, "Војводина", фудбалски, ателтски, тениски, кошаркашки, клизачки, рукометни клуб, расадници спорта у Новом Саду, и напослетку, по његовом мишљењу, најинтереснатнији и најлепши театар – старо здање Српског народног позоришта, које је изгорело 1928. године.
– Превазишли смо у то доба европски просек по броју радњи - више од 80 модних радњи било је на 40.000 становика – прича Крстоношић. – Квалитет и модели нису заостајали за европским, напротив, велетрговци из Беча и Пеште слали су, зарад експанзије на ова подручја, у Нови Сад јефтиније робу, тако да никакаве потребе нисте имали да идете у те европске центре да нешто купите. Све што је било у Бечу и Пешти, бивало је и у Новом Саду. Да не говорим о специјализованим трговинама – кројачких, текстилних, до ташнарских радњи. Ту је била и у оно доба специјализована пијаца: Рибља, па Темеринска. Нови Сад је имао и најбоље тамбураше, певаче и фијакеристе, који те одведу кући, и ако треба, можеш сутра да платиш, а "Краљица Марија" је био елитни хотел у који су даме могле и без пратње да уђу.
Мало се зна, наглашава наш саговорник, да је први авион у Краљевини Југославији направљен управо у Новом Саду између 1928. и 1932. године. У то доба Нови Сад је имао и највећи војни аеродром "Југовићево", који је тек пред 1941. добио дозволу за слетање цивилних авиона.
– У оно време воз је од Новог Сада до Београда ишао за 45 минута, и то с чистим вагонима, вагон-рестораном и са опраним стаклима и седиштима – предочава нам крстоношић за данашње прилике готово невероватан податак. – Био је развијен и речни саобраћај, којим су се снабдевале пијаце. Имали смо све осим факултета, за којим смо жудели. Али о школству, средњем и основном на више језика, и квалификацијама професора, да не говорим. По настави и кадру, сасвим слободно могу да кажем, били смо егал са свим околним државама.
Враћајући се полако у будућност, која обично није тако идилична као прошлост, архитекта Крстоношић каже да је Нови Сад с годишњим приливом од око 3.500 људи демографски изгубио слику и да је постао насеобина са сателитским додацима. Остао је без физиономије и мириса једног слатког града на Дунаву.

www.dnevnik.rs/node/45639
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: DeRastignac, CatClaw

Odg: Novi Sad, prozor u prošlost 10 okt 2011 09:43 #20

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5907
  • Primljenih Zahvalnica: 9027
Dukelander napisao/la:
+ Ranko, nadam se da se ne ljutiš, spojio sam tvoju temu sa svojom, pošto se bave istom tematikom...

Još bolje. Ne volim dupliranje tema i bespotrebno otvaranje novih. Hvala na ispravci tj spajanju tema :cheers:
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru