Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 04 jul 2019 06:30 #5161

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 444
  • Primljenih Zahvalnica: 8629
  • Karma: 175
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, das ivon, sasar, Trpovski, Inzenjer, mlata, Blavak, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, mdinic i ovaj član ima 7 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 11 jul 2019 22:05 #5162

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 444
  • Primljenih Zahvalnica: 8629
  • Karma: 175
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, das ivon, sasar, Inzenjer, Blavak, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, DL, Kajpers_belt, Savke i ovaj član ima 2 ostalih zahvalnica

Re:Novi Žeželjev most 14 jul 2019 08:23 #5163

  • Marc
  • Marc's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 222
  • Primljenih Zahvalnica: 239
  • Karma: 3
Kusavac napisao/la:
Valjda ce se setiti da upale dekorativno osvetljenje na mostu tokom EXIT-a kad se do sad ni jednom nisu setili...dal se stedi novac nisam sasvim siguran :D
Ovo je i meni palo na pamet. Samo nije onome ko je plaćen da o tome razmišlja.
Jbg, ko nas vodi... :nuts:
Biciklistička mapa NS - goo.gl/AuNLvY
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Eldarion

Novi Žeželjev most 17 jul 2019 16:29 #5164

  • MekDonel
  • MekDonel's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 9
  • Karma: 0
Nedavno sam vozio preko mosta i vidim da su radovi uveliko u toku. E sad, da li nisam dobro upratio o čemu se radi ili svuda postoje nejasnoće, tek, molio bih nekog da mi objasni situaciju s podvožnjacima ispod pruge- odnosno,pošto se već pravi novi podvožwak, da li se stari zatrpava ili?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 17 jul 2019 19:47 #5165

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 875
  • Primljenih Zahvalnica: 1941
  • Karma: 22
Koliko ja znam stari podvoznjak su srusili i sad rade dupli, jer je stari svakako bio samo za jednu zeleznicku traku, a sada ce ih biti dve.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 18 jul 2019 08:13 #5166

  • Ivica NS
  • Ivica NS's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 22
  • Primljenih Zahvalnica: 68
  • Karma: 0
Pre neki dan prelazim preko mosta s suprugom i komentarisemo, kaze ona ne svidja mi se most. Ja je pitam sto ti se ne svidja, meni je prelep.
Kaze previse je podseca na bombardovanje i zapazila je jedan detalj koji joj se nikako ne svidja. Naime sajle koje se vezu za most su u donjem delu ofarbane u sivu boju i jako lice na rakete.
Slike sam preuzeo sa teme od kolege Jungle_Mania i dvojko
Prilozi:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 18 jul 2019 08:47 #5167

  • DL
  • DL's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 202
  • Primljenih Zahvalnica: 1487
  • Karma: 20
Verovatno postoji inženjerski razlog zašto je taj deo ofarban (a nije pocinkovan) u sivo,
ima sigurno neku za građane nepoznatu funkciju, a za Inženjera i inženjere znanu funkciju, od korozije, a i estetsku, na sivom se manje vidi prljavo od zapljuskivanja
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 18 jul 2019 10:08 #5168

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 251
  • Primljenih Zahvalnica: 803
  • Karma: 24
Par komentara na poslednje postove.

#5166 i #5167
Ah te zene :-) :-) :-)

Most podseća na bombardovanje, ali samo nas starije od 25-30 godina. Već danas je manje od pola ljudi na ulici koji su uopšte nekada videli stari Žeželjev most, i ima nas sve manje, i relativno i apsolutno.
Pola Novog Sada doselilo se u ovih 20 godina, a više od 1/4 ljudi na ulici mlađi su od 20 godina.
Boja, to su ukusi i praktičnost.
Oblik, sa metalnim percima koja liče na raketu, treba da spreče našu omladinu da ne krenu da se veru po sajlama, ne bi li ostvarili dovoljno prestižan selfi ili nešto drugo što je luđe od ostalih. A ipak nije bodljikava ili žilet žica...

#5164 i #5165
Podvožnjak. Posledica protoka vremena. Kad bi danas pravili most, pruga bi bila uzvodno, bliže tvrđavi, a na put bi se išlo direktno, sa buduće obilaznice oko Petrovaradina, pa preko mosta, pa prema autoputu, jer za to primarno treba da služi ovaj most..
Glavni pravac sa mosta jednog dana biće direktno u podvožnjak, sa dosta oštrim šikanama udesno, pa ulevo, pa duboko nizbrdo da se zavučemo ispod pruge za sve visine kamiona i autobusa, pa udesno nazad na obilaznicu prema Pobedi i dalje....
I na strani Novog Sada, veza prema autoputu mora kroz podvožnjak, ili odmah desno, ili u Temerinskoj, ali tu se koriste stari, a i oni će se uskoro menjati.....

Ja sam se pre dve godine pitao kako ce oni uspeti da naprave novi podvožnjak, a da ne ometaju železnicu duže od npr., par nedelja. Kako sam bio neinformisan (čitaj: glup). Pruga će se graditi godinama. Sve će biti drugačije nego što je sada.
Dakle, imaju ohohoho vremena da naprave podvožnjake gde god treba.
Samo se pitam kako će to biti kad budu menjali podvožnjak u Temerinskoj. On ima dva koloseka, ali ne verujem da ima nosivost...


Malo off: U Karlovcima će pruga prolaziti 10 (da, deset) metara od sadašnjeg jedinog semafora na magistralnom putu broj 100.
Biće ograđena sa obe strane barijerama za zaštitu od buke, i ne verujem da će biti lepa i ne verujem da se neće čuti. Napredak ima svoju cenu.

Ukratko, sve će biti drugačije, pa ćemo se ili navići, ili nećemo.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Buck, ranko su ns, Inzenjer, mel

Novi Žeželjev most 21 jul 2019 20:13 #5169

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 444
  • Primljenih Zahvalnica: 8629
  • Karma: 175
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kasko, cipacar, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, das ivon, sasar, Trpovski, Inzenjer, Blavak, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, mdinic, DL, Savke, slobasum, Erebus

Novi Žeželjev most 21 jul 2019 20:35 #5170

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4003
  • Primljenih Zahvalnica: 5027
  • Karma: 226
Trpovski napisao/la:
Par komentara na poslednje postove.
Ja sam se pre dve godine pitao kako ce oni uspeti da naprave novi podvožnjak, a da ne ometaju železnicu duže od npr., par nedelja. Kako sam bio neinformisan (čitaj: glup). Pruga će se graditi godinama. Sve će biti drugačije nego što je sada.
Dakle, imaju ohohoho vremena da naprave podvožnjake gde god treba.
Samo se pitam kako će to biti kad budu menjali podvožnjak u Temerinskoj. On ima dva koloseka, ali ne verujem da ima nosivost...

Interesantna konstatacija.
Zanima me samo zašto je u pitanju samo podvožnjak u Temerinskoj?
Postoji još jedan u Radoja Domanovića, pa u Kisačkoj i u Partizanskoj.

I razmišljam o tome kako bi grad sad trebalo da se isprsi da se urade mali, pešački prolazi i u Tekelijinoj, Karađorđevoj, Đorđa Zličića i oko Železničke Stanice sa obe strane.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Trpovski, mlata, valjan, dvojko

Novi Žeželjev most 21 jul 2019 22:33 #5171

  • SlanaBara
  • SlanaBara's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 36
  • Primljenih Zahvalnica: 170
  • Karma: 7
Из Студије о процени утицаја на животну средину (www.starapazova.rs/images/stories/PDF/zz...tekstualni%20deo.pdf, страна 61) види се да ће подвожњаци у Темеринској и Кисачкој бити санирани и проширени за један колосек. Тренутно постоје два колосека (један ка Петроварадину и једна ка луци), а постојаће три (два ка Петровардину и један ка луци). Подвожњак у Кисачкој није део деонице Стара Пазова - Нови Сад па за њега ништа не пише, али вероватно ће се радити исто као са поменута два.

Ово је списак свих мостова од станице Петроварадин до улаза у станицу Нови Сад



Иначе, брзина од Петроварадина до Новог Сада ће бити 100 км на сат (тренутно је 80) тако да не би требало да имају проблема са носивошћу, осим што треба да се санирају. Старији грађевински објекти су углавном предимезионисани (данас рачунари и прописи омогућавају оптималније димензионисање) тако да сумњам да би саниран надвожњак имао проблема уколико је брзина мање-више иста.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kasko, Duja, TurboMaximus, Blavak, valjan, mdinic, Kajpers_belt

Novi Žeželjev most 22 jul 2019 12:00 #5172

  • Kajpers_belt
  • Kajpers_belt's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 67
  • Primljenih Zahvalnica: 114
  • Karma: -1
Biće brzina 100 km/h jedno dve, najdalje tri godine pa će ponovo spustiti na 80 km/h
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 23 jul 2019 22:08 #5173

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 875
  • Primljenih Zahvalnica: 1941
  • Karma: 22
Danas su zavrsili 2. stub i poceli su sa gule 3. stub.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Mikins, Eldarion, mdinic

Novi Žeželjev most 24 jul 2019 01:26 #5174

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 410
  • Primljenih Zahvalnica: 6426
  • Karma: 307
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2019-07-24; Aktuelno oko mosta.


Evo me ponovo na Forumu, posle tri i po meseca.
Nije bilo „posla“ za mene. Naš Aerodron i dalje vrlo uspešno „održava vatru“ teme, svojim neprocenjivo značajnim dokumentarnim radom.

Nedavno sam bio u Novom Sadu, i kao obično ujutru počeo kafom na terasi „Aurore“, sa divnim pogledom na Dunav i naš most, a završio – opet uobičajeno – ručkom u „Balkan ekspresu“, kao i svih prethodnih godina. Sa tog izleta je i par fotografija ovde.

Malo utisaka, malo tehničkih komentara, malo osvrta na neka pitanja-asocijacije u međuvremenu ...

Stanje mosta

Prošetao sam lagano u oba smera uzvodnom pešačkom stazom i ispod mosta – levom obalom, i utisci su sledeći.

Konstrukcija lepo „radi“, most je izuzetno krut i jedva se oseti malo podrhtavanje – samo pri prelazu najtežih kamiona (sa 5 osovina, 60 tona), i to uglavnom kad nailazi više njih u nizu. Ta vertikalna ubrzanja konstrukcije su neuporedivo, neuporedivo manja od bilo kog drumskog mosta, npr. beogradskih Mosta Gazela, Mosta na Adi i Mosta u Brankovoj ulici, ili Mosta slobode u Novom Sadu.
Sama konstrukcija je bez ikakvih oštećenja, oprema na mostu takođe.
Asfalt drumskog kolovoza je isti kao početkom aprila prošle godine kad je izliven. Koliko sam video, bez ikakvih oštećenja.
Zaštita od korozije i na konstrukciji, i na opremi, je takođe bez oštećenja.
Tačno je, godinu dana je isuviše kratko vreme eksploatacije, da bi se pojavilo bilo šta što je za popravku.

Nažalost, oćigledno je da nema održavanja, koje je uveliko moralo da počne. Iza zaštitnih ograda vidi se nakupljeno đubre, pesak, šljunak, ...., što je sve opasno za funkcionalnost odvodnjavanja. Nije ni komplikovano, ni teško, otvoriti i očistiti slivnike, oprati kolovoz vodom, pogotovo posle soli u zimskoj sezoni. Drugim rečima, izgleda da se ponavlja večita priča kod nas, svaki objekat nemilosrdno rabimo, ne misleći na velike novčane izdatke zbog šteta koje nastaju neodržavanjem.

To što još nije uključeno dekorativno svetlo, polako postaje skandal! Nije upaljeno čak ni u vreme Exit-a, kad je bilo desetina hiljada gostiju iz celog sveta!
Svi u svetu, a i kod nas (pa i Novom Sadu), se trude da noćnim osvetlenjem učine svoj grad atraktivnim i za građane, i za goste. Izgleda da je jedini izuzetak naš most! Potpuno iracionalno!

Prilazi mostu

Ne volim da komentarišem tuđi rad, po ugovoru koji nema veze sa mostom, ali ipak moram da kažem: radovi očigledno napreduju „munjevito“. Ne znam postoji li kakav problem (finansije recimo), ali šta god da je u pitanju, sve se preterano odužilo. Od aprila prošle godine prošlo je već 15 meseci, a još se ni blizu ne nazire kraj.

Detalji konstrukcije

Naš prijatelj sa Foruma Ivica NS #5166 preneo je neprijatan utisak svoje supruge pri pogledu na donji deo vešaljki kablova koji je podsećaju na „raketu“. Sasvim očekivano, tragični dani 1999. kod svakog građanina izazivaju bolna sećanja, pa je otuda i ova asocijacija gospođe razumljiva.

Otkud, dakle, „raketa“ na mostu?

Govorio sam svih godina izgradnje mosta, da ni jedan jedini detalj na mostu nije proizvoljan i da za sve postoji razlog i objašnjenje, pa i za „raketu“.

Ceo most, pa i vešaljke na njemu, vibrira. Vibracije izazivaju saobraćajna opterećenja i vetar. Kod kablova vešaljki, nastaju inercijalne sile od vibracija poprečno na kabl. Ove inercijalne sile (poprečna strelica na slici) preko kontakta sa prigušivačem (damperom) unutar cevi-vodilje deluju (upiru) na ovu cev, prourokujući njeno savijanje. Veličina tih sila nije mala. Za proračun se usvaja vrednost od 2% sile zatezanja samog kabla. Pošto je nosivost kabla 700 tona (u starim merama), onda je poprečna sila 0,02x700= 14 tona. 14 tona prozrokuje značajan momenat savijanja cevi-vodilje. Cev ne može da izdrži to savijanje i potrebno je ojačanje.
Ojačanja su upravo ukrućenja – „krilca rakete“. Isti detalj je uobičajen na nebrojeno mostova sa kablovima u svetu.
Same poprečne sile su dinamičkog karaktera. Zbog toga veza cevi-vodilje mora biti otporna na zamor i otuda je veza HV-zavrtnjima (visokovrednim zavrtnjima).

Uz pomenutu sliku tu su i dve slike koje prikazuju konstrukciju kablova, (bile su već više puta na Forumu, ali nije zgoreg i ponoviti neke stvari).

Nadam se da će ovo tehničko objašnjenje bar malo ublažiti gospođinu asocojaciju na „raketu“. U svakom slučaju želim Ivici NS i njegovoj supruzi, kao i svim Forumašima, još mnogo prelazaka preko našeg mosta, u zdravlju i veselju!

Ostalo

Pred samim krajem je priprema za štampu monografije „Železničko-drumski most preko Dunava u Novom Sadu – Istorijat – Projekat – Izgradnja“. Knjigu sam pripremao prošle i ove godine. To je stručna knjiga, sa obiljem slika i dijagrama iz tehničke dokumentacije izgradnje mosta i mnoštvom fotografija sa i izvođenja, na oko 160 strana u boji, najfinijem papiru i sa tvrdim koricama. Dat je i kompletan pregled firmi i vodećih pojedinaca koji su izgradili most. Iz Srbije su bile čak 43 firme iz 14 gradova! Sve njih su naši zvaničnici i mediji potpuno prećutali, kao da nisu ni postojali, za sve vreme izgradnje mosta. Ova knjiga je bar mali pokušaj da jedan veliki poduhvat i uspeh i naše tehnike, ostane zabeležen za istoriju.
Izdavač knjige je stručni časopis „Izgradnja“, a izlazak iz štampe se očekuje u septembru.

Ako je ovo na bilo koji način interesantno za Forum, mogu kasnije da vas podrobnije obaveštavam o štampi.


Toliko za danas ... Ako imate još neku asocijaciju, dilemu ili pitanje – slobodno ga iznesite. Kao i uvek, razgovori na Forumu mi predstavljaju veliko zadovoljstvo.


Poslednja izmena: 24 jul 2019 17:14 od limanac.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, Jov.NS, Brane, das ivon, sasar, Blavak, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, mdinic, DL, kuburicsrdjan, Kajpers_belt, Savke, zlaja i ovaj član ima 3 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 24 jul 2019 01:28 #5175

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 410
  • Primljenih Zahvalnica: 6426
  • Karma: 307
N esto bas nije bilo uredu, ista slika 3 puta ...









Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Buck, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, Jov.NS, TurboMaximus, Brane, das ivon, sasar, Blavak, Mikins, Ljube, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion i ovaj član ima 8 ostalih zahvalnica

Re:Novi Žeželjev most 24 jul 2019 11:15 #5176

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3967
  • Primljenih Zahvalnica: 8158
  • Karma: 118
Poštovani gospodine Bojoviću,

Molim Vas da nas obavestite o mogućnostima kupovine knjige.

Hvala i srdačan pozdrav!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Brane, Inzenjer, lala021ns

Novi Žeželjev most 28 jul 2019 19:49 #5177

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 875
  • Primljenih Zahvalnica: 1941
  • Karma: 22
Treci stub jos nije oguljen a vec su presli na 4.

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, das ivon, sasar, Inzenjer, Blavak, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, AeroDron

Novi Žeželjev most 29 jul 2019 16:16 #5178

  • Kusavac
  • Kusavac's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 22
  • Primljenih Zahvalnica: 11
  • Karma: 0
Po svemu sudeci, oni ce seci sipove kada dunav zaledi...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 02 avg 2019 21:34 #5179

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 444
  • Primljenih Zahvalnica: 8629
  • Karma: 175
Malo kasnim sa slikama .







Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, das ivon, sasar, Inzenjer, Blavak, valjan, Eldarion, DL, Otis.Driftwood.Ressurected, Savke

Novi Žeželjev most 02 avg 2019 21:43 #5180

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 875
  • Primljenih Zahvalnica: 1941
  • Karma: 22
AeroDron napisao/la:
Koji fokus covece! Hvala na fotkama
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: DL
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru