Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Udruženje ljubitalja železnice/Railfan association

Udruženje ljubitalja železnice/Railfan association 15 avg 2013 16:09 #1

  • Karlito
  • Karlito's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 13
  • Primljenih Zahvalnica: 27
  • Karma: 1
Udruženje ljubitelja železnice je zvanično registrovano 5.10.2013.

Matični broj: 28092563

Podatke možete pregledati na sajtu APR.

Zvanični sajt Udruženja:
vozoljubitelji.blogspot.com/

Prema Statutu, ciljevi udruženja su:
  • popularizacija železnica i stavaranje pozitivnije slike o železnici u javnosti,
  • popularizacija železničarske profesije i profesija bliskih železnici,
  • podrška železnici kao vidu transporta,
  • razvijanje konstruktivne misli na železnici kao osnove napretka,
  • aktivno delovanje na rešavanju potencijalnih problema železnice kao sistema,
  • podrška obrazovanju i usavršavanju železničara,
  • povezivanje svih zainteresovanih strana koji su poslom ili hobijem vezane za železnicu u Srbiji,
  • omogućavanje transparentnog informisanja svih zainteresovanih strana,
  • konstantno aktivno delovanje na očuvanju čovekove okoline i održivom razvoju,
  • očuvanje kulturnih i istorijskih vrednosti,
  • humanitarni rad.
Udruzenje ljubitelja zeleznice
vozoljubitelji.blogspot.com/
ljubitelji.zeleznice @ gmail.com
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Udruženje ljubitalja železnice/Railfan association 15 avg 2013 16:11 #2

  • Karlito
  • Karlito's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 13
  • Primljenih Zahvalnica: 27
  • Karma: 1
Konačno naš članak u Novostima: NOSTALGIJA ZA ĆIROM
Beogradske priče: Nostalgija za „ćirom“

Sećanja: Nekadašnja železnica je, s parnim lokomotivama, saobraćala do Obrenovca. U Beograd pre rata stizalo deset puta više putnika vozom, iako je grad bio pet puta manji

Parna lokomotiva koja je nekada tutnjala uskim kolosekom danas deluje kao sećanje na neki starovremenski film. Pa ipak, i danas postoji Udruženje ljubitelja železnice koje čuva sećanje na sve dobro što je nekad donosila veza ovim prigradskim prevozom, i još više, koje veruje da bismo po uzoru na „ćiru“ i danas mogli da rešimo mnoge probleme vezane za gradski prevoz u Beogradu.

- Gde god da je „ćira“ ukidan, meštani su ga gorko oplakali, a naselja koja su gubila pružnu vezu više nikada nisu imala isti život - kaže Karlo Polak, predsednik ovog udruženja. - Danas, 45 godina od kada je ukinuta pruga Beograd - Obrenovac, popravka na najvećem klizištu u Evropi izgleda kao zidanje Skadra na Bojani, vozila se sporo kreću po zagušenim ulicama, živi se sa problemima sa kojima se „ćira“ nikada nije susretao.

Mnogi koji su živeli uz prugu u ono vreme, sećaju se danas ove vrste prevoza, i posebno govore o staničnim zgradama, poput one, u Maloj Moštanici. Tvrde da su građene kvalitetno, gotovo u umetničnom stilu, i da ih se nijedna mudra država ne bi odrekla.

Meštani Umke, Bariča i Male Moštanice nekada su živeli na brdima, da bi kasnije, zbog pruge, ta naselja polako „silazila“ bliže „ćirinom“ koloseku. Pričaju nam kako je „ćira“ ukinut oko Đurđevdana 1968. godine. Voz iz Sarajeva, koji je saobraćao ovom trasom, nekada je bio toliko pun da su putnici mesto tražili na krovu vagona. Postepeno ukidanje voza prvo je skratilo trasu samo do Čukarice, odakle je bilo veoma teško stići do grada, budući da je autobuski prevoz koji je trebalo da pokupi putnike bio vrlo loše organizovan.

Sećajući se legendarnog voza i svih prednosti koje su zbog njega imali, članovi Udruženja ljubitelja železnice veruju da bi i sada mogla da bude uspostavljena laka prigradska železnica trasom pruge kojom je nekada išao „ćira“.

- Na pruzi su oštrije krivine nego kod klasičnih železnica, a profil tunela između Umke i Male Moštanice je premali za današnje vozove - objašnjava saobraćajni inženjer Karlo Polak.

- Najveći deo zemljišta oko pruge je i dalje državno vlasništvo. Ostružnica, Umka, Mala Moštanica, Barič i Obrenovac su se i onako razvijali oko ove pruge, tako da bi laka železnica prolazila kroz centre tih naselja. Pruga bi, kasnije, trebalo da ide i uz samo Savsko jezero, pa bi i ljubitelji ovog dela Beograda dobili prevoz koji bi zadovoljavao i kapacitetom i kvalitetom. Na kraju, ovo bi i finansijski bio važan argument, jer laka železnica donosi i ekološku i ekonomsku opravdanost.

Možda sve ovo izgleda romantično, ali priča o onome što je železnica nekada donela možda i nije morala da odnese?

Najzad, najjači argument u korist železnice, Polak iznosi potpuno slikovito i mirno.

- Pre Drugog svetskog rata, beogradska železnička stanica imala je 45.000 putnika dnevno, gotovo desetostruko više nego danas. Podsećam, to je bio grad koji je imao pet muta manje žitelja. Inače, u većini gradova Evrope veličine našeg grada danas je sasvim prirodno da železnička stanica u strogom centru grada ima više od 100.000 korisnika.

SEĆANJA

Meštani naselja od Obrenovca do Beograda se i sada sa setom sećaju da su nekada odlazili u prestonicu i nosili mleko. Sada, kažu, „selo čeka da mleko dođe k njemu“. Dolaze otkupljivači i sve je mnogo teže.

Kada je „ćirina“ parnjača nekada prolazila pored ovdašnjih voćnjaka, seljaci su imali još jednu prednost: znali su da im mraz neće oštetiti rod, jer je dim iz parne lokomotive štitio krošnje voćki od velike zime.

SELJAČKA MAJKA Uz prugu je cvetala poljoprivreda, jer su seljaci „ćirom“ nosili sir, mleko i druge proizvode u grad. Zlatiborski seljaci nekada su nosili robu u Sarajevo i uveče se vraćali kući, drugi su bili okrenuti ka Beogradu... Svaka železnička stanica imala je lipu, a pod njom su uvek, u isto vreme, stari ljudi dolazili i palili lule. Po prolasku vozova nameštali su satove, jer su mogli da se oslone na njihovu tačnost, i uopšte, prolasci vozova obeležavali su ritam života.
Udruzenje ljubitelja zeleznice
vozoljubitelji.blogspot.com/
ljubitelji.zeleznice @ gmail.com
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander

Udruženje ljubitalja železnice/Railfan association 03 dec 2013 22:00 #3

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 742
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 4
Hm ne znam gde ovo da turim pa hajde ovde.
Fascinantan klip, Lajpcig je app dva puta veci grad od NS ali ima Z stanicu u rangu bilo koje evropske metropole.
Nasa pored ove izgleda kao Lajkovacka...

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Jov.NS

Udruženje ljubitalja železnice/Railfan association 24 mar 2014 16:51 #4

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 742
  • Primljenih Zahvalnica: 158
  • Karma: 4
Au ala ste lenji :)

Elem evo neke slike Krakova .. ala bi bilo lepo kad bi se nasa stanica malo picnula.. odmah bi ceo dojam dolaska u grad bio drugaciji.

farm4.staticflickr.com/3687/12379768734_24834536c3_b.jpg

farm8.staticflickr.com/7321/12379769124_19395b02a9_b.jpg

farm4.staticflickr.com/3794/12379333695_2be9947c7f_b.jpg
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Udruženje ljubitalja železnice/Railfan association 24 mar 2014 19:45 #5

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1091
  • Primljenih Zahvalnica: 517
  • Karma: 37
ja do sada nisam ni znao za ovu temu.
veliki sam ljubitelj vozova. od svih sa kojima sam se vozio meni je najbolji bio talis, to je belgijski pandam tgv-u, ali ni nemacki ice nilos :troll:
za kraj jedna fotka iz ice-a. voz je cimao jer je kocio pa je otud malo zamucena slika. posle me mrzelo da ponovo slikam :facepalm:
Poslednja izmena: 24 mar 2014 19:46 od sandman.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Udruženje ljubitalja železnice/Railfan association 26 maj 2014 15:22 #6

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 3782
  • Primljenih Zahvalnica: 2227
  • Karma: 106
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru