Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Mostovi Novog Sada

Mostovi Novog Sada 10 jan 2023 17:11 #321

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1372
  • Primljenih Zahvalnica: 2824
ĐURIĆ: Izgradnjom mostova Podgrađe postaje pešačka zona

U Gradskoj kući danas je održana prezentacija projekata za izgradnju tri nova mosta u Novom Sadu.

Tom prilikom je istaknuto da radovi na izgradnji dva mosta uspešno teku dok će za pešačko-biciklistički most u narednim mesecima biti raspisan javni poziv za izbor izvođača za nastavak projektovanja i početak izvođenja radova.

Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić naglasio je da ne može biti ponosniji jer se u istoriji grada nije dogodilo da u isto vreme postoje gradilišta za tri mosta.

‒ Rezultati studija eksperata koje je Grad angažovao potvrdili su da prirodna vegetacija na Šodrošu nije u zoni regulacije mosta, nego u neposrednom okruženju i da ista neće biti narušena izgradnjom mosta. Četvrti most funkcionisaće u istom režimu kao i Most slobode dok će most u okviru Fruškogorskog koridora biti tranzitni i relaksiraće saobraćaj u gradu. Izgradnjom ovih mostova, stvaraju se uslovi da se Podgrađe u Petrovaradinu pretvori u pešačku zonu, što će dati pun smisao pešačko-biciklističkom mostu ‒ rekao je Đurić.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić istakao je da se preko mosta u produžetku Bulevara Evrope neće odvijati teretni saobraćaj i da će Novi Sad dobiti pravu zelenu oazu, prostor koji će biti uređen po pravilima struke, a na gradilištima će biti postavljene barijere kao zaštita od buke.


www.mojnovisad.com/vesti/djuric-izgradnj...u-gUYtMmfLodFlzEi1ik
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Yokai, mrnjavi, Blavak, valjan, mmirkovic

Mostovi Novog Sada 10 jan 2023 17:16 #322

  • mmirkovic
  • mmirkovic's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Рођени Новосађан
  • Poruka: 290
  • Primljenih Zahvalnica: 1005







У Градској кући представљени пројекти три нова новосадска моста

www.dnevnik.rs/index.php/politika/mirovi...ovog-sada-10-01-2023
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Duja, Bridgeboy, Blavak, valjan, vladulns

Mostovi Novog Sada 10 jan 2023 17:27 #323

  • mmirkovic
  • mmirkovic's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Рођени Новосађан
  • Poruka: 290
  • Primljenih Zahvalnica: 1005
Ево и неки скриншотови са видео снимка из градске куће.














Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Duja, Bridgeboy, Blavak, valjan, saleamns

Mostovi Novog Sada 10 jan 2023 17:32 #324

  • mmirkovic
  • mmirkovic's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Рођени Новосађан
  • Poruka: 290
  • Primljenih Zahvalnica: 1005
Kako će izgledati tunel koji će povezivati Petrovaradinsku tvrđavu i novi most?











vojvodinauzivo.rs/kako-ce-izgledati-tune...vu-i-novi-most-foto/
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, Yokai, mrnjavi, Duja, Bridgeboy, Blavak, Bogdus, valjan, vladulns, Хомер, saleamns

Mostovi Novog Sada 10 jan 2023 18:01 #325

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
Надам се да неће затварати тунел.
Он треба да буде проходан тако да се мостом може пешачки/бициклистички повезати Петроварадин и град.

Идеално би било да окно лифта буде поред тунела, не у његовој средини.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 10 jan 2023 18:01 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, neusatz!, Yokai, TurboMaximus, Djordje Cvarkov, Brick, saleamns

Mostovi Novog Sada 10 jan 2023 20:54 #326

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1372
  • Primljenih Zahvalnica: 2824
Tunel nema nikakvog smisla ako bude zatvoren, no mene nešto drugo interesuje. Šta je ono kružno. u Dunavu. na drugoj slici odozgo, sa leve strane mosta?
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Mostovi Novog Sada 10 jan 2023 21:06 #327

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3840
  • Primljenih Zahvalnica: 8976
neusatz! napisao/la:
Tunel nema nikakvog smisla ako bude zatvoren, no mene nešto drugo interesuje. Šta je ono kružno. u Dunavu. na drugoj slici odozgo, sa leve strane mosta?

Pa panorama ali i mesto za skupljanje smeca
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Mostovi Novog Sada 11 jan 2023 08:33 #328

  • eegor84
  • eegor84's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 95
  • Primljenih Zahvalnica: 119
Koliko gledam mapu - tunel sad prolazi ispod parkinga blize zadnjoj strani muzeja, dok je izlaz napravljen gore skroz do zida gde je klub tunel. Tako da po tome deluje da ce izlaz biti pomeren od glavne cevi tunela, iako po slici to ne deluje, osim ako ostave ceo tunel a ono sto vidimo na slici je parce manjeg tunela koje spaja glavni tunel i lift. To bi bilo najbolje ali i najskuplje resenje, ali nije da nije malo para namenjeno za ovo..
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Mostovi Novog Sada 11 jan 2023 11:13 #329

  • mmirkovic
  • mmirkovic's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Рођени Новосађан
  • Poruka: 290
  • Primljenih Zahvalnica: 1005
neusatz! napisao/la:
Tunel nema nikakvog smisla ako bude zatvoren, no mene nešto drugo interesuje. Šta je ono kružno. u Dunavu. na drugoj slici odozgo, sa leve strane mosta?

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, neusatz!, saleamns

Mostovi Novog Sada 11 jan 2023 16:21 #330

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Drumski most na stubovima Ef Džeja kritikovan je i zbog potrebe bušenja paralelnog tunela. Ugrozilo bi, navodno, kandidaturu za UNESCO. Ne znam kako je silos za lift manje sranje.

nsuzivo.rs/novi-sad/tajne-petrovaradinsk...eni-zeleznicki-tunel
Na linku je fotka unutrašnjosti tunela. Cev je popločana (da li čitavom dužinom?). Ne čini mi se neverovatnim da je lift u nekakvom poprečnom servisnom kraku, vertikalno povezanom s platoom tvrđave. Imali smo ovde stručnjaka za oblast. Možda potrebne rupe već postoje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Mostovi Novog Sada 11 jan 2023 19:13 #331

  • sergio-m
  • sergio-m's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1235
  • Primljenih Zahvalnica: 1657
koliko ja znam u srpskom jeziku se koristi naziv plovni put a ne plovidbeni kao u hrvatskoj ili bosni.... :facepalm:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Mostovi Novog Sada 11 jan 2023 20:40 #332

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4870
  • Primljenih Zahvalnica: 8012
TurboMaximus napisao/la:
Drumski most na stubovima Ef Džeja kritikovan je i zbog potrebe bušenja paralelnog tunela. Ugrozilo bi, navodno, kandidaturu za UNESCO. Ne znam kako je silos za lift manje sranje.

nsuzivo.rs/novi-sad/tajne-petrovaradinsk...eni-zeleznicki-tunel
Na linku je fotka unutrašnjosti tunela. Cev je popločana (da li čitavom dužinom?).

Није. Поплочан је само мали део јужног крака тунела где је био магацин својевремено.
Тунел је на неких 50-100 метара од улаза био президан.
TurboMaximus napisao/la:
Ne čini mi se neverovatnim da je lift u nekakvom poprečnom servisnom kraku, vertikalno povezanom s platoom tvrđave. Imali smo ovde stručnjaka za oblast. Možda potrebne rupe već postoje.

Не постоје потребне рупе.
Тунел је делом озидан, делом директно уклесан у стени.
У добром делу тунела се цеди вода (да ли атмосферска да ли из канализације).
Од бочних кракова постоје две (чини ми се) нише за претпостављам железничара, да се склони док пролази воз.
Негде на средини тунела је у озиданом делу рељефно узидан крст који би било лепо да сачувају.
Пролазио сам доста пута туда, добар је осећај, благо хороричан.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, limanac, sandman, TurboMaximus, valjan

Mostovi Novog Sada 12 jan 2023 01:09 #333

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Volim što su iscrpni i transparentni.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Mostovi Novog Sada 23 jan 2023 13:53 #334

  • Хомер
  • Хомер's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 253
  • Primljenih Zahvalnica: 1191
Навигација magic earth убацила мост иза Петроварадина, као и тунел кроз Фрушку

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, mrnjavi, sasar, Blavak, mmirkovic

Mostovi Novog Sada 23 jan 2023 14:43 #335

  • Хомер
  • Хомер's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 253
  • Primljenih Zahvalnica: 1191
Ова петља се већ гради
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: saleamns

Mostovi Novog Sada 24 jan 2023 14:02 #336

  • Duja
  • Duja's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 901
  • Primljenih Zahvalnica: 1786
To sam uglavnom ucrtao ja na OpenStreetMap, samo se posle neko našao pametan pa je umesto "planirano" (što se ne vidi na renderima) stavio "u izgradnji" za sve deonice na trasi Fruškogorskog koridora. Što baš i nije tačno, ali pretpostavljam da je bolje da se vidi nego da se ne vidi.
Svaki dobar projekat može da se oskrnavi pri izvođenju.
Nijedan loš projekat ne može da popravi pri izvođenju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, TurboMaximus, Bridgeboy, kuzmanovicd, Хомер

Mostovi Novog Sada 24 jan 2023 14:40 #337

  • Bridgeboy
  • Bridgeboy's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 77
  • Primljenih Zahvalnica: 281
Bas htedoh reci da sam pre nekog vremena vec video celu deonicu ucrtanu na Openstreetmaps. Hvala na trudu!

>Svaki dobar projekat može da se oskrnavi pri izvođenju.
>Nijedan loš projekat ne može da popravi pri izvođenju.

Apropo ovoga bih rekao da se los projekat moze itekako popraviti. Po mogucnosti i pre pocetka radova, a ako ne onda u toku izvodjenja.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, Хомер

Mostovi Novog Sada 06 mar 2023 14:15 #338

  • vladulns
  • vladulns's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 632
  • Primljenih Zahvalnica: 2937
Предвиђено рушење неколико објеката уз Клисански мост

Град планира рушење објеката на неколико плацева уз Клисански мост, а Управа за грађевинско земљиште и инвестиције (УГЗИ) на тендеру тражи фирме које ће обавити тај посао.

Процењена вредност јавне набавке је око 6,7 милиона динара без ПДВ-а, с тим да ће одабрани извођачи пре него што почну с радовима морати да израде и одговарајућу техничку документацију.

Од седам парцела чије је рашчишћавање предвиђено, по подацима Катастра, две су на Сентандрејском путу, док су остале у Улици др Јована Андрејевића 24, 26, 33. Већина објеката је у јавној својини Града, осим оних у Др Јована Андрејевића 26, за које је забележено да је 2018. покренут поступак експропријације, док је за породичну стамбену зграду на кућном броју 33 наведено да је већи део у власништву Новог Сада, а мањи Републике Србије. Интересантан је податак са сајта Катастра да је неколико објеката изграђено без дозволе за градњу.

Фирме које УГЗИ одабере требало би да израде пројекте и нацрте, те припреме градилиште, након чега следи рушење објеката, земљани радови и рашчишћавање поседа. Предвиђени рок за завршетак свих радова, укључујући и израду техничке документације, јесте три месеца, тачније 90 дана.

Понуде на тендер Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције подносе се до 13. марта, а 40 дана касније биће донета одлука о додели уговора или пак обустави поступка.

www.dnevnik.rs/novi-sad/predvideno-rusen...nski-most-05-03-2023
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, mrnjavi, Blavak

Mostovi Novog Sada 08 mar 2023 12:13 #339

  • vladulns
  • vladulns's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 632
  • Primljenih Zahvalnica: 2937
021.rs donosi detalje o novom mostu u Novom Sadu - pogledajte šta sve piše u kineskom projektu
Nakon više godina priče o novom mostu u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu i već započetih pripremnih radova, projekat mosta po prvi put dostupan je javnosti.


Most je, kako je i ranije bilo poznato, ukupne dužine 2.267 metara, a podeljen je na glavnu konstrukciju preko Dunava (880 m) i prilazne konstrukcije (1.387 m).

Rang saobraćajnice je gradska magistrala, pa je na osnovu tog kriterijuma predviđena najveća brzina od 80 kilometara na čas na samom mostu.

Detalji nove saobraćajnice: Kuda prolazi, kako će izgledati i šta se menja?

Kako se navodi u projektu, zbog planirane marine-privezišta za čamce u rukavcu Dunava, Šodrošu, položaj stubova određen je tako da ne remeti gradnju i funkcionisanje marine. Broj stubova u rukavcu je zato smanjen na minimum. U odnosu na generalni projekat, dodat je još jedan pilon kako bi se u tom delu povećao raspon, a položaj stubova mosta određen je tako da ne remete ulaz rekreativnih plovila u rukavac.

Na konstrukciji glavnog mosta biće po dve saobraćajne trake za oba smera kretanja vozila, širine po sedam metara. Pred kraj mosta, na sremskoj strani, kolovoz se širi u po tri saobraćajne trake, širine po 10.5 m.

Širina pešačke staze na mostu 1.75 m, a biciklističke 2.1 m, obostrano.

Maksimalna visina mosta je iznad pilonskog stuba i iznosi 8,6 metara, dok je najmanja visina u sredinama raspona, 4,6 metara.

Projektovane su i četiri biciklističko-pešačke rampe, dve u zoni kružne raskrsnice ulice za Ribarsko ostrvo, a dve uz pilon glavnog mosta koji se nalazi na obali Dunava.

Na predmetnoj trasi projektovano je ukupno osam potpornih zidova sa obe strane puta.

Trasa počinje odmah iza raskrsnice sa Ulicom Tone Hadžića. Na delu pre mosta predviđeni su potporni zidovi sa obe strane. Nastavlja se ka Heroja Pinkija, nakon čega počinje kružna krivina. Pootez od Ulice Tone Hadžića do Ulice 1.300 kaplara je pretežno izgrađen (posebno sa desne strane). Projektanti su predvideli rušenje postojećih objekata.

Nakon ulice 1.300 kaplara sledi još jedna kružna krivina, a potom put prelazi preko odbrambenog nasipa. U zoni raskrsnice Ribarsko ostrvo, završava se i ulica koja ide paralelno ispod mosta, posle čega počinje glavna mostovska konstrukcija.

I sa sremske strane, u Karađorđevoj ulici, predviđena je kružna raskrsnica.

Buka (ni)je u modi, a gradski autobusi nisu planirani

Planirani su i zidovi kojima bi se umanjio negativan uticaj saobraćajne buke. Visina zidova definisana je tako da obezbeđuje smanjenje nivoa saobraćajne buke ispod dozvoljenog nivoa u blizni stambenih objekata duž planirane saobraćajnice.

Paralelno sa bulevarom, predviđene su i niše za parkiranje, i to od Dalmatinske ulice na levoj strani i od Ulice braće Grulovića po levoj strani.

Pešačke i biciklističke staze odvojene su od kolovoza zelenim pojasom i idu čitavom dužinom poteza. Biciklističke staze će biti široke dva metra, a minimalna širina pešačkih je tri metra.

U skladu sa uslovima Ministarstva odbrane, u zoni vojnog objekta neophodno je postaviti neprovidne barijere visine dva metra, kako na rampama, tako i na mostovskoj konstrukciji. Barijere, odnosno 3D paneli, postavljaju se duž čitavog kompleksa i još 20 metara ispred i iza. Takođe, budući da je reč o posebnoj zoni za koju važe pravila ministarstva, svi objekti moraju biti udaljeni od objekta vojske najmanje 50 metara. Međutim, kako tako nešto nije moguće postići tokom gradnje, ministarstvo se složilo da se njihovi objekti izmeste na potrebnu razdaljinu pre izgradnje mosta.

Na ovoj deonici se, prema analizi koja je deo projekta, ne očekuje teretni saobraćaj, ali se smatra da će intenzivni lokalni saobraćaj ometati sve one koji tranzitiraju ovom deonicom.

Procene su da će ovom deonicom u 2029. godini prolaziti oko 38.500 vozila na dan, a da će se taj broj do 2045. godine povećati na 52.700.

Ukupni troškovi izgradnje su 168.974.392 evra, bez PDV-a, a kako se navodi, ekonomska analiza je pokazala njihovu opravdanost.

Što se tiče autobuskog saobraćaja, isti nije analiziran saobraćajnom studijom, jer za sada nema planova da se novi most koristi za javni prevoz putnika, osim ukoliko se na njega ne preusmeri saobraćaj sa Mosta slobode. Kako se navodi u projektu, ukoliko se saobraćaj preusmeri, ne očekuje se da bi taj broj mogao biti povećan na više od 235 autobusa do 2045. godine.

Oprezno zbog zone plavljenja i zaštićenih vrsta

Planirani most ulazi u zonu plavljenja Dunava kod Ulice Ribarsko ostrvo pored brodogradilišta, zatim prelazi preko rukavca Šodroš, pa glavnog korita na sremsku stranu i izlazi iz zone plavljenja priključenjem na državni put u Sremskoj Kamenici.

Predviđeno je da obaloutvrda, od kamena u cementnom malteru, uzvodno i nizvodno bude po 15 metara duža, što ukupno daje konstrukciju od 60 metara.

U zoni odbrambenog nasipa zabranjena su bilo kakva dublja iskopavanja materijala i duboko fundiranje objekata u samom nasipu. Gradnja je ograničena i u zoni plovnog puta, tako što se u okviru slobodnog gabarita plovidbenog otvora mosta ne sme graditi nikakav objekat koji ometa plovidbu.

Rezultati analize pokazuju da poplavni talas neće dovesti u opasnost priobalje.

Koridor mosta delom se nalazi unutar granica staništa strogo zaštićenih i zaštićenih divljih vrsta od nacionalnog značaja i međunarodnog ekološkog koridiora Dunav. Zato je neophodno ispoštovati uslove Zavoda za zaštitu prirode u pogledu osvetljenja i nivoa buke.

Osvetljenje u boji zastave?

Predviđen je dvostrani raspored stubova za osvetljenje, visine po 10 metara. Svetiljke će koristiti LED izvore svetlosti. Za osvetljavanje pešačkih i biciklističkih staza koristiće se stubovi visine četiri metra.

Dekorativno osvetljenje mosta je projektovano tako da se osvetle telo mosta, piloni i sajle, kako bi se istakla jedinstvena konstrukcija objekta.

Projektanti su ostavili mogućnost i korišćenja različitih boja svetla i kreiranja dinamičkih scenarija za različita doba dana i posebna dešavanja kao što su državni praznici.

Uklanja se 39 stabala, ali se planira novih 258

Projekat spoljnog uređenja Bulevara Evrope obuhvata 63.659 kvadrata javnih zelenih površina. Njih čine ulične zelene površine, zelene površine razdelnih traka i ostrva kao i zelene površine kružnih tokova. Na posmatranoj deonici puta nalazi se 96 evidentiranih postojećih stabala.

Ukupan broj stabala za ukanjanje je 39 komada. Osim suvih stabala koja se uklanjaju iz bezbednosnih razloga, ostala planirana stabla uklanjaju se u cilju realizacije izgradnje saobraćajnih površina.

Projektovano je 258 novih stabala lišćarskog drveća, 5.372 komada ukrasnog žbunja, 1.535 kom. poleglih ruža, 3.904 kom. perena i ukrasnih trava, 35.121 komada pokrivača tla.

Glavna mostovska konstrukcija gradi se u osam faza, počevši od izrade šipova, preko gradnje stubova i pilona, pa do finalnih radova. Predviđeno je da gradnja traje 946 dana.

Saobraćaj će tokom gradnje biti regulisan u devet faza:

Faza 1: Regulisanje saobraćaja u toku izvođenja radova na Bulevaru Evrope i delom na Bulevaru cara Lazara i Bulevaru patrijarha Pavla, kao i radove na mostu. U ovoj fazi saobraćaj se odvija na polovini kružne raskrsnice koja nije obuhvaćena radovima (Bulevar cara Lazara - Bulevar patrijarha Pavla), dvosmerno, sa po jednom trakom u smeru kretanja na način da se vozila koja se kreću u smeru iz Bulevara cara Lazara preusmeravaju na kolovoznu traku namenjenu za suprotan smer kretanja.

Faza 2: Regulisanje saobraćaja u toku izvođenja radova na Bulevaru cara Lazara i Bulevaru patrijarha Pavla tj. na preostaloj polovini kružne raskrsnice, kao i radove na mostu. U ovoj fazi saobraćaj se odvija na polovini kružne raskrsnice koja je završena u prvoj fazi, dvosmerno, sa po jednom trakom u smeru kretanja na način da se vozila koja se kreću u smeru iz Bulevara cara Lazara preusmeravaju na kolovoznu traku namenjenu za suprotan smer kretanja.

Faza 3: Ova faza obuhvata radove između kružne raskrsnice koja je izgrađena u prethodne dve faze (Bulevar Evrope - Bulevar patrijarha Pavla - Bulevar cara Lazara) do kolovoza ulice Heroja Pinkija, kao i radove na mostu.

Faza 4: Radovi na preostalom delu kružne raskrsnice u ulici Heroja Pinkija i radovi na mostu.

Faza 5: Radovi između kružne raskrsnice koja je izgrađena u prethodne dve faze (kružna na ulici Heroja Pinkija) do ulice 1300 kaplara i Laze Lazarevića, kao i radovi na mostu. Radovi u ovoj fazi se izvode bez ometanja saobraćaja na ulicama 13000 kaplara i Laze Lazarevića.

Faza 6: Radovi na izgradnji kružne raskrsnice na ulicama 1300 kaplara-Sime Matavulja-put za Ribarsko ostrvo, kao i radovi u ulici Sime Matavulja, radove na putu za Ribarsko ostrvo i radove na mostu.

Faza 7: Radovi na izgradnji preostalog dela puta za Ribarsko ostrvo i mosta do Dunava.

Faza 8: Radovi na izgradnji preostalog dela mosta, od Ribarskog ostrva do kraja mosta.

Faza 9: Radovi na izgradnji kružne raskrsnice sa sremske strane. Poslednja faza podeljena je na tri faze kako bi uticaj na odvijanje saobraćaja bio minimalan.

Inače, početkom prošlog meseca, na sremskoj strani, počela je izgradnja pomoćne mostovske konstrukcije za gradnju novog mosta. Ovi radovi na obali Sremske Kamenice počeli su gotovo godinu dana od ograđivanja prostora i uređenja gradilišta. Više desetina stabala je i dalje označeno crvenom bojom, ali nisu posečena iako je to, verovatno, plan kako bi se radilo na pomoćnoj konstrukciji.

Za to vreme, na bačkoj strani, još uvek se nalaze aktivisti Šodroš survivor kampa koji se protive uništavanju šume i izgradnji mosta na ovoj lokaciji.

Pre nekoliko nedelja u Gradskoj kući je organizovana svečana prezentacija projekata za izgradnju mostova u Novom Sadu. Tada je ministar građevinarstva Goran Vesić rekao da ovaj most neće biti korišćen za teretni saobraćaj, ali ovaj projekat koji sada imamo priliku da vidimo nije bio u potpunosti prikazan.

Tom prilikom je rečeno da je gotov idejni projekat i da sada sledi izrada projekata za građevinsku dozvolu u okviru koje treba da bude i Studija o proceni uticaja na životnu sredinu.

www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/333853/F...JpAnsbRNAPhe7ocIk-GE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander

Mostovi Novog Sada 08 mar 2023 14:40 #340

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1372
  • Primljenih Zahvalnica: 2824
vladulns napisao/la:
021.rs donosi detalje o novom mostu u Novom Sadu - pogledajte šta sve piše u kineskom projektu
Nakon više godina priče o novom mostu u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu i već započetih pripremnih radova, projekat mosta po prvi put dostupan je javnosti.


Most je, kako je i ranije bilo poznato, ukupne dužine 2.267 metara, a podeljen je na glavnu konstrukciju preko Dunava (880 m) i prilazne konstrukcije (1.387 m).

Rang saobraćajnice je gradska magistrala, pa je na osnovu tog kriterijuma predviđena najveća brzina od 80 kilometara na čas na samom mostu.

Detalji nove saobraćajnice: Kuda prolazi, kako će izgledati i šta se menja?

Kako se navodi u projektu, zbog planirane marine-privezišta za čamce u rukavcu Dunava, Šodrošu, položaj stubova određen je tako da ne remeti gradnju i funkcionisanje marine. Broj stubova u rukavcu je zato smanjen na minimum. U odnosu na generalni projekat, dodat je još jedan pilon kako bi se u tom delu povećao raspon, a položaj stubova mosta određen je tako da ne remete ulaz rekreativnih plovila u rukavac.

Na konstrukciji glavnog mosta biće po dve saobraćajne trake za oba smera kretanja vozila, širine po sedam metara. Pred kraj mosta, na sremskoj strani, kolovoz se širi u po tri saobraćajne trake, širine po 10.5 m.

Širina pešačke staze na mostu 1.75 m, a biciklističke 2.1 m, obostrano.

Maksimalna visina mosta je iznad pilonskog stuba i iznosi 8,6 metara, dok je najmanja visina u sredinama raspona, 4,6 metara.

Projektovane su i četiri biciklističko-pešačke rampe, dve u zoni kružne raskrsnice ulice za Ribarsko ostrvo, a dve uz pilon glavnog mosta koji se nalazi na obali Dunava.

Na predmetnoj trasi projektovano je ukupno osam potpornih zidova sa obe strane puta.

Trasa počinje odmah iza raskrsnice sa Ulicom Tone Hadžića. Na delu pre mosta predviđeni su potporni zidovi sa obe strane. Nastavlja se ka Heroja Pinkija, nakon čega počinje kružna krivina. Pootez od Ulice Tone Hadžića do Ulice 1.300 kaplara je pretežno izgrađen (posebno sa desne strane). Projektanti su predvideli rušenje postojećih objekata.

Nakon ulice 1.300 kaplara sledi još jedna kružna krivina, a potom put prelazi preko odbrambenog nasipa. U zoni raskrsnice Ribarsko ostrvo, završava se i ulica koja ide paralelno ispod mosta, posle čega počinje glavna mostovska konstrukcija.

I sa sremske strane, u Karađorđevoj ulici, predviđena je kružna raskrsnica.

Buka (ni)je u modi, a gradski autobusi nisu planirani

Planirani su i zidovi kojima bi se umanjio negativan uticaj saobraćajne buke. Visina zidova definisana je tako da obezbeđuje smanjenje nivoa saobraćajne buke ispod dozvoljenog nivoa u blizni stambenih objekata duž planirane saobraćajnice.

Paralelno sa bulevarom, predviđene su i niše za parkiranje, i to od Dalmatinske ulice na levoj strani i od Ulice braće Grulovića po levoj strani.

Pešačke i biciklističke staze odvojene su od kolovoza zelenim pojasom i idu čitavom dužinom poteza. Biciklističke staze će biti široke dva metra, a minimalna širina pešačkih je tri metra.

U skladu sa uslovima Ministarstva odbrane, u zoni vojnog objekta neophodno je postaviti neprovidne barijere visine dva metra, kako na rampama, tako i na mostovskoj konstrukciji. Barijere, odnosno 3D paneli, postavljaju se duž čitavog kompleksa i još 20 metara ispred i iza. Takođe, budući da je reč o posebnoj zoni za koju važe pravila ministarstva, svi objekti moraju biti udaljeni od objekta vojske najmanje 50 metara. Međutim, kako tako nešto nije moguće postići tokom gradnje, ministarstvo se složilo da se njihovi objekti izmeste na potrebnu razdaljinu pre izgradnje mosta.

Na ovoj deonici se, prema analizi koja je deo projekta, ne očekuje teretni saobraćaj, ali se smatra da će intenzivni lokalni saobraćaj ometati sve one koji tranzitiraju ovom deonicom.

Procene su da će ovom deonicom u 2029. godini prolaziti oko 38.500 vozila na dan, a da će se taj broj do 2045. godine povećati na 52.700.

Ukupni troškovi izgradnje su 168.974.392 evra, bez PDV-a, a kako se navodi, ekonomska analiza je pokazala njihovu opravdanost.

Što se tiče autobuskog saobraćaja, isti nije analiziran saobraćajnom studijom, jer za sada nema planova da se novi most koristi za javni prevoz putnika, osim ukoliko se na njega ne preusmeri saobraćaj sa Mosta slobode. Kako se navodi u projektu, ukoliko se saobraćaj preusmeri, ne očekuje se da bi taj broj mogao biti povećan na više od 235 autobusa do 2045. godine.

Oprezno zbog zone plavljenja i zaštićenih vrsta

Planirani most ulazi u zonu plavljenja Dunava kod Ulice Ribarsko ostrvo pored brodogradilišta, zatim prelazi preko rukavca Šodroš, pa glavnog korita na sremsku stranu i izlazi iz zone plavljenja priključenjem na državni put u Sremskoj Kamenici.

Predviđeno je da obaloutvrda, od kamena u cementnom malteru, uzvodno i nizvodno bude po 15 metara duža, što ukupno daje konstrukciju od 60 metara.

U zoni odbrambenog nasipa zabranjena su bilo kakva dublja iskopavanja materijala i duboko fundiranje objekata u samom nasipu. Gradnja je ograničena i u zoni plovnog puta, tako što se u okviru slobodnog gabarita plovidbenog otvora mosta ne sme graditi nikakav objekat koji ometa plovidbu.

Rezultati analize pokazuju da poplavni talas neće dovesti u opasnost priobalje.

Koridor mosta delom se nalazi unutar granica staništa strogo zaštićenih i zaštićenih divljih vrsta od nacionalnog značaja i međunarodnog ekološkog koridiora Dunav. Zato je neophodno ispoštovati uslove Zavoda za zaštitu prirode u pogledu osvetljenja i nivoa buke.

Osvetljenje u boji zastave?

Predviđen je dvostrani raspored stubova za osvetljenje, visine po 10 metara. Svetiljke će koristiti LED izvore svetlosti. Za osvetljavanje pešačkih i biciklističkih staza koristiće se stubovi visine četiri metra.

Dekorativno osvetljenje mosta je projektovano tako da se osvetle telo mosta, piloni i sajle, kako bi se istakla jedinstvena konstrukcija objekta.

Projektanti su ostavili mogućnost i korišćenja različitih boja svetla i kreiranja dinamičkih scenarija za različita doba dana i posebna dešavanja kao što su državni praznici.

Uklanja se 39 stabala, ali se planira novih 258

Projekat spoljnog uređenja Bulevara Evrope obuhvata 63.659 kvadrata javnih zelenih površina. Njih čine ulične zelene površine, zelene površine razdelnih traka i ostrva kao i zelene površine kružnih tokova. Na posmatranoj deonici puta nalazi se 96 evidentiranih postojećih stabala.

Ukupan broj stabala za ukanjanje je 39 komada. Osim suvih stabala koja se uklanjaju iz bezbednosnih razloga, ostala planirana stabla uklanjaju se u cilju realizacije izgradnje saobraćajnih površina.

Projektovano je 258 novih stabala lišćarskog drveća, 5.372 komada ukrasnog žbunja, 1.535 kom. poleglih ruža, 3.904 kom. perena i ukrasnih trava, 35.121 komada pokrivača tla.

Glavna mostovska konstrukcija gradi se u osam faza, počevši od izrade šipova, preko gradnje stubova i pilona, pa do finalnih radova. Predviđeno je da gradnja traje 946 dana.

Saobraćaj će tokom gradnje biti regulisan u devet faza:

Faza 1: Regulisanje saobraćaja u toku izvođenja radova na Bulevaru Evrope i delom na Bulevaru cara Lazara i Bulevaru patrijarha Pavla, kao i radove na mostu. U ovoj fazi saobraćaj se odvija na polovini kružne raskrsnice koja nije obuhvaćena radovima (Bulevar cara Lazara - Bulevar patrijarha Pavla), dvosmerno, sa po jednom trakom u smeru kretanja na način da se vozila koja se kreću u smeru iz Bulevara cara Lazara preusmeravaju na kolovoznu traku namenjenu za suprotan smer kretanja.

Faza 2: Regulisanje saobraćaja u toku izvođenja radova na Bulevaru cara Lazara i Bulevaru patrijarha Pavla tj. na preostaloj polovini kružne raskrsnice, kao i radove na mostu. U ovoj fazi saobraćaj se odvija na polovini kružne raskrsnice koja je završena u prvoj fazi, dvosmerno, sa po jednom trakom u smeru kretanja na način da se vozila koja se kreću u smeru iz Bulevara cara Lazara preusmeravaju na kolovoznu traku namenjenu za suprotan smer kretanja.

Faza 3: Ova faza obuhvata radove između kružne raskrsnice koja je izgrađena u prethodne dve faze (Bulevar Evrope - Bulevar patrijarha Pavla - Bulevar cara Lazara) do kolovoza ulice Heroja Pinkija, kao i radove na mostu.

Faza 4: Radovi na preostalom delu kružne raskrsnice u ulici Heroja Pinkija i radovi na mostu.

Faza 5: Radovi između kružne raskrsnice koja je izgrađena u prethodne dve faze (kružna na ulici Heroja Pinkija) do ulice 1300 kaplara i Laze Lazarevića, kao i radovi na mostu. Radovi u ovoj fazi se izvode bez ometanja saobraćaja na ulicama 13000 kaplara i Laze Lazarevića.

Faza 6: Radovi na izgradnji kružne raskrsnice na ulicama 1300 kaplara-Sime Matavulja-put za Ribarsko ostrvo, kao i radovi u ulici Sime Matavulja, radove na putu za Ribarsko ostrvo i radove na mostu.

Faza 7: Radovi na izgradnji preostalog dela puta za Ribarsko ostrvo i mosta do Dunava.

Faza 8: Radovi na izgradnji preostalog dela mosta, od Ribarskog ostrva do kraja mosta.

Faza 9: Radovi na izgradnji kružne raskrsnice sa sremske strane. Poslednja faza podeljena je na tri faze kako bi uticaj na odvijanje saobraćaja bio minimalan.

Inače, početkom prošlog meseca, na sremskoj strani, počela je izgradnja pomoćne mostovske konstrukcije za gradnju novog mosta. Ovi radovi na obali Sremske Kamenice počeli su gotovo godinu dana od ograđivanja prostora i uređenja gradilišta. Više desetina stabala je i dalje označeno crvenom bojom, ali nisu posečena iako je to, verovatno, plan kako bi se radilo na pomoćnoj konstrukciji.

Za to vreme, na bačkoj strani, još uvek se nalaze aktivisti Šodroš survivor kampa koji se protive uništavanju šume i izgradnji mosta na ovoj lokaciji.

Pre nekoliko nedelja u Gradskoj kući je organizovana svečana prezentacija projekata za izgradnju mostova u Novom Sadu. Tada je ministar građevinarstva Goran Vesić rekao da ovaj most neće biti korišćen za teretni saobraćaj, ali ovaj projekat koji sada imamo priliku da vidimo nije bio u potpunosti prikazan.

Tom prilikom je rečeno da je gotov idejni projekat i da sada sledi izrada projekata za građevinsku dozvolu u okviru koje treba da bude i Studija o proceni uticaja na životnu sredinu.

www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/333853/F...JpAnsbRNAPhe7ocIk-GE

Mislim da je potpuno besmisleno da novim mostom ne idu autobuske linije, pogozovo što odmah pored mosta na sremskoj strani planiraju naselje za 4000 stanovnika.
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Yokai, Blavak, Gari
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru