Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 15 sep 2023 16:32 #1781

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8418
  • Primljenih Zahvalnica: 35941
Htedoh u regionalnu temu, no kad je već rekonstukcija do Bp., nek ide ovde.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Bridgeboy, valjan, saleamns, Чиле

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 22 sep 2023 08:21 #1782

  • Bridgeboy
  • Bridgeboy's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 77
  • Primljenih Zahvalnica: 281
Vijadukt Vrbas - 21.03.2023.

Poslednja izmena: 22 sep 2023 08:22 od Bridgeboy. Razlog: Link
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Blavak, valjan, Чиле

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 29 sep 2023 14:20 #1783

  • Duja
  • Duja's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 902
  • Primljenih Zahvalnica: 1791
Ovo neće da valja... (odnosi se pre svega namađarski deo, što mora da se čita između redova jer je tekst traljavo prenet):
nova.rs/vesti/biznis/zaustavljena-izgrad...da-ispune-standarde/
Zaustavljena izgradnja pruge Beograd-Budimpešta: Presušio budžet, a i Kinezi ne mogu da ispune standarde
Autor: Nova.rs 28. sep 202311:57

Izgradnja pruge Beograd - Budimpešta traje godinama, međutim, nema naznaka da su Kinezi uspeli da ugrade sigurnosne uređaje i ETCS sistem upravljanja vozom. Kako piše mađarski Telex, Kinezi ne mogu da završe izgradnju, a za to postoji dva razloga - manjak novca i činjenica da Kinezi ne mogu da po evropskim standardima izgrade sistem osiguranja i kontrole vozova.

Kako piše Telex, Kinezi su preuzeli izgradnju sistema osiguranja i kontrole vozova koji je ključan za investiciju – ali to jednostavno ne mogu da urade po evropskim standardima.

Prema rečima glavnog urednika saobraćajnog lista Navigatorvilag Gergelija Andoa, koji je nekada radio u MAV-u, iako se u Kini koristi kontrola vozova slična ETCS-u, to je mnogo jednostavniji sistem nego u Evropi. Na primer, ne moraju da razmatraju uslove interoperabilnosti, jer zemlje povezane s njima železnicom (na primer Laos) takođe grade železničke linije po kineskim standardima.

Druga razlika je u tome što mreža pruga i osiguranje kineskih železničkih stanica skoro potpuno isti za svaku kategoriju, pa se oprema proizvodi serijski. Nasuprot tome, u Evropi je svaka stanica drugačija, kolosečne veze i druga tehnička rešenja su svuda različita. Iz tog razloga, prema evropskim standardima, sva sigurnosna oprema je jedinstven, ručno izrađen proizvod koji mora biti dizajniran, licenciran i proizveden posebno za svaku stanicu. Kinezi zapravo ne znaju šta da rade s ovim.

Kako kaže, drugi problem je to što u Mađarskoj barijere takođe kontrolišu zaštitna oprema na železnici. S druge strane, na novoizgrađenim kineskim prugama nema nijednog pružnog prelaza, tako da kineski inženjeri nemaju saznanja o tome kako bi rad barijera trebalo ili bi mogao da se integriše u sigurnosne uređaje.
750 milijardi, što neće biti dovoljno

Drugi veliki problem pruge Budimpešta-Beograd je nedostatak novca.

Ugovor o renoviranju i izgradnji potpisan je 2019. godine s ukupnom sumom od 750 milijardi. U to vreme, kritičari su smatrali da je cena veoma previsoka, ali prema rečima stručnjaka za transport Gergelija Andoa, budžet je zapravo bio prilično uzak, ostavljajući vrlo malo prostora za manevar.

U međuvremenu je došlo do inflacije od najmanje 35-40 odsto, skočile su cene repromaterijala i delova, zbog čega su izvođači već neko vreme u teškoj finansijskoj situaciji. U martu ove godine budžetu je jednom dodato još 20 milijardi, što svakako govori da kasa nije prepuna novca.

Međutim, ako za izgradnju sistema kontrole i osiguranja vozova bude trebalo da se ugovori nova kompanija, onda će to opet iznositi desetine, ako ne i stotine milijardi. Pitanje je da li mađarska država to želi da nadoknadi svojim novcem, da li se s Kinezima dogovaraju oko nekakvog rešenja ili će ceo sistem uticaja na vozove ostaviti dođavola, a umesto 160, vozovi će saobraćati u 100.
„Treba nam neko da zameni Kineze, ali se ne usuđujemo da im to kažemo“

Ovaj problem je poznat u železničkim krugovima godinama, ali iz nekog razloga mađarska država koja je naručila projekat do sada nije uradila ništa. Prema informacijama Telex-a, Kinezi su iz nekog razloga dugo zamišljali da će moći da koriste svoju kinesku tehnologiju koja ne ispunjava standarde EU.

U ovoj situaciji, mađarska vlada ima dve mogućnosti.

Prema rečima Gergelija Andoa, jedan od njih je da oni uopšte ne grade sistem kontrole vozova koji je u skladu sa standardima EU. U ovom slučaju, vozovi će moći da idu samo 100 kilometara na čas umesto planiranih 160, a upravljanje saobraćajem će morati da se reši s tehnologijom 20. veka i s mnogo više radnika.

Za teretne vozove sporije napredovanje nije toliki problem, jer oni retko idu brže od 100 km/h, a stanovništvu naselja duž pruge ne očekuje se da će toliko smetati 10-20 minuta duže vreme putovanja. Pogotovo što će to ipak biti manje nego pre rekonstrukcije, kad su vozovi na prilično velikom delu koloseka mogli da saobraćaju samo 60.

Druga opcija je da se izgradnja sigurnosne opreme i sistema upravljanja vozom poveri novom preduzeću. Međutim, ovo bi odložilo završetak projekta za još nekoliko godina, jer je vreme izrade takvog projekta, uključujući planiranje i izvođenje, isto koliko i vreme izgradnje koloseka.
Svaki dobar projekat može da se oskrnavi pri izvođenju.
Nijedan loš projekat ne može da popravi pri izvođenju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 29 sep 2023 14:43 #1784

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1372
  • Primljenih Zahvalnica: 2824
Bio bih veoma oprezan kod vesti koje prenose N1 i NOVA, koje su sinofobični glasnogovornici zapadnih interesa.
Ono što se zna je da postoji problem zbog kojeg je morao da se prebacivanje deo mehanizacije i spremljenog materijala (vrlo duge šina sa pragovima i mašinom za njihovu ugradnju) sa jednog gradilišta na drugo. Izvođač tvrdi da će svi radovi na pruzi br. 150 biti gotovi u roku.
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, mlata, Blavak, MVBG1, kuzmanovicd, Чиле

Реконструкција пруге Суботица — Нови Сад — Београд 29 sep 2023 15:49 #1785

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 974
  • Primljenih Zahvalnica: 3493
neusatz! napisao/la:
Bio bih veoma oprezan kod vesti koje prenose N1 i NOVA, koje su sinofobični glasnogovornici zapadnih interesa.

Значи, нисам једини који је то приметио... Пре неки дан је на некој од те две телевизије била потпуно неоснована кукњава око промена табли са називима улица, мислим на Телепу. Никада нисам разумео оне који све хвале, а ове који све покушавају да оцрне тек нећу. Још ови сензационалистички наслови, срамота за новинарску професију.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mlata, MVBG1, Хомер

Реконструкција пруге Суботица — Нови Сад — Београд 29 sep 2023 16:41 #1786

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4874
  • Primljenih Zahvalnica: 8041
Свака вест са сваког медија мора пажљиво да се филтрира и чита између редова, јер не постоје више озбиљне фактографске новинарске куће већ само платфоме за агендистичко оглашавање.
На жалост, ко уме да препозна шта је информација тај ће се информисати, ко не уме вероватно ће паничити.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, Blavak, Otis.Driftwood.Ressurected, Чиле

Реконструкција пруге Суботица — Нови Сад — Београд 29 sep 2023 17:52 #1787

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Jasno je ko trenutno paniči.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Otis.Driftwood.Ressurected

Реконструкција пруге Суботица — Нови Сад — Београд 29 sep 2023 18:08 #1788

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 974
  • Primljenih Zahvalnica: 3493
Dukelander napisao/la:
Свака вест са сваког медија мора пажљиво да се филтрира и чита између редова, јер не постоје више озбиљне фактографске новинарске куће већ само платфоме за агендистичко оглашавање.

Управо тако. Независно новинарство готово да не постоји, мени је само жао што се та свеопшта необјективност увукла у све врсте извештавања, па и у вести о грађевинским радовима.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Хомер

Re:RE: Реконструкција пруге Суботица — Нови Сад — Београд 29 sep 2023 18:23 #1789

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8418
  • Primljenih Zahvalnica: 35941
Чиле napisao/la:
Dukelander napisao/la:
Свака вест са сваког медија мора пажљиво да се филтрира и чита између редова, јер не постоје више озбиљне фактографске новинарске куће већ само платфоме за агендистичко оглашавање.

Управо тако. Независно новинарство готово да не постоји, мени је само жао што се та свеопшта необјективност увукла у све врсте извештавања, па и у вести о грађевинским радовима.
Pravo pitanje je da li je ikada i postojalo (na ovim prostorima).
No jedno je sigurno, sada je duboko polarizovano i mislim da tu pomoći nema, nažalost.


Sent from my moto e5 using Tapatalk
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Чиле

Re:RE: Реконструкција пруге Суботица — Нови Сад — Београд 29 sep 2023 18:25 #1790

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Ovih dana cu postljati snimke trase od Zmajeva do iza Backe Topole.
Prvi deo: www.instagram.com/reel/CxxA65ZtpEy
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Buck, mrnjavi, Bridgeboy, Blavak, Чиле

Re:RE: Реконструкција пруге Суботица — Нови Сад — Београд 29 sep 2023 18:28 #1791

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Inace, vest o obustavi izgradnje je izasla u madjarskim medijima a kako tecno govorim madjarski mogu da potvrdim da su nasi mediji samo preuzeli njihov tekst.
Firma "tajkuna" Mesarosa je prebacila materijal na njima glavnu putnicku trasu kako bi se sto pre ista podigla na potreban nivo. Ako kinezi umeju da zavrse brzu prugu kod nas znaju i u nemackoj makar i sa podizvodjacima. To je ujedno i moj komentar.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, Чиле

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 29 sep 2023 18:58 #1792

  • Direktor
  • Direktor's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 165
  • Primljenih Zahvalnica: 242
Procitas vest na N1 i onda istu tu vest i na Informeru i znas da je istina tu negde izmedju. Bar ja tako radim. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Bezbednjakovčanin, Чиле

Re:RE: Реконструкција пруге Суботица — Нови Сад — Београд 29 sep 2023 19:52 #1793

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1372
  • Primljenih Zahvalnica: 2824
kasko napisao/la:
Inace, vest o obustavi izgradnje je izasla u madjarskim medijima a kako tecno govorim madjarski mogu da potvrdim da su nasi mediji samo preuzeli njihov tekst.
Firma "tajkuna" Mesarosa je prebacila materijal na njima glavnu putnicku trasu kako bi se sto pre ista podigla na potreban nivo. Ako kinezi umeju da zavrse brzu prugu kod nas znaju i u nemackoj makar i sa podizvodjacima. To je ujedno i moj komentar.

Imaju rok od trista dana, ne od danas nego od pre neki dan teče, da završe radive ka Beču. To je ono što sam ja čuo iz Mašarske i da je zato prebaćena mehanizacija i ostalo tamo. Ali to ne znači da je ceo projekat pruge Beograd - Budinpešta - Beč obustavljen i propao.
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 30 sep 2023 11:26 #1794

  • Хомер
  • Хомер's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 253
  • Primljenih Zahvalnica: 1191
После Кечкемета према Кишкунахлашу су ставили два колосека исто и према Томпи. Без надвожњака, у нивоу пута. Не знам да ли тако раде и према Будимпешти.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 30 sep 2023 11:52 #1795

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 30 sep 2023 11:56 #1796

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Реконструкција пруге Суботица — Нови Сад — Београд 30 sep 2023 12:33 #1797

  • Sv. Ilija
  • Sv. Ilija's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 124
  • Primljenih Zahvalnica: 62
Чиле napisao/la:
neusatz! napisao/la:
Bio bih veoma oprezan kod vesti koje prenose N1 i NOVA, koje su sinofobični glasnogovornici zapadnih interesa.

Значи, нисам једини који је то приметио... Пре неки дан је на некој од те две телевизије била потпуно неоснована кукњава око промена табли са називима улица, мислим на Телепу. Никада нисам разумео оне који све хвале, а ове који све покушавају да оцрне тек нећу. Још ови сензационалистички наслови, срамота за новинарску професију.
To je potpuno prirodno, zove se Zakon akcije i reakcije (Treci Njutnov). Kad jedna (glavna) strana prestane da zraci sramotu, bezocno laze, spinuje, hvali (se) ono sto nije za hvalu, brani neodbranjivo onda ce i druga da postane objektivnija
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Реконструкција пруге Суботица — Нови Сад — Београд 30 sep 2023 18:01 #1798

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 974
  • Primljenih Zahvalnica: 3493
Да, то само потврђује да објективности у медијима нема, односно да сви служе нечијим познатим и мање познатим интересима. Ништа што већ нисмо знали. Што Блавак написа, ту помоћи нема. Но, добро, боље да се вратимо теми, наше констатације сигурно неће утицати на свест оних који одлучују о уређивачкој политици гласила, на нама је да нађемо истину и пренесемо је овде, на форум. :cheers:
Poslednja izmena: 30 sep 2023 18:03 od Чиле.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 30 sep 2023 21:08 #1799

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Neutralno novinarstvo ne postoji. Ali, pomenuti beskrupulozni Informer (u službi njegovog veličanstva) je u tako udaljenoj asimetriji, da mu pandan ne vredi tražiti. Naravno, birao sam reči.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, mrnjavi, RM77, Blavak

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 01 okt 2023 03:12 #1800

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 2332
Portal nova.rs nema nikakve veze sa istoimenom televizijom, totalno su drugi uređivački timovi i portal se bavi istim senzacionalističkim naslovima kao i Informer, Kurir, Alo i ostali.

Uostalom, Mitrović je davno prodao brend Pink SBB-u, zadržao je uređivačku politiku, tako da imamo "paradoks" da Mitrović u svojim informativnim emisijama pljuje po Šolaku, SBB u emisijama na svojim kanalima pljuje po Zadruzi i ismeva Mitrovićeve izume, a u pozadini imaju uspešnu poslovnu saradnju.

Isto kao i ona bagra u Skupštini, dok traje prenos nagrđuju jedni druge najcrnje, kada se sve završi sede zagrljeni u skupštinskom bifeu. A narod misli kako su svi oni drugačiji jedni od drugih...

Tako da što bi rekli u špici serije X files, "the truth is out there"...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, Djordje Cvarkov
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru