Celicna konstrukcija se stiti od korozije prema zahtevima velikog broja tehnickih standarda EN ISO.
Sistem zastite (fizicko-hemijska vrsta premaza, debljina, nacin nanosenja), bira se prema:
- vrsti korozije; za predmetni most – atmosferska korozija;
- prema prostoru u kom se konstrukcija nalazi; za predmetni most – otvoren prostor iznad reke;
- prema kategoriji korozivnosti sredine; kategorija 4 – visoka korozivnost (za spoljasnje povrsine); (najvisa kategorija je 5 – morska i idustrijska atmosfera zajedno);
- vrsti atmosfere: gradska;
- klimatskim uslovima – vrsta klime, ekstremne pozitivne i negativne temperature.
Zastita se takodje odredjuje posebno za svaku povrsinu konstrukcije:
- spoljasnje povrsine (lukova, zatega, poprecnih nosaca kolovozne konstrukcije);
- unutrasnje povrsine (lukova, zatega);
- povrsine izlozene habanju, mrazu, prasini: pesacke staze);
- povrsine u dodiru sa betonom: gornje flanse poprecnih nosaca;
- povrsine izlozene posebno agresivnim agensima sa kolovoza: zastitne ograde na kolovozu.
Posebne grupe standarda definisu zastitu od korozije betonske kolovozne ploce i kablova vesaljki.
Zahtevani zivotni vek svih zastita je dugi – najvisi moguci prema standardima.
Standardima su takodje odredjeni mnogobrojni detalji fizicko-hemijskih osobina zastitnih premaza, nacini nanosenja, metodi kontrole, merenja debljina, ...
Recju – konstrukcija mosta ce biti zasticena vrlo sigurno, prema svim zahtevima aktuelnih svetskih tehnickih standarda.