Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Mostovi Novog Sada

Mostovi Novog Sada 04 feb 2024 18:31 #381

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1364
  • Primljenih Zahvalnica: 2774
Dan nakon ovoga i gradonačelnik n svom instagram profilu imao post o mostu, samo nigde se ne kaže kad će početi izgradnja?



Čelična rešetkasta greda od 412 metara za novi pešačko-biciklistički most u Novom Sadu


Pored izgradnje novog mosta, projekat podrazumeva uređenje više prostorno-funkcionalnih segmenata, uključujući i rekonstrukciju 355 metara dugog tunela.

U januaru prošle godine premijerno smo vam predstavili projekat pešačko-biciklističkog mosta na Dunavu u Novom Sadu, koji bi trebalo da bude izgrađen na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, izgrađenog 1883. godine po projektu nemačkog građevinskog inženjera Karla Baumana, kao deo tadašnje pruge Budimpešta – Zemun.

Nazvan po caru Austrije i kralju Ugarske, most je bio dug 432 metra i nastavljao se u tunel ispod Petrovaradinske tvrđave, dug oko 350 metara, koji je sada dobrim delom obrušen. Od 1929. godine most je nosio je ime princa Aleksandra Karađorđevića, a srušila ga je Vojska Kraljevine Jugoslavije tokom Aprilskog rata 1941. kako bi sprečila dalje nadiranje okupatora.

Kao početna tačka za projektovanje novog mosta na ovom mestu poslužilo je prvonagrađeno rešenje sa konkursa organizovanog 2019. godine, koje potpisuju Fedor Jurić, Ivan Šuić i Ognjen Graovac, dok je Saobraćajni institut CIP trenutno u završnoj fazi realizacije projekta mosta sa pristupnim saobraćajnim površinama i rekonstrukcijom postojećeg tunela.




Potpuna prohodnost za pešake i bicikliste

Da podsetimo, novoprojektovani most, koji će sa sremske strane voditi u tunel ispod nivoa same tvrđave, dugačak je 450 metara, širok 12 metara, a iz grada će mu se pristupati sa lokacije smeštene na raskršću Bulevara cara Lazara sa Kejom žrtava racije i Sunčanim kejom.

Sa petrovaradinske strane most će preći preko Dunavskog bedema i „ući“ u tunel koji će voditi do lifta. Most i tunel biće u potpunosti prohodni za pešake i bicikliste, dok će u delu tunela biti smešten i promotivno-izložbeni prostor posvećen istoriji Petrovaradinske tvrđave.





Iz tunela će Novosađani i njihovi gosti liftom moći da se prevezu do platoa na Petrovaradinskoj tvrđavi, a takođe će im biti dostupno i stepenište.

Pešačke staze biće široke šest metara, a biciklistička tri metra. One će biti odvojene barijerama, kako bi se osiguralo da se staze koriste za svoju namenu.

Što se tiče materijala za izgradnju mosta, konstrukcija će biti čelična, a ograde staklene. Pod za pešake će biti od drveta, dok će biciklističke staze biti od tartana.



Kontinualna greda raspona 412 metara

Kako je sredinom sedmice obelodanjeno iz Saobraćajnog institut CIP, projekat izgradnje novog pešačko-biciklističkog mosta na mestu mosta Franca Jozefa podrazumeva uređenje više prostorno-funkcionalnih segmenata.

To, između ostalog, uključuje i izgradnju pristupnih rampi za most i uređenje partera na novosadskoj strani, duž Bulevara cara Lazara od raskrsnice sa Ulicom Stevana Musića zaključno sa raskrsnicom sa Radničkom ulicom.

Sama izgradnja mosta planirana je na postojećim stubovima starog mosta. Mostovska konstrukcija je čelična rešetkasta kontinualna greda ukupnog raspona 412 metara.



Projekat previđa i rekonstrukciju Ulice Kamenički put u podnožju Petrovaradinske tvrđave i izgradnju pristupnih rampi za most sa uređenjem partera na bedemu duž Kameničkog puta.

Tu su i sanacija i uređenje nekadašnjeg železničkog tunela sa izgradnjom nove grane tunela i tunelskog okna za smeštaj liftova i stepenica. Ukupna dužina postojećeg tunela koji se rekonstruiše je 355 metara.

Poslednje segmente u nizu predstavljaju izlaz na Tvrđavu i parterno uređenje u zoni parkinga na mestu nekadašnje stražare, te rekonstrukcija saobraćajnice i pristup tunelu u zoni „Lovotursa“.



Vrednost oko 4 milijarde dinara

Nakon završetka izrade tehničke dokumentacije, steći će se uslovi za ugovaranje izrade preostalog dela tehničke dokumentacije (Projekat za građevinsku dozvolu i Projekat za izvođenje) i same izgradnje mosta.

Procenjena investiciona vrednost, izvedena na osnovu Idejnog rešenja, iznosi 3.994.410.150 dinara sa PDV-om, dok bi most trebalo da bude izgrađen za 180 dana od početka radova.
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, Duja, Blavak, Djordje Cvarkov, valjan, Brick, eegor84, Чиле

Mostovi Novog Sada 04 feb 2024 18:34 #382

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1364
  • Primljenih Zahvalnica: 2774
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Blavak, Djordje Cvarkov, vladulns

Mostovi Novog Sada 04 feb 2024 21:11 #383

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4857
  • Primljenih Zahvalnica: 7912
neusatz! napisao/la:
Dan nakon ovoga i gradonačelnik n svom instagram profilu imao post o mostu, samo nigde se ne kaže kad će početi izgradnja?

Почињаће онолико пута колико може да се искористи а да јавност и даље реагује.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, Duja, eegor84

Mostovi Novog Sada 05 feb 2024 00:41 #384

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2658
  • Primljenih Zahvalnica: 3036
Glup, gluplji, podanik.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Buck, Duja, sandman

Mostovi Novog Sada 05 feb 2024 10:42 #385

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 645
  • Primljenih Zahvalnica: 648
ovaj most će postojati samo na renderima zgrade na spoju bul. cara lazara i beogradskog keja
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sandman, TurboMaximus

Mostovi Novog Sada 05 feb 2024 22:44 #386

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1364
  • Primljenih Zahvalnica: 2774
Dukelander napisao/la:
neusatz! napisao/la:
Dan nakon ovoga i gradonačelnik n svom instagram profilu imao post o mostu, samo nigde se ne kaže kad će početi izgradnja?

Почињаће онолико пута колико може да се искористи а да јавност и даље реагује.

Zapravo, ja se mislim što uopšte i prave ovaj most kada je u planu da Varadinski postane most za pešake i bicikliste, kada se izmesti saobraćaj iz Podgrađa? Zar onda nije bilo logičnije da ovaj bude drumski, pa kroz tunel da izlaze kod Lovotursa, a ne da imamo dva pešačko-biciklistička mosta veoma blizu jedan drugog?
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja

Мостови Новог Сада 05 feb 2024 23:06 #387

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Људски максимум
  • Poruka: 960
  • Primljenih Zahvalnica: 3385
Први пут чујем за претварање Варадинског моста у пешачко-бициклистички по затварању Подргађа за саобраћај возила. Мислио сам да ће се са моста моћи сићи на кеј са сремске стране и на Каменички пут. :dunno:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Мостови Новог Сада 05 feb 2024 23:34 #388

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1364
  • Primljenih Zahvalnica: 2774
Чиле napisao/la:
Први пут чујем за претварање Варадинског моста у пешачко-бициклистички по затварању Подргађа за саобраћај возила. Мислио сам да ће се са моста моћи сићи на кеј са сремске стране и на Каменички пут. :dunno:

U proteklim decenijama bilo je takvih priča i ideja. Možda se odustalo, ne znam. A možda i nisu bile ozbiljne priče. Izvinjavam se ako sam pogrešio.
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Мостови Новог Сада 07 feb 2024 10:27 #389

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4919
  • Primljenih Zahvalnica: 9925
Most i stubovi vec postoje. Zove se privremeni drumsko zeleznicki most koji je demontiran :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mel

Mostovi Novog Sada 08 feb 2024 15:18 #390

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 645
  • Primljenih Zahvalnica: 648
privremeni montažno demontažni most boško perošević na stubovima srušenog mosta franca jozefa
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru