Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada

GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 19 nov 2011 12:14 #1

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 3810
  • Primljenih Zahvalnica: 4710
  • Karma: 224
Čini mi se da nam je ova tema neophodna, da bismo mogli da pratimo na koji način se planira i realizuje proširivanje gradskih naselja, industrije, infrastrukture...
Znači tema nije samo o urbanističkom planiranju, nego i o onome što to planiranje prati.

Za početak evo jednog ilustrativnog članka iz 2010.
Moraćemo da pričamo koliko o obećanjima toliko i o realnim projekcijama.
Gradnja novog prelaza Dunava na stubovima nekadašnjeg "Franca Jozefa" biće započeta tek po završetku Žeželjevog mosta ako se gradski čelnici budu držali plana razvoja saobraćajne mreže u Novom Sadu, završenog nedavno u "Urbanizmu". Tim aktom se gradnja mostova, bulevara i saobraćajnog prstena oko grada deli na petogodišnje faze do 2030.godine.

Proverili smo koliko sadašnja saobraćajna mreža odgovara potrebama stanovnika, uz anketu sa skoro 5.000 građana, brojanjem frekventnosti vozila i slično, kao i da li planovi iz još važećeg GUP-a mogu i dalje da se primenjuju. Zaključeno je da i dalje sledi povećanje od po 5.000 automobila godišnje, pri čemu ih sada ima oko 100.000, kao i da već postojeći planovi gradnje saobraćajnica uz manje izmene ostaju, pri čemu smo odredili dinamiku njihove gradnje - navodi Jevđenić.

Za ovu i 2011. godinu planira se završetak Somborskog i povezivanje Bulevara Evrope sa Rumenačkom ulicom, a u narednih pet gradnja servisnih saobraćajnica pored autoputa, probijanje Ulice Paje Radosavljevića od Temerinskog puta do puta M-7, gradnja prvog dela bulevara pored kanala DTD kod tržnog centra „BiG CEE“, završetak Žeželjevog mosta i prilaza, gradnja tunela kod Futoške pijace, produživanje ulica Cara Lazara i Hopovske, te Vojvode Stepe i povezivanje sa Veterničkom rampom, kao i gradnja kružnih raskrsnica kod „Metroa“ i u Ulici Marka Miljanova, prema Žeželjevom mostu.


- Za period od 2016. do 2020. predvideli smo probijanje Bulevara Evrope od Rumenačke do autoputa, gradnju bulevara uz kanal DTD, spajanje Bulevara Evrope i Bulevara Despota Stefana, probijanje Ulice Koste Šokice zbog spajanja Venizelosove i Bulevara Jaše Tomića, kao alternative Partizanskoj ulici, te probijanje Ulice Pavla Stamatovića ka Žeželjevom mostu, gradnju obilaznice oko Petrovaradina, uređenje Šumske, probijanje Ulice Bate Brkića preko Satelita i produžetak Jovana Dučića i spajanje sa Ulicom Dragoslava Srejovića u Veterniku - navodi Jevđenić.


Prema njegovim rečima, u ovaj petogodišnji period planirana je i gradnja mosta na stubovima nekadašnjeg „Franca Jozefa“. On objašnjava da je tako urađeno jer se ne može očekivati da se u Novom Sadu istovremeno grade dva mosta i da malo gradova ima novca da paralelno finansira dva takva kapitalna projekta.
Pripremnih radova za most na stubovima „Franca Jozefa“ nema u planovima za ovu godinu, a utihnule su i najave da će se to raditi dogodine. U Zavodu za izgradnju grada navode da nisu odustali od gradnje drugog mosta, ali da realizacija posla zavisi od više faktora.


- Mi smo ovu studiju i radili za potrebe ZIG-a, ali naš plan ne mora da se strogo poštuje jer na to utiče i finansijski faktor i gradske vlasti će o tome odlučivati. Ovo je samo predlog i nešto će možda ranije biti realizovano, a nešto kasnije. Najbolji primer za to je Bulevar Evrope - kaže Jevđenić.
U planu se za posle 2020. godine prvo predviđa gradnja mosta preko Kameničke ade i rubnog saobraćajnog prstena oko grada, a potom i most preko Petrovaradinske ade.


Garaže na 20 lokacija
Urbanisti su studijom predvideli gradnju podzemnih i nadzemnih garaža na oko 20 lokacija. U prioritete za prvih nekoliko godina su uvršteni Trg republike, Trifkovićev trg, Ulica Modene (sa Trgom slobode i Ulicom kralja Aleksandra), ugao Uspenske i Šafarikove i ugao Josifa Runjanina sa prolazom Miloša Hadžića.

Izvor: www.blic.rs
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 19 nov 2011 12:15 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 19 nov 2011 12:23 #2

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
  • Karma: 79
Gde mogu da imam uvid u GUP NS a ?
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 19 nov 2011 12:32 #3

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 3810
  • Primljenih Zahvalnica: 4710
  • Karma: 224
Prvo mesto za to je JP Zavod za urbanizam Novog Sada.

GENERALNI URBANISTIČKI PLAN iliti GUP.
PLANOVI DETALJNE REGULACIJE iliti PDR-ovi.
URBANISTIČKI PROJEKTI

Od programa ti treba neki dwf viewer ili dwf konverter koji bi napravio dwg, ako imaš AutoCAD ili nešto slično...
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 19 nov 2011 14:23 #4

  • milansel
  • milansel's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 15
  • Primljenih Zahvalnica: 13
  • Karma: 0
Mislim da dugoročno planiranje ima vrlo malu upotrebnu vrednost u našim društveno-političkim uslovima. Jer svaka nova vlast koja dođe ima neke svoje 'prioritete'.
Ovi sadašnji su očigledno namerili npr da izguraju ovu priču oko bulevara evrope do kraja, tj do autoputa.
Sasvim je izvesno da će se to desiti pre 2016-e kao što se npr pominje u ovom textu. Naravno, to treba posmatrati i u širem kontektstu jer teško da bi to bio slučaj da npr državni vrh nije odredio koridor 10 kao prioritet i da sledstveno tome nije izgrađena obilaznica oko Ns (odnosno još se gradi severna petlja-al biće valjda do proleća :unsure: ), sa sve ulazno-izlaznim petljama.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 19 nov 2011 14:34 #5

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
  • Karma: 79
Sto se tice obilaznice oko Petrovaradina ja sam direktno upucen u to i mogu reci da je to veliki poduhvat. Postoje 3 varijante na papiru i na svakoj varijanti ima 5-6 mostova.
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 20 nov 2011 12:41 #6

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 715
  • Karma: 50
milansel napisao/la:
Mislim da dugoročno planiranje ima vrlo malu upotrebnu vrednost u našim društveno-političkim uslovima. Jer svaka nova vlast koja dođe ima neke svoje 'prioritete'...
Ne znam da li sam te dobro razumeo ali svakako ću reći svoje mišljenje. Potpuno drugačijej gledam na ovu problematiku. Jednostavno, ako mi dozvolite da generalizujem, nijedna vlast na ovamo od 90-tih nije uradila ništa što nije planirano ranije. Dakle, dugoročno planiranje je doprinelo da se čak i u ona baš loša vremena radi pametno! Postojali su planovi odnosno GUP do 2001 pa 2005 i oni su doneti davno pre ovog vremena kada je planiranje bilo pametnije, realnije i neopterećeno današnjim "motivacijama" i sve ono što sedo sada (a verovatno i od sada) bude radilo biće zasnovano na tim planovima. Naravno, uvek će postojati detaljnije razrade ali to je potpuno normalno.
Veći je problem nesoposbnost odnosno nemaština svih prethodnih garnitura za bilo kakve stvarno kapitalne promene, kojih je potrebno malo ali je ipak potrebno jer vremena se menjaju. Ili je možda samo u pitaju nedostatak ideje kod vlasti (mislim na sve do sada)...
Jedno je sigurno, svaka vlast na lokalu (koja god opcija)radi isto (sve je isplanirano već) i ima šansu da nešto iznese ili ne, mislim na kapitalne stvari koje su već isplanirane, ili da se prosto zadovolji sitnicama (mislim na redovno odražavanje plus eventualno nešto krupnije). To za sada svi rade neko uspešnije neko manje!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 06 dec 2011 00:54 #7

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4660
  • Primljenih Zahvalnica: 4922
  • Karma: 152
Uporedni pregled gradjevinskog buma i transformacije grada iz 2000tih (desni klik >> view image za detaljniji prikaz)

Grbavica



SU bulevar i deo Grbavice



Sajam i Nova Detelinara



Bulevar



Liman3



Ne secam se tacno iz koje godine je prva karta, mozda neko bude prepoznao, za drugu sam skoro siguran da je 2010.
Poslednja izmena: 06 dec 2011 00:57 od limanac.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, Duja, TurboMaximus

GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 06 dec 2011 07:45 #8

  • Duja
  • Duja's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 508
  • Primljenih Zahvalnica: 694
  • Karma: 33
[img size=800px]img35.imageshack.us/img35/5995/clip3cx.jpg[/img]

Baš sam se pitao kakva li je to okrugla građevina u samom donjem desnom ćošku... i onda sam shvatio da je cirkus. :D
Svaki dobar projekat može da se oskrnavi pri izvođenju.
Nijedan loš projekat ne može da popravi pri izvođenju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 07 dec 2011 03:45 #9

  • Pinki
  • Pinki's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Festina lente
  • Poruka: 898
  • Primljenih Zahvalnica: 896
  • Karma: 57
Ovo je kao SimCity jbt... :clapping:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 15 jan 2012 19:58 #10

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 584
  • Primljenih Zahvalnica: 1460
  • Karma: 92
Pozdrav svim članovima :)
Da li znate gde mogu da nađem plan rekonstrukcije pruge Stara Pazova - Novi Sad za teritoriju Opštine Novi Sad?
Imam planove za Opštine Inđija i Sremski Karlovci ali mi nedostaje za Opštinu Novi Sad. Tražio sam na Urbanizamns ali nisam našao.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 15 jan 2012 20:56 #11

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1268
  • Primljenih Zahvalnica: 631
  • Karma: 63
ovo pretpostavljam da imas
www.indjija.net/upload/documents/JavniUv...0PDR%20zeleznica.zip

to je detaljni pdr za opstinu indjija... potrazio sam malo za novi sad i po zeleznickim forumima, ali ovo je jedino sto se spominje.

Preporucio bih ti da pitas na www.railserbia.net/forum posto su ljudi uglavnom upoznati sa situaciom, a mozda imaju i neke dokumente koje bi zeleli da podele.

Ono smo mi se cini da je moguce je da projekat za deo pruge koji se nalazi na teritoriji opstine novi sad jos uvek nije gotov jer koliko mogu da vidim projekat za staru pazovu je bio na uvidu u avgustu a za indjiju u novembru, plus sto nije objavljem javni poziv na uvid u projekat na teritoriji opstine novi sad, bar ja takav poziv nisam nasao
NSBuild
Poslednja izmena: 15 jan 2012 21:11 od mukyz.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 16 jan 2012 20:33 #12

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 584
  • Primljenih Zahvalnica: 1460
  • Karma: 92
Za Opštinu Inđija imam detaljan plan koji je vezan ssamo za prugu i koji se vodi do Opštine Sr. Karlovci. Redovan sam član na railserbia.net, tako da bih našao tamo. Verovatno si u pravu da plan još nije gotov jer nije bilo poziva za uvid u isti. Možda rade redom od Stare Pazove pa će se za Novi Sad pojaviti poslednji.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 16 jan 2012 21:07 #13

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 3810
  • Primljenih Zahvalnica: 4710
  • Karma: 224
Ja bih da te pitam nešto pošto pretpostavljam da ćeš znati.
Kako se u tom planu rekonstrukcije rešava tunel ispod Banstola?
Da li se pravi nova cev za dvokolosečnu prugu ili dve nove cevi, i šta se događa sa starom prugom i starim tunelom kad se izgradi nova?

Što se Novog Sada tiče, vidi se nešto u GUP-u, saobraćajnom delu, ali pretpostavljam da to nije to što tražiš.
Tamo se vidi i neki novi pružni prelaz preko kanala DTD kod Kaćkog mosta, prolazak pored rafinerije i veza sa prugom koja pretpostavljam ide do Orlovata. Ako ima nekih izmena na pruzi BG-NS, ja ne umem da ih vidim.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 16 jan 2012 21:08 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 16 jan 2012 21:18 #14

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 584
  • Primljenih Zahvalnica: 1460
  • Karma: 92
Tunel ispod Fruške Gore, kako bi rekli železničari, ili jednostavnije Čortanovački tunel, biće izgrađen kao dvocevni, za svaki kolosek po jedna cev. Dužine će biti oko 1100 metara i ulaz će biti iza stanice Čortanovci. Staru trasa i tunel planiraju da zadrže za lokalni saobraćaj. Najviše izmena na pruzi ima od Beške do Sremskih Karlovaca. Beška dobija novu železničku stanicu, zatim sledi novi tunel da bi se pruga po izlsaku popela ni vijadukt i spustila na nasip pre pristaništa u Karlovačkim Vinogradima. Dalje pruga opet odstupa od stare trase, u Karlovcima se pravi podvožnjak umesto putno - pružnog prelaza, nova stanica na brzoj pruzi i dalje nastavlja ka Petrovaradinu. Dalje planove nisam video i ne znam kako će pruga ići. Tu bi isto trebalo da bude izmena, i pre i posle stanice Petrovaradin.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, sandman

Odg: GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 30 jan 2012 08:43 #15

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4660
  • Primljenih Zahvalnica: 4922
  • Karma: 152
Насеље Депресија стамбено-пословна зона

Према плановима „Урбанизма”, насеље које Новосађани популарно зову Депресија, требало би заправо бити стамбено-пословна зона са парковским површинама.



Још пре неколико деценија Град је предвиђао да се ту сагради стамбено насеље Лиман 5, које би заменило бараке у којима су већ тада привремено живели радници бројних грађевинских предузећа што су тада градили Лимане и остале делове града, али тај пројекат никад није покренут. Ипак, у „Урбанизму” кажу да је пре неклико година урађен план за блок између Улице Иве Андрића и продужетка Булевара Европе према Дунаву.

- Овај кварт делио био се на два блока. У северном делу, где се укрштају Булевар цара Лазара и Сомборски булевар, формирао би се мањи блок који би био парковска површина, декоративно уређена, која би представљала природну оазу у густој саобраћајној матрици- објашњава архитекта овог предузећа Ташана Кришановић додајући да би се оставила могућност да се испод коте терена изгради јавна гаража.

Кришановић наводи да је други део простора, где се тренутно налазе бараке, намењен опште-градском центру који би представљао пословно-стамбену и чисто пословну зону. Спратност би била ограничена, стамбено-пословни објекти имали би седам надземних спратова, док би они чисто пословни досезали и висину од 20 етажа. Саговорница каже да би јужни део био намењен парковској површини, у којој је планиран верски објекат. Што се тиче реализције плана, рекла је да све зависи од Града који треба да обезбеди новац, али и да реши ситуацију са тренутним становницима Депресије.

- Простор је испланиран на овакав начин због економичности, јер се мора понудити нешто што би било рентабилно за трошак исељења људи који тренутно овде живе - закључила је Ташана Кришановић. А. Ј.

www.dnevnik.rs/novi-sad/naselje-depresij...ambeno-poslovna-zona
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 30 jan 2012 08:45 #16

  • Pripadnik
  • Pripadnik's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 715
  • Karma: 50
Ja baš htedoh da pitam jel neko čita te novine? :lol:
...досезали и висину од 20 етажа...
Ovo je posebno interesantno...Takav je bio plan i za Bul.Evrope ali...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 30 jan 2012 09:25 #17

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 3779
  • Primljenih Zahvalnica: 2227
  • Karma: 108
Verski objekat :bash:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 30 jan 2012 10:47 #18

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 2784
  • Primljenih Zahvalnica: 6067
  • Karma: 133
Nixivoje NSB napisao/la:
Verski objekat :bash:

Jedino to ce se i izgraditi, ili makar poceti sa izgradnjom :wallbash:
"Narod koji izabere korumpirane, prevarante, lopove i izdajnike nije žrtva, već saučesnik!"
Džordž Orvel
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 30 jan 2012 12:20 #19

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1091
  • Primljenih Zahvalnica: 517
  • Karma: 37
haha, cutite. bolje da je crkva kad se vec planira verski objekat nego da nam po limanu hodza vice 5 puta na dan :troll:

naravno ovo opet treba staviti u obecanja jer tesko da ce izgradnja uskoro poceti
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: GUP, planovi detaljne regulacije i razvoja grada 30 jan 2012 12:40 #20

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 3779
  • Primljenih Zahvalnica: 2227
  • Karma: 108
nije da spamujem,ali mislim da bi tu dobro legao jedan budistciki hram, kad Pavlicic ode sa vlasti da moze da dozivi nirvanu :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru