Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Čenejski aerodrom

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 10:41 #401

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4591
  • Primljenih Zahvalnica: 9322
  • Karma: 92
Travnata pista od 1700m nece privuci ni jednog ozbiljnog prevoznika.

Kada bi se uradila studija isplativosti, verovatno bi bilo jasno koliko ce nas godisnje kostati odrzavanje tog aerodroma i time zakinuti druge investicije u gradu.

Drugo bi bilo da postoji zainteresovani prevoznik koji bi se obavezao na letove ili cak i partnerstvo u izgradnji. Bojim se da ce ovako biti tamo mrtvo slovo na papiru i izvlacenje novca iz budzeta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 10:53 #402

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 768
  • Primljenih Zahvalnica: 667
  • Karma: -99
kasko napisao/la:
Travnata pista od 1700m nece privuci ni jednog ozbiljnog prevoznika. .
Travnata pista je od 1.000m za sportski deo aerodroma, a betonska od 1.700m je za putnički/kargo deo. Bolje pročitaj predhodne dve strane i biće ti mnogo jasnije o čemu se radi, a tamo sam postavio i ovaj video.

Poslednja izmena: 06 nov 2020 10:55 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 12:04 #403

  • nsns
  • nsns's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 28
  • Primljenih Zahvalnica: 35
  • Karma: 0
Meni se ne čini da je ovaj aerodrom namenjen za izuzetnu komercijalizaciju i velik protok putnika. Štaviše pitanje kolko turističkih letova će tu i biti, s obzirom na veličinu aerodroma i blizinu Nikoli Tesli. U to ubrajam Ryanair, Wizzair i ostale low cost kompanije.

Kako ja trenutno vidim jeste da je cilj pre svega sportski sektor, poljoprivreda, privatni i manji biznis letovi, manje čarter rute, i eventualno lak kargo. S obzirom na veličinu aerodroma i troškove, čini se da je ovo samo po sebi skroz ok, i opravdava ulaganje. A sad, nadam se naravno da je neko zaista i odradio detaljnu studiju i ima jasne brojeve.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 12:59 #404

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 768
  • Primljenih Zahvalnica: 667
  • Karma: -99
nsns napisao/la:
. . nadam da je neko odradio detaljnu studiju i ima jasne brojeve.
Nema takve "studije i brojeva", jer niko ne zna kakva će biti situacija za 4-5. godina. Ovo je samo urbanistički dokumenat u kojem je navedeno čemu će da služi aerodrom u Čeneju i kojoj vrsti aviona.
www.nsbuild.rs/forum/predloeni-projekti/...drom?start=360#95866

Kada predje u Aerodrome Srbije država može da organizuje i dotirane linije kao u Nišu, a koje naravno neće biti iste kao na Surčinu pa neće biti ni konkurencije.
Poslednja izmena: 06 nov 2020 13:06 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 13:55 #405

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 547
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
  • Karma: 18
Da postoji potreba, takve linije bi već postojale iz Beograda. Ovako bih te zamolio da navedeš jedan primer destinacije iz Novog Sada za koju nema smisla da leti avion iz Beograda.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 14:36 #406

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 768
  • Primljenih Zahvalnica: 667
  • Karma: -99
Fruškogorac™ napisao/la:
. . niko ne zna kakva će biti situacija za 4-5. godina. .
Nisam ja "vidovita Roska" pa da znam kakve će linije biti potrebne u budućnosti. To ne zna niko normalan već samo oni vidoviti, pa je sada besmisleno pisati o konkretnim linijama sa Čeneja.
Prvo da napravimo aerodrom u okviru investicionog ciklusa "Srbija 2025".
Poslednja izmena: 06 nov 2020 14:38 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 16:05 #407

  • Neskov
  • Neskov's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 474
  • Primljenih Zahvalnica: 306
  • Karma: -14
Neće ovaj aerodrom smeti da se meša nešto mnogo, kao što su i Niš uzeli pod svoje da ne pravi konkurenciju beogradskom, nakon što je beogradski aerodrom prodat
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 17:39 #408

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1124
  • Primljenih Zahvalnica: 551
  • Karma: 36
ni jedan komercijalni putnicki avion tu nece ni sletati dok ne naprave duzu pistu, osim Air Serbia ATR propelerca.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 18:46 #409

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 768
  • Primljenih Zahvalnica: 667
  • Karma: -99
sandman napisao/la:
. . Air Serbia ATR propelerca.



Poslednja izmena: 06 nov 2020 18:55 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 07 nov 2020 00:42 #410

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 547
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
  • Karma: 18
Koja je poenta ovog posta?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 07 nov 2020 03:20 #411

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 909
  • Primljenih Zahvalnica: 1183
  • Karma: 5
neobuscitta napisao/la:
Da postoji potreba, takve linije bi već postojale iz Beograda. Ovako bih te zamolio da navedeš jedan primer destinacije iz Novog Sada za koju nema smisla da leti avion iz Beograda.

Ljudi iz Beograda su išli u Budinšeštu na jeftine letove. Zašto onda to ne bi bilo iz Novog Sada?
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: vladulns

Čenejski aerodrom 07 nov 2020 05:16 #412

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 768
  • Primljenih Zahvalnica: 667
  • Karma: -99
Naravno da će, pored stanovnika Vojvodine i Mačve, dolaziti na Čenej i iz Beograda ako im budu odgovarali letovi.
Može da bude i nekih turističkih čarter letova za razna letovališta ili posete sajmovima ili sportskim utakmicama ili izleti na par dana ili . . . za nešto drugo. A, za neke redovne linije će se dogovarati AP Vojvodina, grad NS, Aerodromi Srbije, Air Srbija, Ministarstvo saobraćaja, . . jer će to biti dotirane linije kao i one iz Niša.
Postavio sam klipove o avionima ATR, koji su pomenuti u predhodnom postu, sa oko 75 sedišta koji bi mogli da koriste Čenej. Ima tu i drugih "regionalnih aviona" (dehavilland.com/en ) , pa i manjih aviona do 19 sedišta. ( sr.m.wikipedia.org/wiki/Putni%C4%8Dki_avion ).



Poslednja izmena: 07 nov 2020 07:30 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 07 nov 2020 09:34 #413

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2331
  • Primljenih Zahvalnica: 5004
  • Karma: 25
Ne sluzi li aerodrom i za razvijanje ekonomije a ne samo za prevoz putnika?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 07 nov 2020 11:21 #414

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 547
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
  • Karma: 18
Fruškogorac™ napisao/la:
jer će to biti dotirane linije kao i one iz Niša
Zar ne reče da ti nisi "vidovita Roska"? Kako onda znaš kakve će biti linije? :)
neusatz! napisao/la:
Ljudi iz Beograda su išli u Budinšeštu na jeftine letove. Zašto onda to ne bi bilo iz Novog Sada?
Postoji ogromna razlika između Budimpešte ili Temišvara i Novog Sada. Razlika je u tome što avio-prevoznici nisu otvorili linije ka Budimpešti ili Temišvaru da bi "hvatali" putnike iz Beograda. Oni su to uradili zato što postoji realna potreba za letovima npr. iz Temišvara ili njegove okoline ka Italiji. Šaka putnika koja dolazi Gea Toursom ili svojim kolima da leti iz Temišvara ili Budimpešte prevozniku ne znači mnogo, s obzirom da se ljudi raštrkaju po letovima tako pa na kraju na svakom letu imaju, na primer, do 5 - 10 putnika iz Srbije.

U našem slučaju imamo to da bi aerodrom u Surčinu i aerodrom na Čeneju imali isti "catchment area", zbog čega bi jedan drugom oduzimali putnike. Onda dođe Fruškogorac i kaže da će Novi Sad imati različite linije od Beograda. A zašto bi imao? Avioprevoznici su toliko slepi da ne vide potrebu iz Beograda (Srbije, Vojvodine) za nekom destinacijom, nego će to videti tek kad se oblak sreće i profita nadvije nad novootvorenim regionalnim aerodromom pored nekih salaša, na samo 70 kilometara od najvećeg i, pritom, neopterećenog srpskog aerodroma? Onda čovek uzme i nacrta neki krug oko Vojvodine, pritom zanemarujući da taj krug već pripada Beogradu i, manjim delom, Temišvaru i Budimpešti. I na sve to, smatra da će Sombor i Kikinda, koji nemaju neku dijasporu, generisati više potrebe nego Šabac, Valjevo, Požarevac i drugi gradovi, koji imaju i po nekoliko dnevnih autobuskih polazaka ka dijaspori.

Iz ugla putnika iz Srbije, on će odabrati šta mu više odgovara. Cena karte je ključni faktor. Čak i kad se doda trošak putovanja do aerodroma, Wizzair ili Ryanair iz Budimpešte/Temišvara/Sofije ispadnu jeftiniji nego Air Serbia iz Beograda. Međutim, treba obratiti pažnju na to da je Wizzair najavio otvaranje čak deset novih linija iz Beograda i baziranje još jednog aviona. Već sam spominjao da beogradski koncesionar, Vinci Airports, neguje dobre veze sa niskotarifnim aviokompanija, pa bih ja u narednih nekoliko godina očekivao i da Ryanair otvori letove iz Beograda, da easyJet dodatno proširi ponudu i da Wizzair na to oštro odgovori baziranjem dodatnih aviona i otvaranjem novih linija. Ne treba zaboraviti i da su pod Vinci Airports u Beograd ponovo sleteli Air France, El Al i drugi nacionalni prevoznici.

Što se tiče prevoza robe, teško je očekivati bilo šta redovno. Čak i Beograd, koji je centralni srpski aerodrom za robni prevoz, nema ni deset redovnih kargo linija, koje se pritom održavaju par puta nedeljno. Sa ove strane bi se mogao očekivati poneki čarter sa manjim kargo avionima (ATR42/72, Saab 340) ali i dalje verujem da je blizina autoputa do beogradskog aerodroma presudan faktor za bilo kakvu organizaciju prevoza.

Nemojte uzimati Niš i Kraljevo kao reprezentativne primere. I jedan i drugi zahvataju područje koje obiluje dijasporom, i dovoljno su udaljeni od Beograda. Statistički gledano, dijaspora je najveće tržište iz Srbije i najviše privlači prevoznike. Koliko ja znam, Vojvodina ne obiluje istom.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sandman, valjan, Neskov, nsns

Čenejski aerodrom 07 nov 2020 12:21 #415

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 768
  • Primljenih Zahvalnica: 667
  • Karma: -99
Najavljeno je da će aerodrom u Čeneju biti pripojen "Aerodromima Srbije" i onda je verovatno da će kao u Nišu biti nekih dotiranih linija koje će se odrediti prema potrebi AP i NS. Takve linije možda sada nisu interesantne prevoznicima jer nisu rentabilne, ali kada budu dotirane onda će opet AirSrbija pobediti na tenderu. Ima, naravno, tu i politike.

Ali, ako neko misli da aerodrom u Čeneju nije potreban, može sada na Javnom uvidu u PDR da uputi pismo sa argumentima i na Javnoj sednici obrazloži svoj stav.
Poslednja izmena: 07 nov 2020 12:22 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 07 nov 2020 17:23 #416

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4374
  • Primljenih Zahvalnica: 5963
  • Karma: 237
Što se tiče one piste od 1.700 bio je lapsus clavis.

Što se aerodroma tiče, ko je leteo sa niškog Konstantina Velikog, zna da je sam objekat veličine autobuske stanice, ne veći.
Hangari i neka radionica, pista, ograda, mali parking i od svega najskuplje ali i dalje ne preskupo oprema, rasvetna, komunikaciona, vatrogasna itd.

Cena samog aerodroma zapravo nije velika, čak i da stoji prazan.
Ponavljam, ne pričamo o gigantskim terminalima opremljenim eskalatorima, liftovima, sa ogromnim holovima, fri-šopovima i sličnim.
Pričamo o nečemu čiji bi objekat bio manji od novosadske železničke stanice.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 07 nov 2020 17:23 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sandman, mlata, neobuscitta, vladulns, Fruškogorac™, nsns

Čenejski aerodrom 07 nov 2020 18:56 #417

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 768
  • Primljenih Zahvalnica: 667
  • Karma: -99
Dukelander napisao/la:
Cena samog aerodroma zapravo nije velika, čak i da stoji prazan. .
Pominjalo se nekih 20mil evra, što nije velika suma u investicionom ciklusu "Srbija 2025" koji je oko 12 Milijardi evra.

Inače, sigurno neće biti "prazan" jer pokriva Vojvodinu, Mačvu i Beograd sa preko 3 miliona stanovnika, a pošto će imati različite linije u odnosu na Surčin, neće biti konkurencije izmedju ta dva aerodroma. Vidim da je nekima teško to da shvate ili se samo pretvaraju da im nije jasno.

Imam i jedan interesantan predlog : da se na Čeneju oformi "Srpsko-Američki humanitarni centar" sa istim nadležnostima kao onaj u Nišu sa Rusima. Ako smo proglasili neutralnost, onda bi to trebalo da pokažemo i delima na terenu.
Poslednja izmena: 07 nov 2020 19:08 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 08 nov 2020 02:02 #418

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 909
  • Primljenih Zahvalnica: 1183
  • Karma: 5
Kod jeftinih letova stavka koja je dodatna i koja je bitna jeste aerodromska taksa. Pretpostavljam da bi neugledan aerodrom kao Čenej mogao da ima nižu aerodromsku taksu od npr Surčina? . A koliko se ja sećam priče kada je prvi put krenula o aerodromu na Čeneju, ona je bila da je to aerodrom za lovačke ture, pošto smo nekad od italijanskih i francuskih lovaca imali preko 80 miliona maraka, a sad jedva jedan milion evra. Potom za poslovne ljude kojima je udobnije da ne idu od beograda još sad kolima.
A što se tiče jeftinih letova, ne znam koliko je to pametno i ima li smisla, ali ja bih uveo liniju za Bumimpeštu. liniju za Banja Luku i sezonske linije za Jadran. Pretpostavlja mda bi vojvodjanski Madjari radije išli avionom do Pešte, nego automobilom. Isto, bosanski studenti i ostali bi pre otišli jettinije do Banja Luke avionom, nego da se cimaju autobusom i to skuplje.
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 08 nov 2020 08:02 #419

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 547
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
  • Karma: 18
Toliko kratki letovi ne uspevaju bez ogromne subvencije od strane države iz više razloga:

- Mali putnički avioni su inače neisplativi. Zbog toga evropski niskotarifni prevoznici nemaju propelerce već lete isključivo Boeing 737 ili Airbus A320 serije.
- Kratke putničke linije su takođe neisplative, s obzirom na konkurentnost putovanja automobilom, kao i zbog toga što aerodromske takse prevladaju u ceni karte. Najbliži low-cost let iz Beograda je do Minhena, ako se ne varam.
- Vremenski nisu konkurentni. Koliko god kratko trajao let, moraš uračunati transfer do aerodroma, raniji dolazak na aerodrom i transfer od aerodroma. Primera radi, na relaciji Novi Sad - Budimpešta bi to trajalo 0:30 (NS - Čenej) + 1:30 (check-in) + 1:00 (let) + 1:00 (aerodrom - centar) što izađe najmanje četiri sata. Autom se može stići za manje od tri sata po dobrim uslovima.
- Što se tiče Banja Luke, vidim da je cena povratne autobuske karte oko 4.000 dinara. Tehnički je izvodljivo da povratna avionska karta bude jeftinija, ali se vraćamo na to da transferi koštaju. Plus, nema unošenja ogromnih paketa sira i rakije u avion. :)

Što se tiče aerodromskih taksi, itekako je moguće da budu manje od Beograda, koji važi za jedan od najskupljih aerodroma na ovoj teritoriji. Dobar primer je niški aerodrom koji je odlučio da smanji svoje takse na 3 evra po putniku, što je u samo nekoliko meseci privuklo Ryanair, Wizzair i Swiss. Na sve to, buknuli su i letnji čarteri iz Niša ka Turskoj.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Marc

Čenejski aerodrom 08 nov 2020 08:46 #420

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 768
  • Primljenih Zahvalnica: 667
  • Karma: -99
neobuscitta napisao/la:
. . kratki letovi ne uspevaju bez ogromne subvencije od strane države . .
Aerodrom u Čeneju je planiran kao "regionalni aerodrom", tj. za kraće letove avionima do 100 putnika. Pošto će on biti u sastavu "Aerodroma Srbije" takvi letovi će biti dotirani, a verovatno će ih obavljati "AirSrbija" koju takodje dotira država na indirektan način. Nedavno je vratila dug preko 50mil evra tako što je dobila pare od države za razne letove zbog pandemije korone.

Prema tome, ne može da se poredi neki komercijalni aerodrom i prevoznik od kojih se očekuje neka dobit sa dotiranim državnim aerodromom i prevoznikom. Zato država može da organizuje letove koji nisu direktno isplativi, već se očekuje indirektna dobit za društvo, privredu i stanovništvo.

Drugo, pojedini putnici biraju kraće linije i radi udobnosti putovanja, jer neće da troše svoja kola ili da sede u autobusu 4-5 sati i neko vreme za čekanje na graničnom prelazu, ako mogu to da obave avionom za 1 sat. Možda je ukupno vreme puta skoro isto zbog transvera, ali je mnogo udobnije na letu avionom.
Poslednja izmena: 08 nov 2020 09:11 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru