Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Sad na vodi

Novi Sad na vodi 21 sep 2020 15:30 #21

  • Neskov
  • Neskov's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 362
  • Primljenih Zahvalnica: 232
  • Karma: -14
Prilikom kog projekta je sns kontaktirao stručnjake?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Marc

Novi Sad na vodi 21 sep 2020 15:39 #22

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 872
  • Primljenih Zahvalnica: 1085
  • Karma: 4
Znam više od pola ljudi koji su tamo govorili, to je bila politička tribina sa političkim interesom, a ne tribina u interesu gradjana. Beograd na vodi je osmislila vlast Demokratske stranke, posle samo SNS preuzeo i tu nije pitanje da li je Beograd na vodi dobar ili nije, već ko će na njemu zaraditi, a ko neće. Zato mi je smešno svako fanatično i ostrašćeno insistiranje na ovima iil na onima, na krovoima i slično. Sve to nema veze sa nama.
Sedim na Ribarskom često i gledam brodogradilište preko puta. Kad prolazim pored njega i pored mornarice, taj deo obale nije dostupan ni meni ni drugim gradjanima. To se mora promeniti. Druga je stvar da je malo verovatno da bi se i jedna vlast u gradu odrekla masne zarade od najekskluzivnije lokacije u gradu. Teško da bi i ijedan investitor propustio da zaradi što više dizanjem spratnosti. Meni lično je besmisleno da je 20-tospratnica luksuz. Luksuz bi bio da su tu vile sa po 4 stana, prostranim dvorištima sa bazenima i puno prostora okolo. Ali niko nas n išta ne pita. Da je po mome na mestu ulaza u brodogradilište bi bio Muzej savremene umetnosti Vojvodine, dalje bi bile galerije i muzeji tipa Manualov, džez klubovi, starinarnice, knjižare i čudni kafei i to bi dalo tom mestu. dušu. Ali niko me ne pita, niti će me pitati pošto je to lokacija koja donosi veliki keš. Sama marina je tu da iz evrope parkiraju svoje jahte preko zime, pošto se planira da vez bude jeftiniji nego u Madjarskoj. Uz to idu i razni sadržaji gde će ti da troše novac i to će ne samo radikalno promeniti izgled prirodu tog dela Novog Sada, več i doneti novac. A gde je novac tu nema interwesa gradjana. Tako je i ova tribina bila o tome da neko jede tortu, a oni love mrvice pogače od tri dana. Zato bolje da pričamo o potrebama Novosadjana, vezano za taj potez, a ne o finansijskim frustracijama propalih političara.
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, Ksena

Novi Sad na vodi 21 sep 2020 16:00 #23

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 872
  • Primljenih Zahvalnica: 1085
  • Karma: 4
TurboMaximus napisao/la:
Skupe lokacije su uvek načičkane ili rezervisane za ekstremnu klijentelu. A da je vreme za odlazak u visinu, odavno je.

I dalje mi u glavu ne ide da su višespratnice uz prometne saobraćajnice luksuz? Novi Sad na vodi neče biti nikakav luksuz, već samo malo bolje upakovana socijalna arhitektura u kojoj niko ćak ni iz više srednje klase ne bi živeo u normalnoj zemlji. Usput. ne mislim da se uz reku zidaju dvadesetospratnice, zato što to zatvori i pogled i vazduh ka zaledjini. Uz reku niže, pa proporcionalno se povišava spratnost ka dalje...
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mlata

Novi Sad na vodi 21 sep 2020 16:09 #24

  • RM77
  • RM77's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 190
  • Primljenih Zahvalnica: 225
  • Karma: 5
neusatz! napisao/la:
TurboMaximus napisao/la:
Skupe lokacije su uvek načičkane ili rezervisane za ekstremnu klijentelu. A da je vreme za odlazak u visinu, odavno je.

I dalje mi u glavu ne ide da su višespratnice uz prometne saobraćajnice luksuz? Novi Sad na vodi neče biti nikakav luksuz, već samo malo bolje upakovana socijalna arhitektura u kojoj niko ćak ni iz više srednje klase ne bi živeo u normalnoj zemlji. Usput. ne mislim da se uz reku zidaju dvadesetospratnice, zato što to zatvori i pogled i vazduh ka zaledjini. Uz reku niže, pa proporcionalno se povišava spratnost ka dalje...
Biće luksuz u smislu najskupljeg kvadrata i najveće zarade investitora. A to što neće imati gde da parkira, što će da bude prebučna saobraćajnica i novi budući most im pod nosom, kao i noćna buka sa splavova na Ribarcu, to je nevažno. Siguran sam da će u prizemlju tih zgrada biti gde da se popije espreso i pojede pica, šta više treba deci tajkuna i političara koji će tu da uzmu stan?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Sad na vodi 21 sep 2020 16:29 #25

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 4270
  • Primljenih Zahvalnica: 5674
  • Karma: 237
Dobro, nije baš tako.
Povećanje gustine stanovanja u nekom momentu mora dovesti do kvalitetnijeg javnog prevoza koji će hteti da koristi više ljudi, i do životnog stila koji podrazumeva da se ne vozika sopstvenim autom do prve prodavnice.
Vredi pogledati bilo koji grad u razvijenom svetu i svetu koji je na putu da bude razvijen koji je narastao do određene veličine i broja stanovnika. Ponavlja se ista stvar. Privatnom automobilu je sve manje mesto u njemu.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 21 sep 2020 16:30 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Sad na vodi 21 sep 2020 16:50 #26

  • RM77
  • RM77's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 190
  • Primljenih Zahvalnica: 225
  • Karma: 5
Dukelander napisao/la:
Dobro, nije baš tako.
Povećanje gustine stanovanja u nekom momentu mora dovesti do kvalitetnijeg javnog prevoza koji će hteti da koristi više ljudi, i do životnog stila koji podrazumeva da se ne vozika sopstvenim autom do prve prodavnice.
Vredi pogledati bilo koji grad u razvijenom svetu i svetu koji je na putu da bude razvijen koji je narastao do određene veličine i broja stanovnika. Ponavlja se ista stvar. Privatnom automobilu je sve manje mesto u njemu.
I ja bih voleo da je tako, ali da li je?
Imamo povećanu gustinu stanovanja oko Bulevara Evrope, i Nove Detelinare recimo. Da li su oni iznedrili u protekloj dekadi bilo kakvu naznaku promene životnog stila, sem uzurpacije svake javne površine od koje je barem neka mogla ostati/postati zelena? Ili misliš da će konstantna devastacija kad sve konačno dovede do nepodnošljivog da iznedri povećanu svesnost u građanstvu?
Poslednja izmena: 21 sep 2020 16:54 od RM77.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Sad na vodi 21 sep 2020 17:54 #27

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 4270
  • Primljenih Zahvalnica: 5674
  • Karma: 237
Tačno to poslednje mislim.
Kad postane nepodnošljivo, počeće da se menja.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Toni021

Novi Sad na vodi 22 sep 2020 01:04 #28

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2319
  • Primljenih Zahvalnica: 2297
  • Karma: 112
neusatz! napisao/la:
TurboMaximus napisao/la:
Skupe lokacije su uvek načičkane ili rezervisane za ekstremnu klijentelu. A da je vreme za odlazak u visinu, odavno je.

I dalje mi u glavu ne ide da su višespratnice uz prometne saobraćajnice luksuz? Novi Sad na vodi neče biti nikakav luksuz, već samo malo bolje upakovana socijalna arhitektura u kojoj niko ćak ni iz više srednje klase ne bi živeo u normalnoj zemlji. Usput. ne mislim da se uz reku zidaju dvadesetospratnice, zato što to zatvori i pogled i vazduh ka zaledjini. Uz reku niže, pa proporcionalno se povišava spratnost ka dalje...

Ono je bilo u principu, a šta će ovde ispasti, prilično je predvidivo. Sad je (verovatno) kasno, ali radi se o jednoj od lokacija koja je morala na međunarodni konkurs.
Što se visine tiče, moja maštarija je panoramski stan na pedesetom spratu, tavanica na 3,5 metra i polunatkrivena terasa od 50 kvadrata. U kuću s bašticom bi me uterali samo senilnog.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko

Novi Sad na vodi 20 okt 2020 18:24 #29

  • Neskov
  • Neskov's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 362
  • Primljenih Zahvalnica: 232
  • Karma: -14
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie

Novi Sad na vodi 21 okt 2020 12:42 #30

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 2027
  • Primljenih Zahvalnica: 4187
  • Karma: 27
Sto vise pricaju o tome vece su sanse da ce nocna mora postati java



www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/256412/D...bum-za-Novi-Sad.html
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, Blavak, valjan

Novi Sad na vodi 26 okt 2020 22:31 #31

  • drdejana
  • drdejana's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 16
  • Primljenih Zahvalnica: 3
  • Karma: -2
Nadamo se da će sravniti sa zemljom onu tamo zarđalu starudiju i napraviti neki lep kompleks zgrada, šetalište, parkić. I Ribarac je isto veliki potencijal, a tako je nesređen i obrastao šumom.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Sad na vodi 27 okt 2020 01:01 #32

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Људски максимум
  • Poruka: 216
  • Primljenih Zahvalnica: 225
  • Karma: 37
Још боље... Сравнити са земљом напуштене бараке и бродоградилиште, уредити земљиште, уз што мању сечу направити пар пешачко-бициклистичких и трим стаза, поставити расвету, поставити клупе и корпе за отпатке, посадити ново зеленило тамо где је рашчишћен терен, склонити/преместити сплавове, евентуално направити ту марину и стазе за веслање, спортске терене и добијамо бољу ствар од онога што сад најављују у Београду — линеарног парка. Ово је све нека непотпуна идеализација која се неће остварити, али лепо је маштати о томе да можеш да се питаш за уређење свог града у својству његовог становника.
Залажем се за могућност пуноправне употребе ћириличког писма од стране учесника форума NSBuild.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, neusatz!, lanens, RM77, Blavak, Djordje Cvarkov, AcaFacaKokiHouse

Novi Sad na vodi 27 okt 2020 10:46 #33

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 4270
  • Primljenih Zahvalnica: 5674
  • Karma: 237
Могао би и комплекс зграда да буде ок под условом да град пропише малу густину становања, широке отворене и зелене потезе, спортске терене, игралишта и слично.
Али, из онога што се да видети на другим потезима у граду, то се неће десити. Ако дође до градње, вероватно ће бити велике густине, са објектима врло близу постављеним, онако како налаже капитал.
Спратност сумњам да ће бити преко 12 спратова, јер се на 50 метара висине мењају противпожарни захтеви (ето нам и одговора зашто се не граде виши објекти).

У сваком случају, гласам за Чилетову идеализацију која се неће остварити :mrgreen:
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Sad na vodi 27 okt 2020 11:00 #34

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 2027
  • Primljenih Zahvalnica: 4187
  • Karma: 27
Kao sto sam izjavio vise puta prostor brodogradilista i kasarne treba da bude neki stambeni kompleks, kao sto kaze Duke manje gustine, da ne bude sabijeno da bude urbano da ima puno zelenila, da se konacno probije biciklisticka traka za bici autoput Eurovelo6 a da se deo Ribarca stavi pod spomenik prirode, oni delovi koji mogu, naravno idealno bi bilo sve.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Sad na vodi 27 okt 2020 11:28 #35

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3203
  • Primljenih Zahvalnica: 1888
  • Karma: 37
Dukelander napisao/la:
Могао би и комплекс зграда да буде ок под условом да град пропише малу густину становања, широке отворене и зелене потезе, спортске терене, игралишта и слично.
Али, из онога што се да видети на другим потезима у граду, то се неће десити. Ако дође до градње, вероватно ће бити велике густине, са објектима врло близу постављеним, онако како налаже капитал.
Спратност сумњам да ће бити преко 12 спратова, јер се на 50 метара висине мењају противпожарни захтеви (ето нам и одговора зашто се не граде виши објекти).

У сваком случају, гласам за Чилетову идеализацију која се неће остварити :mrgreen:
Mozes li da kazes malo vise o protivpozarnim zahtevima?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Sad na vodi 27 okt 2020 11:52 #36

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 4270
  • Primljenih Zahvalnica: 5674
  • Karma: 237
Ako sam dobro shvatio, osnovna razlika je u tome ko daje saglasnost na projektno-tehničku dokumentaciju.
Za objekte niže od 50m a više od 4 sprata saglasnost na dokumentaciju daje lokalni MUP, tzv. područna jedinica.

Za objekte preko 50m visine saglasnost na dokumentaciju daje republički organ, tj. Ministarstvo Unutrašnjih Poslova.
Kad se pogleda šta još spada u tu kategoriju (aerodromi, stadioni za preko 20.000 gledalaca, nuklearni objekti, tuneli, hidroelektrane) onda je jasno da je kontrola stroža u svakom pogledu.

U tih 50m se možda može uglaviti 13 ili 14 spratova, ali ne više.
U 40m može stati ravno 12 spratova sa prizemljem (postoji razlog zašto sam napisao 40m).
A kad se pređe u kategoriju visokih objekata (iznad 30m), kreću drugačiji zahtevi u smislu vatrootpornosti elemenata konstrukcije i enterijera (sve je A kategorije), požarni sektori postaju manji iznad 40m visine, obavezni su sistemi za obezbeđivanje nadpritiska na stepeništima.
U objektima višim od 40m stepeništa spratova ne mogu biti povezana sa stepeništima podruma (na istoj vertikali), liftovi moraju biti pristupačni iz provetravanog predprostora, kotlarnica mora biti van objekta itd.

Sve u svemu, dosta više odgovornosti i dosta stroža kontrola = manje prostora za igranje.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 27 okt 2020 11:56 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, limanac, neusatz!, Yokai, Duja, RM77, Blavak, Djordje Cvarkov, valjan, Marc, mel

Novi Sad na vodi 27 okt 2020 12:41 #37

  • Dunavac
  • Dunavac's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 103
  • Primljenih Zahvalnica: 63
  • Karma: -9
Slažem se da bi bila pametnija,lepša i komfornija niža spratnost,sa svim pratećim objektima koji svakodnevni život čini lepšim i udobnijim.Pored Brodogradilišta(koje je trenutno stambeno aktuelno i izvodljivo),Mornarice(koja će još dugo biti u domenu planova)-vrlo su zanimljive za stambeno-poslovni prostor dve parcele površine više od 5 ha,koje se nalaze preko puta osnovne škole(Neimar u stečaju i pogoni DTD-kanala).E taj prostor,koji čak i nije sporan po pitanju branjenog područja od voda,je idealan za dobro planiran stambeno-poslovni prostor,sa sportskim terenima,zelenilom i sl.Nadam se da će urbanisti povesti računa i dobro osmisliti taj prostor koji će biti više nego zanimljiv svim većim investitorima.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Sad na vodi 27 okt 2020 12:44 #38

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3203
  • Primljenih Zahvalnica: 1888
  • Karma: 37
Dukelander napisao/la:
Ako sam dobro shvatio, osnovna razlika je u tome ko daje saglasnost na projektno-tehničku dokumentaciju.
Za objekte niže od 50m a više od 4 sprata saglasnost na dokumentaciju daje lokalni MUP, tzv. područna jedinica.

Za objekte preko 50m visine saglasnost na dokumentaciju daje republički organ, tj. Ministarstvo Unutrašnjih Poslova.
Kad se pogleda šta još spada u tu kategoriju (aerodromi, stadioni za preko 20.000 gledalaca, nuklearni objekti, tuneli, hidroelektrane) onda je jasno da je kontrola stroža u svakom pogledu.

U tih 50m se možda može uglaviti 13 ili 14 spratova, ali ne više.
U 40m može stati ravno 12 spratova sa prizemljem (postoji razlog zašto sam napisao 40m).
A kad se pređe u kategoriju visokih objekata (iznad 30m), kreću drugačiji zahtevi u smislu vatrootpornosti elemenata konstrukcije i enterijera (sve je A kategorije), požarni sektori postaju manji iznad 40m visine, obavezni su sistemi za obezbeđivanje nadpritiska na stepeništima.
U objektima višim od 40m stepeništa spratova ne mogu biti povezana sa stepeništima podruma (na istoj vertikali), liftovi moraju biti pristupačni iz provetravanog predprostora, kotlarnica mora biti van objekta itd.

Sve u svemu, dosta više odgovornosti i dosta stroža kontrola = manje prostora za igranje.
Obzirom na to kakvo je stanje u drzavi, ako prodje ovako projekat, ne bi me cudilo da ne bude nikakvih problema sa kontrolom. Nadam se da gresim.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Marc

Re:Novi Sad na vodi 27 okt 2020 12:47 #39

  • ChobbyNS
  • ChobbyNS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 106
  • Primljenih Zahvalnica: 51
  • Karma: 0
Promenada je sigurno prošla sve te stroge kontrole. Kraj vica.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, sandman, Marc

Re:Novi Sad na vodi 27 okt 2020 13:31 #40

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 4270
  • Primljenih Zahvalnica: 5674
  • Karma: 237
Promenada spada u tip objekata za koji se dokumentacija pregleda na lokalnom nivou, tj. pretpostavićemo da nije najviši nivo kontrole.
I pored toga, glavna prepreka dobijanju Upotrebe Dozvole bila je kontrola MUP-u (pošto se izbacivanje podzemnih voda u kanalizaciju "dogovorilo"). Šta je bilo na kraju balade, ne znam.

Ono što sigurno je da niko od ljudi na tim pozicijama (pregledanja dokumentacije) neće hteti svojevoljno da bude odgovoran za rizične objekte, iz vrlo pragmatičnih razloga ~ potencijalne krivične odgovornosti.
Inače, vole oni da prave problem i tamo gde ga realno nema, ali tu su razlozi druge prirode :lol:
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru