Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 31 okt 2012 08:19 #1

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Izgradnja Zezelja i dvokolosecne pruge preko njega me je navela da potrazim informacije o rekonstrukciji i izgradnji drugog koloseka izmedju Novog Sada i Stare Pazove.

Posebno me interesuje kako i kada je planirano da se koloseci sa novog Zezelja spoje na prugu do NS Glavne i zeljeznicke stanice Petrovaradin. Ima li iko informacije o ovome? Da li je to takodje u projektu izgradnje mosta? U oba smera bi bilo potrebno izgraditi nekoliko kilometara novog koloseka.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 31 okt 2012 08:20 #2

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
24.08.2011
www.glas-javnosti.rs/clanak/drustvo/glas...00-kilometara-na-sat
Rekonstrukcija pruga za brzine do 200 kilometara na sat

BEOGRAD- Skupština Železnica Srbije usvojila je predlog projekata za rekonstrukciju pruga koja će omogućiti brzine vozova do 200 kilometara na sat.

Predlog predviđa da se na deonici Stalać - Đunis, pruge Beograd - Niš - Preševo - granica sa sa Makedonijom, obavi rekonstrukcija i dogradnja drugog koloseka za brzinu od 160 kilometara.

Za deonicu Stara Pazova - Novi Sad predviđana je brzina do 200 kilometra na sat. Projekte za rekonstrukciju ovih pruga je uradio Saobraćajni institut CIP.

Na trasi deonice Stalać - Đunis biće izgrađena dvokolosečna pruga sa pet tunela, ukupne dužine 5.951 metara i most preko Južne Morave dug 227 metara.

Predviđena je i neophodna eksproprijacija zemljišta površine 1.825 ari, a vrednost cele investicije je procenjena na 105 miliona evra.

Postojeću trasu pruge Stara Pazova - Novi Sad na delu od Beške do Petrovaradina nije moguće zadržati zbog prostornih ograničenja i uslova na teritoriji opštine Sremski Karlovci.

Predsednik Skupštine Železnica Srbije Zoran Anđelković je izjavio da železnica ima perspektivu samo u brzom prevozu i da bi sve pruge trebalo praviti za brzine od 200 kilometra na sat.

Anđelković je podsetio na najave sve većeg ograničenja brzine u drumskom saobraćaju uvođenjem kamera i na autoputevima, gde je dozvoljeno najviše 120 kilometara na sat, objavljeno je u najnovijem broju informativnog lista Železnica Srbije "Pruga".
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 31 okt 2012 08:25 #3

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Za modernizaciju "Železnice Srbije" potrebno oko 4,6 milijardi evra
27.05.2011. | Tanjug


Direktor "Železnica Srbije" Milovan Marković izjavio je juče u Beogradu da su procene da je za modernizaciju 770 km pruga Koridora 10 kroz Srbiju potrebno oko 4,6 milijardi evra.

To podrazumeva izgradnju savremene dvokolosečne pruge za mešoviti, odnosno putnički i teretni saobraćaj, za brzine od 160 km na sat, rekao je direktor Marković, otvarajući jednodnevni sastanak međunarodne Radne grupe eksperata za razvoj Koridora 10.

Ceo posao mogao bi da bude realizovan u dve faze, tako što bi u prvoj bile modernizovane pruge severno od Niša, a u drugoj fazi izgradila dvokolosečna, elektrificirana pruga od Niša ka Dimitrovgradu i Preševu.

Prema Markoviću, trenutno su aktuelna dva gradilišta - most na Velikoj Moravi, u vrednosti od oko 9 miliona evra (rok za izgradnju 18 meseci) i Žeželjev most u Novom Sadu od 45,3 miliona evra (rok za izgradnju 32 meseca).

Takođe, očekuje se i realizacija ugovora za elektrifikaciju i modernizaciju pruge Niš-Dimitrovgrad, kao jedine preostale deonice Koridora 10 kroz Srbiju koja nije elektrificirana.

Prema procenama, za realizaciju ovog posla potrebno je oko 120 miliona evra, a kreditna sredstva bi bila obezbeđena od Češke eksportne banke, sa kojom su pregovori u završnoj fazi.

Do kraja godine bi trebalo da bude objavljen i tender za modernizaciju pruge Stara Pazova - Novi Sad, a ukupna predračunska vrednost ovog projekta je 340 miliona evra.


Marković je rekao da tome treba dodati pregovore o ruskom državnom kreditu koji bi bio namenjen beogradskom železničkom čvoru, barskoj pruzi i izgradnji pruge Valjevo - Loznica, zatim državnom kreditu Kuvajta, kao i 45 miliona evra nemačkog kredita za modernizaciju i elektrifikaciju pruge Pančevo-Vršac-granica sa Rumunijom.

Direktor je naglasio da srpske železnice imaju obavezu da iniciraju razvojne projekte na Koridoru 10 i da za to postoji puna podrška Ministarstva za infrastrukturu i energetiku i Vlade Republike Srbije.

No, neophodna je saradnja svih železničkih uprava na koridoru radi ostvarivanja zajedničkih razvojnih i ekonomskih interesa i povećanja efikasnosti i kvaliteta transporta putnika i roba na ovom pravcu.

Marković je podvukao da je neophodno da u uskoro bude urađen i remont pruge Beograd-Bar, za šta je potrebno da u Srbiji bude obezbeđeno oko 200 miliona evra, a Crna Gora 140 miliona.

- Urađena je tehničko-ekonomska studija za prugu Beograd-Bar i ostaje Beogradski železnički čvor kao jedan od najvažnijih objekata na Koridoru 10, gde se intenzivno radi na izradi nedostajuće projektne dokumentacije - kazao je Marković.

Pomoćnik ministra za infrastrukturu Dejan Lasica ocenio je da su jedan do prisutnih problema i "uskih grla" u nesmetanom odvijanju železničkog saobraćaja i duge carinske procedure.

Lasica je istakao da se radi da te procedure skrate što će znatno smanjiti zadržavanje vozova i ubrzati železnički transport, a kao pozitivan primer istakao saradnju Srbije i Bugarske na ovom planu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 31 okt 2012 08:29 #4

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu predviđeno je garantovanje Republike Srbije za sledeće kredite i namene:

- Kredit Evropske investicione banke u iznosu od 150 miliona evra, namenjen finansiranju infrastrukturnih projekata (deonica Stara Pazova - Beška i Novi Sad - Petrovaradin). Reč je o modernizaciji i izgradnji dvokolosečne pruge na relaciji Stara Pazova - Novi Sad. Čitav projekat vredan je oko 220 miliona evra, a planirano je da se preostalih 70 miliona evra obezbedi iz IPA fondova.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 01 nov 2012 19:33 #5

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 783
  • Primljenih Zahvalnica: 1861
kasko napisao/la:
Izgradnja Zezelja i dvokolosecne pruge preko njega me je navela da potrazim informacije o rekonstrukciji i izgradnji drugog koloseka izmedju Novog Sada i Stare Pazove.

Posebno me interesuje kako i kada je planirano da se koloseci sa novog Zezelja spoje na prugu do NS Glavne i zeljeznicke stanice Petrovaradin. Ima li iko informacije o ovome? Da li je to takodje u projektu izgradnje mosta? U oba smera bi bilo potrebno izgraditi nekoliko kilometara novog koloseka.

Nešto o tome imaš ovde:
www.nsbuild.rs/forum/opte-diskusije-o-pr...da?limit=20&start=40

U projektu izgradnje mosta nije planirana izgradnja drugog koloseka između Petrovaradina i Novog Sada. To se planira budućom rekonstrukcijom pruge.
Poslednja izmena: 01 nov 2012 19:34 od Brane.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 02 nov 2012 18:08 #6

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Znaci najverovatnije cemo dobiti dvokolosecni most koji ce godiama cekati na prugu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 11 apr 2013 09:32 #7

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Nece biti na vreme za most, ali samo neka pocnu.
Direktor zeleznica ocekuje vreme putovanja izmedju Novog Sada i Beograda od 45 minuta.
Ruski kredit za prugu S. Pazova - Novi Sad
BEOGRAD - Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović izjavio je danas da će novcem od ruskog kredita, koji je odobren početkom godine, biti modernizovana deonica pruge Stara Pazova - Novi Sad, a ne kako je ugovorom planirano Valjevo - Loznica.
"Nismo odustali od pruge Valjevo- Ložnica i dao sam nalog da se projektna dokumentacija završava, jer ta pruga je neminovnost. Stručna analiza je pokazala da prioritet treba da bude Koridor 10 i vlada nas je podržala u tome", rekao je Simonović, gostujući u jutarnjem programu RTS-a.

sxc.hu

On je dodao da je po ugovoru odnos ruskih i srpskih firmi koje će raditi na ovoj deonici 70 prema 30, ali da on smatra da će taj odnos u praksi biti 50:50.

Prvi čovek Železnica Srbije je naglasio da je projektna dokumentacija za deonicu Pančevo- Beograd završena, ali da početak radova usporava zakonska regulativa, jer tenderi traju po dva i po meseca.

"Očekujem da prvu deonicu Pančevo - Beograd počnemo da radimo u junu", kazao je Simonović.

Komentarišući brzinu srpskih vozova, on je ocenio da se u tom segmentu mogu očekivati osetna poboljšanja za pet godina, kao posledica svega onog što se preduzima u ovom momentu.

Simonović je ukazao i da su u proteklom periodu, od kada je on na čelu Železnica Srbije, napravljene uštede od 2,5 milijardi dinara, i da su smanjena kašnjenja vozova za 56 odsto.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 13 apr 2013 10:31 #8

  • inactive_account
  • inactive_account's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 260
  • Primljenih Zahvalnica: 70
Sta podrazumeva ovo? Dupli kolosek ili... I zasto se ne ulaze npr u u deonicu Mali Idjos Subotica... Koliko znam tamo je konstantno ogranicenje 40 u duzini od bar 40-50 km
Poslednja izmena: 13 apr 2013 11:34 od inactive_account.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 13 apr 2013 11:51 #9

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Podrazumeva drugi kolosek posto jedan vec postoji i novu trasu tamo gde je to potrebno zbog velikih brzina.
Remont k10 ce se isto raditi iz kredita. Koliko, pojma nemam.
Poslednja izmena: 13 apr 2013 11:52 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 14 apr 2013 12:06 #10

  • inactive_account
  • inactive_account's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 260
  • Primljenih Zahvalnica: 70
Zasto ovolika cena? Sta je tu konkretno komplikovano?
I gde je racunica 40km => 360mil naspram 900km => 4700mil
Od Novog Sada do Pazove 160 na sat
IZVOR: DNEVNIK
Novi Sad -- Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović potvrdio je da će se novcem iz ruskog kredita graditi i pruga Stara Pazova – Novi Sad

„Železnice” su već naručile izradu projekta za tu deonicu, čija bi izgradnja mogla početi za oko godinu dana.

Rok za izradu projekta je februar iduće godine, tako da bi radovi mogli krenuti u martu 2014.

Na deonici od Stare Pazove do Novog Sada je u planu da se obnovi postojeći kolosek i izgradi drugi da bi vozovi mogli razviti brzinu do 160 kilometara na sat. Procenjena vrednost izgradnje dvokolosečne pruge duge oko 40 kilometara je oko 360 miliona evra. Na prvi pogled mnogo, međutim, kako objašnjavaju stručnjaci, cenu određuje težina radova, a ne kilometraža. Osim glavnog projekta, neophodno je da se na vreme uradi i eksproprijacija zemljišta da bi se moglo graditi.

„Železnice Srbije” raspolažu s oko 3.800 kilometara pruga, od čega 900 kilometara pripada Koridoru 10. Samo na 7,5 odsto mreže postoje dvokolosečne pruge, a elektrificirana je tek trećina mreže. Po raspoloživim podacima, u modernizaciju železničke infrastrukture u Srbiji je u poslednjoj deceniji uloženo tek oko 168 miliona evra i remontovano 136,5 kilometara pruge. Godišnje se obavi oko 7,1 odsto remonta, što je nedovoljno za modernizaciju pruga i brži rast transportnog prometa.

Srpske železnice će do 2027. godine raditi na izgradnji savremene dvokolosečne elektrifikovane pruge za mešoviti putnički i teretni saobraćaj na celoj dužini Koridora 10. Projektovane brzine kretaće se od 160 do 220 kilometara na čas, a u taj projekat potrebno je uložiti 4,6 milijarde evra. Ocenjeno je da brzina srpskih vozova zaostaje za evropskim prosekom, a razlike između prosečne projektovane i stvarne maksimalne brzine na prugama u Srbiji su sve veće.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 14 apr 2013 18:01 #11

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4869
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Pretpostavljam da će Brane znati.
Znam da treba da se grade dva nova tunela i valjda neka denivelacija u Karlovcima.
Možda moraju da se menjaju svi pragovi.

Svakako, cenim da će Brane imati ideju.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 14 apr 2013 18:37 #12

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Da bi pruga imala brzinu za 160 km/h mora imati odgovarajuću geometriju, a to znači radijus krivina i uspone/padove. Odgovarajuće karakteristike je nemoguće postići sadašnjom trasom Beška - Karlovački Vinogradi, pa je po planu predviđeno bušenje dosta dugog tunela kojim bi se ispravila trasa, izbeglo klizište i smanjile krivine koje pruga ima prateći Dunav i penjući se do Čortanovaca (koliko znam u čortanovačkom tunelu je najviša tačka sadašnje pruge i bio sam iznenađen da je uspon - iako to nama tako ne izgleda - dosta veliki, tako da su teške teretne vozove od Inđije ka Novom Sadu vukle po dve lokomotive, da li tako teških ima i sada pojma nemam).
Poslednja izmena: 15 apr 2013 11:15 od miki_NS.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 14 apr 2013 19:13 #13

  • zarns
  • zarns's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 112
  • Primljenih Zahvalnica: 62
znajuci kako rade, na kraju cemo gurati vozove :cheer:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 14 apr 2013 20:15 #14

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
данас се већ гурају возови преко фрушке горе :troll:
због великог успона на крај воза иде још једна локомотива (зове се потискивалица) и гура
NSBuild
Poslednja izmena: 14 apr 2013 20:15 od mukyz.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 15 apr 2013 07:42 #15

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 716
:lol:
Nisam neki stručnjak ali iz mog ugla nama treba toliko mnogo svega da bi došli na neki nivo a gde su ostali. Evo upravo pokušavam da se snađem za Italiju Milan-Padova među ovim vozovima www.trenitalia.com/cms/v/index.jsp?vgnex...CM1000003f16f90aRCRD
Gde smo mi odavde.....
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 15 apr 2013 22:40 #16

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 17 apr 2013 20:45 #17

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 783
  • Primljenih Zahvalnica: 1861
Rekonstrukcija ove deonice podrazumeva dva nova koloseka od Inđije do Novog Sada u dužini od oko 40 km. Kako se planiraju brzine od 160 km/h to sa sadašnjom trasom nije moguće pa će biti velikih izmena, najviše na delu od Beške do Petrovaradina. Sama rekonstrukcija, između ostalog, predviđa izmeštanje železničke stanice u Bešci, probijanje tunela kod Čortanovaca (dve odvojene cevi) i izgradnju vijadukta na kojem će se spuštati pruga od izlaska iz tunela do Karlovačkih Vinograda. Dalje pruga ide manje - više starom trasom da bi se u Karlovcima popela na vijadukt, zbog drumske veze podvožnjakom sa obalom Dunava. U Karlovcima se takođe pravi nova železnička stanica a trasa dalje ide sa manjim izmenama do Petrovaradina i Novog Sada.
Tolika cena je zbog dva tunela, dve odvojene cevi za svaki kolosek, i zbog vijadukta. Tuneli će biti dužine oko 1.200,00 metara. Takođe je potrebna obaloutvrda na deonici od K. Vinograda do Sremskih Karlovaca. To je prema projektu u koji sam imao uvid. Da li sve ostaje tako, videćemo.
Pitali ste i za potiskivanje vozova. Danas se to redovno radi sa težim vozovima, zavisi od serije vučnog vozila tj. lokomotive. Vozovi se potiskuju od K. Vinograda do Čortanovaca gde je uspon 12 ‰ i otpor 15 daN/t.
Zašto se ne radi deonica ka Subotici, kojoj je svakako remont potrebniji, to ne znam. Tamo je brzina 40 km/h - 50 km/h i pruga je u lošem stanju. Čudno je i to što su ovu deonicu odlučili da rade iz Ruskog kredita iako je EIB-a dala kredit za nju. Šta će biti sa tim kreditom, ne znam. Možda njega preusmere na deonicu ka Subotici. Ostaje nam da vidimo.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Buck, limanac, Pripadnik, kasko, inactive_account

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 25 maj 2013 08:12 #18

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Rtv
"Pruga S. Pazova - N. Sad eventualno za dve godine?
BEOGRAD - Ministar saobraćaja Srbije Milutin Mrkonjić potvrdio je danas da će se graditi pruga Valjevo - Loznica "iz ruskog kredita ili iz nekih drugih sredstava".
Mrkonjić je novinarima prilikom obilaska radova na mostu Zemun - Borča kazao da za prugu Valjevo - Loznica postoji kompletna projektna dokumentacija i da je o izgradnji tog pravca u četvrtak razgovarao s direktorom Ruskih železnica Vladimirom Jakunjinom.

sxc.hu

On je podsetio da je juče potpisan ugovor o izvođenju radova na modernizaciji pruga u Srbiji i nabavci vozova između srpskih i ruskih železnica koji uključuje pet projekata.

"S Rusima smo pregovarali tri godine zato što nije bilo projekata. Kada smo konačno sakupili pet projekata, potpisali smo ugovor", kazao je ministar Mrkonjić tokom obilaska radova na mostu Zemun - Borča kojem je prisustvovao i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

Dodao je da za modernizaciju pruge između Beograda i Novog Sada, koja će se finansirati iz ruskog kredita od 800 miliona dolara, umesto pruge Valjevo - Loznica ne postoje glavni projekti i da ih neće biti još dve godine.

S druge strane, generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović izjavio je nedavno da će novcem od ruskog kredita, koji je odobren početkom godine, biti modernizovana deonica pruge Stara Pazova - Novi Sad, a ne kako je ugovorom planirano Valjevo - Loznica.

"Nismo odustali od pruge Valjevo - Loznica i dao sam nalog da se projektna dokumentacija završava, jer ta pruga je neminovnost. Stručna analiza je pokazala da prioritet treba da bude Koridor 10 i vlada nas je podržala u tome", rekao je Simonović."
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 02 okt 2013 12:39 #19

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
021.rs
Без тунела и вијадукта у Карловцима
Ажурирано пре 12 минута 14 секунди

Пруга великих брзина кроз Сремске Карловце, у делу наспрам центра места, по свему судећи ће ићи у нивоу са садашњим колосеком, а не подземно кроз тунел, како су заговарали представници тамошње локалне самоуправе, односно надземно преко вијадукта,

Enlarge
што је био предлог Саобраћајног института ЦИП и Железнице Србије. На последњој седници Скупштине општине Сремски Карловци одборници су прихватили измене и допуне одлуке о изради плана детаљне регулације реконструкције, модернизације и изградње двоколосечне пруге Београд-граница Мађарске на подручју Сремских Карловаца, чиме се практично одустаје од тих двеју варијанти и дају смернице за израду концепта овог плана по другачијим условима.

- Понуђено решење да пруга кроз насеље пролази надземно није било прихватљиво пре свега због близине центра и заштићеног градског језгра и утицаја вибрација и буке на споменике културе - каже начелница општинског Одељења за урбанизам, комуналне послове и заштиту животне средине Душанке Јањушић. - То је био највећи разлог за наше противљење да се изгради вијадукт. Зато смо и инсистирали да се размотри подземна варијанта, што би нама највише одговарало због тога што би се на тај начин добила најбоља саобраћајна веза између центра и Дунава. Испитивање могућности за градњу тунела неминовно би наметнуло обавезу да се сагледају начини за укрштање пруге са Ешиковачким потоком, а подразумевало би и израду низа студија за које је потребно неколико година, што је нереално и неоправдано у овом тренутку. Трагајући за најбољим решењем за Сремске Карловце постигнут је договор са Железницом Србије да максимална брзина воза кроз ово место уместо 160, буде 120 километара на сат и да буде изграђен други колосек уз садашњу пругу, што ће захтевати минималне интервенције у простору. И при брзини од 120 климетара на час не може бити укрштања пруге и пута у нивоу, тако да ће кроз разраду овог плана стручњаци морати да понуде најбоље решење за то како ће Карловчани стизати до Дунава.

По опцији која је сада прихваћена, железничка станица ће задржати функцију, уз обавезу реконструкције због изградње другог колосека. То значи да ће се и даље на њој одвијати путнички саобраћај, а не како је према претходној варијанти било замишљено, да она буде затворена.

По речима Душанке Јањушић, у току је трагање за техничким решењима и реално би било очекивати да почетком наредне године буде готов концепт плана. Нови Сад, Стара Пазова и Инђија већ су донели овакве планове детаљне регулације, а Сремски Карловци касне управо због неслагања са понуђеном верзијом да пруга наспрам центра места иде по вијадукту.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Rekonstrukcija pruge Subotica - Novi Sad - Beograd 02 okt 2013 15:42 #20

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4869
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Bili su u pravu Karlovčani sa svojim zahtevom.
Trebali su tražiti i stari put za Beograd da ide kroz tunel.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru