Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi most na stubovima Franca Jozefa

Novi most na stubovima Franca Jozefa 28 nov 2010 19:29 #1

  • Nicisy1
  • Nicisy1's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 746
  • Primljenih Zahvalnica: 2911
Na mestu gde iz Dunava samo vire stubovi nosači nalazio se most koji je nosio ime austrijskog cara, izgrađen 1883. godine po projektu Karla Baumana kao deo pruge Budimpešta – Zemun

Novi Sad – U naredne tri godine Novi Sad bi trebalo da dobije još dva nova mosta preko Dunava.

Ovaj drugi most biće podignut na stubovima 1941. godine srušenog mosta „Franca Jozefa”, imaće četiri saobraćajne trake i dva tunela ispod Petrovaradinske tvrđave. Idejno rešenje izabrano je na Međunarodnom konkursu grada Novog Sada (od šest pristiglih), a zajednički su ga uradili preduzeća DOO „Ponting“ iz Maribora, AD „Centar za puteve Vojvodine“ iz Novog Sada i DOO „DDC“ iz Ljubljane.

Od autora se, između ostalog, tražilo da most bude različit od ostalih u gradu, i da svojim izgledom ne zasenjuje Petrovaradinsku tvrđavu. Druga nagrada pripala je projektu firme „Unitef – Ceh” iz Budimpešte, a ostala četiri rada su otkupljena.

Prema izabranom idejnom rešenju, novi most će biti u obliku kontinualne grede sa plitkim lukom. Imaće dve zasebne trake u oba pravca sa razdelnim ostrvom i pešačke staze. Sredstva za gradnju trebalo bi da budu obezbeđena iz budžeta grada Novog Sada i Fonda za kapitalna ulaganja Vojvodine, a procenjeno je da bi koštao između 30 i 40 miliona evra.

Na mestu gde iz Dunava samo vire stubovi nosači nekada se nalazio most cara Franca Jozefa, ili Franje Josifa, izgrađen 1883. godine po projektu Karla Baumana, kao deo pruge Budimpešta – Zemun. Bio je dugačak 432 metra i nastavljao se u tunel ispod Petrovaradinske tvrđave dužine 341 metar, koji je sada dobrim delom obrušen. Most je od 1929. godine nosio ime princa Aleksandra Karađorđevića, a srušila ga je Vojska Kraljevine Jugoslavije, 11. aprila 1941. godine, kako bi sprečila dalje nadiranje okupatora.

Od nekadašnjeg mosta cara Franca Josefa, ili princa Aleksandra Karađorđevića, ostala su samo tri betonska potporna stuba koji će nositi i konstrukciju budućeg novog mosta.

Potrebu izgradnje novog mosta potvrdila je saobraćajna studija, koju je po narudžbini gradske uprave napravio Novosadski univerzitet. Budući da se očekuje dalji porast broja stanovnika i broja vozila, gradu su potrebne bar još dve saobraćajnice preko Dunava, zaključili su stručnjaci. Novi most, takođe, omogući će i da se izmesti saobraćaj iz podgrađa Petrovaradinske tvrđave, čime će se na najbolji način zaštititi i taj čuveni kulturno-istorijski kompleks.









Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Light

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 28 nov 2010 19:36 #2

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
nicsy svaka ti cast na trudu, a ove slike prvi put vidim, izgleda mocno
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 28 nov 2010 19:37 #3

  • Nicisy1
  • Nicisy1's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 746
  • Primljenih Zahvalnica: 2911
Jedno zanimljivo resenje,ali nije proslo

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 28 nov 2010 20:25 #4

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Meni se ta verzija sto nije prosla nekako vise svidja... i sami pristupi mostu al sta ces...
Inace po meni tu bi pasovao neki stari model , kao recimo sto je bio pre varadinski most pre WW2.
Nema veze sto je 21. vek , po meni je bitnije da stvar izgleda uskladjeno ..ovako mi deluje ko momak u sakou ali sa patikama na nozi hehe.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 28 nov 2010 22:24 #5

  • Zoki
  • Zoki's Avatar
Da li je istina da 2013. poginje izgradnja mosta na Dunavu prema Beočinu, zaobilaznica?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 02 dec 2010 19:12 #6

  • Goxy
  • Goxy's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Nikad ne raspravljaj sa frizerom o politici.
  • Poruka: 219
  • Primljenih Zahvalnica: 47
Zadnja informacija koju imam za most na Stubovima Franca Jozefa je da ce ga raditi Alpina...
Kako zasto ne pitajte...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 02 dec 2010 19:14 #7

  • Goxy
  • Goxy's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Nikad ne raspravljaj sa frizerom o politici.
  • Poruka: 219
  • Primljenih Zahvalnica: 47


Uploaded with ImageShack.us

Valjda iz 1902 godine...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 02 dec 2010 20:24 #8

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4849
  • Primljenih Zahvalnica: 7893
Nicisy1 napisao/la:
Jedno zanimljivo resenje,ali nije proslo


Hehehe...
Ovo sam ja uploadovao, a video mi je dao kolega koji je radio projekat.
Iskreno, meni se nisu svidele nadstrešnice, piramida i pokretne stepenice. Most kao most nije loš, ali ti dodaci su nepotrebni. Ko ne može da se popne laganeze nek' se šeta po centru grada. Tvrđava ipak mora da bude svetinja jer ništa bolje u ovom gradu nemamo.

Čovek je inače samoinicijativno utrošio svoje vreme u ovaj rad. O rešenju se pričalo negde početkom 2000-ih. Postoji još jedno, Hajdinovo rešenje od pre konkursa, koje izgleda baš kao umanjeni most Slobode.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 02 dec 2010 20:26 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 04 dec 2010 03:04 #9

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
evo jos jedan extra render
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 13 jan 2011 15:08 #10

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
Radio021
Ili UNESCO ili most

Plan detaljne regulacije Petrovaradinske tvrđave je napisan i usvojen u Skupštini grada, ali na njega je bilo dosta primedbi. Ukupno šest fizičkih i pravnih lica podnelo je primedbe i sugestije, koje se uglavnom odnose na izgradnju mosta na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa i izgradnju saobraćajne infrastrukture.

Oni smatraju da će time grad možda dobiti mnogo ali, verovatno, izgubiti i više, prenosi RTV.

Planom detaljne regulacije predviđena je izgradnja novog mosta sa četiri trake i proširenje sada napuštenog tunela, kroz koji će prolaziti saobraćajnica.

Predviđeno je i uvođenje šinskog prevoza kroz Podgrađe koje je, istovremeno, viđeno kao atraktivna pešačko-turistička zona, što je sve u direktnoj suprotnosti sa Generalnim planom grada do 2021. godine, kojim je predviđeno svođenje saobraćaja u ovom delu grada na minimum.

Izgradnja mosta, kako spominje jedan od učesnika javne rasprave, ugroziće i nekoliko bitnih lokaliteta na samoj Tvrđavi, među kojima su stena i šetalište ispod Jelisavetinog bastiona, Ratni bunar i ostaci grobalja, tj, arheološko nalazište iz perioda antike, te 17. i 18. veka, na izlazu iz tunela.

Najvažnija posledica, smatraju podnosioci primedbi, je to što se ovako drastičnim izmenama Tvrđave i predela menja ukupan identitet objekta, koji je očuvan kao retko koji, čak oko 90 procenata, a time se on automatski diskredituje u programu za zaštitu UNESCO-a, što je, navodno, naš krajnji cilj.
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 15 sep 2011 12:42 #11

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
Ideja o ćupriji uobličena, statika dogodine

Objavljeno 15.09.2011


NOVI SAD – Idejni projekat za novi most na starim stubovima Mosta Franca Jozefa projektnog biroa “Ponting” iz Maribora trebalo bi da stigne do danas, što je i krajnji rok za njegovu dostavu. Termin od 200 dana, koliko je u ugovoru bilo predviđeno za završetak idejnog rešenja novog mosta sa svim putnim prilazima s obe strane Dunava, počeo je da teče 27. februara, kad je podneta bankarska garancija, a ne sedamnaest dana ranije, kada su “Ponting” i Zavod za izgradnju grada potpisali ugovor o izradi idejne dokumentacije, kazala je PR ZIG-a Vesna Katić.
Saobraćajna petlja manjih dimenzija
Idejno rešenje saobraćajne petlje s novosadske strane prilaza mostu uradio je partner “Pontinga” – Centar za puteve Vojvodine (CPV), te je taj deo projektne dokumentacije završen, potvrdila je Branislava Jakovljević, generalni direktor tog preduzeća. Iako je u prvoj varijanti bilo reči da će se penjanje na most rešiti kružnim tokom na raskrsnici ulica Stevana Musića, Zorana Đinđića i Bulevara cara Lazara, CVP je nakon proračuna promenio mišljenje jer se ispostavilo da će frekvencija saobraćaja biti mnogo veća, te je petlja neophodna kako se saobraćaj ne bi usporavao na toj raskrsnici, pošto će to biti tranzitni putni pravac, naročito kada se izgrade dva bulevara – Somborski i Subotički.
Jakovljevićeva je naglasila da će buduća petlja po dimenzijama mnogo manje ulaziti u univerzitetski kampus, kao i da će biti jednostavnija, s minimalnim zapletom, a samim tim i manjih dimenzija.
Kombinacija betona i čelika na tri stuba
Budući most biće kombinacija čelika i betona. Trebalo bi da se oslanja na tri ili četiri stuba nekadašnjeg Mosta Franca Jozefa, koji će morati da se nadvise nekoliko metara. Imaće četiri kolovozne trake, po dve za oba smera, a pešaci i biciklisti imaće obostrano i zajedničke staze, široke dva i po metra, odvojene samo vizuelno horizontalnom saobraćajnom signalizacijom, kao na Varadinskom mostu. Ono što je takođe bilo usvojeno prilikom potpisivanja ugovora, a pojavilo se kao nerešivi tehnički problem jeste nemogućnost prolaska pešaka i dvotočkaša kroz tunel. Prolaz kroz Tvrđavu projektant je trebalo takođe detaljno da reši u ovom idejnom projektu. Kako je ranije najavljeno, tunel će biti jedna cev, ali sa po dve saobraćajnice, koje će biti odvojene prozirnim barijerama radi bezbednosti prometa, što znači da će se tunel proširivati za nekoliko metara. Na raskrsnici ulica Preradovićeve i Dunavskih divizija biće izveden kružni tok saobraćaja, uz proširenje raskrsnice rušenjem nekoliko porodičnih kuća u Preradovićevoj ulici.
Ugovorena vrednost posla za izradu idejnog projekta iznosi oko 122 miliona dinara, a novac je obezbeđen zahvaljujući programu ZIG-a u gradskom budžetu.
M. M. Idei-Trifunović

Žeželj ima prednost

Glavni projekat i izbor izvođača za izgradnju budućeg mosta koji će prolaziti kroz Petrovaradinsku tvrđavu pričekaće se najmanje do iduće godine. Odlaganje poslednje faze pred izgradnju direktno je povezano s ekonomskom krizom u svetu i kod nas. Međutim, gradski oci ne bi imali izbora i da je u kasi bilo novca za novi most, jer je izgradnja Žeželjevog mosta ocenjena kao prioritet i u Srbiji i u EU. Problem je što lokalna samouprava mora u tome učestvovati s preko tri miliona evra u gradnji železničkog mosta koji je na trasi Koridora 10.

Nacionalni Gradjanski
Poslednja izmena: 15 sep 2011 12:44 od Nixivoje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 15 sep 2011 22:01 #12

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
jedna tunelska cev sa ukupno 2 trake??? na svim renderima do sada su prikazivane dve cevi i podrazumevalo se ukupno 4 trake.

Koja je poenta skupljeg mosta sa 4 trake ako tunel toliko nece imati, onda bolje napraviti i jeftiniji most sa 2 trake, i sta su radili sa petljom... medijski mrak? niko nista ne zna, ili nece da kaze

i kakve veze ima zezelj sa ovim mostom, ovaj most pravi grad, a zezelja koliko znam pola eu a a drugu polovinu apv i ns, tako da to ne bi trebao da bude toliki finansijski kolaps...

p.s. fora sa cekanjem do poslednjeg dana za predaju projektra je providna


just my 5 cents :)
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 15 sep 2011 22:44 #13

  • hfusion
  • hfusion's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 47
  • Primljenih Zahvalnica: 54
Mislim, tj. nadam se, da nisi dobro razumeo. Piše "po dve saobraćajnice", što valjda može značiti i 4 trake ukupno. Bilo bi potpuno retardirano praviti most sa četiri trake, a tunel u nastavku sa dve.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 16 sep 2011 05:43 #14

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4849
  • Primljenih Zahvalnica: 7893
Ako će se tunel proširivati za nekoliko metara, to su dve trake. On je trenutno širine oko 6 metara, što sa proširivanjem od par metara čini 8-9, a minimum za 4 trake je 14 metara. Po ovom tekstu, Mykiz se nije prevario, bar se meni čini. Ako "nekoliko metara" znači 9-10 metara, onda je sve u redu. U stvari, tekst je neprecizan.

Ono što meni još nije jasno je idejni projekat.
Po pravilniku o sadržini i načinu izrade tehničke dokumentacije, i novom zakonu o izgradnji, idejni projekat kao formalni dokument više ne postoji. ?!?
Inače idejni projekat izgleda kao da je već urađen jer smo videli i osnove i neke preseke i rendere... a u glavnom projektu bi se te stvari definisale do kraja.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 16 sep 2011 09:47 #15

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
mukyz napisao/la:
Koja je poenta...


Predizborno obecavanje. To je poenta.

Videcete kad sledece godine, umesto klasicne predizborne kampanje, krene pobrojavanje sta se uradilo i sta je u planu, nesto slicno nasoj "interaktivnoj mapi gradilista" i onda ce im most biti vrlo koristan a nista nisu uradili ali su zato dosta pricali po medijima :)


Ipak, iako sam pesimista da ce dva velika mosta ( a mostovi na dunavu su uvek velika stvar ) istovremeno praviti, grad nesto mora da smisli ako dodje do iseljavanja stanovniga podradja do kraja ove godine. Po prvobitnom planu, Varadinski most bi bio pesacki i ulogu saobracajnog bi preuzeo taj na stubovima F.Jozefa, zato sto bi Gradic bio pesacka zona. Ako grad sred Gradic a to realno moze da uradi za pola godine, onda im ceo plan pada u vodu, drugog drumskog mosta jos nema a saobracaj tece kroz podgradje.
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 13 feb 2012 04:23 #16

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
predlozeni izgleda petlje za pristup mostu koji je predvidjen da se gradi na stubovima franca jozefa..
Petlja je prikazana u sklopu pdr-a studentskog parka koji je trenutno na javnom uvidu i moze se videti na sajtu www.nsurbanizam.rs

NSBuild
Poslednja izmena: 13 feb 2012 04:29 od mukyz.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Duja, Pinki, Light

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 13 feb 2012 08:19 #17

  • inactive_account
  • inactive_account's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 260
  • Primljenih Zahvalnica: 70
mukyz napisao/la:
predlozeni izgleda petlje za pristup mostu koji je predvidjen da se gradi na stubovima franca jozefa..
Petlja je prikazana u sklopu pdr-a studentskog parka koji je trenutno na javnom uvidu i moze se videti na sajtu www.nsurbanizam.rs


Malo mi deluje ovo malog precnika ova krivina od keja ka Petrovatadinu, jel moze tu bus da se popne?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 13 feb 2012 09:19 #18

  • True_detective
  • True_detective's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 267
  • Primljenih Zahvalnica: 248
"Da se ja pitam ja bi proterao autobus ovuda" :)

Verovatno je dovljno velik prečnik, ipak nije neki duduk crtao.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 13 feb 2012 09:48 #19

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1180
  • Primljenih Zahvalnica: 602
pre neki dan sam razmisljao ali sam zaboravio to da napisem ovde. mene interesuje da li je petlja uopste neophodna?
isao sam pre neko jutro na fakultet i prelazim bul.oslobodjenja kod pocetka mosta slobode. i nekako mi dodje u glavu koliki most a nema petlje vec samo ide pravo na bulevar. moglo se i tamo napraviti petlji sa obe strane pa da ljudi odmah silaze i i idu prema despota stefana npr. tako i ovde kod novog mosta, zasto bi smanjivali ionako malu zelenu povrsinu u novom sadu zbog petlje kad postoje lokalne ulice kojima bi se moglo kretati. oni koji bi isli ka keju ulazili bi u stevana musica pa u maksima gorkog i izlazili bi na kej. nardnog fronta nije nista veca od stevana musica, obe ulice su 1:1 trake. jeste da bi se taj kraj onda peopteretio i zagusio ali gledano ni u narodnog fronta nije nista gori/bolji slucaj. nije bas neko pametno rezonovanje ovo, ali mi palo na pamet ni sam ne znam kako :nuts:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Novi most na stubovima Franca Jozefa 13 feb 2012 10:05 #20

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4849
  • Primljenih Zahvalnica: 7893
Cara Lazara će biti 2+2 jednom kad se most izgradi.
2+2 će biti skroz od početka Somborskog bulevara, preko Bulevara Cara Lazara, preko mosta, kroz tunel, Preradovićevom do izlaska iz Petrovaradina.

Ako je namera da se saobraćaj izbaci iz podgrađa i da ovo postane glavni most u centru grada, onda prolazak preko Stevana Musića, Radničke ili Makrima Gorkog nije rešenje.
Petlja ionako nije nešto preterano komplikovana, a u nju može da se posadi zelenilo.
Inače, Slovenci su imali varijantno rešenje sa kružnim tokom na spoju Cara Lazara i Stevana Musića, pa onda ne bi trebala petlja, ali to je odbijeno.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Light
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru