Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: "NS bike" i biciklizam u gradu

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 08:45 #621

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 971
  • Primljenih Zahvalnica: 3456
„Стаза резервисана за бициклисте и пешаке” је званичан назив, према Правилнику о саобраћајној сигнализацији.
Не бих се сложио да нема налепница нема утицај на бициклисте, бициклисти се углавном придржавају обавезног смера, што због хоризонталне, а чини ми се и тих налепница на вертикалној сигнализацији.
Опет, остаје нерешено питање супротног смера, и на стази за бициклисте и пешаке, и на бициклистичкој стази. Сад остаје питање, да ли је уопште потребно постављати знак кад се гледа из супротног смера (на неким местима је тако решено) или је најбоље решење постављање знака за забрану саобраћаја у једном смеру и допунске табле са симболом бицикла испод.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 08:55 #622

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 971
  • Primljenih Zahvalnica: 3456
Otis.Driftwood.Ressurected napisao/la:
Za ovu trasu bi trebao biti znak da je jednosmerna za bicikliste bas zbog njene uskosti a u Kralja Petra Prvog je bici staza jos sira od ove ali parkirani automobili predstavljaju opasnost
Слажем се, у Максима Горког нема говора о двосмерној стази. У Краља Петра је ситуација слична оној на Булевару цара Лазара, стаза би била довољно широка да није возила која „штрче” са паркинга. Што се мене тиче, боље две простране једносмерне него две узане двосмерне, али опет кад погледаш пројектовану ширину више вуче на двосмерну. Ја сам за то да се и та возила што вире узму у обзир приликом одређивања обавезног смера (или два смера) на стази.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 09:26 #623

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 2332
Чиле napisao/la:
У НФ су у ствари у питању знакови за пешачко-бициклистичку стазу, али је неко налепио налепнице за забрану саобраћања у једном смеру испод симбола за бицикл тамо где је смер стазе супротан.

Da, sad sam proverio pravilnik o saobraćajnoj signalizaciji i vidim da u članu 25 stav 41 postoji samo "klot" varijanta znaka, bez te oznake za sabranu saobraćaja u jednom smeru, a u suštini nisam ni skontao da se radi o nalepnici jer uglavnom kad prolazim tuda biciklom ni ne stignem da obratim pažnju na detalje sa znake, a peške se ne sećam kada sam zadnji put tuda prošao (a i iz kola, naravno, nema šanse da se vidi da li je u pitanju nalepnica ili šta).

Inače, dok sam gledao pravilnik, skontao sam i znakove iz člana 35, stavovi 6 i 8, i shvatio sam da ih nisam ni primećivao nigde po gradu, da bih tek jutros obratio pažnju da je "osmica" postavljena duž cele nove deonice Bulevara Bate Brkića, znači prošao sam tuda zilion puta od otvaranja što kolima što biciklom i nisam ni skontao da je tu znak koji obeležava da se tu nalazi "pešački prelaz i prelaz biciklisitčke staze". Možda još negde u gradu postoje i "šestice" i "osmice", ali ja sam uglavnom viđao samo klasične "sedmice" (odnosno stav 7 dotičnog člana pravilnika).
Poslednja izmena: 01 okt 2020 09:32 od valjan.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: markotolagano

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 09:43 #624

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 971
  • Primljenih Zahvalnica: 3456
По мом мишљењу знак за пешачки и бициклистички прелаз преко коловоза је изузетно лоше решење јер су симболи на знаку превише ситни. Боље решење јесте да се поставе два знака, уколико се баш инсистира на томе да се обе групе учесника у саобраћају прикажу. Нешто овако (Кисачки пут):

... или једноставно осмислити решење у ком би се симболи увећали и боље распоредили како би били видљивији на знаку.
Poslednja izmena: 01 okt 2020 10:37 od Чиле.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 09:53 #625

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 971
  • Primljenih Zahvalnica: 3456
Кад смо већ код симбола, шта кажете на овако нешто?


Није у складу са правилником, али је занимљиво решење. Колико знам, има га само у Темеринској.
По мом мишљењу знак за бициклистичку стазу (и остали где је тренутно симбол бицикла) и треба да буде приказан као бицикл на ком седи човек.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 11:52 #626

  • Marc
  • Marc's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 298
  • Primljenih Zahvalnica: 289
U vezi širine biciklističke staze i dvosmernosti.

U skoro temeljno renoviranoj ulici - Marka Miljanova (Kej, Kvantaš) je to donekle srećno rešeno.
Bici staza se nalazi SAMO sa jedne strane ulice i ima finu širinu, tako da se komotno mimoilaze biciklisti.
Problem leži pak u nama, bahatim biciklistima, jer ne želimo da pređemo na tu stranu ulice pa mahom vozimo po pešačkom delu ulice.

Kompromis je napravjen još da se kompromisne strane počnu pridržavati.
Meni se i sviđa i ne sviđa rešenje ali na svu sreću ne živim u toj ulici, tuda samo prođem. Propisno.
Atomsko Sklonište - Čedna gradska lica
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 12:58 #627

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3840
  • Primljenih Zahvalnica: 8976
Ja se vozim biciklom ovako:
1. Tamo gde nema biciklisticke staze vozim se sa automobilima.
2. Tamo gde ima biciklisticke staze sa obe strane predjem ulicu i idem desnom stranom (iako sam saznao na forumu da mogu obostrano da koristim jednu traku a da se drzim desne strane jednostavno sam navikao da se krecem pravcem kojim se krecu automobili)
3. Trotoar koristim pazljivo, vozim se sporo, bez zurbe, obracajuci paznju na pesake, zene sa kolicima i decu.
4. Pesackom zonom se vozim samo kroz Modene i Njegosevom, i to sto je sporije moguce. Ostatak pesacke staze koristim ako bas idem rano ujutru u centar a nema zive duse.
* Predlog povodom tacke 4 je da se omoguci biciklistima da koriste citavu pesacku zonu (zvanicno) ali samo u jutarnjim casovima do 9-10. Mislim, omoguci, mnogo njih se vozi pesackom zonom iako nije dozvoljeno.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 14:13 #628

  • markotolagano
  • markotolagano's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 27
  • Primljenih Zahvalnica: 65
Suština svih problema u Novom Sadu (i drugim gradovima se svodi samo na jedno pitanje) - koliko odvajamo prostora za motorni saobraćaj, a koliko za ostale učesnike u saobraćaju.
NOSTRAM je postavio piramidu dobro, ali NOSTRAM je studija koja po svemu sudeći nikoga ne obavezuje.
Kralja Petra I i Maksima Gorkog su recimo primeri kojima treba ozbiljna procena i promena, jer su veza Bulevara i keja koji je pogotovo leti opterećen.

S obzirom da je tema i "NS Bike" sistem i da Novosadska biciklistička inicijativa povremeno prikuplja različite podatke od značaja za bicikliranje, evo i nekih zanimljivih informacija za zainteresovane.

Marc, problem sa jednostranim dvosmernim stazama (na dužim deonicama pogotovo) je kad se postavi pitanje šta ako biciklista hoće da dođe do nekog sadržaja koji je na drugoj strani ulice?
Putem? Trotoarom? Kada nema ništa sa jedne strane (kao npr. na Bulevaru Evrope na Klisi), može se reći da čak i nije toliki problem.
Prilozi:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 14:55 #629

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 647
  • Primljenih Zahvalnica: 652
ja imam neko pravilo sopstveno da ako mi je planirani biciklistički put kraći od jednog bloka i ako je cilj sa iste strane bulevara kao i start, idem u kontra smeru. Isto važi ako je cilj sa druge strane, a ja pređem ulicu jednu raskrsnicu ranije da ne bih zaobilazio ceo kvart kako bih ispoštovao desnu stranu.

bicikl je prevozno sredstvo neopterećeno viškom gabarita i brzine ili manjkom preglegnosti, pa uz "prilagođavanje vožnje uslovima i bezbednosti" ne vidim problem da sve staze budu dvosmerne. Čak i ona u M.Gorkog. Nebezbedna vožnja je mnogo veća opasnost od samog mimoilaženja biciklista.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 19:26 #630

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 971
  • Primljenih Zahvalnica: 3456
Значи ли то да подржаваш и да мотоциклисти иду супротном саобраћајном траком уколико им је „мотоциклистички пут” краћи од једног блока, да не би правили полукружно? И њихова превозна средства су неоптерећена вишком габарита у односу на превозна средства са којима деле коловоз.

Ти се држи свог зацртаног правила, али имај на уму да си тада константно у прекршају и да ниси у праву уколико евентуално уђеш у вербални сукоб са неком особом. Поштовање обавезног смера је део саобраћајне културе, није нам циљ да унапредимо саобраћај моторних возила а да по питању бициклиста буде на делу Дивљи запад.

Немој ово да схватиш као нешто лично, ниси једини који тако размишља. То је системски проблем недовољне едукације.
Poslednja izmena: 01 okt 2020 19:28 od Чиле.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 19:53 #631

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3840
  • Primljenih Zahvalnica: 8976
Koža mi se ježi kada vidim motorcikliste da koriste biciklističku stazu. Ali ne vredi, drzava je nemocna da sankcionise i pesake, i motorase i bicikliste koji prave prekrsaje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 20:20 #632

  • SlanaBara
  • SlanaBara's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 112
  • Primljenih Zahvalnica: 379
Чиле napisao/la:
Значи ли то да подржаваш и да мотоциклисти иду супротном саобраћајном траком уколико им је „мотоциклистички пут” краћи од једног блока, да не би правили полукружно? И њихова превозна средства су неоптерећена вишком габарита у односу на превозна средства са којима деле коловоз.
Ево два разлога зашто поређење мотоциклисте у супротној саобраћајној траци и бициклисте на бициклистичкој стази није добро поређење:
1. Возила која се крећу саобраћајним тракама, тј. коловозом (аутомобили, аутобуси, камиони итд.) развијају веће брзине него бициклисти на бициклистичким стазама па вожња у супротном смеру није безбедна.
2. Саобраћајне траке којима се та возила крећу су такве ширине да не омогућавају истовремено безбедно кретање (мимоилажење или претицање) мотоцикла и тог возила, осим уколико то возило не смањи брзину. На бициклистичким стазама (или барем на већини прометних стаза попут оних на Булевару ослобођења, Булевару Европе итд.) је могуће безбедно мимоилажење бициклиста.

Ја се трудим да користим десну бициклистичку стазу, али не по сваку цену, нарочито ако је у питању краћа релација или ако знам да је бициклистичка стаза на десној страни у лошем стању или има прекиде. Некада је заиста сулудо користити искључиво десну бициклистичку стазу. Ево примера са Булевара ослобођења док трају радови на вреловоду од Браће Рибникар до Булевара цара Лазара. Долазим Булеваром Јаше Томића из правца Кисачке. Код железничке станице 1. пут прелазим Булевар како бих се возио десном страном. Возим до Браће Рибникар, где 2. пут прелазим Булевар, а онда и 3. пут код Променаде/Меркатора како бих се вратио на десну страну. Возим један блок десном страном и код НИС-а 4. пут прелазим Булевар како бих дошао до угла Фрушкогорске и Народног фронта. Да ли инсистирање на десној страни има смисла? Нарочито вожња десном стазом целих 200 метара од Меркатора до НИС-а? И како сад може да се вози супротним смером од Браће Рибникар до Булевара цара Лазар (знак упућује на то пошто је десна стаза раскопана)?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 20:46 #633

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 971
  • Primljenih Zahvalnica: 3456
СланаБара, мислим да се нисмо разумели. Ја јесам за то да се на Булевару ослобођења и Булевару Европе стазе користе као двосмерне јер је ту стаза довољно широка. Нисам за то да се као двосмерне користе стазе које су уске или је познато да на њима вире паркирана возила (Максима Горког, Народног фронта, део Булевара цара Лазара,...). Све што си написао стоји, с тим што се бициклисти на уским, једносмерним стазама и мотоциклисти итекако могу поредити јер бициклисти на уским или једносмерним стазама такође морају да успоре како би се мимоишли са неким ко им долази из супротног смера (иако је тај неко у прекршају).
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 01 okt 2020 23:35 #634

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 647
  • Primljenih Zahvalnica: 652
Nemoj porediti neuporedive stvari, zaustavljanje motora i zaustavljanje bicikla nisu ni blizu. Zašto si uopšte ubacio motocikle u raspravu?

Stvarno, zadesiš se na polovini ulice kao što je maksima gorkog, i nećeš skrenuti u levo ako ti je to cilj nego ćeš ići desno do prvog pešačkog pa nazad u željeni smer desnom stranom? Mislim, ako je tako svaka čast.
Ja priznajem, voziću neko vreme u levom stranom i skanjaću se ljudima u susret ali pažljivo da ne ometam ni pešake.
Poslednja izmena: 01 okt 2020 23:37 od mel.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 02 okt 2020 00:18 #635

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 971
  • Primljenih Zahvalnica: 3456
Нису неупоредиви но нема везе, узми за пример електричне бицикле, мопеде, зољице, штагод, а не мораш ни узимати примере ако си разумео. Обавезан смер на бициклистичкој стази не схвата се озбиљно као обавезан смер на коловозу, иако су оба подједнаке важности, само што је један за моторна возила, а други за бициклисте, то је суштина и то покушавам да објасним.

У последње време итекако обраћам пажњу и поштујем обавезан смер на бициклистичкој стази, иако то нисам радио раније. Зато сам ти и рекао да мој одговор не схваташ као личну критику јер си ти (као и ја раније) само један у неколико хиљада оних који не обраћају пажњу на обавезан смер. Лепо је то што се људима склањаш, ниси као неки који би се свађали ако им кажеш да иду у погрешном смеру.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 02 okt 2020 06:51 #636

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 647
  • Primljenih Zahvalnica: 652
Ma ne shvatam lično,

drago mi je što si na pravom putu :)
Poslednja izmena: 02 okt 2020 06:52 od mel.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:"NS bike" i biciklizam u gradu 02 okt 2020 07:29 #637

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Tamo gde počinje "fleksibilno" shvatanje pravila i zakona počinje nered i bezakonje, malo po malo.
I kradja zvake je kradja a ne kraduckanje. Bice sanksionisano uz blažu kaznu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 02 okt 2020 08:41 #638

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 647
  • Primljenih Zahvalnica: 652
e dobro, baš me zanima da li vozite kroz kralja petra kod mašinske škole levom stranom? ili siđete i gurate trotoarom ako ne želite da rizikujete i vozite kolovozom?

identična je signalizacija svuda.. ne postoji eksplicitno navedeno da je u pitanju zabranjeni smer ni na jednoj stazi.

ja 99% vozim desnom stranom ne zbog pravila kojih i nema nego zbog zdravog razuma, ali za taj 1% neću biti nefleksibilan dok god ne postaje jasno i nedvosmisleno da je u pitanju obavezan smer.
Poslednja izmena: 02 okt 2020 08:52 od mel.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 02 okt 2020 11:04 #639

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 971
  • Primljenih Zahvalnica: 3456
mel napisao/la:
ja 99% vozim desnom stranom ne zbog pravila kojih i nema nego zbog zdravog razuma, ali za taj 1% neću biti nefleksibilan dok god ne postaje jasno i nedvosmisleno da je u pitanju obavezan smer.
Извини што се сад мешам, да ли ово значи да би у Народног фронта поштовао обавезан смер пошто су тамо на свакој раскрсници обележене стрелице?
Занима ме да ли је у питању недовољна сигнализација или практикујеш вожњу десном страном из неког свог разлога или убеђења.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 02 okt 2020 11:34 #640

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 647
  • Primljenih Zahvalnica: 652
Zašto je bitno šta bih ja uradio kad si nekoliko puta ponovio da ovo nije lično? Dakle ni lični primer ne bi trebalo da ti pomogne da razumeš navike više desetina hiljada ljudi.

Pisao sam o navikama dovoljno. Isto kao i za ostalo, ako je potrebno, kratko bih vozio u kontra smeru do prvog pešačkog. Kako voziš pored mašinske škole?
Poslednja izmena: 02 okt 2020 11:54 od mel.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru