Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 16 nov 2017 09:30 #3101

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 205
  • Primljenih Zahvalnica: 622
  • Karma: 18
Mnogo smo puta mi čekali po deset dana. I još mnogo puta ćemo čekati po deset dana dok sve ne krene.

A razvoj grada, prilaza gradu sa svih strana, praktično stoji, samo su gužve sve veće.

Nažalost, sve više ličimo na Beograd po saobraćaju.

Puštanje u saobraćaj našeg dugo iščekivanog mosta doneće neka rasterećenja, ali sasvim malo, jer se saobraćaj i odatle, kao i sa dva izlaza sa autoputa (Temerinska i Kacka petlja) završava na semaforu gde počinje Partizanska, a to je jedno od najužih grla u gradu.

Za one koji će posle mosta skrenuti desno prema pristaništu, moraće da se napravi ili kružni tok ili semafor na ulazu na Beogradski kej, a mogla bi da se napravi i sasvim nova saobraćajnica, pored pruge, pravo na vezu Bajči Žilinskog sa Putem šajkaškog odreda. To su oni koji idu iz Srema na autoput za Beograd ili Suboticu (više za Suboticu, za Beograd postoje i bolje varijante nego kroz Novi Sad) i naravno Zrenjanin ili Bečej.

Za one koji će ići pravo sa mosta, dolaze na Temerinsku. Ako im je cilj Rumenka, ili Bačka Palanka (Futog), ne postoji dobro rešenje.

Na Temerinskoj će možda biti kružni tok, možda semafor, ali odatle prema železničkoj stanici nikada nećemo dočekati vezu od Venizelosove do Jaše Tomića, pored pruge, jer se tu već jako mnogo izgradilo, pa onda moraju da vrludaju, ili levo (sve uzane ulice prema stanici), ili desno (pakleni semafor i Partizanska) pa Industrijska ulica, Kornelija Stankovića....., ali ne valja ni jedno ni drugo....

Malo sam skrenuo sa teme, ali kad se pogleda široko, grad nam je sve jadniji jer su sve tranzitne komunikacije koje gravitiraju mostu sabijene u stambene zone.

Ili mi je peti dan zaredom bez sunca pokvario raspoloženje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, mrnjavi, Bogdus, Posmatrac, Djordje Cvarkov, AeroDron, kuburicsrdjan, mel

Re:Novi Žeželjev most 16 nov 2017 17:01 #3102

  • kuburicsrdjan
  • kuburicsrdjan's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 42
  • Primljenih Zahvalnica: 132
  • Karma: 0
Mali off ali nastavak Trpovskovog razmisljanja. Po meni trebao bi se uraditi tranzitni industrijski put pored kanala, Luka, Tempo, Big, Metro i ostalo pa do ind sever Delphi i ostalo, pa onda im voljno autoput ili put za B. Palanku.

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Trpovski, Djordje Cvarkov, Savke

Novi Žeželjev most 16 nov 2017 17:58 #3103

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4545
  • Primljenih Zahvalnica: 12023
  • Karma: 164
Tome je i služila, a i služiće u budućnosti ulica Bajči Žilinskog.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 16 nov 2017 18:39 #3104

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2531
  • Primljenih Zahvalnica: 4489
  • Karma: 137
Slucajno sam naleteo na ovaj snimak na GeoSrbija, pa hajde da je stavim za arhivu:


Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, limanac, Inzenjer, Blavak, Light, valjan, AeroDron

Re:Novi Žeželjev most 16 nov 2017 20:28 #3105

  • kuburicsrdjan
  • kuburicsrdjan's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 42
  • Primljenih Zahvalnica: 132
  • Karma: 0
Evo dve, jedne od 12.1.2017 i jedne od 23.3.2017. A link sentinel satelita sa kog mozete videti progres iz orbite i do nekoliko godina unazad samo menjate datume i doba dana na oblacicu i kalendaru.

apps.sentinel-hub.com/sentinel-playgroun...ter=&showDates=false

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Poslednja izmena: 16 nov 2017 20:29 od kuburicsrdjan.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, mrnjavi, Novajlija, Inzenjer, Blavak, valjan, AeroDron

Novi Žeželjev most 18 nov 2017 20:18 #3106

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 97
  • Primljenih Zahvalnica: 1278
  • Karma: 51
Malo prilazne saobraćajnice do mosta sa Novosadske strane .


I pored kvantaške pijace

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, sasar, Inzenjer, Blavak, Mikins, valjan, mdinic, kuburicsrdjan, Kajpers_belt, slobasum

Novi Žeželjev most 18 nov 2017 20:23 #3107

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 97
  • Primljenih Zahvalnica: 1278
  • Karma: 51
pomoćni most je spušten na svoje mesto



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Novajlija, sasar, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, mdinic, Kajpers_belt, slobasum

Novi Žeželjev most 18 nov 2017 20:30 #3108

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 3335
  • Primljenih Zahvalnica: 3633
  • Karma: 219
AeroDron napisao/la:
Malo prilazne saobraćajnice do mosta sa Novosadske strane .

Nikako da nauče da se biciklističke staze prave bez ovog spuštenog ivičnjaka, već direktno asfalt na asfalt.
Inače, sjajno što su tu napravili obe ove staze. Prava stvar bi bilo provući ih do Temerinske.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, TurboMaximus, Blavak, Posmatrac, Djordje Cvarkov, mdinic, AeroDron, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 18 nov 2017 21:24 #3109

  • Posmatrac
  • Posmatrac's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 262
  • Primljenih Zahvalnica: 3035
  • Karma: 105
Nadovezacu se na Aerodronove fotke pa cu kaciti samo kadrove koje on nije :)

Na backoj strani je pocelo razbijanje privremenih betonskih konstrukcija koje su se koristile za potrebe izgradnje/lansiranja mosta :)




Cetiri najmanja potporna stuba sa sremskog luka su uklonjena, a na jednom od preostala cetiri se radi punom parom




Nakon uklanjanja privremenih betonskih konstrukcija na sremskoj strani, ovaj prostor se nasipa (i nabija) kako bi se izdigao i doveo do kote saobracajnica na mostu
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Novajlija, sasar, Inzenjer, Blavak, Mikins, valjan, mdinic, AeroDron, kuburicsrdjan, Kajpers_belt, slobasum

Novi Žeželjev most Juče 00:52 #3110

  • zeljolaki
  • zeljolaki's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 2
  • Karma: 0
GPS,laseri i FAP 13 :huh:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most Juče 12:57 #3111

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 97
  • Primljenih Zahvalnica: 1278
  • Karma: 51
Jedna slika od sinoć
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, limanac, kasko, Duja, RM77, sasar, Inzenjer, Blavak, Djordje Cvarkov, valjan, kuburicsrdjan, Kajpers_belt, slobasum

Re:Novi Žeželjev most Juče 13:37 #3112

  • kuburicsrdjan
  • kuburicsrdjan's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 42
  • Primljenih Zahvalnica: 132
  • Karma: 0
Odmah sam znao da je tvoj dron na festivalu lampiona. Super su ti sve slike i snimci, hvala

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: AeroDron

Novi Žeželjev most Juče 21:51 #3113

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 255
  • Primljenih Zahvalnica: 2713
  • Karma: 175
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2017-11-19; O prelaznoj konstrukciji između lukova.


Aktivnost na Forumu se nastavlja nesmanjenim tempom, iako na gradilištu nema spektakularnih stvari za široku publiku. Šire zahvatanje teme, oko urbanizma i vođenja prilaznih saobraćajnica, nikako nije na odmet.


O prelaznoj konstrukciji u zoni stuba 3

Danas ćemo se ukratko pozabiviti prelaznom konstrukcijom između lukova.

U medijima je izveštavano o “spajanju” lukova. U stvarnosti, međutim, nije bilo nikakvog fizičkog spajanja. Sve četiri mostovske konstrukcije su nezavisne među sobom, o čemu smo ranije već govorili.
Između susednih konstrukcija projektovane su dilatacione sprave, tako da ne postoji diskonuitet u kolovozima, iako su mostovske konstrukcije razdvojene.

Izuzetak je jedino zona stuba 3.

Tamo je razmak između lučnih mostova 2,750 m, (osni razmak krajnjih poprečnih nosača), slike 1 i 2. Govorili smo već o važnosti krutosti mostovskih konstrukcija, zbog šina – odnosno sigurnosti železničkog saobraćaja – ne zbog samih mostovskih konstrukcija. Pod težinom saobraćaja most se ugiba, sa njim i šine. Zbir uglova rotacija susednih mostovskih konstrukcija (slika 2) ne sme da pređe vrednost od 5 mrad (mrad = miliradijan = 1 mm/m). Ovo je tehnički uslov iz Projektnog zadatka, preuzet iz tehničkih uslova DB (DB = Deutsche Bahn = Nemačke železnice).

Obe susedne lučne mostovske konstrukcije su izuzetno krute i pomenuti zbir rotacija oslonaca iznosi samo 3,7 mrad. Tako gledano, mogle su da budu i sastavljene. Nisu, jer bi njihovo spajanje odnelo mnogo vremena i para, bez ikakvog tehničkog efekta. Zato su razdvojene, omogućavajući mnogo jednostavniju montažu i zavarivanja na gradilištu centralnog horzontalnog oslonca.

Prostor između lučnih mostovskih konstrukcija popunjava prelazna konstrukcija, koju čine roštilj čeličnih greda i betonska ploča debline 400 mm. Prelazna konstrukcija, (jedna njena polovina vidi se na slici 3), oslanja se na 8 ležišta. Ležišta se postavljaju na konzolne oslonce na krajnjim poprečnim nosačima susednih lučnih mostovskih konstrukcija, (slike 1 i 2).
Na ovaj način je prelaz sa jedne na drugu mostovsku konstrukciju na stubu 3, još dodatno poboljšan.


Vizuelna poređenja stari most/3D slike novog mosta/novi most u izgradnji

Sada je mnogo lakše zamisliti gotov most, njegove glavne vizuelne karakteristike već su vidljive.
Očigledno je perfektno poklapanje izgleda 3D-crtež/izveden most, tako da je i detalj izgleda kolovoza realan, (budućnost će pokazati), slika 4.

Najzad, još jedno poređenje, ovoga puta stari most/3D slika novog mosta/novi most u izgradnji.









Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Blavak, valjan, Eldarion, mdinic, DL, kuburicsrdjan, Kajpers_belt, Savke, slobasum

Novi Žeželjev most Juče 21:52 #3114

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 255
  • Primljenih Zahvalnica: 2713
  • Karma: 175
.... sada i slika 1

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, mrnjavi, TurboMaximus, sasar, Blavak, valjan, Eldarion, mdinic, AeroDron, DL, kuburicsrdjan, Kajpers_belt, Savke, slobasum

Novi Žeželjev most Danas 08:38 #3115

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 205
  • Primljenih Zahvalnica: 622
  • Karma: 18
Pitao sam se, koga da pitam? Pokazalo se da je to pitanje smešno, sad kad imamo inženjera. :-)
Mozda negde postoji podatak ali bi trebalo pretražiti mnogo stranica foruma:

Pitanje 1.
Kolika je razlika u koti (visini) železničke pruge starog i novog mosta?

Ja verujem da je razlika skoro metar, tj. da je novi most bar metar izdignutiji od starog.

Da bi se voz popeo na ovu visinu, kompletan nasip sa obe strane mosta treba da bude duži, da ne bi bio strmiji.
Verovatno će biti i malo strmiji, ali tu nemam pravi osećaj, samo moje procene.
Ako je nagib za 1 promil veći nego pre, to znači da uspon treba da bude polako sve veći na dužini od 1km.

Do putne krivine u Reljkovićevoj, na sremskoj strani, ima 1100 metara, a do krivine iznad bezinske pumpe na novosadskoj strani ima oko 1000 metara.
To je, po mojoj proceni, minimalna relacija na kojoj mora da se menja nagib pruge.
Sa jedne i druge strane tu su veoma važni podvožnjaci, i to mnogo bliže mostu, po 300 metara. Na podvožnjacima mora da bude kota pruge bar 70 cm iznad postojeće kote.

Pitanje 2.
Da li će se ti podvožnjaci menjati odmah sada, jer moraju da se prošire za drugi kolosek i da se podignu uvis, ili će privremeno ostati ovi pa će se menjati kasnije, kad se bude gradila kinesko ruska pruga,

Pitanje 3.
Da li će ti radovi, van mosta, možda značajno uticati na datume konačnog puštanja u saobraćaj za vozila.
Koliko sam ja razumeo, prvo pruga treba da dođe na most, pa da se kompletno uspostavi železnički saobraćaj, a onda da se uklone postojeće krivine na pruzi i da se poveže putni saobraćaj.
Putni saobraćaj prelazi preko sadašnje pruge i veliki deo puta neće moći da se radi sasvim paralelno, nego tek posle potpunog uspostavljanja železničkog saobraćaja preko mosta.




Jedna od misterija za mene biće i kako će se ostvariti test opterećenje kamionima, kad mora da se pruga pusti u saobraćaj, dakle da se most testira, a prilazi mostu neće biti ni približno gotovi.

No, videćemo, duga je 2018. godina.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, Blavak, mel

Novi Žeželjev most Danas 10:53 #3116

  • bili
  • bili's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 35
  • Primljenih Zahvalnica: 28
  • Karma: 0
Inzenjer napisao/la:
.... sada i slika 1


Pitanje: Šta je ovo sa četiri velike okrugle rupe na dnu konstrukcije? Objašnjeno je ranije kako se most oslanja, ali sam izgleda ovo ili zaboravio ili preskočio...
Poslednja izmena: Danas 10:55 od bili.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru