Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Istorija grada, stare slike, priče i sećanja

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 23 jan 2020 12:01 #2161

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3840
  • Primljenih Zahvalnica: 8976
Bilo bi dobro iskopati podatke danas i uporediti koliko smo se srozali
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 23 jan 2020 15:06 #2162

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4222
  • Primljenih Zahvalnica: 3188
28 bioskopa :okay:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 23 jan 2020 16:23 #2163

  • Emanon
  • Emanon's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 467
  • Primljenih Zahvalnica: 2125
U pitanju je ceo tadašnji Novosadski srez a ne samo grad Novi Sad.
Srezovi su nastali još u vreme Kraljevine Jugoslavije, po tadašnjoj državnoj administrativnoj podeli. Vidi se da je ceo srez imao ukupno 22 opštine a teritorija tadašnjeg Novosadskog sreza je zahvatala sve do Bečeja. Danas sam grad Novi Sad ima dve opštine.
Svi Domovi kulture koji se navode u popisu su u stvari bivši Sokolski domovi koji su posle Drugog svetskog rata preimenovani u Domove kulture. Ako po popisu iz 1955. godine imamo preko 20 domova kulture, to znači da je u sastav tadašnjeg Novosadskog sreza ulazilo najmanje isto toliko većih sela, gradova, gradića.
Što se tiče broja bioskopa na ceo tadašnji Novosadski srez, ne verujem da ih danas ima polovina od tog broja kada bi se oni danas prebrojali u granicama koje su nekada činile kompletan srez.
Domovi kulture su ukinuti pre petnaestak godina tako da danas, na ceo nekadašnji srez, nema više ni jednog jedinog. Verovatno je većina zgrada Sokolskih domova/Domova kulture sačuvana, ali danas imaju drugačije namene.
Podatak o 52 biblioteke nam govori da je tadašnji srez obuhvatao najmanje četrdesetak, po tadašnjem merilu, većih naseljenih mesta.
Čisto sumnjam da danas u većini tih mesta postoji ikakav trag tih biblioteka iz 1955. godine.
Jedino što mogu da verujem je da danas u granicama nekadašnjeg sreza ima sigurno preko 1.000 ugostiteljskih objekata za razliku od nekadašnjih 35.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Buck

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 23 jan 2020 18:22 #2164

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1172
  • Primljenih Zahvalnica: 2332
Statistika objavljena 1955. godine a podaci iz 1953.:


Poslednja izmena: 23 jan 2020 18:24 od valjan.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 23 jan 2020 20:43 #2165

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8414
  • Primljenih Zahvalnica: 35908
Poslednja izmena: 23 jan 2020 20:45 od Blavak.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kabacum, Dukelander, Cookie, Buck, limanac, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, sasar, CatClaw, Billy, Ljube, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, Teki, trile93, Erebus

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 01 feb 2020 22:26 #2166

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8414
  • Primljenih Zahvalnica: 35908
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, Buck, limanac, kasko, sergio-m, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, sasar, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, Erebus

Re:Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 02 feb 2020 19:20 #2167

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Koliko drveca jbt
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, sergio-m, Blavak, Ljube, valjan, Eldarion, Erebus

Re:Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 02 feb 2020 22:36 #2168

  • Buck
  • Buck's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1127
  • Primljenih Zahvalnica: 2190
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Cookie, limanac, RM77, CatClaw, Blavak, mel

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 03 feb 2020 11:02 #2169

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 647
  • Primljenih Zahvalnica: 652
Interesantan trenutak pisanja teksta i tadašnje viđenje stvari.
Mislio sam da se Most slobode pravio nakon odluke da auto-put ipak obilazi Novi Sad, ali sa planom da se napravi novi autoput do petlje gde se isključuje za Sremske Karlovce.

Voleo bih da znam više o tome, meni i dalje nije skroz jasan problem koji rešavaju most i tunel i šta je bio pravi cilj toga. Naselje na Mišeluku?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 03 feb 2020 12:44 #2170

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5686
  • Primljenih Zahvalnica: 8883
^^ Most je tada bio predimenzionisan svakako, ali vizionarski, i u mnogome olakšava saobraćaj. Čitao sam kako su zli jezici tada pričali da ga sebi funkcioneri prave zbog vikendica po FG :D No, vidi se odavno čim bude zatvoren zbog trka kakav je kolaps po gradu kad se smanji kapacitet prellazaka.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion

Re:Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 03 feb 2020 16:38 #2171

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4920
  • Primljenih Zahvalnica: 9930
Koliko se secam svedočenja koje sam citao pre godinu, dve, Most Slobode je rezultat sukoba i nadjačavanja autonomaskih i beogradskih socijalista/komunista. Ovdašnji su vukli sa autoput ide tim pravcem ka Karlovcima.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 03 feb 2020 17:00 #2172

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 647
  • Primljenih Zahvalnica: 652
Koliko god iz ove perspektive suludo zvučalo da autoput ide kroz grad (sa čim se naravno skroz slažem), da je pobedila ta opcija do sad bi morali izgraditi i obilaznicu (možda), Bulevar bi bio denivelisan, imali bi tunel kroz F.goru i pravac ka Rumi i Zap. Srbiji.

Na isključenju za Karlovce, može de videti jedan deo puta koji je napravljen kao jedna traka autoputa, sve do spoja sa "starim putem" za Beograd.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 03 feb 2020 17:18 #2173

  • Ljube
  • Ljube's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 255
  • Primljenih Zahvalnica: 771
mel napisao/la:
Koliko god iz ove perspektive suludo zvučalo da autoput ide kroz grad (sa čim se naravno skroz slažem), da je pobedila ta opcija do sad bi morali izgraditi i obilaznicu (možda), Bulevar bi bio denivelisan, imali bi tunel kroz F.goru i pravac ka Rumi i Zap. Srbiji.

Na isključenju za Karlovce, može de videti jedan deo puta koji je napravljen kao jedna traka autoputa, sve do spoja sa "starim putem" za Beograd.

To je ovaj put: prnt.sc/qwyeeo
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 03 feb 2020 22:19 #2174

  • nait5
  • nait5's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 61
  • Primljenih Zahvalnica: 93
Blavak napisao/la: Mislim da slika nije iz 1986 godine.Vidi se moja kuca ali nisam tacno siguran da li je nesto posle 1989'90
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 04 feb 2020 08:41 #2175

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
tako je bilo i 2005te
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Ljube

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 04 feb 2020 09:59 #2176

  • plumber.ns
  • plumber.ns's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 116
  • Primljenih Zahvalnica: 197
Ovo mi je omiljena zimska :)

Ne volem...
AL TEBE VOLEM !
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Buck, sergio-m, Duja, TurboMaximus, Brane, sasar, CatClaw, Blavak, valjan

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 04 feb 2020 11:55 #2177

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3840
  • Primljenih Zahvalnica: 8976
Most koji je bio u jako losem stanju nisi mogao normalno prelaziti most kao pesak a da ne preskaces ogromne rupe
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 04 feb 2020 12:21 #2178

  • plumber.ns
  • plumber.ns's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 116
  • Primljenih Zahvalnica: 197
Tako je, generalno se slabo stavlja akcenat na održavanje značajnijih infrastrukturnih objekata ... Sa aktuelnim materiajlima u gradnji i mašinstvu taj most uz pravilno održavanje (kakav god bio) trajao bi i dalje... Jedino je bio nizak, ali obzirom na sve ređe visoke vodostaje , moglo bi se ploviti ispod njega. Meni ostaje uspomena na večernje izlaske na Đavu , naravno pešice, i vraćanje , jer buseva nije bilo u sitne sate. Kako je tek izgledao klisanski most pre sanacije , setite se i sami... Sve se može napraviti i popraviti, dok ne dođe Toma-SOKO (tomahawk)
Ne volem...
AL TEBE VOLEM !
Poslednja izmena: 04 feb 2020 12:28 od plumber.ns.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 05 feb 2020 00:25 #2179

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Buck napisao/la:
Ako se izuzme izmeštanje industrije, sve vodi zaključku da ovaj grad već sto godina vode provincijske budale.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, mel

Istorija grada, stare slike, priče i sećanja 05 feb 2020 23:46 #2180

  • Baza
  • Baza's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 36
  • Primljenih Zahvalnica: 160
Ljube napisao/la:
mel napisao/la:
Koliko god iz ove perspektive suludo zvučalo da autoput ide kroz grad (sa čim se naravno skroz slažem), da je pobedila ta opcija do sad bi morali izgraditi i obilaznicu (možda), Bulevar bi bio denivelisan, imali bi tunel kroz F.goru i pravac ka Rumi i Zap. Srbiji.

Na isključenju za Karlovce, može de videti jedan deo puta koji je napravljen kao jedna traka autoputa, sve do spoja sa "starim putem" za Beograd.

To je ovaj put: prnt.sc/qwyeeo
Ovaj pravac je bio aktuelan sve do kasnih 90-ih, znam da su neko vreme postavljali markere na njivama gde je trebao da prolazi put. Sada nema planova da se taj put osposobi, niti da se sredi postojeći koji ide od Maradika, preko Krušedola do Iriga.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru