„НС бајк” и бициклизам у граду
03 okt 2024 21:41 #1161
Blavak
Na mreži
Investitor
Poruka: 8553
Primljenih Zahvalnica: 36753
Детелинарђанин napisao/la:
Не ради се о томе ко је тренутно на власти већ о томе да је овај народ и овај регион тада био под страном окупацијом, и ако већ имамо, а имамо своје називе за грађевине попут те, сва логика налаже да их користимо. Као када бисмо грађевине и улице 3. рајха звали и даље изворним именима.
Богами, ја сам доста људи чуо да га зове Дуга, за Бошка Перошевића слабије али опет знам више њих који су га тако звали.
Posmatraš samo sa jednog stanovišta i samo u današnje vreme, odnosno onako kako ti odgovara u ovom trenutku.
Prema popisu iz 1910. u Bačko-Bodroškoj županiji Kraljevine Ugarske, gde je Novi Sad tada pripadao, većinu stanovništva (44%) su činili mađari, sledeći na popisu su bili nemci sa 23%, srba je bilo tek nekih 17%, pa da odajmo tome i moje sa 3,7% i na to hrvate, bunjevce, rusine, dolazimo do zaključka da nas slovena nije bilo ni koliko nemaca. kako sam već spomenuo, NS je bio u Ugarskojm logično je da su tu vladali mađari, koji su bili i većinsko stanovništvo.
Prema tom istom popisu, mađari su činili oko 55 % stanovništva (podaci su bez Kraljevine Hrvatske i Slavonije), slovaka je bilo skoro 2 miliona, odnosno u procentima oko 10,5, a srba nešto manje od 500 000, što je u procentima oko 2,5.
Koji su to onda stranci okupirali mađare u njihovoj zemlji (u tom istoriskom periodu)?
Pored toga ovaj region je, kao što se iz prethodno napisanog vidi, bio višenacionalan, nastanjivalo ga je više naroda, pa se može postaviti još jedno pitanje: Koji je to "ovaj narod" bio okupiran i od kog / kojih naroda?
Kad sve ovo i ja složim u glavi, uveren sam da je most trebao da ima neki drugi naziv, npr. Kossuth Lajos híd odnosno Petőfi Sándor híd.
Stvari moraš posmatrati bez strasti i emocija, uvek u više dimenzija.
EDIT:
Opet smo otišli u off. Ovo je tema o biciklizmu.
Poslednja izmena: 03 okt 2024 21:43 od Blavak.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
"NS bike" i biciklizam u gradu
04 okt 2024 08:52 #1162
mel
Van mreže
Arhitekta
Poruka: 663
Primljenih Zahvalnica: 687
Ja mogu da se složim sa tunelom, liftom, mostom jedino ako će da dovede do toga da se saobraćaj i parking na Tvrđavi ukine... A znam da neće.
Ako posmatram stvari iz biciklističkog (pomalo i ličnog) ugla, ja bih voleo da vidim most preko kanala prema Šangaju i dalje Kovilju, sa stazom.
Poslednja izmena: 04 okt 2024 08:53 od mel.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Ono što se meni lično nije dopalo sa mostom preko DTD kanala za pešake i bicikliste je to što su gurali u isti projekat i ugostiteljski objekat. Mislim da je mnogo realnije (da ne kažem povoljnije i prostije) da se uradi samo most. Ako se ne varam to je raspon od oko 170m, na brzinu i opterećenje pešaka i biciklista nemerljivo je manja investicija.
Za stanovnike Šangaja, Kaća, Kovilja, pa i Budisave (pogotovo ako se napravi najavljena staza Kać-Budisava) značilo bi puno. A verujem da bi dosta biciklista iz grada rekreativno išlo i na drugu stranu. Vremenom možda napraviti asfaltni nasip skroz do Kovilja... no zasad su ovo samo želje i snovi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
"NS bike" i biciklizam u gradu
04 okt 2024 13:34 #1165
eegor84
Van mreže
Majstor
Poruka: 112
Primljenih Zahvalnica: 139
Ista prica kao i za most do ribarca
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
„НС бајк” и бициклизам у граду
04 okt 2024 15:14 #1166
Детелинарђанин
Van mreže
Zidar
Poruka: 58
Primljenih Zahvalnica: 363
Можда се нисам прецизно изразио, али мислим да смо се разумели. Једноставно, сматрам да не треба да се користи туђ назив сада, када нисмо део Аустроугарске и када смо након тог периода већ имали дуги низ година наш, нови назив моста — Мост краљевића Андреја. Да ли тако треба да се зове и нови мост чија се изградња најављује — може и не мора, али сматрам да свакако не треба Франца Јозефа, у најавама и медијима су, колико сам испратио, спомињали и као нови мост на стубовима Франца Јозефа и као Мост Франца Јозефа. Једноставно, не видим сврху враћања на тај првобитни аустроугарски назив, јер ни Трг слободе не зовемо Франц Јозеф плац, већ Трг слободе, чак и кад о њему говоримо у историјском контексту.
Но свакако отишли смо ван теме, вратимо се на бициклизам.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sandman, Чиле
"NS bike" i biciklizam u gradu
04 okt 2024 23:36 #1167
mel
Van mreže
Arhitekta
Poruka: 663
Primljenih Zahvalnica: 687
Zovi ga kako hoćeš, pusti druge da ga zovu kako hoće... Ne zateži nebitnim stvarima oko mosta koji ne postoji.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Yokai, toxxic
„НС бајк” и бициклизам у граду
05 okt 2024 00:03 #1168
Детелинарђанин
Van mreže
Zidar
Poruka: 58
Primljenih Zahvalnica: 363
Форум, колико знам, управо и служи да се размене мишљења и идеје, у једној добронамерној атмосфери пристојног дијалога, а не да свако тера по свом, али, свакако, како већ рекох — вратимо се на тему бициклизма.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
"NS bike" i biciklizam u gradu
07 okt 2024 00:18 #1169
markotolagano
Van mreže
Vodonoša
Poruka: 28
Primljenih Zahvalnica: 72
Među donosiocima odluka vlada sentiment da bi investitor hotela na ušću DTD-a u Dunav trebao da napravi novi pešačko-biciklistički most. Isti sentiment verovatno vlada i za Ribarac.
Pre 10-15 godina je rezon bio takav da treba prvo da postoji određeni broj biciklista u saobraćaju da bi se povećala ulaganja i tada je zastupljenost biciklista bila oko 2-3%.
Danas imamo preko 10% učešće biciklista u novosadskom saobraćaju, budžetska ulaganja su i dalje ispod 1%.
Na kraju dana sve se vrti oko toga.
Vizija mosta na ušću DTD-a nije ekonomična, pešačko-biciklistički most na stubovima mosta Franca Jozefa je politički prioritetniji.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
"NS bike" i biciklizam u gradu
07 okt 2024 13:40 #1170
Otis.Driftwood.Ressurected
Van mreže
Investitor
Poruka: 3919
Primljenih Zahvalnica: 9161
Ja svaki put kada idem do Kovilja biciklom moram da idem okolo sigurno jedno 5 km da bi dosao na put koji mi je bukvalno preko puta kanala.
Mislim da se isto negde spominjala izgradnja bicikliste staze Novi Sad Kovilj pa ako se i to jednog dana bude radilo to bi znacajno uticalo i na inostrani biciklisticki turizam koji mi ne iskoriscavamo dovoljno,
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Brane, Djordje Cvarkov, valjan
"NS bike" i biciklizam u gradu
07 okt 2024 13:49 #1171
mel
Van mreže
Arhitekta
Poruka: 663
Primljenih Zahvalnica: 687
Nije ni problem tih dodatnih 5km, koliko bezbednost, tim putem koji vodi pored rafinerije su od izgradnje nadvožnjaka prema Kaću počeli da jure nenormalno. Ni prelazak kaćkog mosta nije naivan, pogotovu povratak u NS.
Tako da se ne usuđujem da klince povedem da vozimo kroz KP rit.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, sandman, Brane, Billy, TicaNs
"NS bike" i biciklizam u gradu
07 okt 2024 14:15 #1172
Billy
Van mreže
Arhitekta
Poruka: 779
Primljenih Zahvalnica: 1552
Pominjao sam ovo, i predložio
- da tzv 5.most dobije biciklističku stazu, da se urade spustevi za bicikliste poput onih na Mostu Slobode. U tom slučaju treba i produžiti stazu sa Žeželja.
Neko reče da je most projektovan sa pešačkim stazama (množina). Verujem da će broj pešaka na 5. mostu biti reda statističke greške.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sandman, mel, eegor84, Чиле
"NS bike" i biciklizam u gradu
07 okt 2024 15:07 #1173
Dukelander
Van mreže
Administrator
Poruka: 4950
Primljenih Zahvalnica: 8341
Гледе бициклизма и мостова:
1. Питање моста преко канала ДТД није питање туризма или питање рекреативних вожњи до рита. Такве егзибиције себи ретко приуште и далеко богатија друштва и градови. Тај мост пре свега треба да служи дневној миграцији, становницима Шангаја и Каћа, радницима фабрика у индустријској зони итд. Они су ти који би требало да лобирају за изградњу моста и њихове потребе би град требало да препозна и подржи. Мост није само згодан, могао би да буде далеко кориснији него што се представља рекреативним и туристичким потенцијалима.
Из искуства, фабрике које се праве у индустријским зонама градова по правилу имају и надстрешнице за бицикле, макар биле 10км удаљене од самог места - значи да неко размишља о томе.
2. Питање стазе на мосту "Петроварадин-Каћ" је питање тога ко се бавио планирањем, буџетирањем итд. Додавање стазе на мост не би подигло буџет ни пар процената, дакле било је само питање воље и препознавања потенцијала. На жалост међу доносиоцима одлука пре свега није постојао нико ко је сматрао да је стаза на мосту потребна.
3. Мост на стубовима старог железничког моста небитног имена је свакако добра вест. Што се тиче проширивања тунела испод тврђаве оно је било упитно у заштитарском смислу ако се добро сећам. Што се сврсисходности тиче - такође је упитно. Саобраћај кроз Петроварадин ће свакако бити усмераван на ободе (на нову обилазницу), ван Подграђа, ван центра насеља и сматрам да је то добар тренд уз наравно неки правац развоја у ком се уводи лаки шински јавни превоз који пролази кроз централне зоне.
4. Остаје питање бициклистичког саобраћаја на Мосту Слободе које још увек није решено, а требало би бити пошто Мишелук обећава да ће постати право градско насеље са правим становницима.
"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
"NS bike" i biciklizam u gradu
07 okt 2024 18:36 #1174
mel
Van mreže
Arhitekta
Poruka: 663
Primljenih Zahvalnica: 687
markotolagano napisao/la:
Pre 10-15 godina je rezon bio takav da treba prvo da postoji određeni broj biciklista u saobraćaju da bi se povećala ulaganja i tada je zastupljenost biciklista bila oko 2-3%.
Danas imamo preko 10% učešće biciklista u novosadskom saobraćaju, budžetska ulaganja su i dalje ispod 1%.
.
Nije tema, ali meni je ovo neverovatan podatak i deluje mi samo da je merenje bilo neprecizno i neadekvatno.
Verujem da je sada 10%, ali pored enormnog povećanja automobilskog saobraćaja, deluje mi nemoguć toliki skok biciklističkog udela jer je on oduvek i bio masovan.
Čak ni u apsolutnim brojevima ne verujem da je porast veći od 100%.
Poslednja izmena: 07 okt 2024 18:37 od mel.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
"NS bike" i biciklizam u gradu
08 nov 2024 07:59 #1175
Blavak
Na mreži
Investitor
Poruka: 8553
Primljenih Zahvalnica: 36753
Bici parking u kampusu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.
S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.