Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me
  • Strana
  • 1
  • 2

TEMA: Transformacija Jevrejske ulice

Transformacija Jevrejske ulice 10 apr 2012 15:51 #1

  • MILOS.M
  • MILOS.M's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 10
  • Primljenih Zahvalnica: 15
  • Karma: 5
Dobio sam poziv od jednog clana da izložim svoj master rad na ovom forumu, a i kako vidim već se pojavio na opštim diskusijama o projektima (i to pre nego što sam ga odbranio) :) .
Razlog zašto sam uopšte izabrao ovu temu jeste taj što je transformacija Jevrejske ulice realnost koja nas čeka. Želeo sam da radom ukažem na važnost ove ulice i da za karakteristične delove grada nije dovoljno imati samo plan detaljne regulacije, već nešto sličnije idejnim urbanističkim projektima koji će detaljnije da se pozabave lokacijom čija je izmena predviđena.
U svom radu se ne zalažem za izgradnju NOVOG-STAROG grada (jer je takav grad na istom nivou kao i diznilend- fantazijski grad, iluzija, laž). Ali se pritom trudim da sve postojeće od vrednosti sačuvam, a ovo se pogotovo odnosi na neke morfološke karakteristike ovog područja, kao očuvanje pasaža, kontinuiteta venaca, kosog krova, reljefnosti, ali sve kroz izraz savremenog arhitektonskog jezika (npr reljefnost se ne postiže ukrasnom plastikom već napramapostavljenošću arhitektonskih elemenata, kao i kroz specifičan odabir materijala i obradu istih).
Evo nekoliko slika tog projekta




Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, solimns, Dukelander, Cookie, Buck, limanac, Pripadnik, sandman, TurboMaximus

Transformacija Jevrejske ulice 10 apr 2012 16:14 #2

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 3890
  • Primljenih Zahvalnica: 4827
  • Karma: 225
Dobrodošao Mando, stick around ;)
Sviđa mi se tema, sviđa mi se i rad.

Aj' od mene odmah jedno pitanje:
Gde izlazi drugi krak automobilskog tunela, prema Bulevaru Mihajla Pupina?
Pretpostavljam pre podzemnog, ali šta znam, možda si imao nešto drugo na umu.

Evo još jedno:
Šta je to na poslednjoj slici?
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Transformacija Jevrejske ulice 10 apr 2012 17:28 #3

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2173
  • Primljenih Zahvalnica: 2112
  • Karma: 112
Dukelander napisao/la:
Dobrodošao Mando, stick around ;)
Sviđa mi se tema, sviđa mi se i rad.

Aj' od mene odmah jedno pitanje:
Gde izlazi drugi krak automobilskog tunela, prema Bulevaru Mihajla Pupina?
Pretpostavljam pre podzemnog, ali šta znam, možda si imao nešto drugo na umu.

Evo još jedno:
Šta je to na poslednjoj slici?

Radijator + turistički info-centar, tiketron, eroteka ...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Transformacija Jevrejske ulice 10 apr 2012 17:33 #4

  • MILOS.M
  • MILOS.M's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 10
  • Primljenih Zahvalnica: 15
  • Karma: 5
Motorni saobraćaj se u Bul. Mihajla Pupina diže otprilike na gornji nivo otprilike preko puta arene. Podzemni, koji danas postoji ne bi više koristio kako bi se prešla ulica već bi se ostvarila direktna pešačka komunikacija, pa bi se ustvari ostavrio pešački kontinuitet sve do trga mladenaca praktično.
Na poslednjoj slici se vidi hotel Centar i predviđen nov multifunkcionalni javni objekat (na mestu današnjeg pešačkog prelaza izmedju hotela i pozorišta), kao i jedan mali urbani park (odnosno vrt) čija je funkcija da oplemeni otvoren prostor, budući da je naša kultura po pitanju kvalitetnih otvorenih javnih prostora poprilično slaba.
Ova prostorna intervencija u vidu parka propagira istu politiku kao i projekat Male Urbane Celine čiji je cilj isticanje potencijala mikrolokacija u okviru grada koje su zanemarene, a mogu da značajno podignu kvalitet gradske životne sredine.
Na tom projektu (male urbane celine) takodje možete videti moj rad, Braće Jovandić 7-13, dvorište.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Transformacija Jevrejske ulice 10 apr 2012 19:05 #5

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 3785
  • Primljenih Zahvalnica: 2232
  • Karma: 101
Svaka cast za rad, cista 10-ka, kad bi ovako nesto postojalo, bilo bi vrh, ali daleko smo mi decenijama od toga :cheers:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 11 apr 2012 08:55 #6

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 715
  • Karma: 50
Miloše, sve pohvale za tvoj rad i nadam se da nećeš izgubiti volju nego da ćeš zadržati entuzijazam i u budućnosti.

Što se tiče tvog rada, nakon ovoga što sam mogao da vidim i da shvatim jako sam zadovoljan tvojom vizijom. Izuezv nekih sitnih zamerki cela ideja mi je odlična odnosno daleko više je pozitivnih stvari u okviru ovoga što možemo da vidimo.
Posebno mi se sviđa koncept povezivanja železničke ulice sa centrom grada, ali i sama Jevrejska dobija potpuno drugu funkciju i smisao u ovoj tvojoj viziji. NS je odavno prevazišao centar grada odnosno postojeću pešačku zonu a ovim intervencijama se postiže jako dobar efekat u tom smeru. Doduše u mojim mislima širenje centra grada ide u drugom pravcu ali ova tvoja priča ima smisla.

P.S. I dalje mi nije baš jasno kako je zamišljen saobraćaj na bulevaru... Takođe, a s obzirom da su tramvaji na dugom štapu, ostaje pitanje kako bi se prostor gde su šine u jevrejskoj iskoristio...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 11 apr 2012 09:33 #7

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
  • Karma: 79
Miloše, da li misliš da nas ovo čeka u skorijoj budućnosti ? Kako iseliti lokale i stanovnike i kako im platiti ?

Ako se bude radila transformacija zašto će i dalje postojati usko grlo na pocetku Jevrejske kod Mihajla Pupina?

Jedino što mi se ne sviđa je to usko grlo
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 11 apr 2012 09:34 #8

  • MILOS.M
  • MILOS.M's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 10
  • Primljenih Zahvalnica: 15
  • Karma: 5
Jevrejska ulica je svojim većim delom poprilično široka ulica, možda i preširoka da samo bude pešačka. Ljudi to možda ne uočavaju zbog činjenice da sad kroz nju prolaze 4 kolovozne trake (sa ostrvom između), pa ne ostaje mnogo pešačke površine (pogotovo kad se uzmu u obzir i biciklističke staze i parking prostor). Tramvaji bi prolazili samom sredinom ulice, a oko šinskog prostora bi se formirala zelena polja koja bi, zajedno sa nižom vegetacijom, dala poseban karakter ulici (prijatan i smiren). Prostori između tih zelenih polja bi bili jedna vrsta "uličnih separea" sa klupama, gde bi ljudi mogli sesti, odvojiti se od pešačke gužve i uživati u ambijentu, takodje bi na ovim prostorima mogle da se organizuju razne izložbe, ili da nastupaju neki ulični svirači, slikari,... (ustvari bilo šta što bi se moglo svrstati u neki street art)
Što se tiče pitanja vezanog sa saobraćaj na bulevaru, ne znam da li se pitanje odnosi na Bul. Mihajla Pupina ili Bul. Oslobođenja.
Meni je izuzetno drago da rad nailazi uglavnom na pozitivne reakcije, jer mi je jedan od ciljeva bio da ukažem na to da promene u gradu mogu i te kako biti pozitivne. Odnosno, da se ne treba opirati promenama, jer su one sasvim prirodna pojava, već da treba sesti i razmisliti kako promenama unaprediti postojeće stanje. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 11 apr 2012 09:36 #9

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 3785
  • Primljenih Zahvalnica: 2232
  • Karma: 101
Pripadnik napisao/la:

P.S. Takođe, a s obzirom da su tramvaji na dugom štapu, ostaje pitanje kako bi se prostor gde su šine u jevrejskoj iskoristio...


Ovo je na jos duzem stapu :), dok nasi smisle da urade nesto ovako, imacemo metro, a ne tramvaj :D


Ali za Jevrejsku se pod hitno mora naci resenje
Poslednja izmena: 11 apr 2012 09:37 od Nixivoje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 11 apr 2012 09:42 #10

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
  • Karma: 79
Ja bih čitavu Jevrejsku zatvorio za saobracaj i napravio nih jedan veliki dugacki trg, kao sto je npr u Kikindi
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 11 apr 2012 09:46 #11

  • MILOS.M
  • MILOS.M's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 10
  • Primljenih Zahvalnica: 15
  • Karma: 5
Nisam siguran da nas ovo čeka u skorijoj budućnosti, pogotovo ako pogledamo plan detaljne regulacije za ovo područje. Da se ranije razmišljalo o ovakvim ili sličnim rešenjima sama mogućnost izvođenja bi bila jednostavnija i lakša. No i danas to nije nemoguće. Jevrejska ulica nema previše stanovnika, a i projektom je predviđena izgradnja stambenih objekata (podužni objekti koji se nalaze iza pasaža) u unutrašnjostima bloka, što bi omogoćilo većini, ako ne i svima, da ostanu tu gde jesu.
Što se tiče uskog grla, ono je nasleđeno. Ja ga nisam štirio, jer onog momenta kad bi ulica postala pešačkog karaktera taj prostor ne bi više bio toliko uzak (čak i ako oduzmemo i prostor kuda prolaze tramvaji pešačka površina bi bila široka 5m sa jedne strane šina, a 9m sa druge). Takođe nisam širio usko grlo jer sam se trudio da sve objekte koji su vredni zadržavanja sačuvam.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 11 apr 2012 15:16 #12

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2173
  • Primljenih Zahvalnica: 2112
  • Karma: 112
MILOS.M napisao/la:
Nisam siguran da nas ovo čeka u skorijoj budućnosti, pogotovo ako pogledamo plan detaljne regulacije za ovo područje. Da se ranije razmišljalo o ovakvim ili sličnim rešenjima sama mogućnost izvođenja bi bila jednostavnija i lakša. No i danas to nije nemoguće. Jevrejska ulica nema previše stanovnika, a i projektom je predviđena izgradnja stambenih objekata (podužni objekti koji se nalaze iza pasaža) u unutrašnjostima bloka, što bi omogoćilo većini, ako ne i svima, da ostanu tu gde jesu.
Što se tiče uskog grla, ono je nasleđeno. Ja ga nisam štirio, jer onog momenta kad bi ulica postala pešačkog karaktera taj prostor ne bi više bio toliko uzak (čak i ako oduzmemo i prostor kuda prolaze tramvaji pešačka površina bi bila široka 5m sa jedne strane šina, a 9m sa druge). Takođe nisam širio usko grlo jer sam se trudio da sve objekte koji su vredni zadržavanja sačuvam.

Pitanjce! Da li je, tamo, semafor pod zemljom?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 11 apr 2012 18:05 #13

  • MILOS.M
  • MILOS.M's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 10
  • Primljenih Zahvalnica: 15
  • Karma: 5
TurboMaximus napisao/la:
MILOS.M napisao/la:
Nisam siguran da nas ovo čeka u skorijoj budućnosti, pogotovo ako pogledamo plan detaljne regulacije za ovo područje. Da se ranije razmišljalo o ovakvim ili sličnim rešenjima sama mogućnost izvođenja bi bila jednostavnija i lakša. No i danas to nije nemoguće. Jevrejska ulica nema previše stanovnika, a i projektom je predviđena izgradnja stambenih objekata (podužni objekti koji se nalaze iza pasaža) u unutrašnjostima bloka, što bi omogoćilo većini, ako ne i svima, da ostanu tu gde jesu.
Što se tiče uskog grla, ono je nasleđeno. Ja ga nisam štirio, jer onog momenta kad bi ulica postala pešačkog karaktera taj prostor ne bi više bio toliko uzak (čak i ako oduzmemo i prostor kuda prolaze tramvaji pešačka površina bi bila široka 5m sa jedne strane šina, a 9m sa druge). Takođe nisam širio usko grlo jer sam se trudio da sve objekte koji su vredni zadržavanja sačuvam.

Pitanjce! Da li je, tamo, semafor pod zemljom?

Da, predviđen je semafor pod zemljom.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 11 apr 2012 21:59 #14

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2173
  • Primljenih Zahvalnica: 2112
  • Karma: 112
MILOS.M napisao/la:
Da, predviđen je semafor pod zemljom.

Zar ne bi bilo malo zagušljivo?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 11 apr 2012 22:16 #15

  • MILOS.M
  • MILOS.M's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 10
  • Primljenih Zahvalnica: 15
  • Karma: 5
Pretpostavio sam da si iz tog razloga postavio pitanje. :)
Ja nisam u potpunosti upućen u sve naše regulative po pitanju podzemnog saobraćaja. Međutim, pronašao sam neke primere u svetu gde je podzemna raskrsnica rešena semaforom.
Mislim da je tu najbitniji adekvatan ventilacioni sistem.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 12 apr 2012 08:55 #16

  • Dunavski
  • Dunavski's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 72
  • Primljenih Zahvalnica: 437
  • Karma: 41
Gledam ovaj rad, urbano rešenje ali i čitam tvoja objašnjenja Miloše vezana za samo shvatanje problematike ove arhitektonsko urbane celine koja u sebi nosi veliku kompleksnost u svakom smsilu a ti na to ukazuješ što je svakako pozitivno.

Naročito mi se dopadaju rešenja i objašnjenja na urbanom nivou sa tim pasažima čiji princip zadržavaš i za koje smatram da predstavljaju glavnu urbanu karakteristiku gradova centralne Evrope (Beč, Budimpešta, Bratislava...) pa i našeg Novog Sada kao i odmereni odgovori na specifične arhitektonske objekte kakva je i Sinagoga. Bravo.

Rešenje koje daješ vezano za saobraćaj je po mom mišljenju veoma logično iz više razloga a pitanja „Da li će tamo biti zagušljivo?“ ne treba da te pokolebaju u ovom stadijumu jer se sve to da isprojektovati i pravilno postaviti a grad ovako dobija zaista mnogo, a najvažniji je KONTINUITET urbane matrice koji propagiraš, odredjeno spajanje sa istorijskim pravcima kao i varijacija u oblikovnom i funkcionalnom smislu tvom rešenju daju veliku logičku upečatljivost.

Za kraj bih se osvrnuo na arhitektonski domen tvog rada gde mu imam utisak fali suptilnosti, nedostatak detalja, i uopšte odredjenje kompleksnosti, ali kažem u ovom stadijumu to nije najbitnije jer su arhitektonski principi urbanih venaca, fasadne varijacije, studije fenestracija, kosi krovovi, ugaone zgrade, odnos novo-staro već sada prisutni i sve se ovo može dovesti na viši nivo nekom kasnijom razradom i mnogo sveobuhvatnijom interdisciplinarnom studijom.

Sada je veliko pitanje- zašto se ovakve postojeće urbane celine uopšte ne posmatraju kao složeni urbani organizmi kojima moraju podjednako da pristupe arhitekte, urbanisti, sociolozi, antropolozi i istoričari i zašto ovakva rešenja kao tvoja moraju da završe daleko od očiju javnosti?
“…Man has also become an architect of the environment, but he does not command the forces as nature. His method was selective and proven; an intellectual approach in which the actions depend on the understanding…”

Jacob Bronowski
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 12 apr 2012 10:32 #17

  • SZPDNEVEN
  • SZPDNEVEN's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • СЗПД "НЕВЕН". . .
  • Poruka: 339
  • Primljenih Zahvalnica: 853
  • Karma: 47
Izuzetno dopdaljiv projekat.
U prošlosti je bilo dosta takvih primera ali su oni usled "nedostatka sluha" (čita se uskih investitorskih interesa), korišćeni na pogrešan način.
Davno su u holu "Urbisa" postojale grafike koje bi bilo lepo danas videti, i videti šta je sve predviđeno za, recimo, bulevar Oslobođenja.
U svakom slučaju navijamo za ovakav i slične mu projekte !

Neko je postavio sliku koju prilažemo, i mada nema mnogo dodira sa temom, kačimo je zbog topline parternog uređenja koje se na njoj da primetiti - umesto surovog asvalta.

H E B E H "Хајд' у коло селе, 'амо руке беле. Тијо скочи и подскочи, душо медена. Нека зачуде се, земља нек' се тресе.Кад заигра коло Невена."
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 12 apr 2012 13:42 #18

  • MILOS.M
  • MILOS.M's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 10
  • Primljenih Zahvalnica: 15
  • Karma: 5
@Dunavski

Vrlo dobro pitanje na koje ja ne mogu da dam odgovor, jer ga ne znam. Interdisciplinarnost je svakako nešto što se zagovara na fakultetu, a i sama arhitektura je dobrim delom interdisciplinarna (barem bi trebala da bude). Iz ovoga jedino mogu da zaključim da problem verovatno leži u (domaćoj) praksi. Da li zbog manjka energije koja je potrebna da se uloži u ovakve projekte, da li zbog finansija ili nekih političkih problema ili nečeg drugog...
Što se tiče očiju javnosti, ja sam imao sreće da je jedan novinar iz Blica video moj rad na internetu i rešio da ga objavi.
Ako vas interesuje da vidite još studentskih radova koji se dotiču Novog Sada, oni izlaze svakog ponedeljka u Blicu, otprilike na sredini novina. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Transformacija Jevrejske ulice 12 apr 2012 18:28 #19

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2173
  • Primljenih Zahvalnica: 2112
  • Karma: 112
MILOS.M napisao/la:
@Dunavski

Vrlo dobro pitanje na koje ja ne mogu da dam odgovor, jer ga ne znam. Interdisciplinarnost je svakako nešto što se zagovara na fakultetu, a i sama arhitektura je dobrim delom interdisciplinarna (barem bi trebala da bude). Iz ovoga jedino mogu da zaključim da problem verovatno leži u (domaćoj) praksi. Da li zbog manjka energije koja je potrebna da se uloži u ovakve projekte, da li zbog finansija ili nekih političkih problema ili nečeg drugog...
Što se tiče očiju javnosti, ja sam imao sreće da je jedan novinar iz Blica video moj rad na internetu i rešio da ga objavi.
Ako vas interesuje da vidite još studentskih radova koji se dotiču Novog Sada, oni izlaze svakog ponedeljka u Blicu, otprilike na sredini novina. :)

Žurim i zato samo nabacujem da se tvoja ideja poprilično preklapa s mojom, laičkom. Dunavski ne mora da te brani od konkretnih pitanja, a trebalo bi da zna da ka savršenstvu vodi put bez kraja.
Poslednja izmena: 12 apr 2012 18:31 od TurboMaximus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Transformacija Jevrejske ulice 18 sep 2015 14:57 #20

  • Light
  • Light's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 155
  • Primljenih Zahvalnica: 286
  • Karma: 3
Nema više slika na ovoj temi. :( Da li moderator može da ih ponovo postavi ili su trajno izbrisane?
"Politicians, ugly buildings, and whores all get respectable if they last long enough!" - Noah Cross, Chinatown (1974)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
  • Strana
  • 1
  • 2
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru