Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Utopija - gradska železnica za Novi Sad

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 30 nov 2014 22:29 #1

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 3929
  • Primljenih Zahvalnica: 4874
  • Karma: 225
Već dugo se kanim da počnem s ovom temom, ali me je uvek mrzelo.
Prvo da razgraničimo par stvari:

1. Ova tema je u celosti fikcija, nema nikakve veze sa bilo čime što je ikad planirano.
2. Polazi se od toga da ova priča nije izvodljiva.
3. Sugestije jesu dobrodošle, neke mogu biti i usvojene, ali zadržavam diskreciono pravo da ih ne usvojim ako neću ;)
4. Materijala ću imati više vremenom, a u temu ću postovati kako šta stignem, pa nemojte zameriti na sporosti.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sergio-m

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 30 nov 2014 23:08 #2

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 3929
  • Primljenih Zahvalnica: 4874
  • Karma: 225
Idemo dalje.
Mapa u produžetku je nešto što je napravljeno dosta davno, i od čega ću početi priču.
Za početak, radi se o gradsko-prigradskom železničkom sistemu, koji je najvećim svojim delom ispod zemlje.



Na slici se vidi 5 linija:
- 1. Kružna linija >>> Novo Naselje - Detelinara - Železnička stanica - Centar - Petrovaradin - Mišeluk - Kamenica - Telep/Adice - Novo Naselje
- 2. Futog - Veternik - Telep - Limani - Univerzitet - Centar - Podbara - Šangaj/Zona - Kać - Budisava
- 3. Rumenka - Sajlovo - Detelinara - Železnička Stanica - Bulevar Oslobođenja - Mišeluk - Petrovaradin - Sr. Karlovci
- 4. Temerin - Bački Jarak - Aerodrom (još jedna utopija) - Klisa - Salajka - Podbara - Centar - KCV - Adamovićevo - Liman IV - Sr. Kamenica - Paragovo
- 5. Kružna linija 2 >>> Klisa - Bul. Evrope - Limani - Univerzitet - Kej - Zona/Šangaj - Klisa (Cela nadzemna trasa)

Linija 5 na mapi nije ucrtana sa poslednjom verzijom trase. Kao nadogradnja ove linije, pruža se jedan krak jednokolosečne pruge do Beočina.
O svakoj od linija će biti više priče u razradi.

Napomena: - sistem gradske železnice za NS, nije zamišljen kao dodatak postojećeg stanja, već kao deo integralnog plana za razvoj i unapređenje grada, te su zamišljene temeljne izmene na saobraćajnom planu, planu daljeg širenja stambenih zona, zona poslovanja, rekreacije i na kraju, funkcionisanja grada kao gradske oblasti, koja uključuje i okolna naselja. Nešto ću moći da predstavim grafički, nešto će biti samo tekstualno do daljnjeg.

* za veće slike >>> slika u novom tabu
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 30 nov 2014 23:09 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Cookie, Buck, limanac, SSJ5, sergio-m, Mikica86, Novajlija, Blavak, 1992NSNN

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 01 dec 2014 10:29 #3

  • sergio-m
  • sergio-m's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 692
  • Primljenih Zahvalnica: 765
  • Karma: 4
da smo neko bogato i normalno drustvo ovo bi imalo itekako smisla!! novi sad se jako ali i neuravnotezeno razvija a saobracajna infrastruktura pociva na osnovi iz 18 i 19 veka i par intervencija iz 20, a vec smo u 21 ....mnogo se kasni ..grad se saobracajno gusi ...ne kazem da je savrsen ali odlicno funkcionise sinski saobracaj u minhenu..ne bih mogao zamisliti ovoliki grad bez tramvaja metroa i gradske zeleznice...

razvoj metroa i gradske zeleznice od 1971 do danas...
www.muenchnerubahn.de/report/schnellbahnnetzplaene/
Poslednja izmena: 01 dec 2014 10:30 od sergio-m.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 01 dec 2014 11:12 #4

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3851
  • Primljenih Zahvalnica: 7905
  • Karma: 101
Ne vredi ni sanjariti o ovome. Teoretski jedino brzi tramvaj do Temerina, Begeca, Kaca i Rumenke.

Ne vredi nas ni uporedjivati sa Minhenom koji ima 1,4 miliona stanovnika i budzet veci od Srbije.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 01 dec 2014 23:09 #5

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 5877
  • Primljenih Zahvalnica: 20383
  • Karma: 184
Ja vidim mogućnost dobrog povezivanja sa samo 3 linije:
1. Futog-Budisava ( uz mogućnost produženja Begeč--Kovilj )
2. Beočin-Temerin
3. Rumenka-Sr. Karlovci ( uz mogućnost produženja do Stepanovićeva )
U principu, ovo uopšte ne bi bilo loše kada bi i u stvarnosti zaživelo. Čak ni u gradu ne mora sve da ide pod zemlju, može da bude i nadzemna varijanta, eventualno na prilazima centru ići ispod površine. Mogao bi se sadašnji podzemni iskoristiti, uz proširenje prema NORKu i SNPu, za tačku u kojoj bi se spajale sve tri linije ( kao Deak trg u Bp)i da bi pri tom bila dovoljna samo dva koloseka, samo na jednom podzemnom nivou. Naravno uz odličnu regulaciju, planiranje dolazaka i odlazaka vozova.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 02 dec 2014 20:49 #6

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 745
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 4
Svaka cast na trudu ,ali kako da kazem.. i ja sam Dreamer :)
U svakom slucaju mozda je malo preterano ,jer realno nit je NS velik ko NY nit smo bas toliko bitan grad da moramo biti neki cvor.

Ali svakako jesam za neeesto ovog tipa ,pre svega mislim na taj cuveni LRT ili LTR ili kako se vec kaze..

Elem sad sam nesto razmisljao ,i da kazem setio se da je Pavlicic svojevremeno rekao da bi nam za 1 fazu tramvaja trebalo 80mil e.
Bez obzira na obzir ,ako uzmemo u obzir da je budzet grada na god nivou 200mil e, ako se ne varam , ja naprosto ne zelim da verujem da je nemoguce svake godine izdvojiti po 10mile ..to je 5% budzeta, da su to uradili od recimo 2000te , sada bi se vec odavno vozili tramovima ,da se razumemo ,tu mislim na bilo koju varijantu .. msm sam naziv i nije bitan.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 03 dec 2014 00:39 #7

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3851
  • Primljenih Zahvalnica: 7905
  • Karma: 101
Koliki sanjar bio i koliko god ovako nesto zeleo...

Jel vam jasno da ovakav projekat nikada ne moze proci studiju isplativosti? Novac se nikada ne bi vratio a gsp i sada pravi ogtomne gubitke. Karte bi morale biti 2-3 puta skuplje kao i kolicina prevezenih putnika a to ljudi ne mogu da priuste.

Studije takodje predvidjaju NS 50000 stanovnika manje do sredine veka a kako ginemo na ulicama bice to i dosta ranije.
Poslednja izmena: 03 dec 2014 00:40 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 03 dec 2014 00:51 #8

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3115
  • Primljenih Zahvalnica: 11038
  • Karma: 186
Kasko ljudi ovde vole da fantaziraju sta bi bilo kad bi bilo. 90% postova je takvo. To nam je neki ventil pozitivne energije od sumorne realnosti. Svakako malo od toga ce biti implementirano ali mozda nam je lakse da mastamo o tome :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, 1992NSNN

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 03 dec 2014 11:07 #9

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 745
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 4
Kasko , ne znam dal je to tacno sto si rekao tj to je procena ,i niko od nas ne zna dal ce stvarno tako biti.

Elem ono sto znam , i aj da kazem slazem se sa tobom da ova tema i plan su zaista megalomanski za jedan grad velicine NS i realno je nepotrebna , ali apsolutno se ne slazem da GSP ne moze da posluje pozitivno.
Sve je na bazi postovanja , i prihvatanja pravila ,kako od strane putnika tako i od strane GSPa.

Ja bih licno iako ovde nije tema za to ,ako bi se uveo light rail u gradu ,licno bih uklonio SVE parkinge npr na Bul Oslobodjenja , i bukvalno bi na tom mestu stavio sine ,ili na sred ulice pa na mesto parkinga stavio jos jednu traku za vozila kako god ..

Sta se time postize , pa kao prvo , ljudi ne bi sa namerom isli na bulevar koliko jer bi znali da nece imati gde da parkiraju ,sto bi svakako umanjio saobracaj na bulevaru, sto bi doprinelo boljem kvalitetu vazduha ,a sama cinjenica da bi sinski prevoz isao tuda ,bi jos poboljsala kvalitet vazduha.

Sta se jos postize .. pa postize se a to je i poenta , da ljudi vise koriste GSP od sopstvenih vozila ,em ce sve brze ici na taj nacin em se cuva sredina , em verovali ili ne i mi vozaci cemo ustedeti na taj nacin.

Negde sam video kao neki plan grada sa tramvajima tipa , 5 linija u bojama.. resenje bi moglo biti svaka linija kosta 1000din ,mozes birati kombinacije koje zelis ,stim da ako uzmes svih pet ,onda te kosta recimo 3500.
Sto je opet manje nego sto ja potrosim mesecno za gorivo + ako negde moras i parking da placas...
Naravno ovo je samo moj neki sbbbskbbb predlog , ali itekako postoji nacin da se GSP organizuje da posluje pozitivno ,jedini problem u ovoj sugavoj zaostaloj nazovi drzavi je sto svakog puca kurac da uradi nesto od opsteg interesa nego svako gleda svoje dupe...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 03 dec 2014 13:37 #10

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 5877
  • Primljenih Zahvalnica: 20383
  • Karma: 184
kimi napisao/la:
Ja bih licno iako ovde nije tema za to ,ako bi se uveo light rail u gradu ,licno bih uklonio SVE parkinge npr na Bul Oslobodjenja , i bukvalno bi na tom mestu stavio sine ,ili na sred ulice pa na mesto parkinga stavio jos jednu traku za vozila kako god ..

Nije loš predlog. Zamolio bih te da mi pokažeš mesto gde bih parkirao svoj automobil, obzirom da živim u zgradi koja se nalazi na pomenutom bulevaru od 1988. godine. Automobil retko koristim po gradu, čak i sada po ovom vetru idem ili peške ili biciklom, za dalje relacije koristim automobil. Kada je zgrada izgrađena ( i ne samo moja već i mnoge druge stambene na B o ) rađeno je po planovima koji su tada važili. Okolo ( P. Drapšina, Železnička,... ) su uglavnom bile kuće, čak i na samom bulevaru, niko tada, a ni kasnije nije razmišljao o parkiranju u okviru bloka zgrada ( kao na Limanima ili Naselju ), sad je kasno ili preskupo srušiti jednu-dve zgrade da se izgradi parking ili igralište...
Deo sa stavljanjem šina u sredinu bulevara je dobar predlog, ako bi se uradilo kao ovo goo.gl/maps/vdFfF . Slažem se sa tobom u delu da treba više koristiti javni prevoz i zaista sam siguran da ćemo mi vozači i vlasnici vozila time uštedeti novac ( nema troškova za gorivo, održavanje... ), ali da bi smo više koristili javni prevoz, naši automobili moraju za to vreme negde da budu parkirani. Pitanje je gde?
Poslednja izmena: 03 dec 2014 13:38 od Blavak.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 03 dec 2014 17:38 #11

  • 1992NSNN
  • 1992NSNN's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 41
  • Primljenih Zahvalnica: 345
  • Karma: 4
Poštovanje svima, dosta dugo pratim rad foruma, a kada sam vido ovu temu odlučio sam da napravim account i želeo bih da vam iznesem svoj predlog.

Polazim uvek od toga šta imamo u gradu, i kako bi grad prošao sa što manje ulaganja.
Moj predlog je da se kao u Budimpešti lokalne pruge oko grada iskoriste za prevoz putnika (HEV u Budimpešti), jer sam mišljenja da je metro jednostavno ne isplativ i još uvek nepotreban Novom Sadu. Moje neko razmišljanje ide u pravcu da bi za sam početak to trebale biti tri linije kao što se vidi na karti, i to crvena, zelena i plava. Infrastruktura (koliko toliko) svuda postoji.

Železnička stanica u Novom Sadu bi uz mala ulaganja, a to su produžetak pothodnika i izgradnja još dva perona, mogla biti čvorište za ovaj način prevoza, isto tako bi se jedan deo saobraćaja mogao odvijati i sa Novog Naselja, gde se u dogledno vreme ne nazire vađenje železničkog postrojenja, do kog lično verujem nikada i neće doći.

Crvena linija bi povezivala Zmajevo sa Sremskim Karlovcima. Ova linija je najbolja što se tiče opremljenosti jer je elektrifikovana i dosta razvijena, te je i sada dosta ljudi koristi za prevoz i već sutra bi mogla biti puštena u promet. Na njoj bi mogle biti urađene stanice Sremski Karlovci I i II, Petrovaradin I i II, Novi Sad, Kisač I, II i III, Stepanovićevo I i II sa završetkom u Zmajevu.

Plava linija bi povezivala Futog sa Budisavom, gde je infrastruktura u relativno dobrom stanju, ali pruga nije elektrifikovana , a samim tim bi se za vuču morali koristiti mašine koji kao pogonsko gorivo koriste naftu i zato je smatram nešto teže ostvarivom. Na njoj bi bile stanice Futog I, II i III , Veternik I i II, Sajlovo I, opet bi se koristila veza sa stanicom Novi Sad, odakle bi se nastavljalo u Pravcu Budisave sa stajalištem kod Neoplante na Klisi, Rimskim Šančevima, Pejićevim Salašima-Nemanovcima, Kaćom I, II i III, do Budisave I i II.

Zelena linija bi povezivala Novi Sad sa Gospođincima. Nažalost ovde je infrastruktura u dosta lošijem stanju od prethodne dve ali je ipak ima i u upotrebi je pruga na deonici do Žablja. Kao i kod Plave linije,na ovoj deonici nema električnih instalacija. Polasci bi bili sa Novog Naselja i glavne Stanice podjednako s tim što bi se stajalište ili stanica na Naselju bolje opremili GSP infrastrukturom. Stajališta na ovoj liniji bi bila Novi Sad, Neoplanta, Rimski Šančevi, Institut za Poljoprivredu na Rimskim Šančevima, Bački Jarak I i II, Temerin I i II, i Gospođinci I i II.

Sve linije koje bi po redu vožnje kretale i završavale se na Novom Naselju imala bi stajališta, Naselje I i II,i Stara Detelinara.

Problem kod ove ideje je taj što bi se GSP-u oduzeo oko 25%-30% putnika, te nije isplativa za grad. Isto tako veliki je problem i ne-elektrifikovana pruga, čija bi elektrifikacija bila više-milionska investicija za grad, a korišćenje naftnih derivata nije nikakav posao jer već imamo autobuse.

Ovo su samo početne linije, kasnije bi one mogle biti produžene: plava od Odžaka do Titela, crvena od Vrbasa do Inđije ( veza sa BeoVozom).Uz određene naknadne investicije i privođenje nameni nekih relacija na kojima postoji ili je postojala infrastruktura zelena linija bi mogla biti produžena do Bečeja, a u ceo sistem bi se mogla i morala uključiti i pruga do Beočina.



Svi predlozi,sugestije i zamerke učesnika foruma, a vezane za NSVoz su dobrodošle :) , a ja se unapred izvinjavam ukoliko je mapa malo lošija, ipak je rađena u Paintu :nuts:

Toliko od mene
Poslednja izmena: 04 dec 2014 09:28 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, sandman, Blavak

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 03 dec 2014 17:51 #12

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 745
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 4
Razumem tvoje pitanje ,na mestu je.

Ali po mom misljenju malo je ljudi u sustini koji parkiraju uz bulevar a da su zapravo stanari zgrada.. pre su to ljudi koji dolaze na posao kolima.. znam kakve firme rade na bulevaru pa shodno tome predpostavljam da im nije problem da kupe godisnju kartu..jos ako je sluzbeni auto .. ali navarno da ima i stanara.Sem toga cak i da je svaki stanar ,to nije resenje ,jer upravo zbog toga i nastaje varijanta zaustavljanja u zutoj traci eee cek sam 2min da kupim cigare .. uzmem burek itd itd.

Da se razumemo ,ja mislim samo na parking koji je bukvalno uz bulevar.. dakle parking preko puta Dnevnika apsolutno ne smeta ,a eto recimo na tom mestu bi mogla i garaza da se napravi tipa -1,0,p1.

Msm kako da kazem .znam ja da je i ovo moje naucna fantastika .. ali samo kad pogledam sta ljudi rade u NY ..gledao sam onog ludaka mega strukture kako vec se zove .. ono nije normalno! Ceo Menheten je maltene na sipkama a ispod grada "zivi" grad/broj putnik, koji je duplo veci od NS! ,a mi ne mozemo sugavi tramvaj da uvedemo ili da izmestimo parkin ili da napravimo montazne garaze koji uopste ne mora da izgleda ruzno ,cak npr u centru kod Poste ,da je u startu to htela biti namena ,mogli su napraviti parking na ..3-4 sprata a da pri tom ostave fasadu orginalne zgrade i niko ziv ne bi imao pojma da je to ustvari parking!! Ali dzaba...

Meni je zaista neverovatno i smesno deluje kad neko kaze da e ne mozemo ovo zbog ovog ili ovo nam smeta ili ne znam ni ja ...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 11 dec 2014 22:30 #13

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 5877
  • Primljenih Zahvalnica: 20383
  • Karma: 184
Utopija za nas, realnost u ne tako dalekom svetu, a mogla bi biti i naša realnost. Privatni prevoznik ( železnica i autobus ) koji već duži niz godina radi u Českoj, svoje linije širi i na Slovačku-železničke naravno, autobusi su odavno tu. Usluga koju nudi za cene koje su smešne čak i nama. Pogledsajte prezentaciju, obavezno i deo koji se zove virtualna prehliadka da vidite kako je u vagonima ( ima čak i dečji kupe za malu decu ). Ostajem u nadi da će se ovako nešto realizovati i kod nas, barem za 10 godina.

www.regiojet.sk/kontakty/fotogaleria/
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 17 dec 2014 21:31 #14

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 5877
  • Primljenih Zahvalnica: 20383
  • Karma: 184
Bilo bi dobro kada bi u naašu utopiju ušli ovakvi vozovi. Ove kompozicije su i predviđene za lokalne linije u okolini velikih gradova ( kakav je i naš ).

www.sme.sk/galeria/4455/zelezniciari-dos...wifi/?bu=art-7552377
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 06 jan 2015 12:27 #15

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 745
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 4
Extra Bratislave.
Na zalost ,znas i sam gde zivimo ..
i ps
haha nemoj pisati da je nas grad velik :) koliko puta samo citamo kako je NS mali gradic :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 06 jan 2015 16:38 #16

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 5877
  • Primljenih Zahvalnica: 20383
  • Karma: 184
Hteli mi to ili ne, naš grad je postao veliki. Da uporedimo sa gradovima gde ovakvi vozovi treba da saobraćaju
sr.wikipedia.org/wiki/Нови_Сад

sk.wikipedia.org/wiki/Košice

sk.wikipedia.org/wiki/Bratislava
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 07 jan 2015 00:08 #17

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 745
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 4
Beli nisi me razumeo.. :)

Hteo sam reci da koliko puta citamo ili cujemo na TV da neko kaze kako je NS mali grad ,da mozes za 15min da ga prevozas bajsom i slicno.
A poenta je ,da mi je smesno kad neko iz Srbije kaze da je NS mali grad ..jesmo mi mali grad u globalnom smislu ..pogle samo u Kini koliko milionskih gradova imas a nikad nismo ni culi za njih .. a gradova velicine NS imas destine hiljada verovatno.

Pa moj post je upravo bio na tu temu ,da ovde svi zovu NS malim gradom pa te nam ne treba ovo ,te nam ne terba ono jer smo mi mali grad .. a ustvari treba mnogo toga..mi na zalost za ostalim gradovima naseg ranga iz normalnih drzava zaostajemo 50g.
Poslednja izmena: 07 jan 2015 00:09 od kimi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 07 jan 2015 01:24 #18

  • SSJ5
  • SSJ5's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2898
  • Primljenih Zahvalnica: 1591
  • Karma: 37
Nije Novi Sad tako mali ni na globalnom nivou. Drugar iz Amerike mi kaze da imamo ovde puno stvari koje samo veci gradovi u Americi imaju (pri tom ne misli na najvece gradove). Kaze mi da su kod njih gradovi i mnogo drugacijih struktura. Te da se kao deo grada racuna i nesto sto je tipa 20-30 milja od njega i da su i dobro saobracajno povezani sa istim.
Poslednja izmena: 07 jan 2015 01:30 od SSJ5.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 20 mar 2016 17:49 #19

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 3929
  • Primljenih Zahvalnica: 4874
  • Karma: 225
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Buck, limanac, SSJ5, mrnjavi, sandman, TurboMaximus, djaso, Novajlija, Blavak, Light, Djordje Cvarkov

Utopija - gradska železnica za Novi Sad 20 mar 2016 17:55 #20

  • Reg021
  • Reg021's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 39
  • Primljenih Zahvalnica: 13
  • Karma: 0
Milijardu eura ili malo manje moze kostati ova metro ideja sa slike?:)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru