Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Izgradnja javnih garaža u centru grada

Izgradnja javnih garaža u centru grada 03 nov 2022 19:19 #61

  • Nemac
  • Nemac's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 27
  • Primljenih Zahvalnica: 28
Emanon napisao/la:
Koliko ja znam kompletna Banovina je, zbog terena i podzemnih voda, sazidana na jednoj betonskoj ploči.
Tridesetih godina je na određenoj dubini iskopana rupa dimenzija nešto većih od osnove Banovine, ubačena armatura i zaliveno betonom. Kasnije je kompletna zgrada sazidana na toj ploči. Mislim da se navodi da je u to vreme to bila druga građevina u ovom delu Evrope sazidana na takav način.
Ne znam šta su ovde onda uspeli sada da poremete dok su kopali za garažu pa da deo Banovine bukvalno lrene da tone.

Inače, trenutno sam u Skandinaviji. Ovde je zidanje tih podzemnim, kao i nadzemnih, garaža bilo popularno sedamdesetih godina. Bulvalno ih je bilo na svakom koraku.
Međutim u poslednjih desetak godina ih masovno ruše, zatrpavaju i ukidaju ogroman broj parking mesta u centralnim delovima gradova. A ona mesta koja ostavljaju podiži im cenu sata parkiranja ili skraćuju maksimalno vreme parkiranja na 15, 20, 30 minuta.
Svrha je proterati vozila iz centra grada. Da se u centar dolazi ili peške, ili biciklom, ili gradskim prevozom, taxijem.
Na primer centralne ulice koje su do sada bile sa po dve kolovozne trake po pravcu (kao Novosadskoj sajma, Braće Ribikar, Jevrejska, Futoška, . . . ) se sužavaju na po jednu traku po pravcu a ne mesto ukinutih traka se sadi trava i drveće, proširuju se trotoari a brzina kretanja vozila se sa 50 km/h smanjuje na 30 km/h. Cilj je da ti ogade vožnju kroz centralne delove grada i da te nateraju na neki drugi vid prevoza.

Za razliku od njih kod nas će sada izgradnjom svih tih garaža u centru grada samo navaditi ljude da što više njih kolima dolazi u centar i stvara još veću gužvu nego što je trenutna. Ljudi će logički razmišljati "sada ima više mesta za parkiranje u centru, zašto onda ne bih u centar otišao kolima".



Isto tako i u Nemackoj, I sada imaju problem jer ljudi masovno kupuju online, a radnje u gradu se zatvaraju jer niko ne ide u grad zbog problema sa parkingom.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: SZPDNEVEN

Re:Izgradnja javnih garaža u centru grada 03 nov 2022 20:16 #62

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Podbarac napisao/la:
"Očekivana i sitna oštećenja" Kao Petrinja posle zemljotresa.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока

Cepidlačenje, zgrada se samo rastavila.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Podbarac, Ksena

Re:Izgradnja javnih garaža u centru grada 03 nov 2022 20:23 #63

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4222
  • Primljenih Zahvalnica: 3188
Narode, pogledajte podatke. Na zapadu je duplo više registrovanih kola per capita nego u Srbiji.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Izgradnja javnih garaža u centru grada 07 nov 2022 20:58 #64

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5686
  • Primljenih Zahvalnica: 8883
Место за предах изнад подземне гараже код Бановине

НОВИ САД: Простор изнад подземне гараже код Бановине, чија је градња почела пролетос, биће озелењен и оремљен урбаним материјалом, а осмишљавање партерног уређења поверено је новосадској фирми „МХМ-пројект”.



Прибављање техничке документације коштаће Град готово осам и по милиона динара са ПДВ-ом (8.484.000), с тим да ће одабрани пројектанти нацрте, пројекте и процену трошкова морати да заврше за 140 дана.

Интересантан је податак да је претходни тендер за избор пројектанта, који је Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције расписала у јуну, обустављен јер су две пристигле понуде „Војводина пројекта” и „МХМ-пројекта” тада оцењене као неприхватљиве.

Подсећања ради, градња јавне гараже на простору између Скупштине АП Војводине и Гимназије „Исидора Секулић” почела је пролетос и предвиђено је да буде завршена до у наредне две године, а, у зависности од динамике и синхронизације радова, уређивање површине изнад објекта могло би да почне и пре тог рока.

Подземна гаража, површине око 6.300 метара квадратних, на две етаже имаће 167 паркинга, с тим да је за возила особа с инвалидитетом намењено девет места на првом нивоу, док ће осам паркинга бити опремљено пуњачима за електрична возила. Прилази гаражи планирани су од Бановинског пролаза и Улице владике Платона, из правца Жарка Зрењанина.

Пројектним задатком Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције обухваћен је простор површине 10.500 метара квадратних, а одабрани пројектанти ће, након што обаве геодетска снимања терена и анализирају тренутну ситуацију, укључујући и инсталације, предложити решење за партерно уређење у складу с функцијом паркинг гараже, како је објашњено. То, између осталог, подразумева поплочање, урбани мобилијар, клупе, канте за отпатке, држаче за бицикле, јавно осветљење и зеленило.

Бановински комплекс изграђен је у периоду од 1936. до 1939. године, за управу Дунавске бановине. Бановинска палата данас је седиште Покрајинске владе, док је Скупштина АП Војводине у двору, који је првобитно замишљен као резиденција за банове. Комплекс представља културно добро и један је од најзначајнијих симбола Новог Сада, а грађен је у стилу модерне по пројекту Драгише Брашована.

Надлежни одабраним пројектантима предлажу да размотре могућност изградње чесме, а у оквиру уређења простора изнад паркинг гараже требало би предвидети и заливни систем, за који ће вода, како је у тендерској документацији наведено, бити обезбеђена преко бушеног бунара на Булевару Михајла Пупина.

„Пројекат партерног уређења простора на углу улица Жарка Зрењанина, Владике Платона и Јована Ђорђевића и будућу подземну гаражу неопходно је сагледати као јединствену целину, заједно с окружењем. Новопланирано партерно уређење не сме да угрози конструкцију гараже (у смислу носивости и атмосферских вода). На партеру ће се наћи колски приступи из Бановинског пролаза и Улице владике Платона, као и пешачки продори у виду завршетка степенишних вертикала”, објашњено је у пројектном задатку.

www.dnevnik.rs/novi-sad/mesto-za-predah-...-banovine-07-11-2022
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, neusatz!, SZPDNEVEN, Blavak, Djordje Cvarkov, Чиле

Izgradnja javnih garaža u centru grada 07 nov 2022 21:59 #65

  • Direktor
  • Direktor's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 165
  • Primljenih Zahvalnica: 242
Hoce biti mesto za predah ko i na krovu Promenade sto je trebalo? :troll:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: OneLove

Izgradnja javnih garaža u centru grada 07 nov 2022 22:27 #66

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3840
  • Primljenih Zahvalnica: 8976
Ali "predah"

Samo da ne urade kao Pozoristni trg
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Izgradnja javnih garaža u centru grada 07 nov 2022 23:10 #67

  • Emanon
  • Emanon's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 467
  • Primljenih Zahvalnica: 2125
Kamo spomenik Vasi Stajiću i tabla kojom se obeležava 100 godina finske nezavisnosti?
Nema ih na ovom renderu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Izgradnja javnih garaža u centru grada 14 nov 2022 11:18 #68

  • tetris
  • tetris's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 305
  • Primljenih Zahvalnica: 817
Kako uvek na ovim renderima nakcaju zelenilo.. a u realnosti bude betončina 90% :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Izgradnja javnih garaža u centru grada 26 nov 2022 23:13 #69

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8415
  • Primljenih Zahvalnica: 35918
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, mrnjavi, vladulns

Izgradnja javnih garaža u centru grada 27 nov 2022 09:12 #70

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3840
  • Primljenih Zahvalnica: 8976
Bolje da nista ne kace dok ne vidimo neke konkretne rezultate.
Gledamo jamu
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Izgradnja javnih garaža u centru grada 27 nov 2022 15:28 #71

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8415
  • Primljenih Zahvalnica: 35918
Veći napredak se vidi kod Banovine.








Doduše, malo mi nije jasno zašto radovi nisu barem na neki kraći vremenski peeriod prekinuti, da bi se sagledao problem i mogućnosti njegovog saniranja na zgradi skupštine, al za sada se radovi odvijaju, pa se nadam da će i prethodno pomenuto biti rešeno onako kako zakoni i bog zapovedaju, a ne kako smo navikli.

www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/323643/P...vima-u-Banovini.html
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, Duja, TurboMaximus, sasar, Mikins, valjan, vladulns

Izgradnja javnih garaža u centru grada 09 dec 2022 19:18 #72

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8415
  • Primljenih Zahvalnica: 35918
Modena.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, valjan, Чиле

Izgradnja javnih garaža u centru grada 18 dec 2022 20:52 #73

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5686
  • Primljenih Zahvalnica: 8883
Izrađen elaborat o šteti i merama sanacije na delu objekta Skupštine Vojvodine

Na osnovu analize Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu u vezi sa izgradnjom podzemne garaže u neposrednoj blizinine Skupštine Vojvodine, ne postoje indikacije koje bi ukazivale na to da je objekat Skupštine AP Vojvodine nebezbedan, osim lifta čije je korišćenje zabranjeno do završetka radova na sanaciji.

 
Objekat Banovine nije nebezbedan prema elaboratu Fakulteta tehničkih nauka

U elaboratu se zaključuje da je na osnovu rezultata merenja došlo do sleganja dela objekta usled radova na izgradnji podzmene garaže, te da je "nakon izrazitijeg sleganja u oktobru dalje sleganje stabilizovano, odnosno nije se povećavalo do vremena izrade ovog elaborta".

Poslednja izmena: 18 dec 2022 20:54 od limanac.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, valjan, Чиле

Izgradnja javnih garaža u centru grada 18 dec 2022 21:39 #74

  • Direktor
  • Direktor's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 165
  • Primljenih Zahvalnica: 242
Voleo bih da neko strucan sa foruma ovo prokomentarise, bez politike.

Da li su stvarno ovakve stvari bile ocekivane ili je neko usro motku?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Izgradnja javnih garaža u centru grada 19 dec 2022 01:25 #75

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 2659
  • Primljenih Zahvalnica: 3037
Potpuno je normalno da se, kad se nešto gradi, susedni objekti raspadnu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: ranko su ns, Duja

Izgradnja javnih garaža u centru grada 19 dec 2022 14:49 #76

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3505
  • Primljenih Zahvalnica: 2254
limanac napisao/la:
Izrađen elaborat o šteti i merama sanacije na delu objekta Skupštine Vojvodine

Na osnovu analize Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu u vezi sa izgradnjom podzemne garaže u neposrednoj blizinine Skupštine Vojvodine, ne postoje indikacije koje bi ukazivale na to da je objekat Skupštine AP Vojvodine nebezbedan, osim lifta čije je korišćenje zabranjeno do završetka radova na sanaciji.

 
Objekat Banovine nije nebezbedan prema elaboratu Fakulteta tehničkih nauka

U elaboratu se zaključuje da je na osnovu rezultata merenja došlo do sleganja dela objekta usled radova na izgradnji podzmene garaže, te da je "nakon izrazitijeg sleganja u oktobru dalje sleganje stabilizovano, odnosno nije se povećavalo do vremena izrade ovog elaborta".

Ono kada je situacija tolko za*rana da moras da koristis duplu negaciju :wallbash:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Izgradnja javnih garaža u centru grada 10 feb 2023 19:26 #77

  • vladulns
  • vladulns's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 632
  • Primljenih Zahvalnica: 2939
5.000 kubika betona za dijafragmu podzemne garaže Modena u centru Novog Sada

Plan je da se u naredna četiri meseca izvrši kompletan iskop glavnog objekta i da se izbetonira konstrukcija garaže kraj čuvene Tanurdžićeve palate u novosadskoj ulici Modene.

Jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Novom Sadu, izgradnja četiri podzemne garaže sa ukupno 660 parking mesta u samom centru grada, predstavili smo vam premijerno u oktobru, kada smo se fokusirali na gradilište kod Izvršnog veća Vojvodine, popularne Banovine.

Ovom prilikom selimo se s druge strane Bulevara Mihajla Pupina, kako bismo vam pružili uvid u izgradnju druge garaže koja nosi ime italijanske Modene, grada-pobratima Novog Sada koju projektuje i izvodi kompanija Inobačka d.o.o.

Koncesija na 40 godina
Preduzeće „Javne garaže“ je finansijer celokupnog koncesionog posla za četiri javne garaže, a osnivači tog preduzeća su „Best in Parking“ i „Inobačka„.

Grad Novi Sad je vlasnik parcele koja se koncesijom daje na korišćenje na 40 godina. Zauzvrat, preduzeće „Javne garaže“ plaća koncesionu naknadu Gradu. Samim tim Grad Novi Sad ne izdvaja sredstva iz budžeta grada za finansiranje gradnje ni jedne od četiiri javne garaže.

Šta je do sada urađeno
Radovi na izgradnji garaže „Modena“ zvanično su započeli 27. maja 2022. godine, i to izmeštanjem sve infrastrukture koja se nalazila u zoni gradnje Javne garaže.

Izmešten je magistralni vodovod kao i kanalizacija sa obe strane ulice Modena. Urađen je nov vrelovod koji je položen pre početka grejne sezone i to u posebno pripremljen kanal koji je oslonjen na novoizvedene dijafragme.

„Tek pošto je Telekom završio izmeštanje svih svojih kablova i omogućio nesmetan TT saobraćaj moglo se pristupiti izvođenju samog objekta“ – objašnjavaju iz Inobačke.

Prvo su izvođene dijafragme i to po prioritetu izgradnje već pomenutog kanala za toplovod. Kompletan posao iskopa i betoniranja dijafragmi je okončan u periodu od 80 dana. Ugrađeno je oko 5.000 kubika betona.

Van glavnog objekta su urađeni CFA šipovi za zaštitu iskopa za pristupne rampe. Izvršen je iskop u dubini od 4,5 m i napravljeni su platoi za izradu Benoto šipova koji su sastavni deo konstrukcije.

Benoto šipovi se direktno betoniraju u tlu. Iskop se štiti čeličnim cevima (zaštitnim kolonama), a iz cevi se kopa tlo odgovarajućom grajfer kašikom. U tako dobijen prostor u tlu se najpre ugrađuje armatura šipa, a potom se ispunjava betonom. Cev se paralelno izvlači i beton šipa dolazi u kontakt sa okolnim tlom.

Sa pomenutog platoa urađeni i CFA šipovi koji služe kao oslonci za razupiranje konstrukcije. Kran u zoni trga je namontiran sa rasponom 30 m, dok je drugi predviđen da se postavi na temelj koji je izrađen na šipovima i nalazi se unutar samog objekta.

Trenutno je u toku faza postavljanja razupora i nastavak iskopa na potrebnu kotu temeljenja. Plan je da se u naredna četiri meseca izvrši kompletan iskop glavnog objekta i da se izbetonira konstrukcija.

„Posle toga i demontaže krana iz objekta vršiće se iskopi pristupnih rampi i izrada njihovih konstrukcija“ – kažu u Inobačkoj, koja je sa eksternim saradnicima radila na projektovanju, a sada i izvođenju, obe podzemne garaže u Novom Sadu.

268 parking mesta na tri nivoa
Podzemna javna garaža „Modena“ je osmišljena da zajedno sa garažom „Banovina“ omogući lakše parkiranje u centru Novog Sada. Prostiraće se na 9.575 m2 (bruto površina), dok je površina u osnovi 3.169 m2. Ukupan broj parkinga za putnička vozila je 268.

Na etaži -1 u jugozapadnom delu garaže predviđeno je uređenje ukupno 8 mesta za parkiranje električnih vozila. Za njih su obezbeđeni uređaji kojima se takva vozila pune električnom energijom.

Pristup i kolska saobraćajna veza je ostvarena preko dve pristupne saobraćajnice u jugoistočnom delu Ulice Modene.

„Takvo rešenje uslovljeno je zahtevima iz domena protivpožarne zaštite, kojima je propisano da garaža mora imati dva kolska pristupa, kao i prostornim dispozicijama postojećih prostornih sadržaja po kojima je garaži moguće prići praktično samo sa jugoistočne strane“ – kažu iz Inobačke.

Svaka od pristupnih saobraćajnica je širine 5,5 metara. Predviđeno je natkrivanje obe pristupne saobraćajnice, kako bi se sprečilo nakupljanje snežnog pokrivača i zaleđivanje gazećih površina. Podužni nagib kosih ravni je 15%.

Pešački pristupi u objekat garaže obezbeđeni su kroz dve stepenišne vertikale. Jedna je u severozapadnom, a druga u jugoistočnom delu objekta. Obe su projektovane kao otvorena stepeništa. Uz stepenište na severozapadnoj strani predviđena je ugradnja lifta.

Stepenište koje ima funkciju ulaza za vatrogasnu intervenciju pozicionirano je uz jugoistočno stepenište za korisnike. Ono neće biti korišćeno u redovnim uslovima i zato je orijentisano samo za pešački ulaz u garažu.

Sve pešačke vertikale se na površini terena uklapaju u ambijentalno okruženje i nadovezuju na prostorne kompozicije okolnih sadržaja. Zato je predviđeno da se ti elementi urede kao transparentne strukture sa lakom konstrukcijom.

Krovna ploča koja nosi kompletno opterećenje
Naši sagovornici navode da su imali izazov prilikom projektovanja konstrukcije na podzemnoj garaži „Modena“, kada je krovnom pločom bilo potrebno prihvatiti kompletno opterećenje koje je predviđeno i u isto vreme ostaviti dovoljno prostora za potrebe parternog uređenja, instalacija, retenzije, planiranog drvoreda i slično.

Najveći izazov pri gradnji objekta je da se bezbedno zaštiti temeljna jama, kako pri izradi dijafragmi, tako i prilikom svih iskopa i razupiranja, te montaže krana unutar objekta na dodatne šipove. Potrebno je permanentno praćenje sleganja okolnih objekata koje se mora svesti na minimum.

Takođe, treba povesti računa i na obezbeđenje objekta od prodora podzemne vode tj. kvalitetno izvođenje sistema hidroizolacije. Samo izvođenje konstrukcije objekta je uobičajeno za betonske radove i ne očekuju se bilo kakvi problemi niti poteškoće, kažu iz Inobačke.

Kako bi se mogla iskopati temeljna jama garaže, prvo se morala izvršiti zaštita iskopa. Na „Modeni“ se zaštita temeljne jame vrši dijafragmama debljine 60 cm koja se kopaju na dubinu od 33,0 m i kontraktorski betoniraju vodonepropusnim betonom.

Po zatvaranje dijafragme po obodu garaže se radi naglavna greda i snižava se nivo podzemne vode. Vrši se sukcesivno iskop i razupiranje metalnim cevima fi 508 mm o unapred izbušene šipove unutar objekta, koji su privremenog karaktera i služe samo u svrhu razupiranja i zaštite temeljne jame. Vrši se iskop u fazama do dubine od 16,00 m.

Fundiranje objekta je predviđeno na temeljnoj ploči debljine 150 cm sa jednim nizom šipova prečnika 120 cm na mestu denivelacije temeljne ploče, a u cilju sprečavanja deformacije konstrukcije prilikom uzgona zbog prisutnog visokog nivoa podzemne vode u ekstremnim situacijama, odnosno da bi se obezbedio objekat od isplivavanja.

Takođe je predviđeno povezivanje garaže sa konstrukcijom zaštite temeljne jame dijafragmom, u cilju pomoći prilikom sprečavanja objekta od isplivavanja.

Što manje prekida
Konstrukcija će se raditi po unapred pripremljenim taktovima, ali vodeći računa o tome da se objekat uradi sa što manje prekida kako bi se lakše postigla vodonepropusnost i lakše obezbedili prekidi u betoniranju.

Koristiće sistemska oplata DOKA za zidove, a međuspratne konstrukcije će se izvoditi unakrsnim korišćenjem drvenih nosača i njihovim podupiranjem po projektu. Sva oplata će biti glatka i nije predviđena dodatna obrada betonskih površina.

Za betoniranje se koristiti mobilni distributer koga betonom snabdeva stacionarna betonska pumpa. Svi elementi konstrukcije objekta su projektovani od betona klase C35/45.

Završna obrada poda u garažama je epoksidni premaz.

Kako su obe garaže u zoni stalnih podzemnih voda, mora se obezbediti izolacija koja će omogućiti nesmetan rad objekta i sprečiti prodor vode u njega. Temeljna ploča i zidovi će biti rađeni betonom sa dodatkom kristala koji onemogućavaju prodor vode u objekat.

„Naravno da je potrebno dodatno obezbeđenje na svim prekidima betoniranja ugradnjom specijalnih vodotesnih traka, kao i stroga kontrola proizvodnje, transporta, ugradnje i nege betona“ – kažu za Gradnju projektanti iz Inobačke.

Za ventilaciju i odimljavanje garaže „Modena“ se postavljaju tri sistema. Ova tri sistema objedinjavaju u sebi ventilaciju i odimljavanje garaže.

Postavljaju se tri vertikalna građevinska kanala koji spajaju sva tri nivoa garaže. Od ovog vertikalnog kanala se granaju kanali od čelika sa kompenzatorima.

Na kraju građevinski predviđenih kanala, na krovu objekta se postavljaju ventilatori. Ventilatori se nalaze na kraju betonskog kanala na visini kote terena.

Dovod vazduha za ventilaciju i odimljavanje je preko ulazno-izlaznih rampi-ulaza u garažu, a kasnije preko silazno-uzlaznih saobraćajnica unutar garaže.

U sklopu vizuelno nenametljivih kubusa komunikacionih vertikala koje izlaze na nivo partera, obezbeđuje se i prostor u koji će biti smešteni ventilatori kako ne bi bili vidljivi i narušavali vizuelni doživljaj predmetne lokacije.

Zaštita od požara
U garaži je predviđen sistem za automatsko gašenje požara – sprinkler sistem, instalacija koja spada među najefikasnije instalacije za gašenje požara.

Pored gašenja, pri aktiviranju sprinkler instalacija istovremeno vrši i dojavu požara davanjem alarmnog signala, pošto su u sprinkler ventili snabdeveni presostatom čiji impulsi se prosleđuju do odgovarajućeg mesta (centrale za dojavu požara).

Garaža će biti štićena potrebnim brojem unutrašnjih i spoljašnjih hidranata. U garaži su predviđeni sistemi za dojavu požara, detekciju CO2, sistemi odimljavanja i gašenje požara.

Stablo koprivića biće sačuvano
Sa jugoistočne strane nalazi se stablo Koprivića (Celtis australis L.) koje je Skupština Grada Novog Sada stavila pod zaštitu na osnovu Rešenja o zaštiti Spomenika prirode „Koprivić u centru Novog Sada“.

„Pokrajinski zavod za zaštitu prirode izdao je uslove zaštite prirode za rad na zaštićenim prirodnim dobrima i dao podatke o istim u postupku izrade projektne dokumentacije“ – kažu za naš portal iz Inobačke.

Završetak na proleće
Za konstrukciju i opremanje garaža je rok do proleća 2024, i do kada bi trebalo da se završi i parterno uređenje kako bi ovaj gradski prostor i podzemni parking bio vraćen u upotrebu.

„Za parterno uređenje odgovoran Grad Novi Sad i nadamo se da će i oni uspeti u istom roku da završe svoj deo posla, naročito što će moći da pristupe izvođenju radova paralelno sa opremanjem garaža, a po završetku izrade betonske konstrukcije garaža“ – kažu za kraj projektanti iz Inobačke.

www.gradnja.rs/podzemna-garaza-modena-no...inobacka-izvodjenje/
Poslednja izmena: 10 feb 2023 23:19 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Blavak, valjan, mmirkovic, saleamns, Чиле

Izgradnja javnih garaža u centru grada 19 feb 2023 22:14 #78

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8415
  • Primljenih Zahvalnica: 35918
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, limanac, mrnjavi, Mikins, valjan, vladulns, saleamns, Детелинарђанин, Чиле

Izgradnja javnih garaža u centru grada 25 feb 2023 19:36 #79

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8415
  • Primljenih Zahvalnica: 35918
Modene,



Banovina.






Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, mrnjavi, Duja, sasar, Bogdus, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, vladulns, mmirkovic, saleamns, Детелинарђанин, Чиле, mileinc

Izgradnja javnih garaža u centru grada 01 mar 2023 18:00 #80

  • vladulns
  • vladulns's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 632
  • Primljenih Zahvalnica: 2939
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, mrnjavi, Duja, Blavak, Mikins, valjan, mmirkovic, saleamns, Чиле
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru