Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Mostovi Novog Sada

Re:Mostovi Novog Sada 13 apr 2018 13:09 #61

  • lala
  • lala's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 4
  • Primljenih Zahvalnica: 10
  • Karma: 0
Zna li neko ima li pomaka u projektovanju bici staze na mostu Slobode? U nekoliko navrata je to najavljivano, pa me zanima da li je to uopste izvodljivo. Mozda bi inzenjer mogao da da neko svoje misljenje ako posecuje teme mimo gradnje novog mosta :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 08:27 #62

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 3911
  • Primljenih Zahvalnica: 4862
  • Karma: 225
Nisam znao da je postojao i treći predlog.
Mostogradnjino rešenje me podseća na repliku mosta Kraljevića Tomislava, i skoro sam ubeđen da je to bila i namera:



Koliko je to ispravno, ne mogu da kažem.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 07 sep 2018 08:28 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Duja, Zex021, Light, valjan, Ambasador

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 09:25 #63

  • Vosa
  • Vosa's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 106
  • Primljenih Zahvalnica: 186
  • Karma: 11
I savremeni i retro predlog su mi prelepi na svoj nacin.
Jako mi je zao sto neki od ovih predloga nije prihvacen.

Iskreno ovaj trenutni varadinski most mi ne lici ni na sta. Jednostavniji nije mogao biti. I nikako mi ne pristaje uz tvrdjavu i kej. Nekako siromasnije deluju zbog njega.
Dodatno pricu naruzuje to sto je poceo da korodira, sto ima kich rasvetu i sto stubovi nisu omalterisani/prefarbani jer izgledaju otuzno.
Poslednja izmena: 07 sep 2018 09:45 od Vosa.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021, helen

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 10:18 #64

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 136
  • Primljenih Zahvalnica: 131
  • Karma: 0
uz ogradu da nisam ni građevinac ni arhitekta,

moje veoma skromno laičko mišljenje,
meni se sadašnji most svojom jednostavnošću uklapa u ambijent, tj. radi ono što treba: ne smeta (:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: lionking

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 10:38 #65

  • lionking
  • lionking's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 32
  • Primljenih Zahvalnica: 254
  • Karma: 7
Kad smo vec pokrenuli temu Varadinskog mosta, meni je sadasnnje resenje estetski skroz korektno, jedna relativno tanka struktura , bez detalja suvisni, ostavlja pogled na tvrdjavu , jedino malo farbe i normalnija i prikladnija rasveta za uvece nebi skodili

Pitanje za g. Bojovica da li ste mozda uspeli da saznate zasto rasveta na novom mostu ne radi i da li zaista planiraju samo da je pale u posebnim prilikama sta god to znacilo, ili se samo ceka da se zavrsi prilazni putevi i sta vec sve treba ?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: helen

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 10:40 #66

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 3911
  • Primljenih Zahvalnica: 4862
  • Karma: 225
Pa i mišljenje velike većine građevinaca i skoro svih arhitekata po pitanju mostova je laičko.
Retki profesionalci se bave mostovskim konstrukcijama.

Za mene lično varadinskom mostu ne nedostaje puno da bude pristojno elegantan most, ali tad se očigledno nije razmišljalo o tome.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 10:45 #67

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3801
  • Primljenih Zahvalnica: 7749
  • Karma: 115
Ceo "svemirski" koncept keja je pomasaj. Odneli su divne kandelabre u Futog a od keja i mosta napravili cirkus. Ti kandelabri su trebali da ostanu na keju i da se njihov niz nastavi niz most i gradic. Tako bi se dobila celina starog grada. Vec takvim osvetljenjem bi most imao potpuno drugaciju vizuru.

Ovo sada je palanka.

edit: ali da ovu diskusiju ne nastavljamo ovde, imamo drugu temu?
Poslednja izmena: 07 sep 2018 11:37 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: zeljolaki

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 11:08 #68

  • Vosa
  • Vosa's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 106
  • Primljenih Zahvalnica: 186
  • Karma: 11
Licno mi mnogo lepse izgleda ovakva prica.
Podseca na budimpestu.


Poslednja izmena: 07 sep 2018 11:09 od Vosa.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Brane, Zex021, Djordje Cvarkov, valjan

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 11:28 #69

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 556
  • Primljenih Zahvalnica: 1322
  • Karma: 16
Kada je zadnji put odrzavam most Slobode?

Sta je prvo sto primetite na ovoj lepoj fotografiji?

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, TurboMaximus, Zex021, sasar, Blavak, Light, Djordje Cvarkov, valjan, neobuscitta

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 11:37 #70

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3801
  • Primljenih Zahvalnica: 7749
  • Karma: 115
Nije prvo ali rdje koliko hoces
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Ljube

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 11:54 #71

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2181
  • Primljenih Zahvalnica: 2124
  • Karma: 112
Ne dopada mi se nijedan.
Rešenja tipa "Bakin most" me generalno ne zanimaju. Pilonski mi, u ovako portabl varijanti, liči na maketu, a odnos s okruženjem nema. Izgrađeni sindikalni luk je predebeo i bez traga elegancije. Trend cikuziranja s rasvetom sam već komentarisao.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: helen

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 13:18 #72

  • Ljube
  • Ljube's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 116
  • Primljenih Zahvalnica: 422
  • Karma: 6
U temi Novi Žeželjev most se ovih dana potegla tema Varadinske duge. Kako ne bih da i dalje skrećemo sa teme, moje mišljenje o tom mostu ću napisati ovde. Most je jednostavan i elegantan i to je njegov najveći plus. Da li je trebao da bude pilonski, lučni itd je već šta bi bilo kad bi bilo. Meni lično na ovom mostu osim rasvete jedino smeta estetika stubova, tj bode mi oči naslanjanje mosta na stubove. Možda ne bi bilo loše rešenje da se napravi neka vrsta oklopa od mosta ka stubovima.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Ambasador

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 13:49 #73

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5793
  • Primljenih Zahvalnica: 19881
  • Karma: 183
Otis.Driftwood.Ressurected napisao/la:
Sta je prvo sto primetite na ovoj lepoj fotografiji?


Divan zalazak sunca nad Novim Sadom.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 16:35 #74

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2181
  • Primljenih Zahvalnica: 2124
  • Karma: 112
Samo za helen.

Moj predlog.
Most sa sajlama i jednim kosim pilonom na novosadskoj obali. Na suprotnom kraju, u ćoškovima, dva topa za čoveka đule. Topovi bi se koristili prilikom otvaranja kulturnih manifestacija, za svečano ispaljivanje gradonačelnika u saksiju na Pupinovoj palati.
Poslednja izmena: 07 sep 2018 16:45 od TurboMaximus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, mrnjavi, slobasum, helen

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 17:15 #75

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 3911
  • Primljenih Zahvalnica: 4862
  • Karma: 225
Citirao sam Inženjerov post ovde, da bi se znalo kako je počela priča.
Jes' da je malo naopako sad sve, ali mislim da je korektnije prebacivanje postova nego kvarenje teme o novom železničkom mostu.

Inzenjer napisao/la:
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-09-07; O održavanju Mosta.


Hvala na pitanjima Kasko. Još jednom hvala i za nadahnut post #4675.

Sada odgovori na pitanja.

Pitanja Kasko #4722:
- Koja firma je zaduzena za odrzavanje mosta, ako znate? Da li je odrzavanje ugovoreno?
- Koji je "garantni rok" za eventualne popravke i sta bi one podrazumevale? Sumnjam da se na konstrukciji ista moze raditi ali eventualno habajuci delovi?
- Ko i kako vrsi nadzor mosta, kompjuterskog sistema koji prati opterecenja, vibracije...?
- Da li bi ste bili voljni da podelite idejno resenje "vaseg Varadinskog" mosta?
- Sta su vasi naredni projekti
?


Održavanje Mosta

Načelno, održavanje svakog mosta je posao vlasnika mosta. U našem slučaju to su Železnice Srbije.
Opet načelno, pregled i održavanje mosta mogu da rade službe vlasnika. Vlasnik može da angažuje i druge firme na pregledu i održavanju u zavisnosti od kvalifikovanosti svog osoblja i tehničke opremljenosti.
Sam Program pregleda i održavanja Mosta smo mi, projektanti, pripremili još u junu, ali još nema ugovora sa ŽS, pa je zato još u fioci. Program će biti osnova rada budućih timova na pregledu i održavanju Mosta.

Garantni rokovi su definisani Ugovorom Izvođač (špansko-italijanski konzorcijum)/Investitor (Železnice Srbije). Mi podizvođači ne znamo šta tamo piše. Znamo samo svoj ugovor sa Izvođačem.
Verovatno postoji više garantnih rokova (vremenski period u kom Izvođač popravlja oštećenja o svom trošku): za konstrukciju, zaštitu od korozije, ležišta mosta, dilatacione sprave, razne instalacije na mostu.

Uz garantne rokove bitni su i rokovi trajanja. Ima ih više, analogno kao kod garantnih rokova, (navodi su orijentacioni prema literaturi):
- konstrukcija: najmanje 100 godina;
- sekundarne konstrukcije (npr. ograde, revizione staze, ...): 20 do 50 godina;
- zaštita od korozije: najmanje 20 godina;
- hidroizolacije: oko 40 godina;
- ležišta: oko 50 godina;
- dilatacione sprave: oko 20 godina.
Delovi izloženi udarima, kao zaštitne ograde drumskog kolovoza: po pravilu se zamenjuju oštećeni delovi odmah posle oštećenja.

Rad opreme treba da prati obučeni tim inženjera vlasnika Mosta. To je veoma stručan posao. Videćemo kako će funkcionisati. U svakom slučaju tu su visoko stručne kolege sa Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu koji su i instalirali i softeverski povezali sistem za monitoring.
Inače, sistem za monitoring svakog sekunda prati napone, deformacije i vibracije konstrukcije mosta, kao i sile u kablovima svih vešaljki. To je sve vidljivo na računarima, ali čovek mora da zna mnogo toga da bi razumeo šta je na ekranima.


Alternativna rešenja Varadinskog mosta

Mostogradnja je 1999. predložila rešetkasti most u maniru 19. veka. Novi Sad je odbacio to rešenje.
Sledilo je vrlo racionalno rešenje o kom sam govorio u prošlom postu: most sa kosim kablovima, spregnuta greda (čelik-beton) i čelični piloni. Karakterisali su ga laka čelična konstrukcija i mali utrošak čelika.

U prilogu su jedna slika oba alternativna rešenja i dve slike rešenja mosta sa kosim kablovima.


Naredni projekti A. Bojovića

Trenutno radim na pripremi ranije pominjane Monografije o projektu i izgradnji našeg Mosta. Biće dat i kompletan pregled firmi-učesnika gradnje, a i pregled najistaknutijih pojedinaca.
Biće upisana i imena dva poginula radnika, kojih se niko nije setio ovih dana, nažalost.
U planu je najpre Monografija na srpskom sa domaćim izdavačem, a onda – eventualno – i na engleskom, (možda i španskom) sa domačim ili stranim izdavačem. Videćemo, Bože zdravlje.

Radim i na pripremi dva predavanja na koja sam pozvan i na stručnim člancima za koje sam takođe pozvan.

Što se projektovanja tiče – gotovo je! Mogao bih da „nastavim“ potpisujući šta su radili mlađi, ali sam to uvek smatrao potpuno neprihvatljivim – nemoralnim i nepoštenim ponašanjem.

Nameravao sam da napišem i knjigu o čeličnim mostovima i da sažmem svoje višedecenijsko iskustvo i znanja. Naš Most me je omeo da je počnem mnogo ranije. Nameravam i dalje, iako kasnim sa početkom bar 3 godine. Videćemo ....


Na kraju evo i dve slike – kombinacije projektovanog 2011. i ostvarenog 2018.









‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 17:18 #76

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Na mreži
  • Administrator
  • Poruka: 3911
  • Primljenih Zahvalnica: 4862
  • Karma: 225
TurboMaximus napisao/la:
Samo za helen.

Moj predlog.
Most sa sajlama i jednim kosim pilonom na novosadskoj obali. Na suprotnom kraju, u ćoškovima, dva topa za čoveka đule. Topovi bi se koristili prilikom otvaranja kulturnih manifestacija, za svečano ispaljivanje gradonačelnika u saksiju na Pupinovoj palati.

:lol:

Glasam za ovo rešenje.
Taman ima mesta za još jedan most pod tvrđavom.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mlata, Eldarion

Mostovi Novog Sada 07 sep 2018 18:56 #77

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5471
  • Primljenih Zahvalnica: 8069
  • Karma: 253
Otis.Driftwood.Ressurected napisao/la:
Kada je zadnji put odrzavam most Slobode?

Sta je prvo sto primetite na ovoj lepoj fotografiji?


predivan most i predivna fotka
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Mostovi Novog Sada 08 sep 2018 11:33 #78

  • Kajpers_belt
  • Kajpers_belt's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 59
  • Primljenih Zahvalnica: 112
  • Karma: 0
Dukelander napisao/la:
Citirao sam Inženjerov post ovde, da bi se znalo kako je počela priča.
Jes' da je malo naopako sad sve, ali mislim da je korektnije prebacivanje postova nego kvarenje teme o novom železničkom mostu.
Uz dužno poštovanje Inženjeru, po mom sudu ovi piloni kvarili bi estetiku tvrđave, visoki su, zaklanjali bi pogled. Trenutni Varadinski most je po meni dobar izbor, pošto izgleda jednostavno i deluje nenametljivo u odnosu na okolinu.
Poslednja izmena: 08 sep 2018 14:48 od limanac. Razlog: nepotrebno citiranje
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Mostovi Novog Sada 29 nov 2018 09:13 #79

  • marko
  • marko's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 58
  • Primljenih Zahvalnica: 82
  • Karma: 0
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Blavak

Re:Mostovi Novog Sada 29 nov 2018 10:26 #80

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5471
  • Primljenih Zahvalnica: 8069
  • Karma: 253
he he uvek pred izbore. i posle izbora izvisi, što je možda i bolje.
Zato i Bate Brkića sad počinju

pisano u dokolici sa mašine
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru