Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 26 mar 2018 16:28 #3641

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3973
  • Primljenih Zahvalnica: 8177
  • Karma: 118
N1 / beta
Vozovi preko novog "Žeželjevog mosta" kreću početkom aprila
Novi drumsko-železnički most na mestu nekadašnjeg Žeželjevog mosta završen je i oko 6. aprila preko njega će redovno početi da saobraćaju vozovi, dok će automobili čekati najdalje do 1. jula.

Kako je saopšteno, vozovi će preko mosta prelaziti kada se završe prostali manji radovi.

U narednih nekoliko dana sledi test opterećenja mosta kada će se na njemu naći desetine teških kamiona i železničke kompozicije, prenosi Radio 021.

S druge strane, sa drumskim saobraćajem se mora čekati još dva-tri meseca, jer je neophodno da se završe pristupne saobraćajnice, a ti radovi se ne mogu izvesti dok ne prestane železnički saobraćaj ka montažno-demontažnom mostu.

Izvođači radova su naveli da je rok za završetak pristupnih saobraćajnica 1. jul, ali da se nadaju da će možda već do 1. juna uspeti sve da završe.

Inače, na novom mostu je organizovana i promotivna vožnja vozom za ministarstku građevine Zoranu Mihajlović, pokrajinskog premijera Igora Mirovića, gradonačelnika Miloša Vučevića, predstavnike EU i druge funkcionere. Oni su se provozali od novosadske do petrovaradinske železničke stanice.

Gradnja mosta je počela 20. aprila 2012. godine, mada je ugovor o izgradnji potpisan još 25. januara 2011. godine i bilo je reči da će ovaj objekat biti gotov za 18 meseci, odnosno do kraja 2013. godine. Međutim, zbog raznih problema radovi su trajali više od šest godina, a troškovi su dostigli iznos od 54,7 miliona evra, a podelili su ih EU, Grad i Pokrajina.

Žeželjev most je srušen 23. aprila u NATO bombardovanju, a lukovi novog mosta spojeni su u novembru 2017. godine. Most je deo modernizacije pruge Beograd-Budimpešeta, dugačak je 474 metra i ima dva železnička i dva drumska kolseka.

Mirović: Od Novog Sada do Beograda za 40 minuta
Predsednik Pokrajinske Vlade Igor Mirović izjavio je da je, od kada je uvedena koordinacija svih nivoa vlasti sa EU, posao izgradnje Žeželjevog mosta je uspešno priveden kraju.

"Od Novog Sada do Beograda, putovaćemo za 40 minuta, a verujem da će nakon toga istom brzinom biti i do Subotice i Budimpešte. Ovo pokazuje budućnost Srbije u oblasti ekonomije, saobraćaja i turizma", rekao je Mirović.

Komerska Evropske unije za transport Violeta Bulc rekla je da je EU od 50 milona evra, sufinisirala 40 milona evra, za izradnju mosta, i da će i za završetak pristupnih puteva, od ukupno četiri miliona, donirati tri miliona evra.

"Pre godinu dana bila sam sa ministarkom Mihajlović, kada se Srbija obavezala da će most biti gotov za godinu dana. Vidimo da se obećanje ispunjava, a ovaj most ne povezuje samo dve strane reke, već predstavlja i mogućnost da Novi Sad postane razvojni centar u skladu sa evropskom agendom povezivanja", rekla je ona.

Bulc je ocenila da povezivanje pomaže cilju pridruživanja EU, omogućava da se radi više projekata i da se Srbija poveže sa EU koja je jedan od najvećih ekonomija na svetu.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da Vojvodina ulaže dve milijarde evra u infrastrukutru, a da je u Srbiji taj iznos ukupno 16 milijardi evra.

Ministarka je rekla da se Žeželjev most nalazi na Koridoru 10 koji je veoma važan, jer Srbija želi da bude povezana sa svim zemljama.

"Mi smo zemlja koja ide ka EU, ali to radimo zbog gradjana, da gradjanima bude bolje. Ovo je moderan most, i to je ono što želimo, da Srbija bude moderna evropska zemlja", rekla je Mihajlović.

Inicijativa za još jedan most u Novom Sadu prihvaćena
Tokom obilska mosta gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević rekao da Novi Sad u budućnosti želi da izgradi još jedan most, a Mirović je potvrdio da je ta inicijativa grada već prihvaćena u pokrajinskoj vladi.

Oni su rekli da ta inicijativa podrazumeva izgradnju mosta kod Bulevara Evropa i obilaznicu oko Sremske Kamenice.

Izgradnja će se početi u narednim godinama, nakon što bude završena dokumentacija i sve predradnje. Mirović je rekao da će pokrajinska vlada finasirati taj projekat zajedno sa gradom.
Poslednja izmena: 26 mar 2018 16:29 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021, Blavak, AeroDron

Re:Novi Žeželjev most 26 mar 2018 20:29 #3642

  • Bojan
  • Bojan's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 19
  • Primljenih Zahvalnica: 19
  • Karma: 0
Šurlan napisao/la:
Sadašnje dve trake na mostu su sasvim dovoljne za današnju frekvenciju saobraćaja ali sa obzirom na sve gore navedeno, postaće usko grlo kao što su danas to postali neki delovi Petrovaradina za kamione (o kvalitetu života u kućama pored kojih prolaze kamioni ne treba pričati). Takodje, ne znam koliko će Temerinska i raskrsnica sa Partizanskom ulicom izdržati povećanu frekvenciju teretnog saobraćaja.

Nece osetiti razlika, jer Temerinci i Kacani i putnici sa autoputa su ionako vec tuda prolazili na putu za Petrovaradin i obrnuto. Jedino neko ko dolazi iz Rumenke ce imati mozda razlog vise da ide Partizanskom. Sa druge strane centar grada i Podgradje ce odahnuti. Po meni bi samo trebalo napraviti nekakvav (polu)kruzni tok, jer zbog skretanja ulevo umesto 2+2 ispod nadvoznjaka imamo 3+1. E sad koliko god da skuceni prostor, finansije i planovi da se spoje Bulevar Jase Tomica i Venizelosova.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021

Novi Žeželjev most 26 mar 2018 21:52 #3643

  • DL
  • DL's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 202
  • Primljenih Zahvalnica: 1487
  • Karma: 20
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Zex021, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, valjan, AeroDron

Novi Žeželjev most 27 mar 2018 13:18 #3644

  • sasar
  • sasar's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 122
  • Primljenih Zahvalnica: 454
  • Karma: 7
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kasko, mrnjavi, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Mikins, valjan, AeroDron, Savke

Novi Žeželjev most 27 mar 2018 14:42 #3645

  • DL
  • DL's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 202
  • Primljenih Zahvalnica: 1487
  • Karma: 20
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kasko, mrnjavi, Zex021, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Light, valjan, AeroDron

Re:Novi Žeželjev most 27 mar 2018 18:38 #3646

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 2956
  • Primljenih Zahvalnica: 6868
  • Karma: 138
Vide se yt klipovi preko tt-a!
Živela uprava!

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
"Don't cry in front of the Mexicans"
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Zex021, kuburicsrdjan

Re:Novi Žeželjev most 27 mar 2018 19:04 #3647

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3973
  • Primljenih Zahvalnica: 8177
  • Karma: 118
+1
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: AeroDron, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 27 mar 2018 20:08 #3648

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 450
  • Primljenih Zahvalnica: 8719
  • Karma: 177
Sremska strana slike od danas


Dosad nisam primećivao zaštitnu ogradu - izgleda mi kao bela žičana mreža








Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, DL, vlajcho93, kuburicsrdjan i ovaj član ima 1 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 28 mar 2018 16:34 #3649

  • lionking
  • lionking's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 32
  • Primljenih Zahvalnica: 254
  • Karma: 7
evo malo da odmenim AeroDron-a , testirao sam novu igracku na oficircu pa da prosledim fotke :)





Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Cookie, limanac, ranko su ns, kasko, cipacar, sergio-m, mrnjavi, chepa, Duja, TurboMaximus, das ivon, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Posmatrac i ovaj član ima 12 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 28 mar 2018 17:01 #3650

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 904
  • Primljenih Zahvalnica: 1992
  • Karma: 21
Au brate ova 2. fotka ti je jako dobra, kao da je slikano 70ih. Lepo je ispalo
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mlata, lionking, zeljolaki

Novi Žeželjev most 28 mar 2018 17:05 #3651

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3973
  • Primljenih Zahvalnica: 8177
  • Karma: 118
Koji je uredjaj u pitanju?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 28 mar 2018 18:20 #3652

  • lionking
  • lionking's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 32
  • Primljenih Zahvalnica: 254
  • Karma: 7
@otis Hvala, ta je za "licnu upotrebu" sredjivana, a ove 2 su sirove okacene ovde na forum

@kasko mavic pro
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 mar 2018 01:24 #3653

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 410
  • Primljenih Zahvalnica: 6426
  • Karma: 307
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-03-28; Aktuelno; jedan odgovor; opet o kablovima.


Aktuelno

Bio je i taj famozni 26. mart, dan posete visokih zvanica.
Pozvan sam i ja u taj prvi voz, ali kao da nisam! Neću dalje komentarisati, osim da sam bio sa velikom grupom radnika i inženjera iza leđa mnogobrojnih novinara, van opsega kamera. Nisam se odvezao na ručak u Petrovaradin, ostao sam sa kolegama oko priprema probnog opterećenja.

Pojava Lionkinga sa snimcima iz vazduha je veliki doprinos Forumu. Uz fantastične snimke Aerodrona, izgleda da dobijamo još jedne fantastične snimke! Opet kreativni i vredni građani, a ne grad Novi Sad. Gradovi u svetu od ovakvih događaja i objekata prave veliku reklamu, i za grad, i za svoju privredu. Umesto toga 26. smo opet čuli za nekog budućeg „Franca Jozefa“, a ni reč o mostu na kome smo bili i zbog koga je i napravljen ceo skup!

Ne mogu da se otmem utisku da je Novi Sad neverovatno pasivan oko ovog mosta i to ne samo danas, već od početka ovog poduhvata, još od prvog idejnog projekta 2007. Tada je recimo po prvom Projektnom zadatku most imao samo jedan kolosek i dve drumske trake. Posle izgradnje drugog koloseka, ona preostala drumska traka ostala bi samo za hitnu pomoć i vatrogasce! Neverovatna glupost!
Ostalo bi tako da Državna reviziona komisija u saradnji sa mnom nije promenila Projektni zadatak u današnji sadržaj 2+2. Sećam se da je gospođa Dušanka Sremački, ondašnji pokrajinski sekretar za građevinu, mnogo pomogla i inače obavila veliki posao oko početka izgradnje mosta.

No vratimo se aktuelnim temama završetka izgradnje.

Ukratko, najnovija dešavanja:
- Hidroizolacija na drumskom delu se izvodi maksimalno efikasno. Tihi i skromni radnici Antikora obavljaju u tišini veliki posao. Danas je, u celodnevnom radu, do mraka i bez pauze i bez ručka čak, kompletno završena hidroizolacija drumskog kolovoza na većem luku i susednom prilaznom mostu.
- Tucanički zastor je pred samim završetkom. Sutra sleduju poslednji milimetri do projektovane nivelete pruge. Firma RŽD radi krajnje profesionalno i tačno.
- Maske na revizionim stazama se uveliko montiraju. Radi firma Belmont.
- Izgleda, kako sam čuo, da će i asfalt da se uradi pre probnog opterećenja. Ovo je bez sumnje takođe dobra vest sa tehničke tačke gledišta.

Same maske su od perforiranog čelika, debljine 3 mm. Veličine otvora su takve da propuštaju svetlo, ali ne i ptice.
Ptice svojim „radom“ pogubno deluju na zaštitu od korozije, a naročito na konstrukcije od prednapregnutog betona, gde ozbiljno oštećuju kablove za prednaprezanje i dovode u pitanje i sam opstanak tih konstrukcija.
Maske su zaštićene od korozije dvostrukom zaštitom: slojem toplo nanešenog cinka i plastifikacijom. Završna boja je kao konstrukcija mosta – signalno bela (RAL 9003).

Sada odgovor na jedno davno postavljeno pitanje.

Pitanje Brane #3560:
“Zanima me šta se dešava sa projektom mosta nakon njegove izgradnje? Da li se čuva u državnom arhivu ili arhivu nekog univerziteta ili je možda vlasništvo izvođača?”

Odgovor:
Projekat mosta je na nekoliko mesta i to u papirnom i elektronskom obliku i to kod: investitora (Železnice Srbje), finansijera (Delegacija EU, AP Vojvodina, grad Novi Sad), Inženjera (DB International i Egis), naravno i kod Izvođača i projektanta.
Izvođač je takođe u obavezi i da ostavi Projekat izvedenog stanja, sa svim izmenama tokom gradnje.


Zanimljivosti

Monitoring kablova vešaljki
Verovatno ste se pitali kako izgleda monitoring (praćenje rada) kablova.
Priložena slika to ilustruje. Prikazani su dijagrami aksijalnih sila četiri vešaljke, tokom 24 sata 23. marta. Skok sila u kablovima vešaljki, i to mnogo više desne (nizvodne) strane, desio se između 11.28 i 11.40 sati, upravo u vreme parkiranja RŽD-ove kompozicije sa tucanikom. Senzori unutar kablova su trenutno reagovali i zabeležili promenu.

Stari most (Žeželjev most)

Oko starog mosta dve interesantne stvari takođe.

Stari most se u medijima, (ne i u stručnoj literaturi), predstavlja kao veliko dostignuće u konstrukcijama od prednapregnutog betona. Stari most je bio, međutim, 95% najmanje, od armiranog betona, samo oko 5% od prednapregnutog betona! Na priloženoj slici se vide vrste materijala konstrukcije.
Ovo navodim ne zbog starog mosta, on ništa nije izgubio od svoje vrednosti, nego zbog površnosti medija. Valjda im zvuči mnogo „jače“ ako kažu prednapregnuti beton nego „običan“ armirani beton! Razlog više da sve napisano u medijima treba proveriti.

Druga zanimljivost je, koliko su nosile vešaljke starog mosta, a koliko novog?
Stari most: vešaljka = 14 kablova x 6 žica Ø7 mm/1 kabl = 84 žice Ø7 mm; čelik fu = 1550,0 N/mm2;
Novi most: vešaljka = 55 strukova x 7 žica Ø7 mm/1 struk = 385 žica Ø7 mm; čelik fu = 1860,0 N/mm2;
Novi most/Stari most = (385/84) x (1860/1550) = 5,50.

Pošto su vešaljke novog mosta kose potrebno je uvesti redukciju preko vertikalne komponente sile, onda je:
Novi most/Stari most = 5,50 x sin 60o = 4,76
tj. nosivost jedne vešaljke novog mosta je 4,76 puta veća od nosivosti starog mosta!
Ovo je primer kako oko laika vara.
Prečnik obloge vešaljki starog mosta je 700 mm, novog samo 200 mm, pa je valjda logično da je ono što je šire – naravno jače. Ovde to nije tačno!
„Tajna“ je u vrsti obloge kablova: na starom mostu – betonska cev, na novom mostu cev od polietilena visoke gustine.

Objašnjenje ogromne razlike u nosivosti vešaljki novog i starog mosta je:
- 5 puta veće opterećenje stalnim teretima novog mosta;
- 2,5 puta veće saobraćajno opterećenje novog mosta;
- maksimalno olakšana betonska kolovozna konstrukcija starog mosta, sa dimenzijama preseka elemenata manjim od minimalnih po sadašnjim evropskim standardima.



Nasaviće se …






Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, ranko su ns, kasko, TurboMaximus, Dunavski, Brane, das ivon, Zex021, sasar, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Mikins, Light, valjan, Eldarion, AeroDron i ovaj član ima 7 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 29 mar 2018 11:42 #3654

  • zarns
  • zarns's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 112
  • Primljenih Zahvalnica: 62
  • Karma: 5
Pitanje za inzinjera, ovi su najavili da krecu vozovi 5-6-7 april (pise po medijima) , pa me zanima kad ce biti probno opterećenje ?

Inace, na fb strani Pruge i vozovi Vojvodine ..stavili fotku probe Zezeljevog mosta.

www.facebook.com/prugeivozovivojvodine/p...9028/?type=3&theater
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer, Bogdus

Re:Novi Žeželjev most 29 mar 2018 12:38 #3655

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3973
  • Primljenih Zahvalnica: 8177
  • Karma: 118
Čini mi se kao državna tajna, kada će biti test opterećenja mosta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Marc

Re:Novi Žeželjev most 29 mar 2018 13:07 #3656

  • Gradjanin
  • Gradjanin's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 17
  • Primljenih Zahvalnica: 35
  • Karma: 0
Test opterecenja ce biti 1. i 2. Aprila :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, SZPDNEVEN, sasar, Blavak, Bogdus, Djordje Cvarkov, mdinic

Re:Novi Žeželjev most 29 mar 2018 13:13 #3657

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3973
  • Primljenih Zahvalnica: 8177
  • Karma: 118
Hvala i dobrodosao!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 29 mar 2018 13:18 #3658

  • Gradjanin
  • Gradjanin's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 17
  • Primljenih Zahvalnica: 35
  • Karma: 0
Hvala, bolje vas nasao!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 29 mar 2018 13:30 #3659

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3118
  • Primljenih Zahvalnica: 11043
  • Karma: 186
E sad ovo moze i da bude fora sa prvim aprilom :-D

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 mar 2018 14:04 #3660

  • Dalmatinac
  • Dalmatinac's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 130
  • Primljenih Zahvalnica: 194
  • Karma: 3
Ne nego ce test proci ko od sale :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru