Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: "NS bike" i biciklizam u gradu

"NS bike" i biciklizam u gradu 23 apr 2016 03:09 #361

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3505
  • Primljenih Zahvalnica: 2254
novajlija napisao/la:
Kritična masa



Ja sam bio preko puta kad si to slikao :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 23 apr 2016 12:09 #362

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
Eh da sam znao pa da se pozdravimo i upoznamo :okay:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Yokai

Trotoari i ulični parkinzi 20 jun 2016 23:59 #363

  • sasar
  • sasar's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 134
  • Primljenih Zahvalnica: 506
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Buck, limanac, Pinki, Blavak, Light

"NS bike" i biciklizam u gradu 29 jun 2016 07:49 #364

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8409
  • Primljenih Zahvalnica: 35879
Popravka biciklističke staze u M. Gorkog sa parne strane?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, kasko, das ivon, Light

"NS bike" i biciklizam u gradu 30 jun 2016 15:19 #365

  • Marc
  • Marc's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 298
  • Primljenih Zahvalnica: 289
Na Keju zrtava racije se otvara neki MARKONI SPORT. (prodaja, servis, renta bike) Video tek juce, deluje da jos uredjuju prostor.
Atomsko Sklonište - Čedna gradska lica
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac

"NS bike" i biciklizam u gradu 14 jul 2016 15:22 #366

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
Sudar pešaka i biciklista zbog "Pupinove palate"?

Uprkos apelu Novosadske biciklističke inicijative prihvatanjem postojećeg projekta tzv. "Pupinove palate" urbanisti i projektanti propustili retku priliku da reše problem uskog grla za biciklističke staze na Bulevaru Mihajla Pupina. Nepoznato je da li je moguće ovaj problem efikasno rešiti nakon izgradnje kompleksa i kako i kada bi to bilo učinjeno.



Dugogodišnji problem vožnje bicikla u ovoj ulici nastaje od Jevrejske ulice do ulice Jovana Đorđevića (deonica duga oko 700 metara), gde su biciklisti (po zakonu i izvedenoj infrastrukturi) prinuđeni da koriste kolovoz. Slalom biciklista na kolovozu sa tri trake, između autobusa i automobila već je rezultovao nezgodama. Rešenje za bezbednost biciklista predstavljala bi dvosmerna biciklistička staza širine oko 2 metra sa makar jedne strane bulevara. Izgradnja biciklističke staze predviđena je i Planom detaljne regulacije blokova oko Železničke ulice.



Gde je "usko grlo"?

Novosadska biciklistička inicijativa uputila je Gradskoj upravi za urbanizam i stambene poslove sugestije povodom javne prezentacije projekta poslovno-stambenog kompleksa na mestu bivše "Komunalne banke". Prilikom bližeg uvida u predlog projekta uočeno je da će se trajno stvoriti saobraćajno usko grlo između podzemnog pešačkog prolaza i novoizgrađenog objekta. Izvođenje biciklističke staze tik uz podzemni prolaz stvoriće opasnost kako za bicikliste (u slučaju pada), tako i za pešake (prilikom izlaska iz podzemnog prolaza i stupanja na biciklističku stazu). S obzirom na postojeće protivljenje stručne javnosti i građanstva povodom rušenja zgrade "Komunalne banke" i postavljanja replike fasade, NSBI je predložila "zasecanje" zgrade, uklanjanje replike fasade i stvaranje malog skvera koji korespondira sa skverom ispred zgrade Pošte. Ovo bi ujedno omogućilo i odmicanje biciklističke staze od podzemnog prolaza i bezbedno vođenje biciklista Bulevarom Mihajla Pupina. Kako smo saznali, predlog je odbijen sa obrazloženjem da je "projekat u skladu sa važećim planovima", te da usled postojanja zaštite zgrade kao spomenika od kulturno istorijske važnosti, projekat u tom smislu nije moguće menjati. Zvaničan, pismeni odgovor nije primljen.



Iz perspektive udruženja može se oceniti da se radi o skrivanju iza procedura i imitaciji dijaloga sa građanima kako bi se potvrdili legalni okviri za projekat kome se javnost protivi. U ovom slučaju upitno je koliku krivicu može da snosi investitor, s obzirom da odlučivanje pada na institucije koje se bave urbanističkim planovima, projektovanjem i zaštitom spomenika od kulturno istorijskog značaja.

Simulacija saobraćaja koju je JP "Urbanizam" uradio, iako sa tehničkih aspekata odlična, trebala bi da uzme u obzir i najmanje tri dodatna elementa: godišnje evidentirane trendove porasta broja biciklista (oko 15% godišnje prema brojaču JP Zavod za izgradnju grada); planirane infrastrukturne promene (izgradnja biciklističke staze) i promene u brojnosti koje nova infrastruktura može da stvori; sezonske navike građana u mobilnosti (analiza je rađena prema prosečnom danu u martu, dok broj biciklista po pravilu skače u aprilu i maju).

Šta dalje?

S obzirom da projekat još uvek nije u poodmakloj fazi, investitor je i dalje u mogućnosti da izvrši korekciju. Uklanjanjem jednog dela zgrade, može se stvoriti funkcionalan gradski skver, ostvariti simetrija sa skverom ispred pošte, bezbedno izvesti biciklistička staza i smanjiti rizik za nezgode sa pešacima, otvoriti pogled na zgradu Pošte i koliko je moguće popraviti imidž investitora i institucija u očima javnosti. Druga rešenja podrazumevaju obilaženje oko konstrukcija izlaza iz podzemnih prolaza sa kolovozne strane, što čak i u slučaju sužavanja saobraćajnih traka ostaje upitno sa aspekta bezbednosti, funkcionalnosti i tehničke izvodljivosti.

Slučaj "Komunalna banka" otvorio je svakako i neka pitanja u oblasti javnih politika: kako i koliko građani imaju mogućnost da učestvuju u odlučivanju o javnim prostorima i sa kojim preprekama se u tome susreću? Da li su im u tome pružena neophodna znanja? Da li su postojeći mehanizmi komunikacije između institucija i građana dovoljno dobri ili su potrebni novi? Da li institucije u odlučivanju efektivno zastupaju interese investitora ili građana? I na kraju, ne i najmanje važno: na koji način će građani braniti interes zajednice ukoliko dođe do njihovog isključenja ili marginalizacije u institucionalnim procesima?

www.nsbi.org.rs/sudar-pesaka-i-biciklist...og-pupinove-palate-0
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, limanac, Brane, Blavak, Djordje Cvarkov

"NS bike" i biciklizam u gradu 14 jul 2016 16:47 #367

  • Marc
  • Marc's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 298
  • Primljenih Zahvalnica: 289
Podzemni prolaz je tu jako problematican kao i centralni ulaz u Postu koji je vrlo prometan.
Ta trasa bez neke ograde, pesaka od biciklista, je neresiva.
Atomsko Sklonište - Čedna gradska lica
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 14 jul 2016 21:05 #368

  • Duja
  • Duja's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 901
  • Primljenih Zahvalnica: 1784
Ne bi li bilo jednostavnije provući biciklističku između podzemnog i kolovoza, tu gde je ovaj grm?

goo.gl/maps/dQbqztk6SU52

Jeste usko (ima manje od metar), ali bi se valjda taj krov podzemnog dao malo suziti, ili ukrasti malo od kolovoza, tu je dosta široko.
Svaki dobar projekat može da se oskrnavi pri izvođenju.
Nijedan loš projekat ne može da popravi pri izvođenju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Novajlija, Djordje Cvarkov

"NS bike" i biciklizam u gradu 24 avg 2016 20:28 #369

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8409
  • Primljenih Zahvalnica: 35879
Slovenački leteći biciklovi na proputovanju kroz naš grad


Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, Novajlija, Bogdus, Billy, Mikins, valjan, Eldarion

"NS bike" i biciklizam u gradu 29 avg 2016 13:39 #370

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4219
  • Primljenih Zahvalnica: 3188
Baš me zanima da li su nešto saznali u turističkom informativnom centru. :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 29 avg 2016 13:49 #371

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3423
  • Primljenih Zahvalnica: 9083
Cookie napisao/la:
Baš me zanima da li su nešto saznali u turističkom informativnom centru. :D
Jedino, možda da su se nepravilno parkirali.
Ne razumeš ti ništa, niti sam nešto "promašivao", niti "pogadjao" termine, naprimar ovaj termin je objavljen u medijima. Ali, to i nije bitno za ovu temu, bilo je ovde raznih lupetanja.
Fruškogorac, 5.10.2020.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, limanac

"NS bike" i biciklizam u gradu 25 okt 2016 20:59 #372

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4219
  • Primljenih Zahvalnica: 3188
FOTO: Crvene staze za bicikliste u Kisačkoj ulici

Radnici "Puta" su specijalnim materijalom crvene boje označili biciklističke staze, odnosno trake, u Kisačkoj ulici, čime su one postale mnogo vidljivije za sve učesnike u saobraćaju.



Prema nezvaničnim informacija 021.rs iz gradske uprave, radi se o testiranju materijala koji bi mogao da se upotrebi i na drugim lokacijama u gradu.

Predsednik Novosadske biciklističke inicijative Marko Trifković kaže za 021.rs da pozdravljaju što su staze u Kisačkoj jasno označene, podsećajući da su one i ranije postojale, ali da to mnogi nisu poštovali, naročito vozači motornih vozila. Takođe, usled kvaliteta farbe i vremena, staze su skoro potpuno izbledele.

"Mi smo slali prijave inspekciji da se srede staze u Kisačkoj ulici i popravili su saobraćajne znakove, a sada su označili i staze. Ovim su trake za bicikliste još vidljivije kako bi vozači motornih vozila obratili pažnju, odnosno da se vozači dvotočkaša upute kuda treba da se kreću", navodi naš sagovornik.



Trifković kaže da je ovakvo označavanje biciklističkih staza na kolovozu standardno u mnogim zemljama, ali se koristi zelena boja, a ne crvena. On dodaje da se nada da će Grad ovako označiti i druge saobraćajnice, prvenstveno na problematičnim lokacijima za bicikliste, kao što su Bulevar oslobođenja, Futoška ulica i Futoški put, i druge ulice, a najviše u blizini raskrsnica.

www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/147576/F...-Kisackoj-ulici.html
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, TurboMaximus, Blavak, Mikins, Ljube, neobuscitta

"NS bike" i biciklizam u gradu 30 okt 2016 09:10 #373

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9041
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

"NS bike" i biciklizam u gradu 30 okt 2016 15:58 #374

  • Nicisy1
  • Nicisy1's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 747
  • Primljenih Zahvalnica: 2920
Kada je staza zajedno na kolovozu onda mi je nekako logičnije da je ofarbana celom dužinom a ne parcijalno samo pored parkinga. Izgleda mi ružno ovako iseckano pogotovo u ovakvoj jakoj boji.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 18 jan 2017 21:08 #375

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Oniks, Blavak, Billy

"NS bike" i biciklizam u gradu 05 mar 2017 11:15 #376

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4219
  • Primljenih Zahvalnica: 3188
Gradi se biciklistička staza od Futoga do Begeča

U Futogu su počeli radovi na izgradnji biciklističke staze koja će povezati ovo naselje sa Begečom.

Trasa biciklističke staze će biti na odbrambenom nasipu Dunava i u ovoj prvoj fazi se gradi u dužini od 1.727 metara.

Izvođač radova su preduzeća "Karin komerc", "Put-ivest iz Sremske Kamenice, "Sremput" iz Rume i Geodetski biro "Geometar" iz Veternika. Vrednost radova je 25 miliona dinara sa PDV-om i rok za njihov završetak je 90 dana.

Nakon što se u ovoj prvoj fazi radova sagradi ovaj deo staze, ostaće da se napravi još 4.548 metara.

Podsetimo da je ranija procena gradskih vlasti bila da će ukupno za izgradnju cele staze od Futoga do Begeča biti potrebno 95,7 miliona dinara i ta visina sredstava je opredeljenja u programu uređenja građevinskog zemljišta za ovu godinu.

www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/157381/G...utoga-do-Begeca.html

Nadao sam se da će celom dužinom do Begeča. :(
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Blavak

"NS bike" i biciklizam u gradu 09 mar 2017 00:51 #377

  • tetris
  • tetris's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 305
  • Primljenih Zahvalnica: 817
1.727 metara su najavili u PRVOJ fazi :) A ostatak ce odraditi do Begeča u drugoj fazi. :)
Uglavom, nije loše.
Ali ja već vidim kako će automobilima tuda da jurcaju...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 09 mar 2017 09:15 #378

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4869
  • Primljenih Zahvalnica: 8009
^^

Na par mesta se uzida po 4 betonska stuba popreko staze, al neka ozbiljnija, tako da ne mogu da se zaobiđu, i neće se niko voziti.
Ljudima ne treba dati priliku ni da pomisle da mogu da budu bahati :)
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 09 mar 2017 09:46 #379

  • Marc
  • Marc's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 298
  • Primljenih Zahvalnica: 289
^ Bahati u smislu kako se ponasaju na delu keja kod Ribarskog ostrva u Novom Sadu (kod studentskih domova)? Povadili stubici i cirkulisu samo tako.
Razumem da imaju splavove, camce, klubove i druzenja ... sta vec.. ali da budes u svom gradu bahat i da moras autom do obale da se spustis... :(
Atomsko Sklonište - Čedna gradska lica
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

"NS bike" i biciklizam u gradu 09 mar 2017 10:52 #380

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4869
  • Primljenih Zahvalnica: 8009
Zato se i ne postave "stubići" već dobro ukopani, ubetonirani, armiranobetonski stupci.
Može to lepo da se dizajnira i da ne može da se povadi i počupa.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru